Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Nintendo julkaisi nyt Gamescomien yhteydessä videokoosteen markkinoilla olevista ja tulevista Wii U peleistä ja kyllähän tuo ihan hyvältä näyttää!

[video=youtube;lnHgEqzKwSI]https://www.youtube.com/watch?v=lnHgEqzKwSI[/video]

Sillä välin tämän viikon julkaisut kertovat, minkä verran Wii U:lle on oikeasti tulossa pelejä.

Tällä viikolla Wii U:n Virtuaalikonsoliin lisätään seuraavat nimikkeet:

Lisäksi tarjolle tulevat seuraavat indie-latauspelit:

Levypeleinä Wii U:lle julkaistaan tällä viikolla seuraavat pelit:

Eihän tässä ole mitään valitettavaa!

Wii U:n pelikuivuus on äitynyt niin pahaksi, että Twitterissä on organisoitu #WiiUDroughtAid-kampanja. Wii U:n ammottavaa pelipulaa paikkaamaan suositellaan vanhempia pelejä, lähinnä Wii-pelejä taaksepäinyhteensopivuuden avulla. Nintendo-apologisteille ja Gamepad-faneille tämäkään ei ole tietenkään riittävästi. Sinne vain jonon jatkoksi pelitoimittajien mielipiteiden kanssa. Jos Wii U:n olematon pelitarjonta kelpaa Gamepad-faneille, niin pitäähän sen kelvata kenelle tahansa.

Sillä välin tämän viikon julkaisut kertovat, minkä verran Wii U:lle on oikeasti tulossa pelejä.

No byhyy! Mä en mitenkään varmaan pärjää ens viikkoon Mario Kart -kampanjan kylkiäisten kanssa. Wonderful101 sekä XType+ ja Toki Tori nyt eivät vaan mitenkään voi riittää. Olis tossa Pikmin3:kin vielä muoveissa, mutta näillä mä pärjään korkeintaan viikonloppuun. Pakko varmaan poimia vielä se Rayman Legends eShopin-alesta, mutta ei tämä riitä. Myyn maanantaina WiiU:n pois, koska pelattavaa ei vain kokonaiselle viikolle tarpeeksi ole.

Joo, WiiU myyntiin! Vaikka luulin että sillä olisi paljon todella hyvää pelattavaa; WiiU:n omia laatupelejä ja viimeksi kun kävin eShopissa oli sielläkin julmettu määrä vanhoja 10/10 helmiä sekä uusia indiepelejä. Enemmän kuin kukaan ehtii edes pelaamaan.

Mutta ehei, onneksi meillä on Mahe! Meidän pelaajien edestä väsymättä taisteleva ritari valkoisella ratsullaan sivistää meitä vääräuskoisia jälleen WiiU:n huonoudesta, vaikka luulimme sen olevan hyvä pelikonsoli.

No byhyy! Mä en mitenkään varmaan pärjää ens viikkoon Mario Kart -kampanjan kylkiäisten kanssa. Wonderful101 sekä XType+ ja Toki Tori nyt eivät vaan mitenkään voi riittää. Olis tossa Pikmin3:kin vielä muoveissa, mutta näillä mä pärjään korkeintaan viikonloppuun. Pakko varmaan poimia vielä se Rayman Legends eShopin-alesta, mutta ei tämä riitä. Myyn maanantaina WiiU:n pois, koska pelattavaa ei vain kokonaiselle viikolle tarpeeksi ole.

Joo, WiiU myyntiin! Vaikka luulin että sillä olisi paljon todella hyvää pelattavaa; WiiU:n omia laatupelejä ja viimeksi kun kävin eShopissa oli sielläkin julmettu määrä vanhoja 10/10 helmiä sekä uusia indiepelejä. Enemmän kuin kukaan ehtii edes pelaamaan.

Ja sieltä ne tulevat, Pikmin 3:a ja muita vanhoja pelejä heiluttaen.

Paatuneissa Nintendo-faneissa on se kummallinen puoli, että kaikki pitää kiistää.

Wii U:lla on paha pelipula ja Twitterissä on järjestetty jopa #WiiUDroughtAid-kampanja. -> "Eieiei eikä ole! Mulla on Pikmin 3 muoveissa, niin paljon pelattavaa!"

