Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

Vastaus: Nintendon poistuva konsoli, Wii U

10 vuoden päästä viimeistään WiiU on jo naurettavan halpa käytettynä ;)

Turha luulo, kyllä se WiiU:n hintakin tippuu ihan yhtälailla kuin minkä tahansa muunkin konsolin hinta on tehnyt :)

Katsotaan vaikka kolmen vuoden päästä niin käytetty WiiU on aika halpa huuto.netissä.

Miksi uskot niin vahvasti siihen että konsolin hintakehitys menee luulojesi mukaan, kun Tekkenin kohdallakin omat arviosi ovat menneet aivan pieleen?
 
Vastaus: Wii U

Miten kävi N64, Gamecuben ja ekan Wiin? Kyllä, hinta on tippunut käytettynä alle sataseen jo. Tuosta vain päättelen. Myös ps1, ps2 ja jopa ps3 ovat jo halpoja. Microsofin pari ekaa Xboxia ovat todella halpoja myös huutonetissä.
 
Vastaus: Wii U

Kaikki noista konsoleista myivät valtavasti enemmän kuin WiiU, vähiten myynyt GameCubekin lähes tuplaten.
 
Vastaus: Wii U

Exhordille voisi sen verran vinkata, että Wii U:n Basic-mallia voi saadakin melko edullisesti, jos sitä onnistuu jostain löytämään. Useimmat pelaajat haluavat itse laitteeseen mahdollisimman paljon tallennustilaa ilman lisätarvikkeita, joten oikein kukaan ei halua tuota Basic-mallia. Sen vuoksi sitä saa Premiumia halvemmalla, vaikka sitä valmistettiin vähemmän, koska "Premiumista" tuli nopeasti se Wii U:n vakiomalli.
 
Vieläkö jostain saisi Premiumia, järkevään hintaan mielellään? Gamestopin 319€ ei jostain syystä houkuttele.
 
Vastaus: Wii U

Vieläkö jostain saisi Premiumia, järkevään hintaan mielellään? Gamestopin 319€ ei jostain syystä houkuttele.

Kannattaa käydä katsomassa paikallisista Prismoista, Citymarketeista, muista isoista liikkeistä ja pelikaupoista. Siellä saattaa olla sellaisia kappaleita, joita netissä ei näy, esim. Super Mario Maker -pakettia hintaan 299,-.

Nyt kuitenkin tilanne on se, että Wii U:n hinnat saattavat vähitellen nousta. Konsolin valmistus on lopetettu, ja kaupat ovat karsineet sitä valikoimastaan jo pitkän aikaa sitten. Jäljelläolevat uudet konsolipaketit tulevat yhä harvinaisemmiksi, ja kaupat saattavat jopa nostaa hintoja, kun lisää Wii U -laitteita ei ole enää tiedossa. Jos haluaa halvemman laitteen, silloin käytetty kappale on melkein ainoa mahdollisuus.
 
Vastaus: Wii U

Vieläkö jostain saisi Premiumia, järkevään hintaan mielellään? Gamestopin 319€ ei jostain syystä houkuttele.

Jos mahdollista, osta tori.fi:n kautta käytetty konsoli. Saat siinä mukana todennäköisesti paljon pelejäkin ja säästät rahaa. Oma kone maksoi semmoiset 200 euroa ja mukana tuli muun muassa: Mario Kart 8 ja Super Mario Maker.

Enempää tuosta ei oikein kannata maksaa, jos haluat myös hankkia pari pro -ohjainta ja siihen päälle vielä lisää pelejä.
 
Vastaus: Wii U

Kiersin eilen Kuopion Gamestopit käytettyjen toivossa mutta ei ollut tosiaan kuin niitä uusia 319€. Miksi ihmeessä ne ei tiputtaneet hintoja Switchin julkaisun yhteydessä!? Torissa laitoin kyselyä parille myyjälle, tosin hieman hirvittäisi sokkona ostaa.
 
Vastaus: Wii U

Kiersin eilen Kuopion Gamestopit käytettyjen toivossa mutta ei ollut tosiaan kuin niitä uusia 319€. Miksi ihmeessä ne ei tiputtaneet hintoja Switchin julkaisun yhteydessä!? Torissa laitoin kyselyä parille myyjälle, tosin hieman hirvittäisi sokkona ostaa.

Kannattaa etsiä myyjä mahdollisimman läheltä omaa kotia. Itsellä kävi tuuri ja Wii U:ta kaupitellut tyyppi ei sijainnut kovinkaan kaukana ja täten pääsin varmistamaan konsolin kunnon omin silmin ennen rahojen antoa.
 
Vastaus: Wii U

Miksi ihmeessä ne ei tiputtaneet hintoja Switchin julkaisun yhteydessä!?

