Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Watch Dogs

Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Uusimman Eurogamerin artikkelin mukaan Watch Dogs kierrättää samaa kaavaa pelin maailman tutkimisesta kuin aikaisemmissa firman tuotoksissa on ollut AC1:stä lähtien. Eli kartta on jaettu suurinpiirtein 7-8 alueeseen jossa jokaisessa alueessa on control point, jonka selvittämisestä aukeaa kartalle kaikki sivutehtävät yms. Samaa oli AC1:stä (tornit) Blackflagiin (tornit plus merilinnakkeet), FarCry3:ssa oli tämä..

Eikö toi kenenkään muun mielestä ole typerää? Miksei Ubisoftilla osata kehittää uusia systeemejä vaan pysytään siinä samassa skeidassa pelistä toiseen, luulisi jo saavan arvosteluissa runtua tälläinen touhu.

Ei ole typerää, vaan se on itseasiassa erittäin loogista. Tietenkin se on myös vanhan kierrätystä, mutta samantapaista "kartan avaamista" on nähty ihan muissakin peleissä, ja ihan muiden peliyhtiöiden tuotoksissa.

Omasta mielestä se on ihan normaali peliominaisuus, joka selkeyttää peliä.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Uusimman Eurogamerin artikkelin mukaan Watch Dogs kierrättää samaa kaavaa pelin maailman tutkimisesta kuin aikaisemmissa firman tuotoksissa on ollut AC1:stä lähtien. Eli kartta on jaettu suurinpiirtein 7-8 alueeseen jossa jokaisessa alueessa on control point, jonka selvittämisestä aukeaa kartalle kaikki sivutehtävät yms. Samaa oli AC1:stä (tornit) Blackflagiin (tornit plus merilinnakkeet), FarCry3:ssa oli tämä..

Eikö toi kenenkään muun mielestä ole typerää? Miksei Ubisoftilla osata kehittää uusia systeemejä vaan pysytään siinä samassa skeidassa pelistä toiseen, luulisi jo saavan arvosteluissa runtua tälläinen touhu.

FarCry 3 toi oli jo niin puuduttavaa puolessa välin peliä, ja Black Flagissa sitä ei juurikaan enää edes jaksanut tehdä.

Kyllähän tämä näkyi jo näissä Ubin julkaisemissa pelivideoissakin, jossa tunkeuduttiin sinne varikolle (tmvs) tarkoituksena päästä käsiksi serveriin ja näin tietyn kaupunginosan tietoverkkoon, kameroihin yms. En sitten tiedä onko tämä sama asia kuin FarCry3:n outpostien valloitus vai radiotorniin kiipeäminen.

Eipä tuo itselleni niin tärkeää ole. Kyllä noita vielä suorittelloo. Paljon tärkeämpää mulle on esim. se millainen ajotuntuma ajoneuvoissa on jne, koska tällä on suuri merkitys vielä senkin jälkeen kun koko kaupunki on unlockattu.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Kyllähän tämä näkyi jo näissä Ubin julkaisemissa pelivideoissakin, jossa tunkeuduttiin sinne varikolle (tmvs) tarkoituksena päästä käsiksi serveriin ja näin tietyn kaupunginosan tietoverkkoon, kameroihin yms. En sitten tiedä onko tämä sama asia kuin FarCry3:n outpostien valloitus vai radiotorniin kiipeäminen.

Eipä tuo itselleni niin tärkeää ole. Kyllä noita vielä suorittelloo. Paljon tärkeämpää mulle on esim. se millainen ajotuntuma ajoneuvoissa on jne, koska tällä on suuri merkitys vielä senkin jälkeen kun koko kaupunki on unlockattu.

