Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Sports Resort

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

kemppakimmo, Bozon & kumppanit ovat toistuvasti osoittaneet etteivät he edes tajua mikä alkuperäisessä WS:ssä oli hyvää. He ovat vanhoja juurtuneita Nintendo-faneja jotka haluavat Mariota ja Metroidia mutta eivät tajua uudentyyppisiä pelejä. IGN:n Wii-toimitus kaipaisi vakavasti vähän tuulettamista.


Noniin, nyt menee oikeaan suuntaan, nyt pitää vain itse päästä kokeilemaan ovatko kerrankin oikeassa. ;)

Linkitetään vielä hauska ja mielenkiintoinen Iwata Asks -haastis WSR:stä. Paljon asiaa sekä WSR:stä että Motionplussasta.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

kemppakimmo, Bozon & kumppanit ovat toistuvasti osoittaneet etteivät he edes tajua mikä alkuperäisessä WS:ssä oli hyvää. He ovat vanhoja juurtuneita Nintendo-faneja jotka haluavat Mariota ja Metroidia mutta eivät tajua uudentyyppisiä pelejä. IGN:n Wii-toimitus kaipaisi vakavasti vähän tuulettamista.

Minusta tuosta sinun kirjoituksesta huomaa, että et tunne heitä ollenkaan. Kuuntele tiistaina ilmestynyt NVC IGN: Nintendo Voice Chat Podcast, Episode 52
Siellä kertovat rehellisen mielipiteensä Nintendosta ja wii-osion toimittamisesta.kerran kun kuuntelija heiltä sitä kysyi.
Kuten siellä nauhalta kuulet, niin ei wii heistä ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Ja kun luet heidän top-25 peliä wiille listan, niin huomaat, että siellä on paljonkin muita kuin mariota ja metroidia!

IGN: The Top 25 Wii Games

Mikä sinusta sitten alkuperäisessä WS oli hyvää?
Eikö kriitikon työ oli kuitenkin eri kuin fanipojan?
Minä olen nintendon suurimpia fanipoikia, mutta minusta kritiikkisi heitä kohtaan ampuu pahasti ohitse.

Pitäisikö ko. toimituksen todeta jokaisesta wii pelistä, että täysin mahtavaa, upeeta ja innovatiivistä, vaikka peli olisi täysin susi? Kyllä kaikkien pitää pystyä myöntämään omien laitteittensä huonot puolet.
Minulle wii on THE konsoli ja rakastan sitä ylikaiken, mutta kyllä pystyn myöntään, että olisi voinut olla parempikin monissa asioissa, varsinkin verkko-ominaisuuksien puolella.

Ja scriblenaust(miten kirjoitetaankaan) on heidän mielestään yksi aikansa peli, vaikka onkin ds peli. on kuitenkin aika uusi ja innovatiivinen.

Mun mielestä sinun pitää antaa konkreettisia näyttöjä heidän uskomattomasta tyhmyydestään, kun eivät ymmärrä uusia pelityylejä. Tommosia epämääräsiä lauseenparsia osaa heitellä kuka vaan. Kuten sanoin, olen kauan seurannut heidän saittiaan.

Mutta asiaan: Olen katsellut Resort videoita ja toivoisin, että peli olisi jo täällä niin pääsisin pöllyttään kavereita 3vs3 koriksessa. Näytti mahtavalta!
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Alkuperäisessä Wii Sportsissa oli hyvää aivan mahdottomasti: intuitiivisen liiketunnistuksen lisäksi itse pelin rakenne oli erinomainen. Training-moodin erilaiset pelilajit ovat erinomaisia, ja vielä parempia Fitness-moodin kautta. Lisäksi ne todella auttavat myös pääpeleissä, taito kehittyy harjoitusten kautta. Sitä taitoa nimittäin tarvitaan jos haluaa haastaa kovimmat tietokonevastustajat yksinpelissä ja taitavimmat ihmispelaajat, Wii Sportsin Skill Level -järjestelmästä nimittäin löytyy valtavasti syvyyttä ja se on myös hyvin havainnoillinen väline pelaajien taitotasosta. Mutta tärkeintä kaikessa oli se vapaus: Wii Sportsissa pelaaja on vapaa pelaamaan siten kuin haluaa, sen verran kuin haluaa, ja mitä haluaa - tulokset ovat peliin laitetun vaivan mukaiset. Vapaus koskee myös liiketunnistusta: taitava pelaaja osaa hyödyntää liikkeitä erittäin tehokkaasti hyödykseen.

