Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Jos tämä ei ole faniboy tekstiä, niin mikä sitten ? Tottakai Nintendo sanoo kaikenlaista fiksua, ettei ongelmaa olisi. Jos sinulla ei ole piikkareita, turha 100m juoksuun on lähteä.

Eh, miten ihmeessä saat väännettyä fanboy-tekstiä siitä, että totean asian olevan noin? Toki pidän Nintendon peleistä (olen pitänyt jo kohta 27 vuotta), enkä sitä kiellä. Olen myös seurannut firman edesottamuksia kaikki viimeiset 20 vuotta enemmän tai vähemmän. Minkä minä sille mahdan, jos firma ei ole kiinnostunut messuista. Eikö teksteistäni tosiaan pysty lukemaan sitä, että olen pettynyt firman päätökseen jättää suuremmat messut väliin? En ainakaan tietääkseni ole ollut laittamassa sanoja Nintendon pr-puolen suuhun. Ehkä itse luet näitä kommentteja niin vahvat sonylasit päässä, että jokainen teksti, joka ei kumarra suuren Sonyn suuntaan, on sinusta auttamattomasti fanboytekstiä johonkin toiseen suuntaan..

Edit: Lisätään nyt vielä, että minä en todellakaan tiedä sitä miksi Nintendo käyttäytyy tällä hetkellä noin. Luulen kuitenkin, että jos Sony julkaisisi muutaman kuukauden välein pelaajille lähetyksiä, joissa esittelisivät pelejään tunnin verran niin se olisi varmasti monen mielestä hieno asia.

Ja kyllä sillä Nintendolla on varmasti pelejä esiteltävinä - miksi silloin edes pitäisivät lehdistölle tilaisuuksia? Kertoakseen, etteivät ole tehneet mitään?

Kannattaa myös opetella noiden hymiöiden merkitystä. Vinkkinä voin sanoa, että tuo rolleyes-hymiö laitetaan yleensä sarkastisen tekstin loppuun.

Edit2: Lisätään vielä, että minulta löytyy kyllä kaikkien valmistajien koneet ja pelaan niillä jokaisella, vaikka monet Nintendon sarjat ovatkin niitä "tärkeimpiä" (olen jopa tehnyt muutaman Playstation-puolen arvostelun ja useita X360-arvosteluja tälle sivustolle). Viime aikoina olen pelannut PS3:lla innolla Ni No Kunia, joka mielestäni on Xenoblade Chroniclesin kanssa viime sukupolven hienoimpia japskiropeja. Se, että pidän Nintendon peleistä ei tarkoita, etten osaisi arvostaa muiden firmojen konsoleita/pelejä. Tässä sukupolvessa kuitenkin jättäydyn Sonyn kelkasta, sillä Xboxille tulee mielestäni tärkeämpiä yksinoikeuksia ja tärkeimmät multiplattarit todennäköisesti tulevat molemmille laitteille. Tosin vielä en ole täysin varma boxinkaan hankinnasta.

Edit3: Mahelle vielä, että kyllä minunkin mielestäni nuo Luiginhattujutut sun muut ovat turhaa ajanhaaskausta ja monista peleistä todellakin jauhetaan liian pitkään. Oleellisella tarkoitin sitä, että directeissä kuitenkin lopulta keskitytään peleihin - se taas on eri asia millaiset pelit siellä saavat huomiota. Itse olen noiden directien suhteen hypännyt kunnolla mukaan vasta kolmen viimeisen kohdalla ja paljon niissä käsitellään pelejä, jotka eivät minua kiinnosta yhtään, mutta välillä mukana on kiinnostaviakin nimikkeitä. Kyllähän nuo helposti saisi tiivistettyä lyhyempäänkin aikaan jättämällä kaikki turha tauhka pois. Tilanne on kuitenkin se, että jos noita directejä ei olisi, tuskin kuulisimme Nintendon uusista peleistä edes julkaisupäivänä. Kuten olen aiemminkin tässä ketjussa todennut, minustakin tämä firman passiiviselta vaikuttava hiljaisuus on vähintäänkin kummallista toimintaa, ja toivoisin paljon enemmän melua ja näkyvyyttä heidän suunnaltaan. Valitettavasti itse vain en voi tilanteeseen juuri vaikuttaa, kuten tuskin kukaan muukaan tällä foorumilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Oli se nyt auto updatella päivityksen näköjään asentanut ja sai network tilinkin asennettua, mutta ei mitään hirveitä hurraa tunteita ole syntynyt, eiköhän tämä kokeilu jää Marioon ja Lego cityyn jollei sitä pleikkarille ja poksulle tule. Kiertoon lähtee kone.

