Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Warhammer 40K: Space Marine 2

PS 5 version framerate testejä. Kaipailee pro konsolia jos meinaa nauttia sulavasta 60 fps.


Ei taida ihan vielä tarvita pro konsolia. Framerate oli 50-60 fps välillä koko ajan, joten ihan riittävän sulavaa näytti olevan pelaaminen. Eikä tuo nyt huono pelattavuus ollut 30 fps lukittunakaan.
 
Ei taida ihan vielä tarvita pro konsolia. Framerate oli 50-60 fps välillä koko ajan, joten ihan riittävän sulavaa näytti olevan pelaaminen. Eikä tuo nyt huono pelattavuus ollut 30 fps lukittunakaan.

Tuo on aika heppoista menoa vielä, katselin toisen videon missä on niitä massiivisia taisteluita ja niissä pyöritteen 40-45 fps tuntumassa joten VRR ei edes auta enään niissä.
 
Tuo on aika heppoista menoa vielä, katselin toisen videon missä on niitä massiivisia taisteluita ja niissä pyöritteen 40-45 fps tuntumassa joten VRR ei edes auta enään niissä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kyllähän Xboxin VRR pystyy korjaamaan myös 40-45 ruutuun sekunnissa tippuvat notkahdukset. PS5:llä sen sijaan VRR ominaisuuden tuki loppuu 48 ruutuun sekunnissa.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kyllähän Xboxin VRR pystyy korjaamaan myös 40-45 ruutuun sekunnissa tippuvat notkahdukset. PS5:llä sen sijaan VRR ominaisuuden tuki loppuu 48 ruutuun sekunnissa.

Kyseessä oli PS5 version video. Tuota keskustelua voi jatkaa alla olevassa ketjussa.

 
Viimeksi muokattu:
Optimointi jäänyt ilmeisesti puolitiehen, kun 60fps ei ole edelleenkään vakio konsoleilla. VRR on vähän heikko oljenkorsi, kun sen avulla pelintekijät voivat taas paeta sitä heille kuuluvaa optimointityötä. Ei kai kukaan tyytyisi PC:llä 20 kuvakehykseen sekunnissa, vaikka VRR sitä tukisikin. Konsoleilla ilmeisesti ollaan herkempiä hyväksymään mitä vain.

Peli näyttää muuten oikein hyvältä perusmäiskeeltä, mutta yksinpeliä ajatellen tuskin lähtee ilman tuntuvia alennuksia hankintaan. Onhan tässä odotellessa vielä se edellinenkin osa pelaamatta läpi.
 
Kyseessä oli PS5 version video. Tuota keskustelua voi jatkaa alla olevassa ketjussa.
Joo en minä sillä. Lähinnä ajattelin, että eiköhän Xboxin lukemat ole aika samoissa, joten siksi huomautin paremmasta VRR implementaatiosta. Se kuitenkin auttaa.

Kokonaisuutena tietenkin olisi parempi jos pysyisi lähempänä 60 ruutua sekunnissa tai olisi jopa siihen lukittuna, mutta ilman että itse pääsee testaamaan, niin en uskalla sanoa kuinka paljon henkilökohtaisesti häiritsee. Tietysti osa on allergisempia pienimmillekin dropeille. Tähän voisin ottaa esimerkkinä Star Wars Outlawsin, jossa performance moodi myöskin seilaa paikoittain 50-60 ruudun välillä - joskus jopa alle sen, mutta ei tämä ole omaa peli-iloa häirinnyt.

Toki pelintekijöiltä on syytä vaatia parempaa, se on selvää. Ehkä se on sitten puntarointia sen kanssa, että haluaako pelata jotain tiettyä peliä heti vai odotteleeko frameratea parantavaa päivitystä. Tietysti jos peli on ihan karmeassa kunnossa, niin asia erikseen, mutta ainakaan tuon laittamasi videon perusteella näin ei näyttänyt olevan Warhammer 40K: Space Marine 2:n laita.
 
Itseekin toki harmittaa tämä epätasainen ruudun päivitys jopa niin paljon että jäi ostohousut kaappiin. Tosin asiassa on tuo tosi seikka ei vaan nykyinen konsoli sukupolvi pysy uusien pelimoottorien vauhdissa. Optimointia tarvitaan joo, mutta kyllähän nämä pelit pitää saada joskus julkaisuunkin. Pelissähän tulee laumoittain vastuksia ruudulle eli aika eeppistä menoa ja varmasti devit halus kuitenkin pitää tästä visiosta kiinni. Voi siis sanoa että PS5 ja SeriesX ei vaan riitä enään. Puhumattakaan RT päällä peleissä. Oikeastaan RT oli jo lähtöön se pullonkaula konsoleilla. Juu tulossa on PS5 pro, mutta jos huhuttu hinta tulee pyöriin sie 699 e ja levyasemallinen sitten 100 e lisää niin PC rupeaa olemaan hyvin hyvin houkutteleva ajatus. Onneksi itsellä main pelit on Diablo 4 ja COD ja nämä nyt pyörii hývin jopa codista löytyy 120 moodi, ehkä ei nyt ole niin kiire vielä.
 
