Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Sports

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Sports

Ei pitäisi olla viivettä, heittoja voi tehdä sekunteja peräjälkeen, ohjain reagoi välittömästi ja nopeasti, ja koko yksinpelin 10 vuoroa voi selvittää parissa minuutissa.

Keilailu on havaittu minunkin taloudessani mitä mainioimmaksi viihdepeliksi varsinkin silloin kun porukkaa on tarpeeksi mukana leppoisalla asenteella.

Koneen mukana julkaistavaksi teknologiademoksi tämä peli on ollut hyvin usein käytössä, tosin enimmäkseen moninpelinä. Kyllähän tuota fitnessiä tulee silloin tällöin kokeiltua, mutta kun ikä on aina jossain siellä 20:n ja 25:n välillä, niin ei sitä jaksa kun ei ole oiken parannettavaakaan. Trainingia tulee nykyään myös pelattua, kun ei noissa kaikissa ole velä platinaa. Niin ja eihän tässä käytetä sensorbaria missään lajissa, ainoastaan valikoissa, joten eiköhän tuo viive tule juuri siitä ohjaimen miettimisestä, kun sehän voi olla pystyakseliltaan missä asennossa vain.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pelasinpahan itestäni nyt tunnin sporttia isolla temmolla. (Jäi treenit välistä) En muistanutkaan että tämä on näin raskasta! Eli aika paljon tuli nyrkkeiltyä ja kyllähän täytyy myöntää että isot on odotukset prizefighteria ja final fight roundia kohtaan.

Pääasiassa me porukalla keilaillaan mutta kyllä nuo muutkin lajit vielä melkein vuoden "yhteiselon" jälkeenkin jaksaa viehättää.

Olettekos saaneet hahmojanne tekemään Tenniksessä sellaisia Matrix-loikkia joita tietokonepelaajat joskus tekevät? Pitäisikö vain huitoa korkealla lentävää palloa vai onko se ranneliikkeestä kiinni?

Olettekos saaneet hahmojanne tekemään Tenniksessä sellaisia Matrix-loikkia joita tietokonepelaajat joskus tekevät? Pitäisikö vain huitoa korkealla lentävää palloa vai onko se ranneliikkeestä kiinni?

? Tarkoitatko siis sitä supernopeaa lyöntiä vai löytyykö sieltä vielä jotain muutakin?

? Tarkoitatko siis sitä supernopeaa lyöntiä vai löytyykö sieltä vielä jotain muutakin?

Kokeilin asiaa vähän, ja vaikuttaa että pallon täytyy olla juuri oikealla paikalla tarpeeksi korkealla että omat pelaajat heittelisivät jättiloikkia kentän poikki. Tietokonepelaajat kuitenkin tuntuvat tekevän niitä paljon useammin kuin minkään taitotason ihmispelaajat.

Superlyönnit ovat ihan erikseen, ja varsin selvästi erottuva erikoistekniikka. Ne on helpointa tehdä jättämällä ohjain ylös noston jälkeen syötössä, odottamalla aavistuksen verran, ja sitten lyömällä kun pallo on lakipisteessään.

Alkaa vähitellen Wii Sports Resort kuumottamaan. :)

Kokeilin asiaa vähän, ja vaikuttaa että pallon täytyy olla juuri oikealla paikalla tarpeeksi korkealla että omat pelaajat heittelisivät jättiloikkia kentän poikki. Tietokonepelaajat kuitenkin tuntuvat tekevän niitä paljon useammin kuin minkään taitotason ihmispelaajat.

Superlyönnit ovat ihan erikseen, ja varsin selvästi erottuva erikoistekniikka. Ne on helpointa tehdä jättämällä ohjain ylös noston jälkeen syötössä, odottamalla aavistuksen verran, ja sitten lyömällä kun pallo on lakipisteessään.

Alkaa vähitellen Wii Sports Resort kuumottamaan. :)

Minulla onnistuu tuo parhaiten kun teen syötön A:lla ja sitten sen superlyönnin heilauttamalla, taidan tosin kokeilla tuota taktiikkaa tänään tai huomenna tai ylihuomenna...

Puhtaasti ajoituksestahan tuo nopea syöttö on kiinni. Jos hyvään tatsiin pääsee niin sen saa aina lähtemään.

Uskoisin myös että tenniksessä on periaatteessa mahdollista palauttaa kaikki lyönnit. Ikkuna palautuksen tekemiseen vain pienenee sitä enemmän mitä kovempi vastustajan syöttö on ja mitä kauempana hahmo pallosta silloin on. Silloin tällöin jos sattuu tiukassa paikassa lyömään juuri oikeaan aikaan, tekee hahmo varsin näyttäviä loikkia.