8-Bittinen oli se ainua Nintendon helmiäinen mikä meiksin on saanut muinoin syttymään eikä nykyään ole hirveästi aikaa edes pelailla.

Ps. tuo pirun mainos ärsyttää kovin mikä on osittain tekstini päällä eikä näe kaikkea ainakaan tässä muokkaustilassa.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No, jos nyt halutaan jotain positiivistä repiä tuosta E3 uutisesta (YMMÄRRÄN, ETTEI HALUTA), niin Nintendolla on pitkä historia aivan eeppisen typerissä E3 presentaatiossa. Ne Wiin aikakauden "mamma snoukkaa balanceboardilla"-pressitilaisuudet oli aivan kamalaa myötähäpeää aiheuttavaa idiotismia, joten ainakin vältymme tältä :D

loldrums.gif
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Miksi haluat väkisellä vääntää tämän uutisen siihen, että "Nintendo luovutti"? Miten tämän nyt saisi väännettyä riittävän rautalangasta, että Nintendo on edelleenkin esittämässä siellä uusia pelejä, ihan niinkuin oli suunniteltukkin, niitä ei vain esitellä yhdessä isossa pressitilaisuudessa?

Joo luovutti sana oli liian vahva ja provo, pahoitteluni siitä. Silti pidän kiinni viestini pääpointeista.

Vai pitäisikö tässä nyt sopia yhdessä, että Nintendo luovutti eikä aio esitellä E3:silla mitään, koska mitään esiteltävää ei ole, ja Nintendoomed!!! niin saadaan vihaajat rauhoittumaan ja päästään seuraavaan aiheeseen?
On olemassa muitakin värejä kuin musta ja valkonen. Ilmeisesti Nintendon johto on itsekkin myöntänyt nyt ongelmat, mikä on hyvä merkki. Se on välttämätön ensimmäinen askel kohti parempaa. Nyt katsotaan kuinka nopeasti Nintendo kerkeää reagoida vallitsevaan tilanteeseen. Ihan turha nyt vielä mitään doomed huutoja on minnekkään suuntaan heitellä.

Eh, miten ihmeessä saat väännettyä fanboy-tekstiä siitä, että totean asian olevan noin? Toki pidän Nintendon peleistä (olen pitänyt jo kohta 27 vuotta), enkä sitä kiellä. Olen myös seurannut firman edesottamuksia kaikki viimeiset 20 vuotta enemmän tai vähemmän. Minkä minä sille mahdan, jos firma ei ole kiinnostunut messuista. Eikö teksteistäni tosiaan pysty lukemaan sitä, että olen pettynyt firman päätökseen jättää suuremmat messut väliin? En ainakaan tietääkseni ole ollut laittamassa sanoja Nintendon pr-puolen suuhun. Ehkä itse luet näitä kommentteja niin vahvat sonylasit päässä, että jokainen teksti, joka ei kumarra suuren Sonyn suuntaan, on sinusta auttamattomasti fanboytekstiä johonkin toiseen suuntaan..

Lähinnä hämmästelen sitä, miten viesteistäsi paistaa se, että poissuljet vaihtoehdon: "Nintendo oli liian ylimielinen lähtiessään tähän uuteen konsolisukupolveen Wii menestyksen turvin. Pelejä ei ollut valmiina, eikä kunnon suunnitelmia tulevaisuuden varalta. Sitten alkoikin alamäki eikä tilanteisiin reagoitu tai enää pystytty reagoimaan tarpeeksi nopeasti. Ehkäpä aikatauluissa ei olla pysytty, minkä vuoksi E3 messuesityskin jouduttiin perumaan, koska ei ole riittävästi mitään uutta."

Nintedohan selvästi on kuitenkin kiinnostunut E3 messuista, koska sinne tulee.

