Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WaweBird 24,90 (tarjous ei ole enää voimassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slash80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tajusivat siellä hobbyhallissa poistaa ton tarjouksen. Ehdin onneksi tilaamaan ennen sitä. Silloin ohjaimet oli jo varastosta loppu. Ilmeisesti ne joutuu kuitenkin toimittamaan kaikki tilauksessa olevat ohjaimet tarjoamaansa hintaan.

Eipä pidä paikkaansa. Minäkin tilasin oman Wavebirdin jo viime viikolla. Tällöin ohjainta oli varastossa ja sain sähköpostiinkin ilmoituksen, että varastossa on ja löytyy. Yli viikon tässä odottelin sen saapumista, mutta tänään päätin ottaa Hobby Halliin yhteyttä. Siellä kylmästi vain todettiin, että tilauksesi pääsi pakkauspöydälle asti. Tavara on loppu, eikä lisää tule. Et tule saamaan ohjaintasi.
Ei siinä mitään, mutta muutama kaveri, jotka tilasi myöhemmin sai ohjaimen. Eli Hobby Hallissa tilauksia ei käsitellä aikajärjestyksessä. Vaikka tuotetta olisi varastossa et sitä välttämättä tule saamaan. Pienestä tässä purnaan, mutta entä jos olisin odottanut jotain tuotetta 1kk verran. Sitten sitä tulisi, mutta lähetettäisiin asiakkaalle, joka on tilannut sen muutama tunti sitten.
Ei siinä mitään. Kyllä ohjaimia muualtakin saa. Doseen mars!

Tilaus on sitova sopimus. Kuluttajasuojalaki ei anna myyjälle mahdollisuutta purkaa yksipuolisesti kauppaa kuin ääritapauksissa.

Mä aion tapella.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan murhamur
Tilaus on sitova sopimus. Kuluttajasuojalaki ei anna myyjälle mahdollisuutta purkaa yksipuolisesti kauppaa kuin ääritapauksissa.

Mä aion tapella.

Taistoon työkansan puolesta!;)

Itsekin tilasin yhden Wavebirdin ja THPS4:n tuossa jokunen aika sitten. Saas nähdä, koska saapuvat, vai saapuvatko ollenkaan.

Ei ole asia edennyt sitten mihinkään. Sähköpostia olen Hobby Hallin asiakaspalveluun lähettänyt. On aivan sama mitä kirjoitan vastaus on melkein sanasta sanaan sama. "Hei, Valitettavasti tuote pääsi loppumaan. Emme tilaa lisää. Et tule tilaustasi saamaan."
Pitänee ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Pienestä summasta kysymys, mutta silti. Jos en olisi itse Hobby Halliin ottanut yhteyttä odottaisin vieläkin joskos paketti saapuisi tänään. Tai ainakin sitten huomenna viimeistään. Olen aivan varma, että jostain heidän tavarataloista Wavebirdiä löytyy. Tai ainakin maahantuojalla on 100% varmasti. Ymmärtäisin kyllä Hobby Hallin kannan jos olisi kyse tuotteesta, jonka valmistus on lopetettu ja näin ollen sitä ei enää saada.
Mites teidän muiden tilaukset? Oletteko ottaneet jo HH yhteyttä? Edelleen kuitenkin odotan saavani Wavebirdin HH:sta hintaan 24.90.

Tuotetta ei ole enää missään HobbyHallissa, ostin itse viimeiset kaksi kappaletta viime viikolla, olikohan maanantai.
Pyysin myyjää tsekkaamaan muiden myymälöiden varastosaldot.

Ei ne sitä enää tilaa kun myivät nämäkin tuntuvalla tappiolla, ovat kuulemma luopumassa konsolipuolesta.

Saavat Hobby Hallissa syyttää vaan itseään, kun ei konsoli puoli tuottanut. Gamecuben hinnat olivat niin törkeän korkeita (jotkut pelit jopa 72,50£), vaikka siellä nyt Pikmin ja Luigi's Mansion olivatkin tarjouksessa (20£), niin kyllä se omasta mielestä aivan tyhmää maksaa 72,50£ jostain pelistä jonka saa Konsolinetistä tai muusta nettikaupasta n.59-63£ hintaan. Metroid Pak:in hinta oli kohdallaan (129£), mutta yllätys yllätys: 6kk takuu?!? :confused: , jo on pasmat sekaisin Hobby Hallissa, sanon minä! :mad:

Tänään tuli aaltolintu - onneksi. Olen ostanut tuolta HH:sta myös Pikminin, THPS4:n ja Luigi's Mansionin kun halvalla sai.

Aiemmassa viestissäni uhkasin tapella kuluttajan
oikeuksieni puolesta. Niin teinkin! Oikeastaan en tapellut, vaan lähetin asiallista palautetta. Tuotti tulosta.

Just tuli Hobby Hallista sähköpostia. Olivat sopineet
maahantuojan kanssa, että maahantuoja toimittaa
wavebird-ohjaimen mulle suoraan. Hobby Hall laskuttaa mua sen 24,90 + postituskulut.

Kannattaa siis kokeilla sitä minkä mä tein. Asiallista palautetta
sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hobbyhall.fi.

