Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U
Kyllä kun lukenut juttuja Wii U:sta niin päälimmäisenä jäi mieleen kuinka joka paikassa lukee Wii U Fails jne. Itse kuitenkin uskaltauduin ostamaan Wii U:n omasta mielestäni edulliseen hintaan vähän aikaa sitten, ja täytyy todeta että todella positiivinen yllätys ollut itselle. En ymmärrä ainakaan enää tässä vaiheessa kun pelejäkin on ilmestynyt konsolille, että mistä kaikki viha tätä kohtaan tulee. Itse en alkuperäisestä Wii:stä tykännyt, ehkä en ymmärtänyt sitä tai aika ei ollut oikea minulle. Kuitenkin tämän Wii U:n kautta myös Wii pelit ovat alkaneet maistua (ainakin Wii Sports Resort). Gamepad on mielestäni huikea keksintö ja tätä tulisi ehdottomasti käyttää lisää. Olin jo tilannut Xbox Onen, mutta erinäisistä syistä peruutin tilauksen ja päädyin loppujen lopuksi Wii U:hun. Nyt kun on lukenut lukemattomista ongelmista PS4 ja Xbox Onen kanssa, ei ole kyllä harmittanut päätös. Lisäksi julkaisupelit eivät ole vielä varsinaisesti ällikällä lyöneet, eli samaa ongelmaa kuin Wii U:n launchissa. Itse heräsin tähän Nintendoon vasta nyt kun muutkin uuden sukupolven konsolit ovat tulleet markkinoille ja valtaisan hintaeron vuoksi. Mielestäni PS4 ja Xbox One eivät myöskään (ainakaan videoiden perusteella) tarjoa merkittävästi erilaista kokemusta edelliseen sukupolveen verrattuna, oli valinta aika selkeä. Eikä päätöstä ole tarvinnut katua.
Viimeisin ostokseni Your Shape Fitness Evolved 2013 (cdon.comista 10,95e, ei mainos) on ollut myöskin huikea kokemus. Täysin erilainen kuin aikaisemmin PS3:lle ostamani EA Active. Käytetään kroppaa hyvin hyödyksi ja harjoitukset ovat mielenkiintoisia. Kickboxing, rentoutumiset, tanssi, eri lihasryhmille eri ohjelmat, voimatreeniä, kunnon kohottamista, stressin lievitystä. Myöskin löytyy oma kunto-ohjelma ja jopa reseptejä terveellisen ja hyvän ruuan tekemiseen.
Seuraavaksi odotellaankin postista saapuvaksi Super Mario 3D world, jota on monessa paikassa kehuttu vuoden peliksi ja syyksi ostaa Wii U konsoli. Tässä muutamia pelin saamia arvosanoja.
Gamereactor 10/10
Eurogamer, 10/10
NIntendo Life 10/10
Giant Bomb 10/10
The Guardian, 5/5
Digital Spy, 5/5
Destructoid, 10/10
Metacritic keskiarvo 94/100 (22.11.2013)
Gamerankings keskiarvo 94,84/100 (22.11.2013)
Itse toivoisin, että Wii U myisi enemmän, jotta voitaisiin varmistaan myös tulevaisuudessa hyviä pelejä Nintendolle, sillä itseni tämä konsoli on yllättänyt potentiaalillaan. Gamepad ei varmasti ole näyttänyt vielä kaikkea mihin se oikeasti pystyisi, jos vain pelikehittäjät uskaltavat käyttää sitä enemmän. Muija voi katsoa rauhassa telkkaria, kun itse pelaa Gamepadillä Mariota tai mitä peliä nyt haluaakaan. Tai sitten yhdessä pelata Party U:ta, Sports Resortsia, Nintendo Landia jne. Ei ne grafiikat ole kaikki kaikessa ja vielä sitä tulee innostuttua vanhoista 8-bittisen Nintendon peleistä. Eikä grafiikat missään nimessä ole huonot, yhtähyvät tai hieman paremmat kuin Xbox 360:llä. Nykyiseen hintaan kannattaa mielestäni antaa ehdottomasti Wii U:lle mahdollisuus.