Tuli taas joulun aikana huomattua, että kyllä se taitotaso aika tarkasti ilmaisee pelaajan reaktionopeutta, tekniikkaa ja muuta pelitaitoa. Jos kaksi suunnilleen saman taitotason pelaajaa pelaavat vastakkain, on tiedossa tiukkaa matsia mutta selvä etu korkeamman taitotason pelaajalle. Jos taas taitotasoissa on selvä ero, näkyy se myös pelisuorituksessa pidemmälle päässeen mutta ei välttämättä edes pisimpään pelanneen ylivoimaisissa pelitaidoissa. Ja tämä ei siis tarkoita pelihetkellä käytössä olevaan Miihin liitettyä taitotasoa vaan pelaajan korkeimmillaan saavuttamaa.

Mistä mieleen tuleekin mielenkiintoinen kokeilu: laskeeko taitotaso pahasti jos vaihtaa pelityylinsä oikeakätisestä vasenkätiseksi tai toisin päin?

Amerikoissahan peli on tullut alusta asti pahvikotelossa.

Sportsissa on vähän erikoista, että tuloksiaan ei voi verrata muihin koneelta löytyviin hahmoihin helposti, muuten kuin vaihtelemalla hahmoja ja tarkistamalla tulokset sitä kautta, paitsi toki moninpelissä. Wii Fitnessissä etenkin olisi mielenkiintoista saada muiden pelaajien käyrät oman käyrän viereen. Noh, odotellaan tietoja WSR:stä, laajentaako se näitä ominaisuuksia vai meneekö omaan suuntaansa.

Niin miten se nyt oli? Jos itse erehtyisin kehumaan jotain peliä tämän sukupolven suurimmaksi ja parhaaksi, niin kyllä sen täytyisi olla jokin aivan tajuttoman uskomaton tajunnan räjäyttävä peli. Siis peli joka tempaisi mukaansa heti aloitusruudusta. Peli joka toimisi aivan joka suhteessa, että kehtaisin käyttää tuommoisia ylisanoja kuvaamaan jotain videopeliä.

Missä oli tämän Sportssin juoni? Avautuuko tarpeeksi pelaamalla jotain uutta - tasoja/haasteita jotain vastaavaa? Missä on se tämän sukupolven vaatimusten mukainen nettipeli? Mikä on se Sportssin suuruus? Kun itse miellän koko viritelmän yksinkertaiseksi minipelikokoelmaksi, olenko siis täysin väärässä? Jokin "taitotaso" siinä kai on mutta en tosiaan tiedä kun en ole kovin paljon jaksanut pelata..

Et voi olla tosissasi. Heti aloitusruudussa pitää olla räjäyttävät orgasmit, "TÄMÄ ON MAAAILMAN PARAS PELI IKINÄ!!!!" ennen kuin on edes ehtinyt pelata peliä? :D

Kyllä minulla ne kaikista parhaat pelit ovat olleet hitaasti lämpeneviä tapauksia, joissa on kyllä ollut lupausta, koukkua ja mielenkiintoisia ominaisuuksia alusta asti, mutta se todellinen "tajunnanräjäytys" on tapahtunut vasta pidemmällä pelissä. Tämän vuoksi yksi parhaita demoja koskaan oli Panzer Dragoon Sagan yhden levyn pituinen demo (peli tuli neljällä CD:llä), joka huipentui huikeaan Atolm Dragon -taisteluun.

Ja kyllä, Wii Sportsissakin edetään, ja se eteneminen tapahtuu "taitotasojen" avulla. Yksinpelissä juuri aloittanut tason 0 pelaaja kohtaa erilaisia ja eritasoisia vastustajia kuin Pro-tasolle (taitotaso 1000 ja yli) yltänyt konkari. Wii Sportsin hämmästyttävimpiä ominaisuuksia on, miten tarkasti tämä taitotaso kuvaa pelaajien taitoja, se ei siis ole RPG-tyyppinen "pelasin peliä X tuntia / sain Y määrän expaa" tyylinen pelaajan taidoista riippumaton eikä edes pelkkää statistiikkaa edustava numeroarvo. Jos esim. on ollut pitkään pelaamatta ja taidot ovat ruostuneet, seuraavalla pelikerralla taitotaso helposti laskee harjoituksen puutteesta.