IGN ei tunnu tajuavan koko taitotasojen konseptia ollenkaan. Heille WS ja WSR ovat "minipelejä" jotka mennään "läpi" tai joita "pelataan lyhyesti", ja sitten pyydetään "lisää pelattavaa". He viittaavat lyhyesti pelin jatkuvaan pelaamiseen aloituskappaleessa mutta eivät tunnu ollenkaan tajuavan Wii Sportsin jatkuvan pelaamisen syitä ja viehätystä - Wii Sportsissa ei ole määrää vaan syvyyttä. Arvostelussa ei missään vaiheessa kerrota hienoista tempuista jotka tulivat mieleen pidemmän pelaamisen jälkeen tai jatkuvan pelaamisen aikana tehdyistä oivalluksista. Voidaan sanoa että IGN:n arvostelija ei ole pelannut Wii Sports Resortia, hän vasta aloitti sen - ja kirjoitti arvostelun täysin kokemattomana.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Voidaan sanoa että IGN:n arvostelija ei ole pelannut Wii Sports Resortia, hän vasta aloitti sen - ja kirjoitti arvostelun täysin kokemattomana.

Kiitos, kun vastasit syventävästi! Tätä kaipasinkin, kunnon perusteluja! Nopeasti sinulle vastaan tuohon arvostelu juttuun. IGN amerikkahan ei ole sitä arvostellut vielä, vaan IGN AU! Ja en todellakaan usko, että he arvostelevat peliä noin huonosti mitä austaraalialaiset olivat tehneet.
Sehän oli täysi riman alitus. Seuraavassa vastaan muuhun kommentteihisi.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Alkuperäisessä Wii Sportsissa oli hyvää aivan mahdottomasti: intuitiivisen liiketunnistuksen lisäksi itse pelin rakenne oli erinomainen. Training-moodin erilaiset pelilajit ovat erinomaisia, ja vielä parempia Fitness-moodin kautta. Lisäksi ne todella auttavat myös pääpeleissä, taito kehittyy harjoitusten kautta. Sitä taitoa nimittäin tarvitaan jos haluaa haastaa kovimmat tietokonevastustajat yksinpelissä ja taitavimmat ihmispelaajat, Wii Sportsin Skill Level -järjestelmästä nimittäin löytyy valtavasti syvyyttä ja se on myös hyvin havainnoillinen väline pelaajien taitotasosta. Mutta tärkeintä kaikessa oli se vapaus: Wii Sportsissa pelaaja on vapaa pelaamaan siten kuin haluaa, sen verran kuin haluaa, ja mitä haluaa - tulokset ovat peliin laitetun vaivan mukaiset. Vapaus koskee myös liiketunnistusta: taitava pelaaja osaa hyödyntää liikkeitä erittäin tehokkaasti hyödykseen.

Ote Wii Sportin arvostelusta:
Wii Sports does have hidden depth, though. It's locked away in the Training Mode. Here, you compete in variations on the regular sports affairs - three of each, to be exact. Again, bowling and tennis come out on top, baseball next, and golf and boxing last. The variations on bowling are amazingly fun. There's a mode featuring different pin formations and you have to figure out ways to knock them down. There's a mode where more and more pins are added to the lane. You start out with 10 and end with well in advance of 100 pins, and all of them react and go down with a realistic sense of weight and physics. Finally, there's a mode where obstacles are placed in each lane and you have to set the angle and speed of your ball so that it coasts around them and still crashes into the pins. Playing these modes against friends is an engaging, almost hypnotic time-sucker and one that we can wholeheartedly recommend.
Itse olen pelannut myös hyvin paljon sporttia, koska tykkään urheilupeleistä. Taidan kaikissa niissä olla pro tasolla. Kuten arvostelussakin sanotaan ja itsekkin varmasti olet huomannut, niin kaikissa lajeissa ei ole kyseessä 1:1 liiketunnistus, vaan pikemmin liikkeen matkiminen(parempaa sanaa en keksinyt). Esim. nyrkkeily, eihän siinä oikeasti pääse lyömään sinne minne haluaa tai ees aina kun haluaa. Ohjain ei tunnista muuta kuin onko liike eteen vai vähän sivulle. Onko suora vai koukku. Ja golfissa ei paljoa ole hallintaa loppupeleissä pallon nopeuteen ja puttaaminen on niin yksinkertaista. Tennis on kivaa, mutta samojen vastustajien kanssa jauhaminen on tylsää, samat kaksi kenttää on nähty miljoonaan kertaan. Vertaat sporttia GST ja TWPGA Tour10, niin huomaat eron. Ja sportin tarkoitushan onkin antaa pelaajille opetusta ja käsitystä siitä minkälaisia pelejä on mahdollista ohjaimella pelata. Kuten myös nyt Resortilla. Jos nintendo ei olisi tehnyt näitä ja ne olisi saavuttanut suurta suosiota, olisiko nouita kahta peliäkään tehty! Ainkaan noin hyvin.