Enemmän mua häiritsee nykypeleissä nämä täysin "peliin"/pelattavuuteen liittymättömät sivutehtävät, kuten erilaisten sirpaleiden etsimistä kartalta. Siis hauskaahan niitä on etsiä, mutta jos pelissä on useita täysin samantyylisiä, mutta eri esineitä kartalla, niin homma haisee pahasti laiskuudelta (Esim. Batmanissa valvontakamerat, jokerin ilmapallot, posliini pingviinit, yms.), (AC:ssä pullopostit, animus sirpaleet, nuotit yms.). Eli toivoisin, ettei näitä "aarteita" olisi miljoonaa erilaista, vaan olisi sitten edes yksi-kaksi erilaista karttaan piilotettua esineryhmää.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Uusimman Eurogamerin artikkelin mukaan Watch Dogs kierrättää samaa kaavaa pelin maailman tutkimisesta kuin aikaisemmissa firman tuotoksissa on ollut AC1:stä lähtien. Eli kartta on jaettu suurinpiirtein 7-8 alueeseen jossa jokaisessa alueessa on control point, jonka selvittämisestä aukeaa kartalle kaikki sivutehtävät yms. Samaa oli AC1:stä (tornit) Blackflagiin (tornit plus merilinnakkeet), FarCry3:ssa oli tämä..

Eikö toi kenenkään muun mielestä ole typerää? Miksei Ubisoftilla osata kehittää uusia systeemejä vaan pysytään siinä samassa skeidassa pelistä toiseen, luulisi jo saavan arvosteluissa runtua tälläinen touhu.

FarCry 3 toi oli jo niin puuduttavaa puolessa välin peliä, ja Black Flagissa sitä ei juurikaan enää edes jaksanut tehdä.
Kyllähän tuo käy jo puuduttavaksi, kun firman jokainen korkeamman profiilin julkaisu on luotu samasta muotista. Uudet maalit vain heitetty päälle. Kovat oli odotukset alunperin, muttei tästä voi maksaa täyttä hintaa selvinpäin. Ehkä sitten Steamin joulualesta, jos silloinkaan.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Senhän näki heti, että tää on nykypäivän AC. Keskinkertasta huttua tulossa, tylsää epäpeliä.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Alkaako pelaajat tulemaan nirsoiksi pelien suhteen? Onko tähän syynä, että pelejä tulee niin paljon?

Itse en ole vielä kyllästynyt AC:iin, vaikka kaikki ne pelit olen pelannut. Ainoa puuduttava peli on ollut Far Cry 3, jossa kauppasysteemi oli aivan hirveä.

Itsestäni olen huomannut, että PC puolella olen aika nirso pelien suhteen. Jos peli ei napaa heti, peli jää pelaamatta. Taitaa Steami kirjastosta löytyä yli 160 eri peliä. Jos ei löydä pelattavaa Steamista, turvaudun LoLiin ja Guild Wars kakkoseen.

Watch Dogsia odotan innolla, eikä se haittaa, että se toistaa vanhaa kaavaa.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Alkaako pelaajat tulemaan nirsoiksi pelien suhteen? Onko tähän syynä, että pelejä tulee niin paljon?

Itse en ole vielä kyllästynyt AC:iin, vaikka kaikki ne pelit olen pelannut. Ainoa puuduttava peli on ollut Far Cry 3, jossa kauppasysteemi oli aivan hirveä.

Itsestäni olen huomannut, että PC puolella olen aika nirso pelien suhteen. Jos peli ei napaa heti, peli jää pelaamatta. Taitaa Steami kirjastosta löytyä yli 160 eri peliä. Jos ei löydä pelattavaa Steamista, turvaudun LoLiin ja Guild Wars kakkoseen.

Watch Dogsia odotan innolla, eikä se haittaa, että se toistaa vanhaa kaavaa.

Mä en sanois että pelaajat olis tulleet nirsoiksi, vaan ehkä enemmänkin kuluttajatietoisuus on noussut ja itse haluan peleiltäni enemmän vastinetta rahoille, siksi harvemmin enää tulee ostettua mitään pelejä. Ubisoftin pelit on AC2:n jälkeen olleet ihan oikeasti sitä samaa eri kuoseilla, ja kuluttajana en halua sellaiseen enää rahaani laittaa, Ubisoftin tuntien sen jo tietää mitä saat, ja Lebe tuossa ylempänä mainitsikin ne ziljoonat erit yhdentekevät keräiltävät, niitä ripotellaan mukaan vain jotta saataisiin pelille lisää tunteja. Ilmeisesti Ubilla ei mielikuvitus riitä tekemään järkeviä, mielenkiintoisia sivutehtäviä.