Wii U:n Virtuaalikonsolissa on surkea tarjonta ja viikottaiset julkaisut ovat tasoa Mario Tennis GBA:lta tai Mach Rider NESiltä. -> "Eieiei eikä ole! Virtuaalikonsolissa on Super Mario 3, Link to the Past ja Super Metroid, julmettu määrä 10/10 pelejä! Kuka muka voisi kaivata mitään muuta, eihän näitä kukaan ehdi pelaamaan!"

Hassusti nämäkin kommentit ovat kuin vastauksia #WiiUDroughtAid-kampanjaan, tai oikeastaan menevät siitä vielä yli. Ei ole mukamas mikään ongelma että muutenkin erittäin kuivan kesän jälkeen Wii U:lle ei välillä tule yhtään mitään, ei edes jotain surkuhupaisaa vuoden 1986 NES-peliä Virtuaalikonsoliin. Ja ratkaisuksi ei tietenkään voida tarjota niitä tuoreita julkaisuja, vaan sieltä kaivetaan vuoden vanhoja pelejä tai Virtuaalikonsolin osalta vielä vanhempia, joista moni on uudelleenjulkaistu jo useita kertoja eri laitteilla. Mario 3 on saatavilla NESille, SNESille, GBA:lle, Wiille ja 3DS:lle, onko se nyt niin hirveän iso valttikortti että sen saa Wii U:llekin? Vain paatuneet Nintendo-fanit eivät kyllästyisi tähän yksipuoliseen ja itseääntoistavaan Nintendo-tarjontaan.

Ja sieltä ne tulevat, Pikmin 3:a ja muita vanhoja pelejä heiluttaen.

Paatuneissa Nintendo-faneissa on se kummallinen puoli, että kaikki pitää kiistää.

Wii U:lla on paha pelipula ja Twitterissä on järjestetty jopa #WiiUDroughtAid-kampanja. -> "Eieiei eikä ole! Mulla on Pikmin 3 muoveissa, niin paljon pelattavaa!"

Mä olen Sega-fanboy, pyydä anteeksi :p

Toi mun mainitsemani XType Plus on ilmestynyt tässä kuussa. Mainio TwinStick -shooteri välipalaksi hintaan 2,99. Sinänsä hassua kuittailua kaverilta vuoden 2013-peleistä, joka itse on hehkuttanut väsynyttä WiiSportsia (herrajumala 2006!) aina tähän päivään saakka.

Oman WiiU:ni hankin tosiaan tammikuussa. Retail-pelejä on kertynyt 9, joista kaikkia ei tosiaan ole ehtinyt edes testaamaan ja lopuistakin irtoaa vielä iloa.. Sitten puuttuu jotain niinkin olennaista kuin Mario 3D , Deus Ex jne.

Virtua Consolea ja eShoppia löytyy 7 kumpaistakin. Jotain Abyssia lukuunottamatta näillekin kaikille on vielä käyttöä. Mulle olisi tässäkin jo inhimillisesti katsoen ihan tarpeeksi ainakin loppuvuodeksi. Toki eShopin tarkkailulistalla on vielä reilut 10 jo julkaistua peliä odottamassa oikeaa hetkeä. Kiinnostavia tapauksia kuten Shovel Knight ja Pier Solar häämöttää lähitulevaisuudessa. Sitten on tietysti vielä niitä Wii-pelejä, joissa tosiaan vielä riittää.

Mutta on varmaan joo kuivaa, jos koneensa on hankkinut 2012 ja peleiksi kelpaavat vain Just Dancet sekä muut waggle party-pelit ja 2D Mariot.

Tietysti tälläisella some-marinalla/hehkutuksella ei hirveästi ole todistusvoimaa puoleen tai toiseen. Mulla on kuitenkin pirun kivaa #WiiURulzOk

edit. Tässä nyt halua mitenkään vähätellä WiiU:n haasteita. Isossa kuvassa näyttää heikolta. Sitä vaan, kun sitä luvattua indie-peliä on tosissaan alkanut ilmestyä kiihtyvällä tahdilla, niin eiköhän kaikkien agendapostaajien isä ja äiti ilmesty tänne lällättelemään sellaisella viikolla, kun tarjolla ei tosiaan ole mitään varsinaisesti uutta. Korkeintaan erittäin päteviä tarjouksia pätevistä Retail-peleistä ja "vähän" muustakin http://www.nintendolife.com/news/20...eshop_discounts_to_celebrate_super_smash_bros. Selittänee osaltaa miksei sitä uutta tavaraa sinne kauppapaikalle tällä viikolla laitettu.