Ja vaikka rakastan sporttia, niin minäkin haluaisin, että löytyisi enemmän säätömahdollisuuksia ja sitä syvyyttä. Enemmän erinlaisia kenttiä golfiin ja tennikseen, erin painoisia palloja keilailuun tai hohtokeilausta ;) Kahdestaan, kun pelaa 100 kertaa baseballia ja kaikki on samanlailla. ei saa määrätä erien määrää tai mitään, niin kyllähän se rupee tympiin. Silti kyllä pelaan.
Ja se mikä puuttu sportista ja puuttuu resortista, mikä olisi tuonut syvyyttä on: TADAA on-line pelimoodi. Miten mahtavaa olisi ollut omilla miillä haastaa joku muu baseballissa tai 3vs3 koriksessa. Mutta Nintendo on päättänyt mennä omia polkujaan.

Mutta se mitä yritän kai sanoa on se, että minusta IGN arvostelussa sporttia arvostellaan reilusti. Luin sen äsken uudestaan ja en montaa valittamisen kohtaa löytänyt. Makuasioista on sitten taas turha kiistellä. Toinen tykkää enemmän golfista kuin tenniksestä, mutta that is it!

Asiasi olit hyvin perustellut ja minusta niin oli IGN:kin ja minusta teillä oli samoja näkökantojakin, mutta kriitikon tarvitsee kertoa myös huonot puolet. Luulen, että kun IGN arvostelee resortin, niin sieltä tulee kyllä parempi kuin IGN AU:lta.
Edelleen olen vaan sitä mieltä, että ei heidän asiantuntemuksessaa ole vikaa! He ovat työtään tehneet niin kauan, että tietävät mitä tekevät. Ja heillä on paremmat kontaktit pelintekiöihin, jos se nyt mitään vaikuttaa.

Mutta ei mitään, kiva on vääntää tälläisistä asioista!
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Ote Wii Sportin arvostelusta:

Taas sitä keilausta. Väistämättä tämä vähän epäilyttää, koska keilaus on Sportsin helpoin laji, ja se mistä aloittelijat yleensä pitävät eniten, tenniksen ohella. Tuokaan IGN-pätkä ei mainitse taitotasoja. Vaikka "syvyys" mainitaankin, se tuntuu viittaavaan yksinkertaisesti siihen että Training-moodissa on "lisää pelattavaa" - ei varsinaisesti pääpelikokemuksen syvyyteen.

Kuten arvostelussakin sanotaan ja itsekkin varmasti olet huomannut, niin kaikissa lajeissa ei ole kyseessä 1:1 liiketunnistus, vaan pikemmin liikkeen matkiminen(parempaa sanaa en keksinyt). Esim. nyrkkeily, eihän siinä oikeasti pääse lyömään sinne minne haluaa tai ees aina kun haluaa. Ohjain ei tunnista muuta kuin onko liike eteen vai vähän sivulle. Onko suora vai koukku. Ja golfissa ei paljoa ole hallintaa loppupeleissä pallon nopeuteen ja puttaaminen on niin yksinkertaista. Tennis on kivaa, mutta samojen vastustajien kanssa jauhaminen on tylsää, samat kaksi kenttää on nähty miljoonaan kertaan.

Se ei ole liikemallintamista, se on liiketunnistusta. Nyrkkeilyä ei pelata samalla tavalla kuin oikeassa elämässä, mutta se ei tarkoita että liikkeitä ja pelityylejä olisi vain muutama. Ohjain tunnistaa tietynlaiset liikkeet ja taitava pelaaja oppii hienovaraisia liikkeitä, paremman ajoituksen ja temmon sekä tietyn "flown" pelaamiseen - niin että taitava pelaaja voi oikeasti pistää ihan leikiksi heikompaa vastaan pelatessa.