Lopputekstit muistaa suurta Warhammer fania, edelleen subi hänen kanavalleen ja tulee aina haikea mieli kun se osuu kohdalle. Hän oli yksi parhaista.

1000005899.png
 
Tutoriaali ja yksi tehtävä cooppina tuli eilen vedettyä, maistuu erittäin hyvin. Liikkumisessa ja lyönneissä on hyvä raskauden tunne. Kentät ovat olleet todella putkimaisia, välissä on vähän laajempia kohtia missä tulee isoa vihollisryömyä päälle. Squad koostuu kolmesta pelaajasta, jos pelaajia on vähemmän niin botit täyttää paikat. Kaverin kanssa tosiaan pelattiin kahdestaan ja botti matkassa, joka tuntui osaavalta. Eli tämä on rakenteeltaan Aliens: Fireteam Eliten tapainen.

Vaikeusasteita on valittavana neljä, tutoriaalin vedin vaikeimmalla, kuolemia isommissa möröissä tuli jokunen. Cooppi vedettiin sitten toiseksi vaikeimmalla ja siinäkin kyllä haastetta tuli isommissa taisteluissa, missä oli puolustus tehtäviä yms.

PS5 alustana, en huomannut toiminnan keskellä että olisi pahemmin yskinyt framet, mutta en mikään kultasilmä ole.
 
Tutoriaali ja yksi tehtävä cooppina tuli eilen vedettyä, maistuu erittäin hyvin. Liikkumisessa ja lyönneissä on hyvä raskauden tunne. Kentät ovat olleet todella putkimaisia, välissä on vähän laajempia kohtia missä tulee isoa vihollisryömyä päälle. Squad koostuu kolmesta pelaajasta, jos pelaajia on vähemmän niin botit täyttää paikat. Kaverin kanssa tosiaan pelattiin kahdestaan ja botti matkassa, joka tuntui osaavalta. Eli tämä on rakenteeltaan Aliens: Fireteam Eliten tapainen.

Vaikeusasteita on valittavana neljä, tutoriaalin vedin vaikeimmalla, kuolemia isommissa möröissä tuli jokunen. Cooppi vedettiin sitten toiseksi vaikeimmalla ja siinäkin kyllä haastetta tuli isommissa taisteluissa, missä oli puolustus tehtäviä yms.

PS5 alustana, en huomannut toiminnan keskellä että olisi pahemmin yskinyt framet, mutta en mikään kultasilmä ole.
Tässä tuntuu tuoksuvan hyvällä tavalla Gears of Warista tuttu meininki. Cooppi, raskaasti aseistautuneet haarniskahirmut, kamerakuvakulmat, synkkä scifi, painon tuntu tekemisessä, eeppiset öttimöntiäiset ja jopa ase missä on saha kiinni. :)

Näyttää niin älyttömän hyvältä. Juuri sellaiselta räimeeltä mitä olen kaipaillut. Ei parane katsoa enää kovin montaa videota ettei spoilaannu liikaa, mutta ensi viikolla kunhan työkiireiltä ehtii, niin pakkohan tämä on hakea kaupasta.
 
Tässä tuntuu tuoksuvan hyvällä tavalla Gears of Warista tuttu meininki. Cooppi, raskaasti aseistautuneet haarniskahirmut, kamerakuvakulmat, synkkä scifi, painon tuntu tekemisessä, eeppiset öttimöntiäiset ja jopa ase missä on saha kiinni. :)

Näyttää niin älyttömän hyvältä. Juuri sellaiselta räimeeltä mitä olen kaipaillut. Ei parane katsoa enää kovin montaa videota ettei spoilaannu liikaa, mutta ensi viikolla kunhan työkiireiltä ehtii, niin pakkohan tämä on hakea kaupasta.

Jos tämä on yhtään kuin ensimmäinen osa ja varmasti onkin niin hyvin vahva Gears of War tunne paitsi ei kykitä suojan takana vaan pakko hyökätä koska helaa saa vain melee tapoilla.
 
Tässä tuntuu tuoksuvan hyvällä tavalla Gears of Warista tuttu meininki. Cooppi, raskaasti aseistautuneet haarniskahirmut, kamerakuvakulmat, synkkä scifi, painon tuntu tekemisessä, eeppiset öttimöntiäiset ja jopa ase missä on saha kiinni. :)

Näyttää niin älyttömän hyvältä. Juuri sellaiselta räimeeltä mitä olen kaipaillut. Ei parane katsoa enää kovin montaa videota ettei spoilaannu liikaa, mutta ensi viikolla kunhan työkiireiltä ehtii, niin pakkohan tämä on hakea kaupasta.
Minulla tuli aivan samat fiilikset. Meni heti wishlistalle, mutta ei kumminkaan ihan vielä ostoskoriin asti. Kunhan saa pelejä pois alta, niin kyllä tämäkin peli täytyy hommata :D

Olen kaivannut tälläistä sopivan lyhyttä ja sopivan yksinkertaista mutta siistiä mättöpeliä. Juurikin niiden hyvien alkuperäisten Gears of Warien tapaan.
 