Vaikkei Metacritic olekaan mikään auktoriteetti, laskin sieltä 56 peliä jotka ovat "vihreällä" eli saaneet 75 pistettä tai yli. Tämä alle jäi vielä sellaisia melko laajalti pidettyjä pelejä kuten Mighty Switch Force! 2, Unepic, NES Remix, Armillo ja vaikkapa Batman: Arkham Origins. Pelejä näyttäisi olevan yhteensä noin sata.

Osa näistä peleistä on tämän sukupolven parhaimmistoa.

Lisäksi tuosta puuttuvat kaikki klassikko- eShop-helmet: Mariot, Zeldat, Mega Manit, Blaster Master, Solomon's Key, F-Zero, Punch Out, Super Metroid, Yoshi's Island, Castlevaniat, Golden Sun, Kirbyt, Mario&Luigi, Ninja Gaiden, Double Dragon, The Legend of the Mystical Ninja, EarthBound, Breath of Fire 2, Street Fighterit, Super Ghouls'n'ghosts, Advance Wars ja monta muuta, melkein 200 nimikettä klassikot ja uudet (indie)pelit mukaanluettuna.

Jos nämä eivät määrällisesti riitä niin olisi syytä katsoa peiliin, laadukkaita pelejä pelkästään on joka tapauksessa enemmän kuin kukaan ehtii pelaamaan.

Eikä pidä unohtaa sitä tosiseikkaa, että lisää pelejä on tulossa, kuten E3-messuillakin tuli ilmi, vaikka ei ihan joka viikko kuten Mahe "ansiokkaasti" huomautti. Huikeita pelejä! Nopeasti muistista ainakin Zeldaa, Bayonettaa, Kirbyä, Captain Toadia, Splatoonia, Xenoblade X:ää, Super Smash Brosia, Yoshi's Woolly Worldia jne. jne. Plus eShop-pelejä lisää ja taas lisää: vanhojen konsolien klassikkopelejä ja uusia indiepelejä.

Itseasiassa tässähän rupeaa pikkuhiljaa ihan hymyilyttämään WiiU:n tilanne.

Edit. Kaiken tämän päälle, ei sovi unohtaa Wii-yhteensopivuutta. Todennäköisesti Wii-kirjastostakin löytyy jokaiselle useampiakin pelaamattomia helmiä. Taaksepäin yhteensopivuus on aivan relevantti argumentti, muistan nimittäin elävästi sen itkun määrän keskustelupalstoilla kun Sony poisti tuen ensimmäisen PS3-painoksen jälkeen. Tämä kertoo siitä että ominaisuutta konsoleissa kaivataan.

En epäile etteikö olisi niitä jotka nauttivat nykymuodossaan wiiU:sta mutta on paljon niitäkin wiiU omistajia jotka eivät pidä tilannetta hyvänä (vrt. tuo kampanja) tai niitä kuten minä joilla koko kone jäi ostamatta kun tuli selväksi että pelit jää lähinnä nintendon varaan. Katselin noita uusia pelejä eikä siellä xenoblade chronicles X.ää lukuunottamatta ollut minulle oikeastaan mitään. (Ja xenobladekin löytyy wiille + vino pino muita ropeja ps3:lle.) Hyrule warriors muisutti aivan liikaa dynasty warriorssia josta en ole koskaan innostunut. Hieman hymyilin sitä että uusien pelien lisäksi videolla näytettiin vanhojakin, varmaan siksi että saatiin tilanne näyttämään peleissä paremmalta. Yleensähän tuolla esitellään vain uudet.

Tuskin tästä kannattaa viikkotolkulla jatkaa, ainakin osa (pääosa?) WiiU:n omistajista on tyytyväisiä koneeseensa ja mikäs siinä. Minultakin löytyy kaapista dreamcast jolla on kiva pelata shmuppeja aina silloin tällöin, vaikka muuten laitteen myynti jäikin vaisuksi.