Jokin kenttävalikoima ei ole mikään oleellinen tekijä, ja kyllähän Sportissa tietokonevastustajatkin vaihtuvat jatkuvasti, ja niillä on selvästi eri pelityylit. Kun pelaa satoja otteluita, ei siinä enää ole väliä onko kenttiä kaksi vai kaksitoista.

Toinen tykkää enemmän golfista kuin tenniksestä, mutta that is it!

IGN:llä tätä kuitenkaan ei tunnuta ymmärtävän. Valikoima ja valinnanvara erilaisille pelaajille ei nouse esille, vaan WSR:ää arvostellaan sen mukaan että ilmalajit eivät tunnu Pilotwingsiltä. :rolleyes:

Kyllä minäkin olisin mieluusti ottanut WSR:ään online-moodin, ja enhän ole vielä pelannut peliä joten en oikeasti tiedä sopiiko se minulle, mutta tuo IGN AU:n arvostelu ei välitä minulle Wii Sports -pelaajana niitä tietoja joiden perusteella voisin arvioida, missä suhteessa sitä pitäisi odottaa. Minun odotukseni pelaajana ja arvostelun näkökulmat ovat ihan eri maailmoista ja selvästi ihan eri kokemustasoilta Wii Sportsin suhteen. Uskon että tulossa on erittäin kova peli, mutta on myös täysin mahdollista että jokin on mennyt vikaan ja WSR ei olekaan yhtä hyvä kuin alkuperäinen Wii Sports - tähän kaikista oleellisimpaan asiaan arvostelussa ei kuitenkaan oteta olennaisesti kantaa.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Taas sitä keilausta. Väistämättä tämä vähän epäilyttää, koska keilaus on Sportsin helpoin laji, ja se mistä aloittelijat yleensä pitävät eniten, tenniksen ohella. Tuokaan IGN-pätkä ei mainitse taitotasoja. Vaikka "syvyys" mainitaankin, se tuntuu viittaavaan yksinkertaisesti siihen että Training-moodissa on "lisää pelattavaa" - ei varsinaisesti pääpelikokemuksen syvyyteen.

Helpoin laji? Kuinka monta kertaa olet saanut 300 pistettä? Koska, jos laji on pelissä sinusta helppo, niin varmasti saat toistuvasti 300 pistettä. Ja ehkä siksi, että pääpeleissä ei ole syvyyttä? Ne on vaan ne mitä siinä on. En lue sportia peliksi vaan kokoilmaksi lyhyitä pelejä. Varmasti, jos sitä kysyttäisiin nintendoltakin, niin ovat samaa mieltä. Niin sanottu tekniikkademo, josta kukin saa nauttia niin paljon kuin haluaa. Mutta ei sinne kannata mennä keksimään semmosia asioita mitä siellä ei ole :p


Se ei ole liikemallintamista, se on liiketunnistusta. Nyrkkeilyä ei pelata samalla tavalla kuin oikeassa elämässä, mutta se ei tarkoita että liikkeitä ja pelityylejä olisi vain muutama. Ohjain tunnistaa tietynlaiset liikkeet ja taitava pelaaja oppii hienovaraisia liikkeitä, paremman ajoituksen ja temmon sekä tietyn "flown" pelaamiseen - niin että taitava pelaaja voi oikeasti pistää ihan leikiksi heikompaa vastaan pelatessa.

Ei millään pahalla, mutta kaikki pelintekijät, jopa nintendo on myöntänyt, että vasta nyt kun tulee M+ niin päästään oikeasti liiketunnistukseen. Normi ohjain tunnistaa todella rajatunmäärän liikettä verrattuna M+ lisälaitteeseen. Ja se on enemmän liikkeenmallintamista kuin tunnistusta.
Onko sinulla muita wii? Oletko pelannut muita wii pelejä?
Totta on kyllä se, että jos pelaa 24/7/365 sporttia, niin varmasti oppii jotain "hienosäätöjuttuja". Mutta millä arvostelijalla on aikaa pelata kuutta kuukautta yhtä peliä?
Näytä mulle kaksi arvostelua, jossa kehutaan nyrkkeilyosiota, niin se on selvä.
Itse pidän nyrkkeilystä kovastikkin(pelannut tenniksen ja keilauksen ohella sitä eniten), mutta en huijaa itseäni sillä, että uskon tekeväni kaikki liikkeet. Jos ois liiketunnistusta, niin pitäisi pystyä tunnistamaan onko kova vai hiljanen lyönti.