Tokihan Raving Rabbidsin minipeleissä oppii ajan myötä paremmaksi, mutta Wii Sportsin erottaa "minipelikokoelmista" juuri sen syvyys - ei pelien määrä, vaan se hyvin laaja skaala pelitaidoissa, jonka Sports ja sen ohjaus mahdollistavat. Ei Wario Waren 5 sekunnin peleissä ole yksinkertaisesti mahdollisuuksia eikä edes pelillistä ulottuvuutta Sportsin syvyydelle, ja hyvin monenlaisia minipelikokoelmia kokeilleena voin sanoa että pelattavuuden skaala Sportsissa on ainutlaatuinen. Wii Sports on yhtä paljon minipelikokoelma kuin Orange Box.

Et voi olla tosissasi. Heti aloitusruudussa pitää olla räjäyttävät orgasmit, "TÄMÄ ON MAAAILMAN PARAS PELI IKINÄ!!!!" ennen kuin on edes ehtinyt pelata peliä? :D

Et voi olla tosissasi vai yritätkö tahallaan ymmärtää väärin? Kuten puhuin kuvitteellisesta "maailman parhaasta pelistä" niin mainitsin että peli toimisi silloin aivan joka suhteessa. Jolloin tietenkin alkuvalikoidenkin pitäisi olla jo jotain näyttävää tai erilaista jota ei olla aiemmin nähty. Mutta älä nyt takerru tuohon koska edelleenkin sanoin, että itse en kehtaisi kehua mitään peliä tämän sukupolven suurimmaksi ja parhaaksi ellei se tosiaan olisi jotain suurta ja parasta _kaikessa_ suhteessa.

Kyllä minulla ne kaikista parhaat pelit ovat olleet hitaasti lämpeneviä tapauksia, joissa on kyllä ollut lupausta, koukkua ja mielenkiintoisia ominaisuuksia alusta asti, mutta se todellinen "tajunnanräjäytys" on tapahtunut vasta pidemmällä pelissä. Tämän vuoksi yksi parhaita demoja koskaan oli Panzer Dragoon Sagan yhden levyn pituinen demo (peli tuli neljällä CD:llä), joka huipentui huikeaan Atolm Dragon -taisteluun.

Ja kyllä, Wii Sportsissakin edetään, ja se eteneminen tapahtuu "taitotasojen" avulla. Yksinpelissä juuri aloittanut tason 0 pelaaja kohtaa erilaisia ja eritasoisia vastustajia kuin Pro-tasolle (taitotaso 1000 ja yli) yltänyt konkari. Wii Sportsin hämmästyttävimpiä ominaisuuksia on, miten tarkasti tämä taitotaso kuvaa pelaajien taitoja, se ei siis ole RPG-tyyppinen "pelasin peliä X tuntia / sain Y määrän expaa" tyylinen pelaajan taidoista riippumaton eikä edes pelkkää statistiikkaa edustava numeroarvo. Jos esim. on ollut pitkään pelaamatta ja taidot ovat ruostuneet, seuraavalla pelikerralla taitotaso helposti laskee harjoituksen puutteesta.

Oletko ikinä miettinyt että olet aika yksin tämän uskomattoman Sports rakkaussuhteesi kanssa? Vai miksi tässäkin triidissä edellinen peliin liittyvä kommentti on helmikuulta ja sekin sinulta. Sen lisäksi sinun kommentteja löytyy pelkästään tältä sivulta jo 7. Kyllähän minä tiedän että "casual-pelaajille" tämä Sports kelpaa, mutta ilmeisesti konsolifinin jäsenistä ei näitä "casualeja" sitten hirveästi löydy kuin ainoastaan eräs nimeltämainitsematon joka yrittää väkisin jauhaa pelin paremmuutta muille foorumilaisille.

Minä en ole vielä tämän sukupolven suurinta ja parasta peliä nähnyt, mutta jos sinulle se on Wii Sports niin onneksi olkoon. Olen tyytyväinen puolestasi. Minä vielä etsin sitä parhainta peliä..

Tokihan Raving Rabbidsin minipeleissä oppii ajan myötä paremmaksi, mutta Wii Sportsin erottaa "minipelikokoelmista" juuri sen syvyys - ei pelien määrä, vaan se hyvin laaja skaala pelitaidoissa, jonka Sports ja sen ohjaus mahdollistavat. Ei Wario Waren 5 sekunnin peleissä ole yksinkertaisesti mahdollisuuksia eikä edes pelillistä ulottuvuutta Sportsin syvyydelle, ja hyvin monenlaisia minipelikokoelmia kokeilleena voin sanoa että pelattavuuden skaala Sportsissa on ainutlaatuinen. Wii Sports on yhtä paljon minipelikokoelma kuin Orange Box.