Edit: Lisätään nyt vielä, että minä en todellakaan tiedä sitä miksi Nintendo käyttäytyy tällä hetkellä noin. Luulen kuitenkin, että jos Sony julkaisisi muutaman kuukauden välein pelaajille lähetyksiä, joissa esittelisivät pelejään tunnin verran niin se olisi varmasti monen mielestä hieno asia.
Tämähän on todella hienoa Nintendolta, tuskin sitä kukaan täällä kiistää. Ero on mielestäni siitä, ettei kaikki katso timanttiliigan kisoja mutta olympialaisten aikaan töllötin on vaikka vahingossa päällä. E3 olisi kerännyt huomattavasti enemmän huomiota Nintendon suuntaan ihmisiltä, jotka eivät koskaan ole näitä kuukausilähetyksiä katsoneet. Esimerkiksi (jopa) minä olisin seurannut Nintendon E3 pressitilaisuuden.

Ja kyllä sillä Nintendolla on varmasti pelejä esiteltävinä - miksi silloin edes pitäisivät lehdistölle tilaisuuksia? Kertoakseen, etteivät ole tehneet mitään?
Kyse onkin siitä, että missä mittakaavassa ? Eikö sinulle edes pieni epäily herännyt ilmaan, että ehkä siellä ei ole uskomatonta pommitusta luvassa, kun suljetuissa ovissa pysytellään ? Minä ainakin olin odottanut, että tämä on se tapahtuma, missä Nintendo pistelee kovilla ja koittaa lyödä luut kurkkuun "vastustajilta". Nyt se hetki siirtynee taas tuonnemmaksi.

Kannattaa myös opetella noiden hymiöiden merkitystä. Vinkkinä voin sanoa, että tuo rolleyes-hymiö laitetaan yleensä sarkastisen tekstin loppuun.
Sen myönnän että olen hirvittävän huono hymiöiden käyttäjä että lukija. Sarkasmi on myös hyvin vaikea muoto kirjoitetussa tekstissä. Pahoitteluni, että tulkitsin tekstiäsi väärin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Lähinnä hämmästelen sitä, miten viesteistäsi paistaa se, että poissuljet vaihtoehdon: "Nintendo oli liian ylimielinen lähtiessään tähän uuteen konsolisukupolveen Wii menestyksen turvin. Pelejä ei ollut valmiina, eikä kunnon suunnitelmia tulevaisuuden varalta. Sitten alkoikin alamäki eikä tilanteisiin reagoitu tai enää pystytty reagoimaan tarpeeksi nopeasti. Ehkäpä aikatauluissa ei olla pysytty, minkä vuoksi E3 messuesityskin jouduttiin perumaan, koska ei ole riittävästi mitään uutta."

En ole tuota sulkenut missään vaiheessa pois. Jos luet tätä ketjua muutaman sivun taakse päin niin huomaat, että olen siellä jo kritisoinut Nintendoa siitä kuinka surkeasti se lähti Wii U:n kanssa liikkeelle. Samaisissa viesteissä olen analysoinut Nintendon passiivisuutta ja muuta Wii U:n ongelmalliseen alkuun liittyviä asioita hyvinkin kriittisesti. En vain viitsisi toistella samoja asioita useaan kertaan. Kannattaa siis aina lukea ketjuja pari sivua taakse päin ennen kuin hyppää suorilta mukaan keskusteluun ja alkaa syyttelemään toisia kirjoittelijoita - se vain lietsoo turhaa konsolisotaa ketjuissa, joihin konsolisota ei kuulu.

Nintendo-directeistä on sitten tullut ilmi, että firma aikoo tuoda E3-messuilla esille suurimpia nimikkeitään, kuten seuraavaa Marioa sun muuta, joten siellä varmasti on noita Nipan isoja nimikkeitä esillä - elleivät sitten ole valehdelleet päin naamaa. Minä vain nyt olen sattunut olettamaan liikaa, että henkilöt joita oikeasti kiinnostaa Nintendon tarjonta, ovat katsoneet noita directejä tai ainakin uutisointeja niistä.

Tässäkin ketjussa vain tuntuu eniten Nipan E3-taktiikka ja Wii U:n heikko menestys huolettavan muutaman Nintendopelaajan lisäksi ihmisiä, jotka eivät koske kyseisen firman laitteisiin pitkällä tikullakaan.