Jokin kenttävalikoima ei ole mikään oleellinen tekijä, ja kyllähän Sportissa tietokonevastustajatkin vaihtuvat jatkuvasti, ja niillä on selvästi eri pelityylit. Kun pelaa satoja otteluita, ei siinä enää ole väliä onko kenttiä kaksi vai kaksitoista.

Että se on sama asia, kun pelaat tennistä on alustana ruoho, massa vai kovapohjainen kenttä. Tämä selvä! Minä olen sitä tennistä pelannut ja pelannut ja pelannut. Ja siinä lyöminen perustuu ajoitukseen ei siihen miten lyöt. Eli teet vaan lyönti eleen oikea aikaisesti, niin pallo menee haluamaasi paikkaan. Ei se oikeasti tunnista, jos haluat lyödä pallon rajaa pitkin tai toiseen nurkkaan. Ja jos väität, että se tennis on yhtä tarkka ja hyvin toimiva kuin GST, niin olet syönyt jotain sieniä. Meillä on kotona kaksi erinlaista pelaajaa: Minä joka haluan, että liikkeeni ovat mahdollisimman aidot ja välittyvät aidosti. Kun taas puolisoni pelaa vähän niinkuin sinnepäin. Eli hän käyttää hyväkseen liikke-eleitä.Varsinkin golfissa, huitomalla sinnepäin pääsee lähes samoihin tuloksiin.
En tiedä oletko vielä päässyt pelaan m+, mutta huomaat sen eron kyllä.

IGN:llä tätä kuitenkaan ei tunnuta ymmärtävän. Valikoima ja valinnanvara erilaisille pelaajille ei nouse esille, vaan WSR:ää arvostellaan sen mukaan että ilmalajit eivät tunnu Pilotwingsiltä. :rolleyes:

Noh, ehkä se ei ole pelin tärkein anti heidän mielestään. Vaikka on kriitikko ja saa palkkaa, loppuarvosanaan kuitenkin vaikuttaa oma mielipide. Ja edelleen kannaattaa mainita, että IGN AU, koska ovat niin eri juttuja.

Kyllä minäkin olisin mieluusti ottanut WSR:ään online-moodin, ja enhän ole vielä pelannut peliä joten en oikeasti tiedä sopiiko se minulle, mutta tuo IGN AU:n arvostelu ei välitä minulle Wii Sports -pelaajana niitä tietoja joiden perusteella voisin arvioida, missä suhteessa sitä pitäisi odottaa. Minun odotukseni pelaajana ja arvostelun näkökulmat ovat ihan eri maailmoista ja selvästi ihan eri kokemustasoilta Wii Sportsin suhteen. Uskon että tulossa on erittäin kova peli, mutta on myös täysin mahdollista että jokin on mennyt vikaan ja WSR ei olekaan yhtä hyvä kuin alkuperäinen Wii Sports - tähän kaikista oleellisimpaan asiaan arvostelussa ei kuitenkaan oteta olennaisesti kantaa.

Oletko katsonut heidän videoitan missä näyttävät miten sitä pelataan? Tai youtuben wiifold:ssa on monia hyviä videoita. Minusta video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :D
Ehkä tässä välissä aika kannattaa käyttää eri peleihin tutustumiseen.

Jatketaan toki, jos haluat..
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

En ota tähän "väittelyyn" kauheasti vielä kantaa (koska en ole uutta peliä pelannut), mutta ei sinänsä käy Mahewcoroa kateeksi. Meinaan jos jokaista Wiin peliä täytyy verisesti puolustaa forumeilla, niin sehän on sarjassa "loputon suo"..
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

En ota tähän "väittelyyn" kauheasti vielä kantaa (koska en ole uutta peliä pelannut), mutta ei sinänsä käy Mahewcoroa kateeksi. Meinaan jos jokaista Wiin peliä täytyy verisesti puolustaa forumeilla, niin sehän on sarjassa "loputon suo"..

