Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt on kulunut vuosi kun Wii U tuli Suomeen! Hirveässä lumimyrskyssä tuli haettua Wii U silloin julkaisupäivänä. En uskaltanut aluksi kytkeä sitä sähkökatkovaaran vuoksi mutta sen jälkeen onkin ollut kovassa käytössä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

No nyt on Wii U Mario & Luigi bundle ja Wii Party U tilattu. Vielä pitäisi metsästää se nunchakapula kivijalkaliikkeestä ja sitten käytettynä jostain SMG 1&2, kattoo sitten kuinka paljon tarvetta lisäwiikapuloille on.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Joo eli siis tarkoitin itse konsolin virtajohtoa, enkä Gamepadin.

Ei auttanut Wii U:n johdonkaan paikan vaihtaminen, samalla tavalla ottaa häiriötä edelleen. :(

Onko sulla paljon muita laitteita, jotka käyttävät langatonta yhteyttä, jotka voisivat aiheuttaa häiriötä? Mulla yhteys Gamepadiin ei ole katkennut kertaakaan ja laite on hankittu julkaisussa...

Ei ole läppäreiden lisäksi muita, jotka ovat samaan aikaan langattomassa verkossa kuin Wii U.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Miiverseen tuli marraskuussa päivitys. Nyt sen jälkeen pc:llä on vaikea saada Miiverse screenshotteja koneelle talteen. Täytyy kaivaa sivun lähdekoodista kuvan osoite.

zlCfzRNKUI4HMA42aF
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYIHAAAEAADRUV6kmJ07ag
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Kuinka pahoja ongelmia muilla on gamepadin ja konsolin välisen yhteyden kanssa? Alkaa pikkuhiljaa tympimään, kun toisinaan yhteys temppuilee koko ajan. Välimatkan ei pitäisi olla ongelma, sillä konsoli on metrin päässä sohvan reunasta, jossa pelaan, eikä konsolin ja ohjaimen välissä ole mitään estettä. Olen ollut huomaavinani, että jos wlania käyttävä läppäri on päällä, niin yhteys pätkii enemmän. Onko tuo todellakin suunniteltu niin typerästi, että ottaa häiriötä langattomista verkoista noin pahasti? Tähänkin asuntoon yltää ainakin kuuden naapurin verkko ja lisäksi vielä taloudessa on kaksi läppäriä, jotka saattavat olla samaan aikaan käytössä.

Tuo ei olisi ongelma eikä mikään, jos gamepad ottaisi virran konsolista usb-piuhan välityksellä, sillä silloinhan ohjaimella olisi mahdollisuus olla myös langallisessa yhteydessä konsoliin. Tuo pätkiminen on turhauttavaa niissä peleissä (Deus Ex) ja sovelluksissa (eShop), joissa gamepad on ainoa vaihtoehto. Tiettyjen pelien pelaaminen sujuvasti on siis mahdollista lähinnä keskellä yötä, kun muut nukkuvat, ja se ei ole vaihtoehto kovin usein.

Alkaa kyllä tuntua siltä, että Nintendo voisi mahdollistaa eShopin sun muiden käyttämisen muillakin ohjaimilla ja heivata tuon gamepadin hevon kuuseen. Typerää, ettei tuota gamepadia voi edes parittaa uudelleen konsolin kanssa, vaikka se teoriassa on mahdollista - paritus ei vain suostu etenemään, jos konsoli havaitsee yhteyden gamepadiin.

Vaikka pidänkin Wii U:n peleistä ja sillä pelaamisesta, on itse konsoli kyllä melko susi suunnittelultaan. Kun miettii firman historiaa laadukkaan raudan tuottamisessa (yksikään aiempi omistamani Nintendon konsoli, eli kaikki aiemmat, ei ole temppuillut vähimmässäkään määrin), on Wii U juosten kustu esitys. Iwatan aikana laaduntarkkailu on näköjään alkanut heikkenemään. Ja tosiaan, julkaisussa saamani Wii U:han ei suostunut toimimaan ensinkään, vaan jouduin vaihtamaan laitteen julkaisupäivänä.