Sitten vielä 3rd partyjen lykkäytymisille (kuten vaikkapa tuleva Rayman) Nintendo tuskin mahtaa kauheasti mitään.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tässäkin ketjussa vain tuntuu eniten Nipan E3-taktiikka ja Wii U:n heikko menestys huolettavan muutaman Nintendopelaajan lisäksi ihmisiä, jotka eivät koske kyseisen firman laitteisiin pitkällä tikullakaan.

Tämäpä. Näitä vannoutuneita pleikkari/tehokonsolipoikia kiinnostaa Nintendoon liittyen lähinnä vain negatiiviset uutiset.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tämäpä. Näitä vannoutuneita pleikkari/tehokonsolipoikia kiinnostaa Nintendoon liittyen lähinnä vain negatiiviset uutiset.

Olisi toki ihan kiva, että meille reilut 20 vuotta Nintendon konsoleita pelanneille olisi sitten vastapainoksi myös niitä positiivisia uutisia jaossa :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Noista E3 messuista niin voi olla että Nintendolle on tullut jotain mutkia matkaan, mistä ei ole kerrottu julkisesti.

Toisaalta, alkuvuodesta ilmoitettua Nintendon paluuta Gamescomiin vuoden tauon jälkeen ei ole kumottu. Tapahtumien välillä on reilut kaksi kuukautta. Kesän huomioarvoa ehtii kyllä vielä kohentamaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Madden Skipping Wii U in 2013 - News - Nintendo World Report
Aijai, nyt Wii U on vähemmän houkutteleva amerikkalaisten kannalta.
Vanhana Gamecuben omistajana ja pro-Nintendo ihmisenä tämä vain kuulostaa huonolta ja jatkaa samoja linjoja aikaisempien WiiU-uutisten kanssa.

Toki joku spinnauttaa tämänkin vain hyväksi uutiseksi joka vain tukee WiiU:ta.

A bummer for some people, I'm sure, but not for me. Madden is getting Tony-Hawked anyway.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Tulipa tuossa eilen pelatessa huomattua ettei Pro controller lataudu toisilla usb-miniusb johdoilla. "Menu" valikossa kyllä latauskuvake muuttui, mutta ohjaimen battery-led ei syttynyt eikä akku latautunut. Kahdella koitin ennenkuin löysin Nintendon oman jolla ohjain suostui latautumaan.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Joo kävin katsastamassa, Wii U:n valkoista mallia oli varmaan 4 kappaletta jäljellä hintaan 309€ ja siitä 25% pois. Pelejä ei kyseiselle koneelle näkynyt, muille kylläkin samasella alennusprosentilla mutta lähtöhinnat on sen verran tyyriit noissa että jatkan verkkokauppojen käyttämistä.

Pientä kokeilemista uudelle konsolille saa pikkurahalla Wii U:n eShopista, esimerkiksi Free to play -peli Tank! Tank! Tank! johon voi ostaa haluamiaan lisäosia, tällä hetkellä ilmainen Googlen Street View -sovellus tai Wii U:n Virtuaalikonsoli-kampanjan alennuspelit, joista viimeisin on Kirby 30 sentillä ja seuraava Super Metroid tämän kuun puolivälissä, jolloin Kirby poistuu.

Tosin Basic-mallin tallennustila menee nopeasti tukkoon jo parista isommasta eShop-pelistä ja päivityksestä, ellei tallenna kaikkea USB-kovalevylle. Kannattaa siis hankkia Premium-malli jos vain mahdollista.

Julkaisun Wii U -pelejäkin alkaa saada hyviin hintoihin, esim. Amazonista mainio Rabbids Land (tosin vain moninpelaajille, mutta yksikin Wiikake & Nuntsa -lisäohjainpari riittää).
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Noista E3 messuista niin voi olla että Nintendolle on tullut jotain mutkia matkaan, mistä ei ole kerrottu julkisesti.