Wii Sportssia ja Orange Boxia ei pitäisi edes mainita samassa lauseessa. Ovat valovuosia erossa toisistaan pelillisesti sekä genrellisesti.

En koskaan päässyt niin tämän Sportssin "juoneen" kiinni, että peli olisi kovin pitkää jaksanut kiinnostaa. Henkilökohtaisesti vain liikkeentunnistus ei tunnu toimivan ja tottakai voit väittää että se nyt vain on harjoituksen puutetta. Mutta motion+ olisi pitänyt olla vakiona jo Wiin julkistuksessa IMO. Paremmin sitten taas toimivat mielestäni Sportssin ir-tähtäilyyn perustuvat minipelit. Tai vaikka Metroid Prime kun kyseisessä teoksessa ei ole liikkeentunnistus kuin sivuosassa jolloin se ei pääse niin pahasti ärsyttämään..

Jolloin tietenkin alkuvalikoidenkin pitäisi olla jo jotain näyttävää tai erilaista jota ei olla aiemmin nähty.

Itse asiassa Sportsin alkuruutu/alkuvalikko ovat aika vallankumoukselliset. :D

Oletko ikinä miettinyt että olet aika yksin tämän uskomattoman Sports rakkaussuhteesi kanssa? Vai miksi tässäkin triidissä edellinen peliin liittyvä kommentti on helmikuulta ja sekin sinulta. Sen lisäksi sinun kommentteja löytyy pelkästään tältä sivulta jo 7.

Vieläkään en ole tavannut ketään joka olisi päässyt 1000--1500-tasoille tai jopa korkeammalle ja sitten lytännyt pelin. On aika vaikea uskoa pelin puutteisiin kun niitä esittävät tyypit ovat hädin tuskin pelanneet peliä! Tiedostan kyllä erikoisen asemani, mutta arvelenkin olevani Hardcasual. :cool:

Paremmin sitten taas toimivat mielestäni Sportssin ir-tähtäilyyn perustuvat minipelit.

Hyvin mielenkiintoista. Voitko antaa esimerkkejä?

Vieläkään en ole tavannut ketään joka olisi päässyt 1000--1500-tasoille tai jopa korkeammalle ja sitten lytännyt pelin. On aika vaikea uskoa pelin puutteisiin kun niitä esittävät tyypit ovat hädin tuskin pelanneet peliä! Tiedostan kyllä erikoisen asemani, mutta arvelenkin olevani Hardcasual. :cool:

Ja tuskin tapaatkaan, koska jos noin pitkälle taitotasoille jaksaa pelata niin todennäköisesti on pitänyt pelistä jo alunperinkin. Vuosikausia pelanneena voinen sanoa ihan itse pidänkö pelistä vai en. Ei minun tarvitse peliin tutustumiseen käyttää päiväkausia aikaa sanoakseni pidänkö pelistä vai en. Onneksi tässä sukupolvessa on vaihtoehtoja pelien suhteen vaikka muille jakaa, niin ei tarvi yrittää väkisin tahkoa peliä ihan vaan jos vaikka se sitten myöhemmin iskisikin.

Hyvin mielenkiintoista. Voitko antaa esimerkkejä?

Jep taisin sekoittaa Wii Playhin kuten sanoin en ole paljon Sportssia jaksanut/viitsinyt/halunnut pelata. Sportssissa oli näköjään (tarkistin wikistä) vain 5 eri minipeliä.. :)

Mutta kuten jo sanoin jos Sports on tosiaan sinulle tämän sukupolven suurin ja paras peli niin hyvä niin.

Eiköhän tämä ollut tässä ainakin minun osaltani. Oikein mainiota illan jatkoa. Jatketaan taas joskus. :)

Jep taisin sekoittaa Wii Playhin kuten sanoin en ole paljon Sportssia jaksanut/viitsinyt/halunnut pelata. Sportssissa oli näköjään (tarkistin wikistä) vain 5 eri minipeliä.. :)

Ja niissä "minipeleissä" on "minipelejä"... tässä ei ole kyse siitä että olisit pelannut peliä jonkin aikaa ja sitten päättänyt että se ei ole sinun juttusi, vaan vaikuttaa siltä että hädin tuskin tiedät edes mistä pelissä on kyse ja mitä se sisältää, ja sitten jonkin kummallisen ennakkoasenteen vuoksi alat dumata peliä. Ei ole sinun juttusi? Okei. Mutta se on vähän eri asia kuin sanoa peliä huonoksi tai heppoiseksi ilman että sitä on kunnolla pelannut. Edelleenkin Wii Sports on sellainen peli josta kaikilla tuntuu olevan mielipide, mutta moni "kriitikoista" ei ole pelannut enemmän kuin muutaman ohimenevän kerran.