Minulla ei ole yllättäviä yhteysongelmia esiintynyt pitkään aikaan niin että kesken pelin yhteys katkeaisi selittämättömästi. Toisaalta olen vähentänyt Gamepadin käyttöä alun testailun jälkeen ja käytän nykyään Wii-ohjaimia aina kun mahdollista.

Sen sijaan Gamepadin kantama on osoittautunut todella alhaiseksi: sitä ei voi viedä lainkaan olkkarin ulkopuolelle ennen kun yhteys katkeaa suoraan. Jopa parvekkeen lasin toisella puolella on useimmiten liikaa Gamepadille: yhteys horjuu ja kaatuilee, vaikka konsoli on lasin toisella puolella parin metrin päässä. Eli nämä seikat huomioonottaen olen käyttänyt Gamepadia vain muutaman metrin etäisyydellä konsolista samassa huoneessa, ja näissä puitteissa ihmeempiä yhteysongelmia ei ole ainakaan viime aikoina esiintynyt. Wiikake sen sijaan toimii vaikka kämpän toiselta puolelta vaikka ei ole mitään suoraa näköyhteyttä ja parit seinät välissä...
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

On tuo kyllä kumma, miten joillakin gamepad toimii eri huoneissa, kun taas toisilla jo samassa huoneessa tulee ongelmia. Tiedä sitten ovatko syynä tosiaan langattomat verkot vain laitekohtaiset ongelmat - kiusallista se on yhtä kaikki. Itse pyrin nyt ajoittamaan pakollisen gamepadin käytön niille hetkille, kun läppärit tai muut wlania käyttävät konsolit ovat kiinni.

Sitten positiivisia uutisia. Wii U ei ehkä joulua kohden ole täysin toivottomassa tilanteessa ainakaan Japanissa, sillä aiemmasta poiketen Wii U:n myynti on jopa hieman noussut edellisviikosta ja Super Mario 3D World notkuu edelleen pelilistan kärkipäässä, joskaan ei ihan top 3:ssa, vaan neljännellä sijalla. Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa.

Wii U Console Sales Climb In Japan As 3ds Xl Maintains Dominance
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Sanon tämän uudestaan ja uudestaan; Nintendo, tee se perkeleen kunnon pokemon peli! Vaikka itse sarja ei enään niin paljoa minua kiinnosta, niin kyllä kelpaisi HD grafiikoilla kunnon pokemon seikkailu. Ja varmasti myisi Nipponeissa ja muuallakin. Keltainen Pikachu teemainen konsoli vielä kylkeen ala 3DS XL niin koneitakin menisi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Sanon tämän uudestaan ja uudestaan; Nintendo, tee se perkeleen kunnon pokemon peli! Vaikka itse sarja ei enään niin paljoa minua kiinnosta, niin kyllä kelpaisi HD grafiikoilla kunnon pokemon seikkailu. Ja varmasti myisi Nipponeissa ja muuallakin. Keltainen Pikachu teemainen konsoli vielä kylkeen ala 3DS XL niin koneitakin menisi.

Tästä taisin itsekin aiemmin tässä ketjussa mainita, että olen vuosia ihmetellyt miksi Nintendo ei käytä moista rahasampoa kotikonsoleillaan kunnolla hyödyksi. Täysiverisen Pokemon-roolipelin sijaan tulee kyllä kaikenlaista turhaa viritystä, jotka eivät ilmeisesti myy edes Pokemon-faneille. Itse en ole koskaan ollut edes kannettavista sarjan peleistä kiinnostunut, mutta silti soisin näkeväni niiden vauhdittavan Wii U:n myyntejä.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Sitten positiivisia uutisia. Wii U ei ehkä joulua kohden ole täysin toivottomassa tilanteessa ainakaan Japanissa, sillä aiemmasta poiketen Wii U:n myynti on jopa hieman noussut edellisviikosta ja Super Mario 3D World notkuu edelleen pelilistan kärkipäässä, joskaan ei ihan top 3:ssa, vaan neljännellä sijalla. Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa.