Oma veikkaus on että Wii U:n hiljainen startti on vaikuttanut pelijulkaisusuunnitelmiin kautta linjan (myös Nintendon sisäisiin) ja sitä kautta myös suunnitelmat E3:ssa menivät uusiksi - ei sinne lavalla oikein voi mennä lämpimikseen höpisemään - pitäisi olla pelikuvaa, traileriä, demoa jne. En tiedä mitä ne "mutkat" muuten olisivat kuin Wii U:n menestymättömyys.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Pientä kokeilemista uudelle konsolille saa pikkurahalla Wii U:n eShopista, esimerkiksi Free to play -peli Tank! Tank! Tank! johon voi ostaa haluamiaan lisäosia, tällä hetkellä ilmainen Googlen Street View -sovellus tai Wii U:n Virtuaalikonsoli-kampanjan alennuspelit, joista viimeisin on Kirby 30 sentillä ja seuraava Super Metroid tämän kuun puolivälissä, jolloin Kirby poistuu.

Tosin Basic-mallin tallennustila menee nopeasti tukkoon jo parista isommasta eShop-pelistä ja päivityksestä, ellei tallenna kaikkea USB-kovalevylle. Kannattaa siis hankkia Premium-malli jos vain mahdollista.

Julkaisun Wii U -pelejäkin alkaa saada hyviin hintoihin, esim. Amazonista mainio Rabbids Land (tosin vain moninpelaajille, mutta yksikin Wiikake & Nuntsa -lisäohjainpari riittää).

On mulla tuo Premium mallin Wii U jo himassa, mielenkiinnosta kävin katsastamassa mustan pörssin jos olisi löytynyt heräteostoksia ja muille tietoa konsolitilanteesta jos kohtuuhintaan haluavat poistaa, mun pelaaminen taitaa ikävä kyllä jäädä juuri tuohon Marioon ja Lego Cityyn, ei ole näköpiirissä mitään mielenkiintoista pitkään aikaan, vähän liian ajoissa koneen ostossa olin.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ja sitten vielä tämä.

Lainaus konsolifinin uutisesta:

*EA on aikeissa jättää Wii U -omistajat nuolemaan näppejään ainakin 15 eri julkaisun osalta, kertoo Eurogamer. Listalla majailee muun muassa sellaisia nimikkeitä kuin Mass Effect 4, Dragon Age 3, Battlefield 4 ja tulevat Star Wars -nimikkeet.*

Konsolien ei tarvitse olla tehokkaita pyörittääkseen hauskaa pelattavaa, mutta niiden on oltava tarpeeksi tehokkaita pyörittääkseen pelejä, jotka vaativat kovempaa rautaa toimiakseen esim. uudella pelimoottorilla.
Pieni lisätehojen buustaus Wii U:hun ei varmasti olisi tullut kovinkaan kalliiksi Nipalle. Nyt niiden puute johti yllä mainittuun tulokseen. Nintendon oman lafkan tuotoksista nauttivia yksilöitä tämä tuskin ottaa päähän, mutta ne, jotka näitä 15 pois jäävää nimikettä olisivat halunneet pelata Wii U:lla, saattavat kokea harmistusta sielussaan.

Alla eurogamerin alkuperäinen uutinen.

Wii U to miss out on 15 EA games using Frostbite Engine 3 • News • Wii U • Eurogamer.net
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Ja sitten vielä tämä.

Lainaus konsolifinin uutisesta:

*EA on aikeissa jättää Wii U -omistajat nuolemaan näppejään ainakin 15 eri julkaisun osalta, kertoo Eurogamer. Listalla majailee muun muassa sellaisia nimikkeitä kuin Mass Effect 4, Dragon Age 3, Battlefield 4 ja tulevat Star Wars -nimikkeet.*

Konsolien ei tarvitse olla tehokkaita tuottaakseen hauskaa pelattavaa, mutta niiden on oltava tarpeeksi tehokkaita pyörittääkseen pelejä.
Pieni lisätehojen buustaus Wii U:hun ei varmasti olisi tullut kovinkaan kalliiksi Nipalle. Nyt niiden puute johti yllä mainittuun tulokseen.

Ei se tehojen puutteesta johdu, vaan siitä, että laite ei ole myynyt tarpeeksi. Jos laitekanta olisi tarpeeksi suuri, jotta EA näkisi sen investoimisen arvoisena alustana, ne pelit kyllä väännettäisiin sille raudalle.
 
Ylös Bottom