No mutta katsos kun nämä ovat niitä tylsiä paskapelejä, joita kukaan ei jaksa pelata (100milj Wii omistajaa....!). Laatupelaaminen rajoittuu Cooking Mamaan, Party Babieziin ja Just Danceen.

Vaikkei tuota Mahen itkuvirttä voi kovinkaan vakavissaan ottaa, niin osittain tottahan tuo, että tuollaisella videokollaasilla tilanne saadaan näyttämään paremmalta mitä se on. Jo julkaistujen ja ensi vuoden puolella (mahdollisesti) ilmestyvien pelien välissä ei ole ruuhkaa. Tälle vuodelle on silti tulossa vielä kaksi pommijulkaisua (Bayonetta 2, SSBU), ja laadukkaasta backlogista löytyy runsaasti pelattavaa.

Kaippa tuo video oli lähinnä suunnattu ihmisille, jotka tällä hetkellä harkitsevat Wii U:n ostoa ja erityisesti juuri heille pulaa laadukkaasta pelattavasta ei todellakaan ole. Se, jos Mahelle ei kelpaa laatupelit, niin olkoon se hänen murheensa. Voi vaikka pelailla Wiillä pullonpyöritystä, Zumbaa ja My Petziä uusia julkaisuja odotellessa.

EDIT: juu eli tuo video julkaistiin hastagillä thetimeisnow, eli suunnattu juuri ihmisille, jotka eivät laitetta vielä omista. Tässä yhteydessä laitteen laadukkaan backlogin, kuten timanttisen The Legend of Zelda - Wind Waker HD:n, MK8:n ja SM3DW:n mainitseminen on erittäin relevanttia.

Nuo nintendon omat julkaisut ymmärrän mutta miksi muuten tuota bayonetta 2:sen julkaisua niin hehkutetaan? Pelailin ykkösosaa ps3:lla eikä se minusta poikennut lukuisista tusina-actionpeleistä. Tuntuu että pääosa hehkutuksesta tulee siitä että kyseessä on kerrankin yksinoikeuspeli WiiU:lle ja kieltämättä japanilainen action peli.

Toki pelimakuja on monia mutta en vaan näe tuossa demon souls tyyppistä elämystä, tomb raider yksinoikeus tyyppistä megapläjäystä tms. Onko tuohon nyt tulossa jotain erityistä gamepadiin liittyen sitten?

Nuo nintendon omat julkaisut ymmärrän mutta miksi muuten tuota bayonetta 2:sen julkaisua niin hehkutetaan? Pelailin ykkösosaa ps3:lla eikä se minusta poikennut lukuisista tusina-actionpeleistä. Tuntuu että pääosa hehkutuksesta tulee siitä että kyseessä on kerrankin yksinoikeuspeli WiiU:lle ja kieltämättä japanilainen action peli.

Vastasit aika hyvin jo itse omaan kysymykseesi. Määrällisesti Wii U:n tulevien pelien tarjonta näyttää jotenkin niin vähäiseltä, että tällaisetkin nimikkeet mainitaan joka kerta, kun niitä tulevia pelejä listataan tyyliin: "tuleehan sieltä Bayonetta 2 ja pari muuta Nintendon peliä!". Tietysti VirtuaaliKonsoli tarjoaa kaikenlaista pelattavaa jne., mutta siitä huolimatta tuo tarjonta on aika vähäistä ja noh...tylsänoloista näin PS4-pelaajan silmiin. Tai ehkä itsellä on sitten vaan niin "vääränlainen pelimaku" Nintendo-intoilijoihin verrattuna...Jotenkin näen myös tuon VirtuaaliKonsolin, joka tarjoaa enimmäkseen kuitenkin näitä vanhoja Wii-pelejä ja uudelleen lämmittelyjä sitäkin vanhempien sukupolvien peleistä, enemmänkin sellaisena "tekohengityksenä". Tietysti nuoremmalle katraalle voi olla todella hienoa päästä pelaamaan Mario 3 ja Mario World yms. vanhoja kultakimpaleita, jos ne on jääneet aikaisemmin kokematta, mutta itse olen ainakin kokenut nuo tuotokset jo 90-luvun alussa.

