Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Nintendo on sitä mieltä, että Wii U ilmestyy myös Euroopassa tänä vuonna.
Wii U will launch in US, Europe, Australia and Japan by end of 2012
Ei sitä silti ikinä tiedä jos tulee viivästyksiä.

Itselläni alkaa olemaan jo niin kova himo päästä seuraavan sukupolven rautaan käsiksi, että jos nintendo tuo markkinoille muutaman oikeasti uuden ja erilaisen AA-pelin, niin pakkohan se on ostaa. Ei jaksa enää odotella mikkisoftan tai sonyn tuotoksia. Kaksi asiaa mitkä itseäni epäilyttävät vielä ovat ensinnäkin se ohjain. Ok, se on mullistava, siitä löytyy makea kosketusnäyttö, mutta se on kyllä niin hemmetin epäergonomisen näköinen, etten voi ainakaan vielä kuvitella pelaavani sillä innoissani. Liiketunnistaminen ei itseäni kiinnosta vaihtoehtoisena ohjaustapana. Toiseksi, nintendosta puhuttaessa alkaa heti epäilyttämään kuinka lafka on saanut implementoitua verkkopelaamisen...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Minä taas odotan uutta rautaa sen tähden kun nyky Wiihin ei enää pahemmin tule uusia pelejä. Jos uuteen pelikoneeseen tulisi pelejä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Minä taas odotan uutta rautaa sen tähden kun nyky Wiihin ei enää pahemmin tule uusia pelejä. Jos uuteen pelikoneeseen tulisi pelejä.

Kyllähän noita nyt vielä kohtuullisesti on tulossa. Boom Street ilmestyi juuri, The Last Story ja Mario Party 9 tulossa piakkoin ja pian niiden jälkeen ainakin Rhythm Paradise ja Pandora's Tower. Ja julkaistuja pelejä on varmasti itse kullakin pelaamatta, esimerkiksi Muramasa, Boom Blox, Blastworks, Xenoblade, Exerbeat, Another Code: R ja monet muut.

Vielähän ei ole mitään takeita, että Wii U:n julkaisusta tulee yhtä vahva kuin Wiin. Vaikka konseptivideo vihjaileekin uutta Wii Sportsia, New Super Mario Brosia ja Chase Miin kaltaisia uusia pelejä jotka hyödyntävät näyttöpädiä, voi Wii U:n julkaisusta tulla ihan hyvin toisinto 3DS:stä. 10 kuukautta 3DS:n julkaisun jälkeen ei ole vieläkään paljoa pelattavaa, ikään kuin laite olisi julkaistu vasta joulun alla.

Se tosin on varmistettu, että Wii U tosiaan julkaistaan päämarkkina-alueille joulun alla, mitä se sitten tarkoittaakaan. Joutuuko Eurooppa odottamaan joulukuuhun asti ja pienillä toimitusmäärillä niin kuin Wiin kanssa? Vai ehtisikö konsoli hyllyille jo hyvissä ajoin ennen mainittuja joulumarkkinoita? Ainakin voi toivoa, että loppuvuoden julkaisun ansiosta Wii U:n julkaisuvalikoimaan on panostettu samaan tapaan kuin Wiin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Vielähän ei ole mitään takeita, että Wii U:n julkaisusta tulee yhtä vahva kuin Wiin. Vaikka konseptivideo vihjaileekin uutta Wii Sportsia, New Super Mario Brosia ja Chase Miin kaltaisia uusia pelejä jotka hyödyntävät näyttöpädiä, voi Wii U:n julkaisusta tulla ihan hyvin toisinto 3DS:stä. 10 kuukautta 3DS:n julkaisun jälkeen ei ole vieläkään paljoa pelattavaa, ikään kuin laite olisi julkaistu vasta joulun alla.
Samoja ounasteluja täälläkin. Jotenkin vaikea kuvitella, että Wii U pystyisi enää läheskään samanlaiseen läpimurtoon kuin Wii ja DS aikoinaan. 3DS:n kivinen alkutaival tuntuu tuota jo omalla tavallaan ennustavan ja oikeastaan vasta nyt alkaa olla niitä aikoja, kun 2005 julkaistulle DS:lle ei enää juuri mitään ole tulossa. Wiillä olisi siten vielä vuoden verran edessä siinä missä 3DS:llä sellainen puoli vuosikymmentä. Mitä tahansa voi tietysti tapahtua mutta ainakin toistaiseksi Wii U:n tulevaisuus tuoksahtaa lähinnä GameCuben kaltaiselta taukoaikaesitykseltä. Mielellään tuon suhteen haluaisi olla väärässä mutta enää ei ainakaan julkkapäivän jonoon ole minkäänlaista kiirettä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Sen mitä nähnyt lasten tabletti-innostusta, voi Nintendo aivan hyvin olla osumassa kultasuoneen. Tuosta löytyvät tarvittavat työkalut uudenlaisiin pelikokemuksiin, jotka tosin ovat osin jo tuttuja ipadin puolelta. Mainosmiehet kyllä pystyvät loihtimaan wow-efektiä joulun alle ja myy taas kuin ne kuumat keksit.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Wii U jatkaa Wiin linjaa tarjota monipuolisia pelikokemuksia, ja sen tarkoituksena on yhä välttää valtavia kehitysresursseja ja pitkiä kehitysaikoja vaativia pelejä, Satoru Iwata kertoo:

"As we will showcase the Wii U at E3 in June this year, the detailed announcements must wait until then, but we are aiming to make a system which shall not be forced into competing with the others where the contenders can fight only with massive developer resources and long development times as their weapons," he said.

Kaikkien pelien ei pidä olla näitä tekniseen suoritustehoon perustuvia pelejä, Iwata painottaa.

Iwata ottaa esimerkiksi Rhythm Paradise/Rhythm Heaven -sarjan, joka ei vaadi valtavaa kehittäjäarmeijaa. Keväällä länsimaissakin ilmestyvä Wiin uusi Rhythm Paradise oli viime vuonna Japanin myyntilistojen kestävimpiä nimikkeitä.

Iwata: Nintendo won't be drawn into expensive tech race with Wii U
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Kaikkien pelien ei pidä olla näitä tekniseen suoritustehoon perustuvia pelejä, Iwata painottaa.

Tuo tieto oli helpotus, kävi jo mielessä että tuleekohan Wii U:lle vaan jotain grafiikkahuoraus putkiräiskintöjä nyt kun siitä tulee tehokkaampi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tuo on todellakin hyvä uutinen.

En itse toivonut uudelta Wii U:lta mitään muuta, kuin HD grafiikkaa ja henkilökohtaisia online tunnuksia. Ne riittää vallan mainiosti.

Uusia paljastuksia odotellessa :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tyhmänä mietin, että mitä henk. koht. online tunnus mahdollistaa mitä konsolikohtainen verkkopalvelu ei mahdollista? Voi tietenkin olla jotakin, mutten keksi.

Tavallaan konsolikohtainen verkko ID mahdollistaisi moninpelit, pelien ostamisen, yhteisöt jne.. mitä on vain jäänyt puuttumaan on ne käyttäjät ja pelien/nintendon kunnollinen tuki moninpeli ympäristöihin.

Henk. koht kuulun niihin, jotka eivät mielellään anna tietojaan verkkopalveluun ja ehdottomasti vältän luottokortin käyttöä verkkopalveluissa vaikka maailma sinne päin meneekin. Kai se täytyy sitten joku tili tehdä kun se konsoli tulee. toivottavasti toimii aku ankka ankkalinnasta henkilötiedoilla..
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Tyhmänä mietin, että mitä henk. koht. online tunnus mahdollistaa mitä konsolikohtainen verkkopalvelu ei mahdollista? Voi tietenkin olla jotakin, mutten keksi.

Se tietenkin mahdollistaa, että samaa tunnusta voi käyttää eri konsoleilla, esimerkiksi kavereiden luona, ja tunnuksen siirron ei tarvitse olla kertaluonteista. Samoin eri pelaajille voi olla eri tunnukset, jotka voivat esim. pitää kirjaa eri tallennuksista ja asetuksista. Joskus tästä on hyötyä, joskus haittaa.

Se mahdollistaa myös DLC-pakettien ja nettipassien myymisen tunnuskohtaisesti eikä konsolikohtaisesti. Tämän ominaisuuden tarkoituksena on yksiselitteisesti rahastaa pelaajia, ovathan DLC-paketit ja nettipassit niin mahdottoman halpoja normaalin pelin hinnan päälle.

