Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)
Taas sitä keilausta. Väistämättä tämä vähän epäilyttää, koska keilaus on Sportsin helpoin laji, ja se mistä aloittelijat yleensä pitävät eniten, tenniksen ohella. Tuokaan IGN-pätkä ei mainitse taitotasoja. Vaikka "syvyys" mainitaankin, se tuntuu viittaavaan yksinkertaisesti siihen että Training-moodissa on "lisää pelattavaa" - ei varsinaisesti pääpelikokemuksen syvyyteen.
Helpoin laji? Kuinka monta kertaa olet saanut 300 pistettä? Koska, jos laji on pelissä sinusta helppo, niin varmasti saat toistuvasti 300 pistettä. Ja ehkä siksi, että pääpeleissä ei ole syvyyttä? Ne on vaan ne mitä siinä on. En lue sportia peliksi vaan kokoilmaksi lyhyitä pelejä. Varmasti, jos sitä kysyttäisiin nintendoltakin, niin ovat samaa mieltä. Niin sanottu tekniikkademo, josta kukin saa nauttia niin paljon kuin haluaa. Mutta ei sinne kannata mennä keksimään semmosia asioita mitä siellä ei ole
Se ei ole liikemallintamista, se on liiketunnistusta. Nyrkkeilyä ei pelata samalla tavalla kuin oikeassa elämässä, mutta se ei tarkoita että liikkeitä ja pelityylejä olisi vain muutama. Ohjain tunnistaa tietynlaiset liikkeet ja taitava pelaaja oppii hienovaraisia liikkeitä, paremman ajoituksen ja temmon sekä tietyn "flown" pelaamiseen - niin että taitava pelaaja voi oikeasti pistää ihan leikiksi heikompaa vastaan pelatessa.
Ei millään pahalla, mutta kaikki pelintekijät, jopa nintendo on myöntänyt, että vasta nyt kun tulee M+ niin päästään oikeasti liiketunnistukseen. Normi ohjain tunnistaa todella rajatunmäärän liikettä verrattuna M+ lisälaitteeseen. Ja se on enemmän liikkeenmallintamista kuin tunnistusta.
Onko sinulla muita wii? Oletko pelannut muita wii pelejä?
Totta on kyllä se, että jos pelaa 24/7/365 sporttia, niin varmasti oppii jotain "hienosäätöjuttuja". Mutta millä arvostelijalla on aikaa pelata kuutta kuukautta yhtä peliä?
Näytä mulle kaksi arvostelua, jossa kehutaan nyrkkeilyosiota, niin se on selvä.
Itse pidän nyrkkeilystä kovastikkin(pelannut tenniksen ja keilauksen ohella sitä eniten), mutta en huijaa itseäni sillä, että uskon tekeväni kaikki liikkeet. Jos ois liiketunnistusta, niin pitäisi pystyä tunnistamaan onko kova vai hiljanen lyönti.
Jokin kenttävalikoima ei ole mikään oleellinen tekijä, ja kyllähän Sportissa tietokonevastustajatkin vaihtuvat jatkuvasti, ja niillä on selvästi eri pelityylit. Kun pelaa satoja otteluita, ei siinä enää ole väliä onko kenttiä kaksi vai kaksitoista.
Että se on sama asia, kun pelaat tennistä on alustana ruoho, massa vai kovapohjainen kenttä. Tämä selvä! Minä olen sitä tennistä pelannut ja pelannut ja pelannut. Ja siinä lyöminen perustuu
ajoitukseen ei siihen miten lyöt. Eli teet vaan lyönti eleen oikea aikaisesti, niin pallo menee haluamaasi paikkaan. Ei se oikeasti tunnista, jos haluat lyödä pallon rajaa pitkin tai toiseen nurkkaan. Ja jos väität, että se tennis on yhtä tarkka ja hyvin toimiva kuin GST, niin olet syönyt jotain sieniä. Meillä on kotona kaksi erinlaista pelaajaa: Minä joka haluan, että liikkeeni ovat mahdollisimman aidot ja välittyvät aidosti. Kun taas puolisoni pelaa vähän niinkuin sinnepäin. Eli hän käyttää hyväkseen liikke-eleitä.Varsinkin golfissa, huitomalla sinnepäin pääsee lähes samoihin tuloksiin.
En tiedä oletko vielä päässyt pelaan m+, mutta huomaat sen eron kyllä.
IGN:llä tätä kuitenkaan ei tunnuta ymmärtävän. Valikoima ja valinnanvara erilaisille pelaajille ei nouse esille, vaan WSR:ää arvostellaan sen mukaan että ilmalajit eivät tunnu Pilotwingsiltä.
Noh, ehkä se ei ole pelin tärkein anti heidän mielestään. Vaikka on kriitikko ja saa palkkaa, loppuarvosanaan kuitenkin vaikuttaa oma mielipide. Ja edelleen kannaattaa mainita, että IGN AU, koska ovat niin eri juttuja.
Kyllä minäkin olisin mieluusti ottanut WSR:ään online-moodin, ja enhän ole vielä pelannut peliä joten en oikeasti tiedä sopiiko se minulle, mutta tuo IGN AU:n arvostelu ei välitä minulle Wii Sports -pelaajana niitä tietoja joiden perusteella voisin arvioida, missä suhteessa sitä pitäisi odottaa. Minun odotukseni pelaajana ja arvostelun näkökulmat ovat ihan eri maailmoista ja selvästi ihan eri kokemustasoilta Wii Sportsin suhteen. Uskon että tulossa on erittäin kova peli, mutta on myös täysin mahdollista että jokin on mennyt vikaan ja WSR ei olekaan yhtä hyvä kuin alkuperäinen Wii Sports - tähän kaikista oleellisimpaan asiaan arvostelussa ei kuitenkaan oteta olennaisesti kantaa.
Oletko katsonut heidän videoitan missä näyttävät miten sitä pelataan? Tai youtuben wiifold:ssa on monia hyviä videoita. Minusta video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Ehkä tässä välissä aika kannattaa käyttää eri peleihin tutustumiseen.
Jatketaan toki, jos haluat..