Kannattaa tutustua ennen viestin lähettämistä kuluttajaviraston
sivuilla kaupan ehtoihin. Mä itse vetosin kirjeessäni seuraaviin kohtiin:

HobbyHallin sivuilla ei (muistaakseni) ollut mainittu
mitään siitä, että tuotetta olisi rajoitettua erä.
HobbyHall lupasi siis myydä tuotteen hintaan 24,90
ILMAN RAJOITUKSIA!!!

Kuluttajansuojalainhan perusteella jo TILAUS ON SITOVA SOPIMUS. Kauppa voi purkaa sopimuksen vain erityisistä syistä. Koska Amo oy tuo kyseistä tuotetta edelleen maahan, niin tuotteen loppuminen kesken ei ollut pätevä syy. Kuten jo sanoin - Hobbyhall tarjosi tuotetta ilman rajoituksia.

Palautteeseen lisäsin sen HobbyHallilta saadun tilausvahvistuksen. Sen mukaanhan HobbyHall LUPAA toimittaa minulle ohjaimen hintaan 24,90.

Tilasin itse ton ohjaimen (1kpl) vasta 4.11.2003 Silloin ne oli jo varastosta lopussa. Tietojärjestelmän virheistä johtuen tilaus otettiin vastaan. Seuraukset tästä kärsii yritys ei asiakas.

Yrittäkää olla mahdollisimman asiallisia ja rakentavia palautteessanne. Auttaa aina.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bootlegger
Olen ostanut tuolta HH:sta myös Pikminin, THPS4:n ja Luigi's Mansionin kun halvalla sai.

Oliko Pikmin Player's Choice vai ei? Ostan keräilymielessä, jos on normaaliversio.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pelaaja
Saavat Hobby Hallissa syyttää vaan itseään, kun ei konsoli puoli tuottanut. Gamecuben hinnat olivat niin törkeän korkeita (jotkut pelit jopa 72,50£), vaikka siellä nyt Pikmin ja Luigi's Mansion olivatkin tarjouksessa (20£), niin kyllä se omasta mielestä aivan tyhmää maksaa 72,50£ jostain pelistä jonka saa Konsolinetistä tai muusta nettikaupasta n.59-63£ hintaan. Metroid Pak:in hinta oli kohdallaan (129£), mutta yllätys yllätys: 6kk takuu?!? :confused: , jo on pasmat sekaisin Hobby Hallissa, sanon minä! :mad:

Ei HobbyHall hinnoilla kilpaile vaan sillä että se tarjoaa osamaksua ja maksuaikaa. Konsolituotteet eivät vaan ilmeisesti ole niin arvokkaita että monien tarvitsisi näitä käyttää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pelaaja
£ = punta. ;)

Sori, ihan oikeesti, ei mun tarkotus ollut laittaa mitään puntia sinne vaan euroja, mut te kyl varmaan tajusitte mitä mä ajoin takaa...

Hyvä pointti, Tardini :rolleyes:

Paistaa se päivä risukasaankin. Eilen saapui kotia kirje Hobby Hallista, missä he pahoittelivat tilannetta. Totesivat, että valitettavasti kaikista myymälöistä tavara on loppu eikä maahantuojaltakaan lisää tule. Tänään 30min sitten puhelin soi. HH soitettiin ja edelleen pahoiteltiin tilannetta sillä erolla, että he olivat jostain saaneet lisää ohjaimia ja lupasivat pistää samantien postiin.

Koko operaation ajan olen todellakin ystävälliseen sävyyn pistänyt asiakaspalveluun postia. Kertonut, miten asian pitäisi mennä. Lainannut osia kaupan ehdoista jne, mutta aina on tullut sama vastaus. Lienee automaattinen viesti :) No loppu hyvin, kaiki hyvin.

Ei ton asian hoitaminen kuntoon kyllä liian helppoa ollut.
Mä puhuin maanantaina aluksi asiakaspalvelun kanssa. Sitten mut ohjattiin puhumaan jonku pomon kanssa. Se pomo lupasi katsoa asiaa ja soittaa myöhemmin. Se soitti 10 minuutin päästä ja kertoi tuotteen olevan lopussa, ja että tilauksessani lukee ei vahvistettu - eli homma on selvä. Kerroin olevani tuosta ei vahvistettu -kohdan tulkinnasta hyvin eri mieltä.

Lähetin myöhemmin päivällä todella pitkän sähköpostin jossa perustelin kantani. Kerroin mm. kuinka olen tottunut saamaan stockmann oyj muista liikkeistä niin hyvää palvelua.
Myöhemmin päivällä täydensin postia parilla lisäfaktalla.
Siinä vaiheessa asia oli mielestäni jo niin selvä, että kerroin riitauttavani asian, jos tuotetta ei minulle toimiteta.

Tiistaina tuli sähköpostia, jossa tilannetta pahoiteltiin ja luvattiin toimittaa toi ohjain. En tiedä vaikuttiko päätökseen se, että laitoin palautteeseeni työpaikkani - helsingin yliopiston yhteystiedot. Ottivat palautteen vähän vakavammin???

Laitoin tiistaina kiitokset menemään. Kysyin myös, että aikooko HH hoitaa asian kuntoon muiden wavebirdin tilanneiden kanssa. Samalla kerroin kuinka tällä keskustelupalstalla HH:n toimintaa on haukuttu. Lisäsin mausteeksi pari esimerkkiä.

Ylös Bottom