Mieluummin laitan rahani sellaisiin peleihin joista tiedän pitäväni, ja välillä Ubisoftin asenne maksavaa asiakasta kohtaan on sellainen joka saa mut näyttämään virtuaalista keskaria siihen suuntaan. Esim tuo heidän kommentti siitä että pelin ulkoasua ei olla alennettu, peli jopa näyttää paremmalta kuin 2012 E3:ssa esitetty matsku.. vaikka kaikki uusimmat pelivideot kertoo muuta.. vain aivokuolleelle nuo tuollaiset selitykset menee läpi. Jos olisin ammatiltani pelitoimittaja, joka tekisi arvosteluja, antaisin Ubisoftille keppiä aika rankalla kädellä tuosta niiden pelimekaniikkojen copy/paste -touhusta. Aika heidänkin kehittää jotain uutta, ja jos kaikki aina vain antavat hypen pauloissa 9 ja 10 niin mikään ei koskaan muutu heidän touhuissa, tänäkin vuonna Ubisoftilta on tulossa KAKSI uutta AC-peliä, toinen vanhalle sukupolvelle ja toinen uudelle, saa nähdä mitä on tulossa....
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Alkaako pelaajat tulemaan nirsoiksi pelien suhteen? Onko tähän syynä, että pelejä tulee niin paljon?

Itse en ole vielä kyllästynyt AC:iin, vaikka kaikki ne pelit olen pelannut. Ainoa puuduttava peli on ollut Far Cry 3, jossa kauppasysteemi oli aivan hirveä.
Itsellä taas juuri päinvastaiset fiilikset. AC-pelisarjasta kaikki konsoliversiot pelattu läpi (joista Relevations ja Blackflagiä en jaksanut edes itse ostaa, vaan läpäisin lainapeleinä), joista kaksi viimeistä hieman ristiriitaisin tuntein. Far Cry 3 taas iski kovaa.

AC:n uudistaminen olisi hienoa. Nythän jokainen assassiini on vain uusilla graffoilla väännetty hahmo. Toivoisin jotain selkeämpää muutosta. Varsinkin parissa viime pelissä pelisankari on ollut täysin oma oppinut assassiini ja olisi silti vetänyt Altaïria turpiin. Eli unohtaisivat mieluummin vaikka tuon parkourin ja tekisivät pelisankarien animaatioista vaikka hieman kömpelömpi, jos he eivät assassiinejä kerran ole, tai sitten oikeasti pitäisivät pelihahmot ihan puhtaina assassiineinä.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Varsinkin parissa viime pelissä pelisankari on ollut täysin oma oppinut assassiini ja olisi silti vetänyt Altaïria turpiin. Eli unohtaisivat mieluummin vaikka tuon parkourin ja tekisivät pelisankarien animaatioista vaikka hieman kömpelömpi, jos he eivät assassiinejä kerran ole, tai sitten oikeasti pitäisivät pelihahmot ihan puhtaina assassiineinä.

Samaa mieltä. Putosi pohja pois koko hommalta kun joku puolijuoppo piraatti hyppii pelin ensi hetkistä lähtien katoilla kuin mestariassasiinit konsanaan. Muutenkin minua alkoi puuduttaa koko katoilla pomppiminen jo parin tunnin jälkeen. Sotilaat ovat idiootteja, pelaaminen itseääntoistavaaa ja ne taistelutkin alkavat puuduttamaan tunnin jälkeen kun on tarpeeksi counternappia hakannut. Joo, ja tuli kyllä aina hypättyä paatin kyydistä hakemaan joku ***un animussirpale joltain pikkusaarelta.

Peli on audiovisuaalisesti mahtava ja muutenkin pelimaailma on niin hyvin tehty, että oikein harmittaa miten kylmältä ja elottomalta se tuntuu. Itse pitäisin esimerkiksi paljon enemmän pelissä perinteisestä hahmonkehityssysteemistä, jossa hahmo vähitellen kehittyisi ketterämmäksi, voimakkaamaksi ja tehokkaammaksi assasiiniksi.