Mutta on tätä juttua jo tarpeeksi jauhettu. Minulla Sports päräytti ja kovaa, ja odotan yhä alkuperäisen Sportsin henkistä seuraajaa. Tämä ei ole välttämättä hyvä juttu - kun liiketunnistuspelien airut on yhä se kiistelty ja kiitetty julkaisupeli, se tarkoittaa myös että liiketunnistuspelaaminen ei ole välttämättä lähtenyt käyntiin niin vauhdikkaasti kuin mitä Sportsia pelatessa aikanaan arveli. Tämä ei ole suinkaan minun ainutlaatuinen mielipiteeni - monesti sitä viljelevät Wiin kriitikot!

Ja niissä "minipeleissä" on "minipelejä"... tässä ei ole kyse siitä että olisit pelannut peliä jonkin aikaa ja sitten päättänyt että se ei ole sinun juttusi, vaan vaikuttaa siltä että hädin tuskin tiedät edes mistä pelissä on kyse ja mitä se sisältää, ja sitten jonkin kummallisen ennakkoasenteen vuoksi alat dumata peliä. Ei ole sinun juttusi? Okei. Mutta se on vähän eri asia kuin sanoa peliä huonoksi tai heppoiseksi ilman että sitä on kunnolla pelannut. Edelleenkin Wii Sports on sellainen peli josta kaikilla tuntuu olevan mielipide, mutta moni "kriitikoista" ei ole pelannut enemmän kuin muutaman ohimenevän kerran.

Mutta on tätä juttua jo tarpeeksi jauhettu. Minulla Sports päräytti ja kovaa, ja odotan yhä alkuperäisen Sportsin henkistä seuraajaa. Tämä ei ole välttämättä hyvä juttu - kun liiketunnistuspelien airut on yhä se kiistelty ja kiitetty julkaisupeli, se tarkoittaa myös että liiketunnistuspelaaminen ei ole välttämättä lähtenyt käyntiin niin vauhdikkaasti kuin mitä Sportsia pelatessa aikanaan arveli. Tämä ei ole suinkaan minun ainutlaatuinen mielipiteeni - monesti sitä viljelevät Wiin kriitikot!

Tätä on tosiaan jo jauhettu vaikka kuinka kauan eikä siltikään sinulle tunnu menevän perille.
Sportssiahan tosiaan olen joskus pelannut viimeksi varmaan 2007/2008 ja kun edelleenkin ei peli ole sanonut mitään ihmeellistä minulle, niin sekoitin sen Playhin (tai siis lähinnä muistelin että Sportssissa olisi ollut enemmän pelejä) ja siitähän sinä sait tietenkin hyvän keppihevosen maalailla tyypillistä agendaasi. Eli jos jollakin on jotain negatiivista sanottavaa lempipelistäsi, niin vikahan on tietenkin sanojassa.
Kun sanoin etten ole Sportssia pelannut paljon, niin miten päättelit siitä että en ole pelannut tarpeeksi ja miksi minun pitäisi sitä vielä lisää pelata? Mielestäni olen sitä aivan tarpeeksi pelannut muodostaakseni asiasta mielipiteen. En tarvitse sinua sanomaan kuinka paljon minun pitäisi peliä pelata. Etkö pysty uskomaan että joku ei pidä lempipelistäsi, eli minussa on siis jotain vikaa ja varmasti Sportssista tykkäisin jos sitä lisää pelaisin? Kun käytin sanoja "henkilökohtaisesti" ja "imo" eli puhuin mielipideasioista, niin mitä sillä on väliä jos en pelistä pidä? Onko se jotenkin sinulta pois vai miksi yrität lytätä kaikki negatiiviset mielipiteet Sportssista väärinä, kun edelleenkin puhutaan mielipideasioista? Ja jos ennakkoasenteen omaisin niin tuskin Wiitä omistaisin. (Sports ja Play löytyy kanssa pelihyllystä.) Friend code lukee tuossa vasemmalla.

Minä ymmärrän sinun mielipiteesi ja oikeutesi siihen vaikka se on eriävä kuin omani. Kuinka fanaattisesti sinä peleihin suhtaudut kun et voi hyväksyä minun mielipidettäni vaikka se ei sinua miellytä? Välillä tulee mieleen tuo "I reject your reality and substitute my own" kun juttujasi lueskelee.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom