Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Sports

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Sports

Mäksä sanoi:
no tosiasiahan on se että..

Aivan totta, enkä minä nyt valitakaan (en ollut edellisessä viestissä tosissani). Parempi vain, kun on edes jotain kokeiltavaa jo valmiiksi mukana.

Voin vahvistaa, että Wii Sports on ihan kotelossa, kun kerran sellainen tuossa pöydälläni lojuu parhaillaankin.

Ihan kivaa puuhaahan tämä on. Nyrkkeily vaikuttaa vähän random-hommalta vielä, mutta voi johtua lievästä hosumisestakin. Jotenkin koukkujen lyöminen tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Pelejä muuten pelaamaton avovaimoni innostui tenniksestä ihan tosissaan, ja appivanhemmatkin kävivät tänään kokeilemassa vekotinta, ja pienen harjoittelun jälkeen luonnistui jo melkein hyvin.

Lyhyesti:
Keilailuminipelit rokrok, golf rokrok, tennis rokrok, baseball rokrok. Hyvä paketti.

Vähä mahtava peli :D
On kyllä ollu hauskempaa pelata Wiillä ku mitään peliä täs viimeisen 5 vuoden aikana (no jos Ocarina of Timeä ei lasketa).

NintendoFINin arvostelun kanssa olen kyllä täysin eri mieltä golfin suhteen. Suunnan pystyy valitsemaan hyvin, näkyy hyvin kartasta mihin asti lentää eri mailavaihtoehdoilla, voi kokeilla ennen varsinaista lyöntiä miten lujaa täytyy lyödä, että voimakkuusmittari menee siihen oikeeseen kohtaan, tuuli täytyy ottaa huomioon ja eri mailoilla täytyy tehdä erilainen lyönti(mm. putterilla mailaa ei viedä taakse ja ns. ladata vetoa, vaan suoraan lyödään siitä keskikohdasta) jne. Erittäin hyvä ja hauska sekä tarpeeksi monipuolinen Wii Sports -peliksi. Kaiken kruunasi se, että sain jopa yhdessä radassa tokalla lyönnillä reikään, enkä ollut edes lähelläkään greeniä.

Vielä kun saisi koneen jostain ittelleen, ettei tarvisi kaverilla ravata, niin kaikki olisi hyvin.

Omasta mielestä golf oli myös juurikin onnistunein noista sports peleistä. Kunnollista nyrkkeilypeliä odotellessa.

Eihän tuossa golfissa oikeastaan muuta liiketunnistuksella tehdäkään kuin säädetään lyönnin voimakkuus. Siinä kyllä mielestäni peli onnistuu hyvin (mitään realismiahan peli ei tavoita, mutta muutaman lyönnin jälkeen homma sujuu varsin mallikkaasti). Itse olisin kaivannut, että myös mailan (Remoten) asento olisi vaikuttanut lyöntiin.

Keilailu on tosiaan hubaa. Hienoja kierteita saa helposti aikaan kiertämällä ohjainta. Parin kierroksen jälkeen alkoi jo tulla "kalkkunoita" :D

Pesis vaikutti myös ihan hauskalta lyhyen kokeilun perusteella. Meikä tosin sukkasi aika pahasti ks. lajissa.

Tennikseen kaipaisi ehkä hieman nopeutta. Todella nopeita lyöntejä on vaikea saada lähtemään...tai sitten olen vaan niin surkea :o

Kaiken kaikkiaan varsin hyvä paketti näin kaupanpäällisenä.

WTF tuo golffiarvostelu oikeen oli? Aivan loistavasti toteutettu ja erittäin aito ja viihdyttävä IMO. Itse olen eniten pettynyt nyrkkeilyyn, Olisivat vaan koodanneet suoran yhteyden eli ottelija tekee täsmälleen, mitä sinäkin eikä vaan jotain sinnepäin. Ja tuohan olisi ollut mahdollista, sillä ainakin omien havaintojeni mukaan wiin ohjaimien liiketunnistus on hämmästyttävän tarkka.

EDIT: Myös tenniksessä avitetaan pelaajaa esim ajoituksien suhteen aika rankalla kädellä liiankin usein. Noh, sentään golffi ja baseball ovat erittäin "virtuaalisia"

Leggen viestiin sen verran kommentoisin, että kyllähän golfissa mailan kulmalla on väliä. Nimenomaan lyöntikulma määrittää sen, että lentääkö pallo suoraan, slaissaako se (slice) vai huukkaako (hook). Jos olen silti väärässä, niin en ymmärrä miten olen näin pahasti onnistunut erehtymään.

Orin sanoi:
Leggen viestiin sen verran kommentoisin, että kyllähän golfissa mailan kulmalla on väliä. Nimenomaan lyöntikulma määrittää sen, että lentääkö pallo suoraan, slaissaako se (slice) vai huukkaako (hook). Jos olen silti väärässä, niin en ymmärrä miten olen näin pahasti onnistunut erehtymään.

Hmm, voisitko valaista kun en ole pro golffissa. Itse käsitin asian niin, että wiin golffissa tulee slice tai hook jos lyö kovempaa kun sen hetkinen skaala. Itselläni on pallo lähtenyt aina sinne minne olen halunnut, eikä ole tietääkseni tehnyt kumpaakaan noista. mistä sen näkee?

Calathia sanoi:
Hmm, voisitko valaista kun en ole pro golffissa. Itse käsitin asian niin, että wiin golffissa tulee slice tai hook jos lyö kovempaa kun sen hetkinen skaala. Itselläni on pallo lähtenyt aina sinne minne olen halunnut, eikä ole tietääkseni tehnyt kumpaakaan noista. mistä sen näkee?

Itse olen saanut sen kuvan, että liian lujan lyönnin lisäksi myös lyöntikulma vaikuttaa pallon lentoon. Tätä muistaakseni harjoituksessa demonstroi kuva, jossa wiimoten kylki esittää mailan vastaavaa. Tiedä sitten, voihan hyvinkin olla, ettei lyöntikulmalla ole väliä. Itse silti pyrin lyömään "aidosti". Näin ollen en tiedä, mitä tapahtuu jos vaikkapa lyö sillä puolella, missä näppäimet sijaitsevat. Oikeassa golfissa molemmat, hookin ja slicen, saa aikaan juuri väärällä kulmalla. Siispä olisi loogista, että homma toimisi näin myös pelissä. Testatkaa ja kertokaa miten kävi.

Edit.

No Viper tosiaan alla kommentoikin asiaa. Näköjään siis wiimoten kulmalla ei ole mitään merkitystä pallon lentoradan suhteen. Jopas on.

Noh, kommentoidaanpa vähän tätä golf-tilannetta :) Karu teksti ei tosiaan johdu, ettenkö lajista pitäisi. Kaikenmaailman Tiger Woodseja ja Everybody's Golfeja on tullut pelailtua paljonkin viime vuosina.

Wii Golfissa häiritsi eniten, ettei liikkeentunnistusta oltu hyödynnetty mielestäni niin hyvin kuin esimerkiksi keilailussa. Vaikka mailaa heilauttaisi vaikka miten, pallo menee suoraan. Ainakin minulla. Ei peli täysin toivoton ole, mutta pettymys silti, sillä potentiaalia olisi huomattavasti parempaankin. Toki muissakin lajeissa mekaniikkaa on yksinkertaistettu, mutta itse liikkeentunnistus on toiminut niissä mielestäni paremmin.

Mukavaa, että arvostelusta saa palautetta, vaikka tällä kertaa negatiivisia. Arvostelut ovat tietenkin mielipiteitä, siinä missä muutkin. Kaikki eivät aina pidä samanlaisesta, toisilla taas on erilaiset odotukset asioista :)

Oma kohtalaisen repaleinen lyönti-tyylini todistaa slaissauksen ja huukkauksen olemassa-olosta Wii Golf:issa - pallo lentää väkisinkin sivukierteellä koska en osaa pitää ranteitani suorassa. Ah well. :o

Itse olen todella tyytyväinen Wii Sports:iin - Tennis on erittäin viihdyttävä peli jos vain uskaltaa lyödä aidon tenniksen lyönti-radoilla. :) Itse 'oikean elämän' tennis-veteraanina saan pelissä kohtalaisen kovia ja tarkkoja lyöntejä, mutta ne tulevat vain jos lyön ns. 'hyvillä liikeradoilla'. ^_^

Keilaus on taasen mielestäni koko paketin upein peli. Kerrassaan loistavaa hupia. <3

Orin sanoi:
Edit: No Viper tosiaan alla kommentoikin asiaa. Näköjään siis wiimoten kulmalla ei ole mitään merkitystä pallon lentoradan suhteen. Jopas on.

Saatan tietenkin olla väärässäkin. En vain saa palloon minkäänlaista otetta, vaikka olen tuntejakin pelin parissa viettänyt putkeen. Noh, ehkä sitten olen vain huonompi golfaamaan kuin virtuaaligolfaamaan ala Tiger Woods.

editoitu

Ylös Bottom