Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii+ full hd plasma

nArttu

New Member
Näyttääkö wii aivan kauhealta full hd plasmassa komponenttikaapelia käytettäessä? Ajattelin kesätyö rahoilla ostaa wiin ja panasonicin full hd plasman. Ps3 löytyy jo mutta kaipaisin vanhan kunnon nintendon pelisarjoja. Zeldat ja mariot sun muut on tulleet tutuiksi nes ajoilta lähtien.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Näyttää ja ei näytä. Joka tapauksessa tuo taitaa olla melkein parhaita teräväpiirtovaihtoehtoja Wiille. Tavallaan kuvaputki on parempi, mutta tuo on kuvaputkivaihtoehtoja niin monella tapaa parempi, varsinkin, kun käytössä on PS3, että turha niitä kelata.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Kiitos vastauksista. Täytyypi aloittaa rahan tunkeminen patjan väliin jo tässä vaiheessa niin ei lopu kesken, kun pitää taas kaiken maailman classic controllerit ja USB/LAN adapterit ja mitä niitä nyt olikaan ostaa:D
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Mites on jos vaihtoehtoina on laadukas HD Ready ja laadukas Full HD, niin kummassa on parempi Wii-kuva? Vai onko sillä mitään käytännön merkitystä kun kummassakin tapauksessa on TV:n ominaistarkkuus eri kuin lähdemateriaalin?
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Mites on jos vaihtoehtoina on laadukas HD Ready ja laadukas Full HD, niin kummassa on parempi Wii-kuva? Vai onko sillä mitään käytännön merkitystä kun kummassakin tapauksessa on TV:n ominaistarkkuus eri kuin lähdemateriaalin?

Veikkaan, että saattaisi näyttää hitusen paremmalta hd ready töllössä, koska kuvaa ei tarvitse skaalata niin paljon ylöspäin.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Veikkaan, että saattaisi näyttää hitusen paremmalta hd ready töllössä, koska kuvaa ei tarvitse skaalata niin paljon ylöspäin.

Minä taas veikkaan että kuva on parempi siinä töllössä, joka hoitaa skaalauksen paremmin. Kumpikin joutuu kuvaa kuitenkin käsittelemään ja jokainen sen tekee eri menetelmillä...
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Mites on jos vaihtoehtoina on laadukas HD Ready ja laadukas Full HD, niin kummassa on parempi Wii-kuva? Vai onko sillä mitään käytännön merkitystä kun kummassakin tapauksessa on TV:n ominaistarkkuus eri kuin lähdemateriaalin?

Tuskin täällä on kukaan kovin kattavasti testaillut, mutta eron ei juuri pitäisi riippua resoluutiosta, vaan pääasiassa skaalaimen laadusta ja tietysti paneelin kuvanlaadusta yleensä. Sinänsä suuntaus ja panostus on niin vahvasti Full HD -töllöihin, että nykymalleilla se laadukkaampi SD-kuva todennäköisimmin löytyy sieltä.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Veikkaan, että saattaisi näyttää hitusen paremmalta hd ready töllössä, koska kuvaa ei tarvitse skaalata niin paljon ylöspäin.

Yleinen periaate on, että mikäli resoluutio ei ole alkuperäismatskun monikerta, on suurempi kohdereso pienempää parempi. Kunhan skaalain hoitaa hommansa.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Mulla ainakin Acerin 37" HD-Ready töllöllä, komponenttipiuhan kautta Super paper mario näytti aivan kauhealta. Tasaset pinnat on tajutonta sahalaitaa. Muissa peleissä tuota ei niin huomaa mutta tuossa se tuli pahiten esiin. Ajattelin myöhemmin ostaa jonkinmoisen FullHD vermeen, saa nähdä tuleeko tykkiä vai ihan töllöä. Niin ja isompaahan sitä myös haetaan
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Mulla ainakin Acerin 37" HD-Ready töllöllä, komponenttipiuhan kautta Super paper mario näytti aivan kauhealta. Tasaset pinnat on tajutonta sahalaitaa. Muissa peleissä tuota ei niin huomaa mutta tuossa se tuli pahiten esiin. Ajattelin myöhemmin ostaa jonkinmoisen FullHD vermeen, saa nähdä tuleeko tykkiä vai ihan töllöä. Niin ja isompaahan sitä myös haetaan