Tämä on Nintendo-puolen ketju ja jos pelistä pitää, niin kyllä sitä saa puolustaa vaikka mielipiteet eivät varmasti aina käykään monien kanssa yksiin. Ei pitäisi olla ongelma vaan ennemminkin suositeltavaa. Ja nimenomaan Wii Sports on ollut Mahewcoron lempi"puolustettava" joten siirretäänkö loputtomista soista puhumiset vaikka Konsolisotaan tai privaviesteihin.

Wiillä pelaavia keskustelijoita on KonsoliFINissä huomattavasti vähemmän kuin muilla konsoleilla, niin Mahewcoron usein jopa "epä-ortodoksiset" kommentit varmasti erottuvat joukosta myös pitkien perustelujen takia. Varsinkin Konsolisota-alueella.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

En tiedä tuliko tämä selväksi jo joskus aiemmin, mutta varmistan vielä.

Minusta Wii Sport on hyvä ja hauska kokoelma urheilupelejä!
Ja pelaan sitä paljon ja varmasti pelaan myös resorttia, kunhan sen julkasupäivänä saan!

Mutta minua harmitti ko. pelaajan, Minusta, tarpeeton ja perusteeton IGN pelikriitikoiden haukkuminen.
Kaikilla on oikeus tietenkin omaan mielipiteeseensä, mutta ajattelin vaan puollustaa heitä
ja omaa mielipidettäni.
Ei muuta.

Nauttikaa kesästä ja hauskoja pelihetkiä Sportin tai jonkun muun pelin kanssa :p
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Olen saanut Sportsin keilauksessa muistaakseni hyvin lähelle 300:a ja se ei ole edes lempilajini!

Minulle tärkeää on se pelituntuma ja siinä vaiheessa oikeasti on yhdentekevää, juokseeko se pelaaja soralla vai nurmella, minä en etsi sitä välillistä liikkumaeroa vaan suoraa pelituntumaa joka tulee nimenomaan ohjauksesta. Ja kyllä vaikuttaa muukin kuin ajoitus, kokeile vaikkapa eri lyöntisuuntia ja lyöntinopeuksia. Tiesitkö, että nopeus vaikuttaa jopa superlyönneissä!? :eek:

Olen pelannut Wiillä paljon ja Sports on mielestäni yksi parhaita pelejä ja yksi parhaita liiketunnistuksen sovelluksia. En ole pelannut Grand Slamia enkä Tiger Woodsia, koska hei oikeasti, vain yksi urheilulaji pelilevyllä? Herätkää nyt jo nykyaikaan, EA. :p

Ei IGN:n tarvitse pelata peliä puolta vuotta putkeen ennen ensimmäisen arvostelun julkaisemista, mutta tuosta IGN AU:n arvostelusta tulee esille että pelejä on pelattu vain pintapuolisesti. Se ei ole soveliasta missään genressä. Ja lisäksi Wii Sportsin tai Wii Sports Resortin kaltaiseen peliin voisi luoda jatkosilmäyksen tulevaisuudessa kun pelikokemusta on karttunut!

En tässä vaiheessa vielä itsekään tiedä, tuleeko WSR:ää tahkottua tuntikausia heti julkaisun jälkeen vai kestääkö pidempi aika päästä sisälle pelin saloihin. Mutta ihan täysi pakkohankinta se on. :)
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

IGN AU:n arvostelusta tulee esille että pelejä on pelattu vain pintapuolisesti. Se ei ole soveliasta missään genressä.

Mistä muusta se tulee esille kuin arvosanasta?

Voit myös miettiä onko Sportteja edes järkevä arvostella jostain myöhemmin paljastuvasta syvyydestä (jonka vain sinä löydät), jos Sport-pelien idea ja se mitä peleistä haetaan, on olla liikuttava ja helppo pikailo porukalla pelatessa.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Eka Wii Sports oli hauska peli, muttei kovinkaan pitkäikäinen ainakaan aikuisille. Pelaako tuota moni saunailloissa vielä tms, kun Guitar Herot ja Rock Bandit ovat tulleet?

Sehän on loistava juttu, jos peli on hauska ja saa hymyn huulille (+ vähän liikuntaa sohvaperunoille), joten kaikki kunnia Nintendolle tuostakin pelistä. Mutta totuutta on myös siinä, että tälläinen uusi Sports/Resort/tms "pelikokoelma" pitäisi melkein julkaista joka vuosi - sen verran nopeasti nämä pelit vanhenevat. Toisaalta Resortissa taitaa olla nyt enemmän lajeja, mikä auttaa kyllä asiaan.