Henk. koht kuulun niihin, jotka eivät mielellään anna tietojaan verkkopalveluun ja ehdottomasti vältän luottokortin käyttöä verkkopalveluissa vaikka maailma sinne päin meneekin. Kai se täytyy sitten joku tili tehdä kun se konsoli tulee. toivottavasti toimii aku ankka ankkalinnasta henkilötiedoilla..

Tämä on ehdottomasti paras suhtautumistapa. Kun ottaa huomioon mm. Sonyn PSN-tietomurron, Microsoftin Live Gold -tilaukset ja niiden hankalan peruuttamisen, automaattiset veloitukset ja muut seikat, pelaajan kannattaa yksiselitteisesti pitää luottokorttitietonsa omana tietonaan eikä tallettaa niitä konsolien verkkopalveluihin. Tässä kohtaa Wiin luottokorttilaskutus on huomaavaisesti toteutettu: luottokorttitietoja ei talleteta profiiliin, vaan niitä käytetään vain yksittäisessä ostotapahtumassa silloin, kun sille on tarvetta. Wiin järjestelmää ei ole rakennettu huijaamaan pelaajia pitkäaikaistilaajiksi, joiden on pahimmassa tapauksessa erittäin vaikeaa saada "tilauksiaan" ja luottokortin veloitusta estettyä.

Toivottavasti Wii U tulee jatkamaan tällä samalla linjalla, mutta ainakin vaihtoehtoina pitäisi aina olla pistekortit, jos Wii U:n luottokorttiveloitus sattuisi olemaan samantyyppinen kuin Microsoftin ja Sonyn.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Mites käy jos Wii hajoaa takuuajan ulkopuolella? Kuinka saat ostoksesi uudelle konsolille? Takuuaikana hajonneen konsolin ostoksethan siirretään korjatulle/uudelle konsolille.

Toivon Wii U:lle henkilökohtaisia tunnuksia, mieluiten sama tunnus myös 3DS:lle. On paljon kivempaa esiintyä samalla nimellä mahdollisimman monessa eri palvelussa. Ja Xboxillekin on ollut noita peliaika- ja pistekortteja niille jotka eivät luottokorttitetojaan viitsi antaa palveluun. Ja nuo ovat usein halvempiakin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Mites käy jos Wii hajoaa takuuajan ulkopuolella? Kuinka saat ostoksesi uudelle konsolille? Takuuaikana hajonneen konsolin ostoksethan siirretään korjatulle/uudelle konsolille.
Kaippa se sujuu samalla tavoin Nintendon virallisessa huollossa, mutta takuuajan ulkopuolella siitä vain joutuu maksamaan?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Henk. koht kuulun niihin, jotka eivät mielellään anna tietojaan verkkopalveluun ja ehdottomasti vältän luottokortin käyttöä verkkopalveluissa vaikka maailma sinne päin meneekin. Kai se täytyy sitten joku tili tehdä kun se konsoli tulee. toivottavasti toimii aku ankka ankkalinnasta henkilötiedoilla..

Eivät kai ne konsolit nyt pysty tarkastamaan ihmisten nimien ja osoitteiden oikeellisuutta (paitsi tietysti jo luottokortilla maksaa), mutta "akuankka" tietojen antaminen yleensä osuu myöhemmin omaan nilkkaan. Sun nimi ja osoite on luultavasti aika helposti saatavilla ja jo nyt kymmenissä tiedostoissa Suomessa. Ja toivottavasti et ole Facebookissa ja muissa. Luottokortin kanssa riski on aina luottokunnalla.

Pointti ehkä se, että konsolin verkkopalvelu ei ehkä kuulu riskiryhmään a.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Se mahdollistaa myös DLC-pakettien ja nettipassien myymisen tunnuskohtaisesti eikä konsolikohtaisesti. Tämän ominaisuuden tarkoituksena on yksiselitteisesti rahastaa pelaajia, ovathan DLC-paketit ja nettipassit niin mahdottoman halpoja normaalin pelin hinnan päälle.

Eihän tuo nykyinenkään konsoliin sidottu malli estä DLC:n tai nettipassien myymistä. Erona vain on se, että jos ostat DLC:tä peliin, et voi käyttää sitä millään toisella konsolilla. Ja yhtäkään nettipasiia en ole muuten joutunut erikseen ostamaan. Julkaisijat kun iskevät sellaisen pelin mukaan.