Ei millään pahalla, mutta en ihmettele yhtään... On syy miksi Acerin kaltaiset merkit eivät ihan ole niitä myyvimpiä tai edes tunnetuimpia merkkejä ainakaan Suomessa mitä tulee littutöllöihin. Kyllä Soneissa, Panasoniceissa ja jopa Samsuingeissakin on ne kuvanparannuspiirit sun muut sen verran paremmat, että vaikka ne eivät Wiin sahalaitoja poista niin kyllä ne tekevät kuvasta kivemman. Eli ei todellakaan pidä ihmetellä, jos on käynyt kaupasta ostamassa jonkun Mirain, Viewsonicin tai vaikka nyt tämän Acerin, ja sitten Wiin pelit näyttää ihan tuubalta (LCD:t muutenkaan eivät ole suopeita SD:lle).
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Tuli tässä vaan mieleen kun on puhuttu Wii:stä ja littutöllöistä, niin onko siis niin että Wii ei ollenkaan "sovi yhteen" niiden kanssa? Siis näyttääkö tämä laitos putkitöllöllä paremmalta? Itse olen vanhan putkitöllön omista ja juuri pelaamiseen olisin ostamassa parempaa telkkaria, mutta kantsiiko? Ajattelin jotain 28" littua tms...
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Tuli tässä vaan mieleen kun on puhuttu Wii:stä ja littutöllöistä, niin onko siis niin että Wii ei ollenkaan "sovi yhteen" niiden kanssa? Siis näyttääkö tämä laitos putkitöllöllä paremmalta? Itse olen vanhan putkitöllön omista ja juuri pelaamiseen olisin ostamassa parempaa telkkaria, mutta kantsiiko? Ajattelin jotain 28" littua tms...

Minun mielestä kannattaa. Itellä hd ready ja 32 tuumainen. Nettiselauskin onnistuu huomattavan paljon paremmin, kannattaa vaan hommata ne paremmat kaapelit.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Littutöllön hyöty Wiin kanssa on iso kuva. Jos siis ostaa pienen littutöllön, saa litun huonot puolet (skaalaus), mutta ei hyviä.

Kyllä se silti ihan hyvältä voi näyttää. Silti, jos omistaa riittävän hyvän putkitöllön, en näe järkevänä hankkia pientä littutöllöä Wiitä varten. Eri asia, jos haluaa käyttää myös HD-konsolia.
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Littutöllön hyöty Wiin kanssa on iso kuva. Jos siis ostaa pienen littutöllön, saa litun huonot puolet (skaalaus), mutta ei hyviä.

Kyllä se silti ihan hyvältä voi näyttää. Silti, jos omistaa riittävän hyvän putkitöllön, en näe järkevänä hankkia pientä littutöllöä Wiitä varten. Eri asia, jos haluaa käyttää myös HD-konsolia.

Asiasta toiseen, mikä on hyvä putkitöllö? Kaverin luona pelattiin reilun vuoden vanhalla 600 euroa maksaneella Samsungin putkitöllöllä Wiin Fifaa. Kotia palatessa huomas selvästi kuinka peli näyttää paremmalta omassa taulutelkkarissa.

Voi tietty olla että omaan silmään vaan sopii paremmin taulutelkkarin kuva. (Ei siis kirjaimellisesti :p )
 
Vastaus: Wii+ full hd plasma

Asiasta toiseen, mikä on hyvä putkitöllö? Kaverin luona pelattiin reilun vuoden vanhalla 600 euroa maksaneella Samsungin putkitöllöllä Wiin Fifaa. Kotia palatessa huomas selvästi kuinka peli näyttää paremmalta omassa taulutelkkarissa.

Voi tietty olla että omaan silmään vaan sopii paremmin taulutelkkarin kuva. (Ei siis kirjaimellisesti :p )

Ei mulla ole tohon kovin selviä sääntöjä ja onhan tossa tietysti paljon henk. kohtaisille mieltymyksillekin varaa. Yleensä parhaat putkitelkkarit ovat suht isoja, laatumerkkien tekemiä, hinnaltaan aikanaan melko korkeita. Sen sijaan niiden ei tarvitse olla kovin uusia, sillä viime metreillä kuvaputket ottivat vain takapakkia.

Yksi, missä ero on aikalailla kiistaton, on Virtual Console -käyttö. Litulla näyttää samaan aikaan palikalta ja mössöiseltä. Aivan karseeta, ainoastaan Nintendo 64 -pelit näyttävät hyviltä. Putkella taas näyttää juuri siltä miltä vanhat pelit voivat parhaimmillaan näyttää.
 
Ylös Bottom