Wii U Console Sales Climb In Japan As 3ds Xl Maintains Dominance

Famitsun myyntitilastot paljastavat, mistä Wii U:n kasvu Japanissa johtuu:

Famitsu Sales: Week 48, 2013 (Nov 25 - Dec 01)

05./02. [WIU] Super Mario 3D World <ACT> (Nintendo) {2013.11.21} (¥5.985) - 39.306 / 146.273 <60-80%> (-63%)
07./11. [WIU] Wii Party U # <ETC> (Nintendo) {2013.10.31} (¥4.935) - 29.530 / 177.008 <60-80%> (+32%)
10./13. [WIU] New Super Mario Bros. U # <ACT> (Nintendo) {2012.12.08} (¥5.985) - 24.978 / 663.733 <80-100%> (+38%)

Mitä tämä on? Wii Party U:n ja New SMB U:n myyntitahti kasvaa edellisviikkoon verrattuna? Yleensähän pelien myyntitahti pelkästään vähentyy ajan myötä (kuten esim. Mario 3D World tässä demonstroi), mutta Wii Party U:n ja New SMB U:n myyntitahti kiihtyy, verrattuna aikaisempiin viikkoihin jolloin niiden kysyntä pysyi vain tasaisena (mikä on sekin hyvä saavutus verrattuna useimpien pelien ajan myötä väheneviin myynteihin). Todennäköisesti Wii Party U:sta on syntynyt jonkinlainen viidakkorumpu- eli word of mouth -efekti, ja pelin hyvä laatu saa yhä useammat kiinnostumaan siitä. Onko tämä vain yksittäinen hyppäys, vai jatkuuko sama trendi tulevillakin viikoilla? Jos Wii Party U onnistuu tuottamaan kasvua kasvun päälle, niin se voi moninkertaistaa julkaisuviikkonsa myynnit vuoden loppuun mennessä, ja tietenkin New Super Mario Bros. U kerryttää niin Japanissa kuin maailmanlaajuisestikin yhä korkeampaa myyntisaldoa. Mitä tässä käy Mario 3D Worldille, jonka trendi tällä hetkellä näyttää olevan laskusuuntainen? Onnistuuko se tasaamaan myyntinsä johonkin pisteeseen, vai jatkavatko sen myynnit putoamista Wii Party U:n ja New SMB U:n kerätessä jatkuvasti lisää kiinnostuneita ostajia?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U


Mielenkiintoista kehitystä tosiaan. Mikähän lie mahtaa olla tuo Japanin bundletilanne, kun siitä minulla ei ole tietoa, että minkälaisia konsolipaketteja siellä on myynnissä. Esim. New Super Mario Bros. U on saattanut hyvinkin kasvattaa myyntejään konsolin kylkiäisenä. Mielenkiintoista on tosiaan nähdä tuo 3D Worldin tuleva kehitys, että mihin suuntaan se jatkuu. Voihan se olla, että konsolimyyntien ansiosta peli tulee jatkamaan suht tasaisesti, mutta voi myös olla, että myynti laskee tai nousee. Itse konsolin suhteen tilanne kuitenkin vaikuttaa jo vähitellen paremmalta, varsinkin jos myynnit jatkuvat samalla tavalla. Joulua edeltävät viikot määrittänevät osaltaan tai ainakin antanevat suuntaa siitä, mihin asemaan laite lopulta päätyy tässä sukupolvessa. Tosin onhan sieltä ensi vuoden alkupuolella tulossa Donkey Kong, Smash Bros sekä Mario Kart, joista ainakin kahden jälkimmäisen luulisi buustaavan konsolikannan kasvua mahdollisesti paremmin kuin yksikään peli tähän mennessä. Nyt ollaan jännän äärellä. :)
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mielenkiintoista kehitystä tosiaan. Mikähän lie mahtaa olla tuo Japanin bundletilanne, kun siitä minulla ei ole tietoa, että minkälaisia konsolipaketteja siellä on myynnissä. Esim. New Super Mario Bros. U on saattanut hyvinkin kasvattaa myyntejään konsolin kylkiäisenä.