Yksi pointti on myös se, että kun tili on käyttäjä- eikä konsolikohtainen, voi rahat (tai pisteet) pitää käyttäjän tilillä. Tästä syystä PSN-käyttäjä voi ostaa saldoa PSN-tililleen vaikka sitten niillä pahvikorteilla ja käyttää tätä saldoa joko PSP-, PS3- tai Vita-sisällön hankkimiseen. (Tosin PSN:ssä tämä ei ole merkittävä etu, koska yli viiden euron ostokset voi maksaa aina tasasummalla, joten sitä ylimääräistä saldoa ei luottokorttimaksajilla pääse kerääntymään.)

Ja kyllä minusta on mukavampi sanoa, että PSN-tunnukseni ja Gamertagini on "jryi". Paljon helpompi tuollaisella verkko-ID:llä on lähetellä kaverikutsuja.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Eihän tuo nykyinenkään konsoliin sidottu malli estä DLC:n tai nettipassien myymistä. Erona vain on se, että jos ostat DLC:tä peliin, et voi käyttää sitä millään toisella konsolilla.

Ihan hyvä pointti. Toisaalta konsolikohtaisessa DLC:ssä kerran ostettu sisältö on sitten aina avoinna kaikille konsolilla pelaaville ilman jotain tiettyä tunnusta.

Paras ratkaisu pelaajan kannalta tietenkin olisi, että pelaajakohtaisella tunnuksella ostettu DLC avaa sisällön kaikille konsolilla pelaaville, käytetyistä tunnuksista riippumatta.

Yksi pointti on myös se, että kun tili on käyttäjä- eikä konsolikohtainen, voi rahat (tai pisteet) pitää käyttäjän tilillä. (Tosin PSN:ssä tämä ei ole merkittävä etu, koska yli viiden euron ostokset voi maksaa aina tasasummalla, joten sitä ylimääräistä saldoa ei luottokorttimaksajilla pääse kerääntymään.)

Mutta tässä juuri päästiin Sonyn ja MS:n järjestelmien epäkohtiin: ne ovat kärkkäitä veloittamaan tilillä olevista rahoista tai tiliin yhdistetyiltä luottokorteilta. Sonyn ja MS:n järjestelmien designin vuoksi niihin ei kannata antaa luottokorttitietojaan. Wiillä luottokorttitietoja ei tallenneta tilille, eli korttia ei voida veloittaa "vahingossa" tai "jatkuvalla tilauksella" tilillä olevien tietojen perusteella. Myös Wiillä pistekorteilla (tai luottokortilla) tilille ostettuja rahoja voi pitää tallessa, ja jos on tarpeen rajoittaa muiden konsolia käyttävien pääsyä rahoihin, se onnistuu vamhempainsalasanalla. Nintendo ei ainakaan Wiillä kärkkynyt käyttäjiensä luottokorttitietoja niin häpeilemättömästi kuin Sony ja etenkin Microsoft, ja toivottavasti ei myöskään Wii U:lla.

Ja kyllä minusta on mukavampi sanoa, että PSN-tunnukseni ja Gamertagini on "jryi". Paljon helpompi tuollaisella verkko-ID:llä on lähetellä kaverikutsuja.

Tästä ei ole mitään epäselvyyttä. Friend code -hässäkän poistuminen Wii U:lla olisi eduksi kaikille.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

Ehkäpä Nintendo tekee jonkin mixed ratkaisun. Kaikilla on oma friend code, mutta myös "gamertag". Vanhemmat voivat sitten pistää Kalle 6v:n konsoliin asetukset, että hänen tunnukseen ei voi yksinkertaisesti pistää inviteä, vaan Kallen pitäisi eka itse lähettää viestillä oma friend code tjsp.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U (2012)

NeoGAFissa on tullut esille, että Wii U -tablettiohjaimen alkuperäinen versio sisälsi perinteiset analogitikut 3DS-tyylisten liukupädien sijaan. Viime vuoden E3 -messuilla esitelty ohjainversio ei välttämättä sekään vielä ole lopullinen, mutta päätös korvata analogitatit liukupädeillä ihmetyttää. Halusiko Nintendo ohjaimesta mahdollisimman ohuen?

Suunnittelukuvia alkuperäisestä versiosta ja E3 2011 -versiosta: NeoGAF - View Single Post - Wii U Speculation Thread 2: Can't take anymore of this!!!
 
Ylös Bottom