Xevious tuossa listaili noita Wii U:n pelejä ja verrokkina on sanottava, että kyllä PS4 saa ennen tulevaa joulua aika moninkertaisen määrän laatupelattavaa melkein jokaiseen makuun. Tulee urheilupeliä, useampaa autopeliä, roolipeliä, kauhupeliä, salamurhausta, räiskintää ja niin edelleen. Jälleen kerran kyse on tietenkin siitä, millaisia pelejä haluaa pelata, mutta aika paljon maukkaampi kattaus näyttäisi olevan Sonyn puolella kuitenkin.

Siis Bayonetta on kevyesti yksi parhaita, monien mielestä jopa paras peli genressään.

Jotenkin näen myös tuon VirtuaaliKonsolin, joka tarjoaa enimmäkseen kuitenkin näitä vanhoja Wii-pelejä

Hetkinen...löytyykös VC:stä jo Wii-pelejäkin??! Hitto, miten tämä on päässyt menemään minulta ohi!

Mitä tulee tuohon Bayonettaan, niin kyllähän sillä taitaa aika kulttistatus olla, vaikka ensimmäisen osan myynti suht vaatimatonta olikin. Mitä tulee vastareaktioon, jota Wii U-yksinkoikeusjulkistus aiheutti sarjan faneissa, voisin kuvitella, että sarjasta todellakin pidetään, eikä kyse ole vain pelipulasta kärsivien Wii U-omistajien perustelemattomasta hehkutuksesta, niinkuin vihaajat tykkäisivät asian vääntää.

Itse innostuin tästä vasta kyseisen studion edellistä peliä, eli TW101:tä pelattuani. Ykkös-osaa en myöskään ole kaikesta hehkutuksesta huolimatta pelannut, joten mielelläni kyllä paneudun Wii U:n remasteroituun versioon.

Nintendo oli panostanut GamesComissa Super Smash Brosin jälkeen eniten Splatooniin. Piristävää myös siksi, että kyseessä on uusi IP.
Kävin pelailemassa pressipäivänä 8 hengen (4 vs 4) moninpeliä ja olihan se hauska! Vaikea ennustaa, kuinka lyö läpi. Ennakkojuttua tulossa.

Ubi ei lopeta tukeaan Wii U:lle, mutta näitä isompia pelejä ei tulla näkemään enää koneella. Eli WD on viimeinen "aikuisille suunnattu" peli. Onneksi sieltä ne Just Dance kikkareet valuvat silti :D

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/08/18/ubisoft-ceo-yves-guillemot-nintendo-customers-don-t-buy-assassin-s-creed.aspx

Itse lopetin Ubin pelien oston, kun Rayman Legendsillä kustiin silmään ja Splinter Cell Blacklistin moninpeli ei toiminut kunnolla vissiin 5-6kk julkaisusta (Toki sekin lähti jo myyntiin kun yksinpelin pääsi läpi).

Ubi ei lopeta tukeaan Wii U:lle, mutta näitä isompia pelejä ei tulla näkemään enää koneella.

‘Nintendo Customers Don’t Buy Assassin’s Creed’

Kyllähän mä ostan Assassin's Creedit ja muutkin Ubin pelit mielelläni......alle kympillä alelaarista. ACIV:kin on edelleenkin ostolistalla; odottelen vain, että hinta putoaa alle sen maagisen 10€

Wii U:hun tuli päivitys.
Wii U firmware update 5.1.2 U available -Gonintendo
Version 5.1.2 U
Released August 18th, 2014
Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience

Kuvauksen perusteella mitään ei tapahtunut mutta Youtubessa on uudet grafiikat. Siellä on punaista väriä käytetty vasemman palkin ikoneissa.
En kaipaa Youtube sovellukselta muuta kuin:
  1. Toimiva haku
  2. Fullscreen maksimi laadulla
  3. Ei jumitusta tai jäätymistä
En kaipaa mitään kommentteja yms. Kohdassa 3 on vieläkin ollut parantamisen varaa. Toivottavasti päivitys parantaa Youtuben vakautta.

Ylös Bottom