Eivätköhän nämä kaikki kolme tue toistensa myyntiä. 3D World saa ihmiset vihdoinkin tekemään ostopäätöksen konsolin suhteen, New Super Mario Bros U myy konsolin kylkiäisenä ja Party U lisäohjaimen kylkiäisenä. Toivoisin kyllä menestystä 3D Worldille, sillä se todellakin on kaiken ennakkohypen arvoinen, ehdoton vuoden peli ja parasta, mitä pelaamisella on ollut tarjota pitkiin aikoihin. Peli ottaa massiivisen harppauksen eteenpäin laadussa hiukan sieluttoman NSMBU:n jälkeen ja on vihdoinkin se peli, jota varten Wii U kannattaa ostaa.

Tässä ihan hyvä artikkeli Wii U:sta (ja pitkästä aikaa positiivinen):

10 Reasons I’d Pick the Wii U over the PlayStation 4 and Xbox One Today

http://techland.time.com/2013/12/04...aystation-4-and-xbox-one-today/#ixzz2mWFsatXq
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Itsekin ostin tuossa reilu viikko sitten Wii U:n ja täytyy sanoa, että kyllä on mukavaa vaihtelua PS3 ja Xbox 360 jälkeen. Ohjain sopii hyvin käteen, ohjaimen näyttö on hieno ja toimii peleissä hyvin. Esim. Assasin's Creed IV:ssa näkyy kartta/tutka, jota pystyy aina tarvittaessa katsomaan. New Mario Bros U:ssa pystyy kirjoittelemaan muille käyttäjille viestejä kentän läpi mentyään, ja nämä viestit näkyvät (saa myös pois päältä) muilla käyttäjillä kun menevät kyseiseen kenttään. Tietynlainen yhteisöllisyyden tunne tulee itselle. Vanha Wii pelit toimivat, esim. Wii sports resort on huippu ajanviihdettä porukalla kuten myös muutkin party pelit ja Just dance jne. Pelit ovat melkein järjestäen halvempia kuin PS3 tai Xbox 360 pelit (puhumattakaan PS4 tai Xbox One).

Tietysti huonojakin puolia löytyy. Itsellä ensimmäisenä tulee mieleen ohjaimet. Siinä mielessä että Gamepad on välttämätön jotta konsoli toimii, kuitenkin osa peleistä vaatii Wii remote plus controllerin. Lisäksi Pro controller toimii osassa peleistä, ei kaikissa. Tarkoittaa tietysti sitä, että mikäli haluaa pelata useamman ihmisen kanssa niin ohjaimia saa kerätä olohuoneen täyteen. Useammat pelit päivittyvät heti aluksi ennen kuin pääsee pelaamaan. Tämä vie siis aikaa jonkin verran. Ei sinänsä haittaa, mutta joskus olisi kiva päästä heti pelaamaan kun innostusta riittää uuden pelin osalta :).

Kaiken kaikkiaan todella positiivinen kokemus ollut minulle tämä Wii U ja tarjoaa kyllä uutta (ja sitä fiilistä). Porukalla kiva pelata party pelejä, kuitenkin löytyy pelejä kuten Assasin's Creed ja Call of Duty. Lisäksi löytyy tai tulee ensi vuonna Mario pelejä, Metroid, Zelda, Yoshi jne. Vielä kun miettii tuota hintaeroa PS4:seen ja Xbox Oneen (suomessa 450e ja lähemmäs 550e yhdellä ohjaimella ja ilman pelejä) ja itse kävin hakemassa premium packin Wii U:sta Prismasta 269 eurolla. Rahalle todella saa vastinetta. Kaikki ei tietysti tykkää, mutta itselle tämä tuo sitä kaivattua erilaisuutta.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Porukalla kiva pelata party pelejä, kuitenkin löytyy pelejä kuten Assasin's Creed ja Call of Duty. Lisäksi löytyy tai tulee ensi vuonna Mario pelejä, Metroid, Zelda, Yoshi jne.