Vahva veikkaukseni on, että Watch dogs ei tule olemaan kummoinen peli.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Vahva veikkaukseni on, että Watch dogs ei tule olemaan kummoinen peli.

Itse käyttäisin sanamuotoa: Watch dogs tulee olemaan Assassins Creed: Black flagin kaltainen menestys. Eli en usko mitään hittituotetta, joka mullistaisi kaiken, vaan enemmänkin juuri "sitä vanhan toistoa" uudessa ympäristössä, joka iskee eniten Assassins Creed-faneihin.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Tässä tuntuu olevan liikaa yhtäläisyyksiä aiempiin Ubisoftin peleihin, että jaksaisin kiinnostua. Aluksi olin innoissani tästä, mutta sitten tuli ne "avaa karttaa taas samalla systeemillä", "taggaa viholliset niin ne hohtaa kilometrin päähän seinienkin läpi" jne. Todennäköisesti kaikki keräiltävät tavaratkin näkyy valmiiksi minimapissa, niin ei tarvitse inhottavasti itse etsiä niitä.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Itse pitäisin esimerkiksi paljon enemmän pelissä perinteisestä hahmonkehityssysteemistä, jossa hahmo vähitellen kehittyisi ketterämmäksi, voimakkaamaksi ja tehokkaammaksi assasiiniksi.

Tässä olisi tosiaan kehittämisen varaa. Paljon on uutta tavaraa ostettavaksi, mutta tuntuu, ettei niillä ole mitään vaikutusta. Onko joku huomannut esim. eri miekoissa jotain eroa?
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Tässä olisi tosiaan kehittämisen varaa. Paljon on uutta tavaraa ostettavaksi, mutta tuntuu, ettei niillä ole mitään vaikutusta. Onko joku huomannut esim. eri miekoissa jotain eroa?

Ei niissä miekoissa tosiaan eroa ollut vaikka ne jotain statseja ruudussa näyttikin, tapot kun kuitenkin tapahtui pääosin countereilla taistelutilanteissa, nii tappoanimaatio kun lähtee käyntiin sulla voi olla vaikka puumiekka kädessä niin se vihu kuolee aivan samalla tavalla kuin parhaimmalla miekalla sivaltaessa.

Toi vihollisten taggaaminen muuten jotenki häiritsi mua Blackflagissa tosi paljon, se rikkoi perspektiivin mun mielestä jollain tavalla, ja välillä oli aika vaikeakin paikoitellen sanoa että missä se vihu nyt oikeesti on vaikka sen näkeekin kolmen seinän läpi :D

Ubi on muuten sanonu että Assassins Creed ja Watch Dogs kuuluu samaan universumiin, eli Watch Dogsissa saattaa olla jotain pieniä linkkejä AC:n tapahtumiin tai ehkä jotain easter eggejä, esim. Abstergon symboleja siellä täällä. Sen verran on sanottu että ne kuulemma "räjäyttävät tajuntasi"
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Pleikkarin saama yksinoikeussisältö (PS3 & PS4):

[video=youtube_share;HVS-XIWgU0s]http://youtu.be/HVS-XIWgU0s[/video]
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Samaa mieltä. Putosi pohja pois koko hommalta kun joku puolijuoppo piraatti hyppii pelin ensi hetkistä lähtien katoilla kuin mestariassasiinit konsanaan. Peli on audiovisuaalisesti mahtava ja muutenkin pelimaailma on niin hyvin tehty, että oikein harmittaa miten kylmältä ja elottomalta se tuntuu. Itse pitäisin esimerkiksi paljon enemmän pelissä perinteisestä hahmonkehityssysteemistä, jossa hahmo vähitellen kehittyisi ketterämmäksi, voimakkaamaksi ja tehokkaammaksi assasiiniksi.