Onko tässä nyt kauheasti muuta yhteneväistä Gears of Warin kanssa kuin kuvakulma ja sikaniskaiset yrmyt? Pelattavuus käsittääkseni on ihan päinvastaista, kun tässä pitää mennä iholle ja olennainen osa GoW-peliä on suojan takana huohottaminen. Kyllä tämä joka tapauksessa hankintaan varmaan menee, mutta ei todellakaan täyteen hintaan.
 
Osaako joku sanoa, että onko tässä miten merkityksellistä, jos on pelannut ensimmäisen osan? Katsoin, että kestoltaan ensimmäinen osa on sellaiset 8 tuntia, eli helposti voisi päivässäkin pätkiä sen.
 
Osaako joku sanoa, että onko tässä miten merkityksellistä, jos on pelannut ensimmäisen osan? Katsoin, että kestoltaan ensimmäinen osa on sellaiset 8 tuntia, eli helposti voisi päivässäkin pätkiä sen.
Kehittäjän oman blogipostauksen perusteella ei ole välttämätöntä, että ensimmäinen osa olisi pelattuna ensin. Jaettu universumi tarinoiden välillä tietysti tarkoittaa sitä että jotain referenssejä voi missata, mutta muuten pitäisi olla ihan ok aloittaa suoraan tästä kakkososasta.

Do I need to have played the first Space Marine to enjoy Space Marine 2?

➡️ Having played Space Marine is absolutely not a requirement for playing and enjoying Space Marine 2. Both games’ storylines can be enjoyed individually, and both offer brutal third-person action gameplay. You may be missing some very specific references, but that won’t stop you from enjoying the bigger picture at all.

 
Peli on ollut jymymenestys. 2 miljoona jo myyty.

 
Eilen tuli kolmisen tuntia stooria pelailtua ja hupia oli kun kaverin sai matkaan, ei sillä että ne botitkaan huonoja olisi. Oli eri noheva kaveri nostelemaan meitä pelaajia kun kynnettiin hetkittäin aika huolella :D

Risuja annetaan vielä toistaiseksi uupuvasta UW supportista, on prkle ku postimerkkiä kattelis. Monesti hyökkäykset jää ulos kuvasta ja en kyllä itte ainakaan mitään varoitus ääntä kuullu räminän keskellä että olis tullu. Sellanen kuulema siinä kuitenkin on. Tuli ihan tunne että olis ysärin alku puolella ja kattelis jotain 14" matka telkkua.. Toisena huomion että kompuutterilla vakio näppis asettelu on ihan typerä, mutta onneksi kaiken voi bindailla mihin haluaa. Pikku säätöjä tarvitsee viel noihin bindeihin tehä, mutta aika hyvällä mallilla ne jo on.

Hauskaa räminää kyllä ollut nyt ja priva lobbyt kun vaan tulee operationin puolelle, niin sitten sinne heilumaan.
 
Eilen tuli kolmisen tuntia stooria pelailtua ja hupia oli kun kaverin sai matkaan, ei sillä että ne botitkaan huonoja olisi. Oli eri noheva kaveri nostelemaan meitä pelaajia kun kynnettiin hetkittäin aika huolella :D

Risuja annetaan vielä toistaiseksi uupuvasta UW supportista, on prkle ku postimerkkiä kattelis. Monesti hyökkäykset jää ulos kuvasta ja en kyllä itte ainakaan mitään varoitus ääntä kuullu räminän keskellä että olis tullu. Sellanen kuulema siinä kuitenkin on. Tuli ihan tunne että olis ysärin alku puolella ja kattelis jotain 14" matka telkkua.. Toisena huomion että kompuutterilla vakio näppis asettelu on ihan typerä, mutta onneksi kaiken voi bindailla mihin haluaa. Pikku säätöjä tarvitsee viel noihin bindeihin tehä, mutta aika hyvällä mallilla ne jo on.

Hauskaa räminää kyllä ollut nyt ja priva lobbyt kun vaan tulee operationin puolelle, niin sitten sinne heilumaan.

Onneksi toi botti nosti sut kun sä olit kokoajan konttaamassa siellä, ja sama meno jatkui äsken... ;)

Tänään saatiin kolmaskin pelaaja mukaan ja oli kyl ihan jees, operations korkattiin myös ja meno oli aika hektistä. Selvästi vaikeempa kuin se ns kampanja.
 
Ylös Bottom