Mulle Wii Sports edustaa nopeaa hauskanpitoa - mieluiten ystävien/pikkuväen kanssa sosiaalisessa tilanteessa. Siihen peli on oiva vaihtoehto.

Mutta ei tuosta (ekasta) kannata mitään "syvempää" etsiä, koska sitä ei tule löytämään. "Syviin pelikokemuksiin" on sitten ihan muut pelit. En usko, että Resort tuo tähän suurta muutosta.

Kysymys kai kuitenkin lienee, että pitääkö Resortin ollakaan mitään muuta kuin nopeaa ja hauskaa pelaamista liiketunnistuksella? Ehkä siltä lopulta odotetaan vähän liikaa...
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Minulle tärkeää on se pelituntuma ja siinä vaiheessa oikeasti on yhdentekevää, juokseeko se pelaaja soralla vai nurmella, minä en etsi sitä välillistä liikkumaeroa vaan suoraa pelituntumaa joka tulee nimenomaan ohjauksesta. Ja kyllä vaikuttaa muukin kuin ajoitus, kokeile vaikkapa eri lyöntisuuntia ja lyöntinopeuksia. Tiesitkö, että nopeus vaikuttaa jopa superlyönneissä!? :eek:

Olen pelannut Wiillä paljon ja Sports on mielestäni yksi parhaita pelejä ja yksi parhaita liiketunnistuksen sovelluksia. En ole pelannut Grand Slamia enkä Tiger Woodsia, koska hei oikeasti, vain yksi urheilulaji pelilevyllä? Herätkää nyt jo nykyaikaan, EA. :p

Ei IGN:n tarvitse pelata peliä puolta vuotta putkeen ennen ensimmäisen arvostelun julkaisemista, mutta tuosta IGN AU:n arvostelusta tulee esille että pelejä on pelattu vain pintapuolisesti. Se ei ole soveliasta missään genressä. Ja lisäksi Wii Sportsin tai Wii Sports Resortin kaltaiseen peliin voisi luoda jatkosilmäyksen tulevaisuudessa kun pelikokemusta on karttunut!

Ei edes tiedä mistä aloittaa!
Aloitetaan vaikkapa siitä, että tennis kyseisessä pelissä toimii ihan ja ainostaa ajoitukseen perustuen. Voin laittaa pääni siitä pantiksi. Mitä aikaisemmin lyöt, sitä enemmän pallo lähtee siihen suuntaan mistä tuli. Jos jätä lyönnin mahdollisimman myöhään, niin se lähtee tulosuunnan vastaiseen suuntaan. Sehän kerrotaan jo ohjeissa. "Ohjaa pallon kulkusuuntaa käyttämällä lyönnin ajoitusta" - Suora lainaus ohjekirjasta!
Kun taas GST mä voin kääntää pallon meneen ihan toiseen nurkkaan siinä kohtaa, kun haluan. Pelissä jossa on oikeasti väliä missä asennossa ohjain on, kun palloa lyö.

Oletan, että EA:ta kohtaan heittämä piikki oli huumoria, niin en siihen puutu. Pelinähän Sport oli paras mahdollinen sovellus esittelemään ohjainta, mutta ei siellä ole mitään salasyvyyttä tai ohjaimen erinomaista liiketunnistusta, koska siihen ei vaan mote silloin pystynyt. Mutta sen minkä tekee, tekee laadulla.

Jotenkin näkee, että otat sportin parhaat puolet ja ummistat silmäsi heikkouksilta ja hoet itsellesi, että paraspeli paraspeli. Mutta ei se mitään, se on sinun oikeus. Ja anteeksi, että menin henkilökohtaisuuksiin.

Tuo sinun ideasi, että palaa takaisin, niin ei kuulosta hyvältä ko. pelissä. Esim. pelissä jossa on verkkomaailma joka päivittyy ja kehittyy, niin siihen palaaminen kuullostaa paremmalta idealta.