Jos sulla ei ole vielä Super Mario 3D Worldia, niin mars kauppaan välittömästi!
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Eipä vielä löydy. Kaikennäköisiä pelejä on tullut hankittua, joten täytyy pitää hieman hengähdystauko ettei kaikki rahat mene näihin :D. Se on varmaankin seuraavana ostoslistalla. Call of Duty Ghostsin lisäksi.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nyt on Mario & Luigi Premium Pack vihdoin matkalla kotiin.

Tuli sitten nöyrryttyä noiden kalliiden wiimotejen kanssa ja hommattua 2x wiimote (Wii Party U ja Wii Sports Resort -paketit) ja 1x nuncha. Näiden lisäksi Zombi U ja Super Mario Galaxy 2 ovat myös matkalla toivottavasti. SMG2:sta löytyi vielä muutamasta kivijalkakaupasta, mutta hirvittävän kallilla jopa käytettynä: ei millään kyennyt maksamaan liki 50 euroa ikivanhasta pelistä, joten pakko oli koittaa onneaan huuto.netissä.

Näillä pärjännee joulun, ja sen jälkeen sitten Super Mario 3d Worldia hankintaan. Turha vissiin muuten toivoa että Nintendolla olisi eshopissa mitään aleja joulun aikaan? Tai ikinä?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onkos kukaan bongannut hyvää tarjousta Wii U -paketista nyt jouluksi? Hankintaan menee mutta ostopaikka vielä hakusessa. Onko tuo Wii U Controller pro pakkohankinta jos meinaa pelailla esimerkiksi monster huntteria?
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Turha vissiin muuten toivoa että Nintendolla olisi eshopissa mitään aleja joulun aikaan? Tai ikinä?

Alennuksia on jatkuvalla tahdilla, ja usein vieläpä hyvistä peleistä.

Tällä hetkellä alennuksia ei tosin ole ihmeemmin, vain Two Tribesin Edge-puzzleilu 50 %:n alella, mutta ensi torstaina tuleva Rush on myös 50 %:n julkaisualennuksessa.

Usein alennuksia on ollut enemmän, ja myös kalliimmista peleistä, nyt joulun alla on kuitenkin ollut hiljainen kausi. Toivottavasti joululomille tulee enemmän alennuksia.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Onko tuo Wii U Controller pro pakkohankinta jos meinaa pelailla esimerkiksi monster huntteria?

Ei se pakkohankinta ole, mutta pidemmissä pelisessioissa suosin itse Pro Controlleria, sillä se on miellyttävämpi ainakin omiin käsiin. Jos joudun pelaamaan gamepadilla useamman tunnin putkeen, alkaa sormet kipeytyä - siis nimenomaan kaikki ne sormet, jotka jäävät tuonne ohjaimen alapuolelle. Tuokin tosin on varmaan melko yksilöllistä ja voihan se olla, että minä vain pidän ohjainta jotenkin väärin, joskaan en tiedä miten sitä pitäisi pidellä, jos tapani on väärä. Mutta kyllähän tuo Pro Controller kannattaa ennemmin tai myöhemmin hommata, sillä se on joissakin peleissä parempi vaihtoehto.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minä suosittelisin Wiikake + Nuntsa + Classic Controller Pro -komboa (Classic vaatii Wiikaken yhteyteen) Wii U:n oman "Pro"-ohjaimen sijaan, vaikka se ei vaadikaan Wiikake-yhteyttä. Pro Controllerin näppäinasettelu sopii ainakin omille sormille huonommin kuin Classic Controller Pron.
 
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Minä suosittelisin Wiikake + Nuntsa + Classic Controller Pro -komboa (Classic vaatii Wiikaken yhteyteen) Wii U:n oman "Pro"-ohjaimen sijaan, vaikka se ei vaadikaan Wiikake-yhteyttä. Pro Controllerin näppäinasettelu sopii ainakin omille sormille huonommin kuin Classic Controller Pron.

Tuota ohjainta kyllä houkuttelisi itsekin joskus kokeilla. Olen tosin jo tottunut tuon Wii U:n Pro Controllerin näppäinasetteluun, mutta ei kai noita ohjaimia koskaan ole liikaa. Wiille on tosin jo se Classic Controller. Pitänee tuo laittaa jossakin vaiheessa tilaukseen.
 
Ylös Bottom