Hiukan editoin Karpaasin viestiä. Kai tiesit, että tuon ajan merimiehet tienasivat rahaa akrobaatteina kun olivat maissa ja että niitten laivojen köysissä ja mastoissa liikkuminen vaati ketteryyttä? Eli siis ei ole mitenkään mahdotonta tuo, että Edward liikkuu kuin mestari assassiini. Kiipeilytaidoissa on kuitenkin eroja: Connor > Edward >> Haytham (ei pääse kunnolla puihin), jne. Itsekin pitäisin hahmonkehitystyökaluista, toisaalta tuo ei sovi Animus-tyyliin.

Mitä taas tulee toisen kirjoittajan juttuun ACn ja WDn yhtenäisyyksistä on se, että ctOSin takana on Abstergo (jotain vastaavaahan AC4n tiedostoissa oli nähtävillä) ja WDn sankari liittyy Eruditoon.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Pleikkarin saama yksinoikeussisältö (PS3 & PS4):

Mun silmille, näyttää erittäin hyvältä! Pitkä odottelu vielä edessä, onneksi Infamous: Second Son auttaa tässä asiassa. Jotenkin vaan toi watch_dogs maailma kiinnostaa. Todella odotan pääseväni tutkimaan ja ihmettelemään mitä kaikkea ne onkaan tähään keksinyt! Ekat päivät menee varmasti vaan ihan siihen että kävelen ja stalkkaan muita ihmisiä ja ajelen autolla ympäriinsä tutkimassa.

Pelaan ensin single playerin ihan puhki, sen jälkeen kaverin kanssa multiplayeriin. Mitään tietoa siitä ei vielä ole, mutta toivon että jotain mielenkiintoista ovat siihenki keksinneet, ohan se jo pelkästään ainakin aluksi jännää kaverin kanssa ihan vaan tutkia mestoja ym.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Ihan riittävän hyvältä näyttää. Löi aika hyvin taas hypen päälle tämä video.

[video=youtube;1B0yvBFsQFI]https://www.youtube.com/watch?v=1B0yvBFsQFI[/video]
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

^ Kyllähän tuo kaupunki hyvältä näyttää, mutta lähinnä kiinnostaa, minkälainen pesäero tässä on tehty GTA:han? Ettei olisi avoimessa kaupunkiympäristössä lineaarista tehtävän suorittamista, jossa sitten annetaan "valinnavapautta" sillä, että hakkeroitko yksityiskohdan A, vai B. "Epälineaarisuutta" luodaan sitten lisää kaupunkiympäristöön pienillä sivutehtävillä, krääsän keräilyllä ja kaupunkialueiden unlockaamisella viewpointseilla...

Ei siinä, kyllähän tällainenkin kelpaa, viimeistään alelaarista, ja etenkin Wii U:lla, jossa ei ole ruuhkaa third party-puolella, mutta jotenkin sitä aina hypepäissään sortuu uskomaan, että tässä olisi nyt kyse jostain uudesta ja mullistavasta.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

^ Kyllähän tuo kaupunki hyvältä näyttää, mutta lähinnä kiinnostaa, minkälainen pesäero tässä on tehty GTA:han
Veikkaan, että eroaa kuin yö ja päivä GTA:n kaupungista. Eli uskon, että tässä on Infamous/Assassins Creed -tyylinen, melko yksinkertainen kaupunkikuva.
 
Vastaus: Watch Dogs [Hype]

Veikkaan, että eroaa kuin yö ja päivä GTA:n kaupungista. Eli uskon, että tässä on Infamous/Assassins Creed -tyylinen, melko yksinkertainen kaupunkikuva.

Todennäköisesti.

Eikä nuo Ubin videot nyt enää oikein sytytä vaikka mitä laittaisivat ulos, peli on omalla listalla tälle hetkellä "pelaamatta köntsää" kategoriassa, katotaan sitten arvostelujen jälkeen jos ovat saaneet jotain uutta mekaniikkaa uuteen peliin, vai onko tämä tosiaan vain vanhan kierrättämistä. Ennakkovaraustuote tämä ei missään nimessä ole.
 
Ylös Bottom