Siinä olen sinun kanssasi ihan samaa mieltä, että AU on ottanut pelin, pelannut kerran per laji ja todennut, että roskaa koko juttu. Ja se on VÄÄRIN joka kantilta katsoen. Ja arvostelialla on varmasti ollut jonkunlainen nega-asenne, kun on joutunut arvosteleen sen pelin.
Mutta siihen en usko, että IGN amerikka ottaisi sellaisen asenteen. Ja odottelen innolla muiden sivustojen arvostelua pelistä.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Ja arvostelialla on varmasti ollut jonkunlainen nega-asenne, kun on joutunut arvosteleen sen pelin.

Mutta samaahan sanotaan joka kerta kun joku arvostelu ei tavallaan itseä "miellytä"... ;) Mutta joo, negatiiviset asenteet jyllää varsinkin pelifanien ja arvostelijoiden keskuudessa. Ollaan usein aivan liian kriittisiä.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Mahe, kehitä mulle lyhyesti tässä ja nyt peli jollaisen sinä tekisit. Eepos josta sinut muistettaisiin.

Luettele kaikki ominaisuudet jotka SINÄ ymppäisit mukaan. Oletetaan että sun budjetti on rajaton elikkä siitä ei tarvitse välittää. Sulla on käytettävissä Motion+, BalanceBoard, ja tähän päälle konsolissasi on PS3:n tehot sekä 360:n ja Wiin koodauksen "helppous" (eihän se nyt ikinä silti helppoa ole). Ja muista siis, budjetti ei nyt olisi ongelma joten saat täysin käyttää mielikuvitustasi. Pelin koko saa olla maksimissaan Bluray discin luokkaa, ja sitä saa asennella kovalevylle latausaikojen nopeuttamiseksi. Oletetaan että kaikki konsolinomistajat pystyvät silti pelaamaan kyseistä peliä. Casual -pelaajien lähestyttävyyden päätät itse, ja mukaan ympättäviin ominaisuuksiin voi kuulua mm täydellinen tutorial casual pelaajille.

Ei muuta kuin "työn" iloa :)
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Hyvä idea Pelimieheltä, mutta tämä ketju pyhitetään Wii Sports Resortille. Ennustan että se on sellainen peli, jonka tekijälistassa näkisi mielellään omankin nimensä!

Wii MotionPlusin ensimmäiset askeleet 3rd Partyilla ovat jo niin vakuuttavia (OK, henk.koht. kokemuksia vain Grand Slam Tenniksestä) joten Nintendon pitkään kehittämä Wii Sports Resort taitaa vetäistä riman korkealle.
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Mahe, kehitä mulle lyhyesti tässä ja nyt peli jollaisen sinä tekisit. Eepos josta sinut muistettaisiin.

Luettele kaikki ominaisuudet jotka SINÄ ymppäisit mukaan. Oletetaan että sun budjetti on rajaton elikkä siitä ei tarvitse välittää. Sulla on käytettävissä Motion+, BalanceBoard, ja tähän päälle konsolissasi on PS3:n tehot sekä 360:n ja Wiin koodauksen "helppous" (eihän se nyt ikinä silti helppoa ole). Ja muista siis, budjetti ei nyt olisi ongelma joten saat täysin käyttää mielikuvitustasi. Pelin koko saa olla maksimissaan Bluray discin luokkaa, ja sitä saa asennella kovalevylle latausaikojen nopeuttamiseksi. Oletetaan että kaikki konsolinomistajat pystyvät silti pelaamaan kyseistä peliä. Casual -pelaajien lähestyttävyyden päätät itse, ja mukaan ympättäviin ominaisuuksiin voi kuulua mm täydellinen tutorial casual pelaajille.

Ei muuta kuin "työn" iloa :)

Mitä ihmettä? Tarkoititko nyt osoittaa viestisi esim. Cobretille?

Minullahan se übermegapeli olisi Wii Sports + Dragon Quest Swords. :cool:
 
Vastaus: Wii Sports Resort (hype!)

Mitä ihmettä? Tarkoititko nyt osoittaa viestisi esim. Cobretille?

Minullahan se übermegapeli olisi Wii Sports + Dragon Quest Swords. :cool:

Come on, nintendokin käyttää jo motionPlussaa, älä oo vanhanaikanen ;)
Nintendolla myös on mm. SSBB:ssä ja MarioKartissa nettipelit, joten nekin offcource on must have!

Btw. ja ihan sulle tosiaan tarkotin tuon haasteen, mut antaa olla kun Kastle eväs tän idean :o
 
Ylös Bottom