Ensinnäkin, se valmistuksen lopettaminen. Nintendolla ei ole enää paljoa Wii U -konsoleita varastossa, joten ei ole mitä myydä. Hinnanalennuksessa ei ole nyt mieltä. Se olisi pitänyt tehdä kauan aiemmin.

Toiseksi, Nintendo haluaa myydä nyt Switchiä, mutta Wii U olisi sille kilpailija. Wii U:lle saa Zelda: Breath of the Wildin ja monia muita pelejä, jotka ovat muodossa tai toisessa myös Switchillä. Halpa Wii U tarjoaisi kuluttajille vaihtoehtoja, ja juuri sitä Nintendo ei nyt halua Switchin epävarmassa tilanteessa.
 
Vastaus: Wii U

Joensuun Gamestopissa olis käytetty Wii U 229€ 24kk kk takuulla. Aika hyvä takuu käytetyllä laitteella. Uuden saisi 329€ sis Mario Kart ja Splatoon.
 
Vastaus: Wii U

Kaveri käväisi tänään ja puhuttiin WiiU.sta ja hänkin kertoi, että kyllä se WiiU tulee olemaan rare konsoli eikä hän usko, että sen hinta tippuu ikinä käytettynä 70 euroon kuten muiden vanhempien Nintendon konsolien hinnat. Ikävä juttu, mutta ei auta sitten kun säästää kun ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
 
Olin jo Gamestopissa Wii U-kaupat mielessä mutta ei sitten rohkeus riittänyt. Kun on jo toi Switch hyllyssä niin pitäisikö se kuitenkin pitää? 7v-poika sai äsken laitteen ja Zeldan käteensä ensimmäistä kertaa niin eihän sitä meinannut saada siitä irti. En tiedä voiko sitä enää palauttaa ja tuoda Wii U:ta tilalle[emoji3] Toisaalta mutta toisaalta-tilanne siis.
 
Vastaus: Wii U

Olin jo Gamestopissa Wii U-kaupat mielessä mutta ei sitten rohkeus riittänyt. Kun on jo toi Switch hyllyssä niin pitäisikö se kuitenkin pitää? 7v-poika sai äsken laitteen ja Zeldan käteensä ensimmäistä kertaa niin eihän sitä meinannut saada siitä irti. En tiedä voiko sitä enää palauttaa ja tuoda Wii U:ta tilalle[emoji3] Toisaalta mutta toisaalta-tilanne siis.

Henkilökohtaisesti minulle Wii U ja Pro-ohjain on ollut erinomainen tapa kokea Zelda, mutta 7-vuotias poika ei välttämättä usko sitä ihan helpolla. :)

Kannattaa kuitenkin muistaa, että Wii U:lla säästää isot rahat myös peliostoksissa. Laitteelle julkaistu Nintendo Selects -sarja tarkoittaa, että valtaosan Nintendon omista peleistä saa ainakin vielä kaupoista edulliseen 25 - 30 euron hintaan 60 euron hintojen sijaan. Ja Wii U:lla on yksinkertaisesti paljon enemmän pelejä kuin mitä Switchillä tulee pitkään aikaan olemaan.

Tässä vaiheessa Wii U:lta pääsee poimimaan parhaat päältä pois, ja vaikka katsoa miten Switchin tilanne kehittyy. Tuleeko sille pelejä? Tuleeko hinnanalennusta? Uusia malleja? Parannettua firmwarea ym.? Wii U on siinä mielessä selvä paketti, että siitä tietää mitä saa. Pelit ovat valmiina kaupoissa, alennetuilla hinnoillakin, firmware on vakaa ja oletettavasti lähes loppuun saakka päivitetty, useimpien pelien DLC on valmiina ladattavaksi, kuten Mario Kart 8:n, ym. Lisäksi My Nintendosta saa useita Wii U -alennuksia ladattaviin peleihin, Virtuaalikonsolipeleihin ja muihin. Switchillä näitäkään alennuksia ei vielä ole.
 
Vastaus: Wii U

Kaaren Prismassa näkyi olevan Wii U + Mario Maker pakettia hintaan 249€. Siellä tuplabonus vielä huomisen käynnissä.

Mikäli tuon joku vielä haluaa, on tuossa ihan hyvä hinta.
 
Vastaus: Wii U

Erittäin hyviä pointteja tuossa aiemmassa viestissä! Olen itse miettinyt juuri noita samoja asioita.

Voi kunpa tuo Prisman tarjous olisi täällä Kuopiossakin, tekisin päätöksen heti. Prisman nettikaupassakin näyttää saldot nollaa.
Kuka kävisi mulle hakemassa tuon paketin;)?
 
Vastaus: Wii U

Tuli tuossa WiiU hankittua, kun edullisesti sain ja perhanan mukava laitoshan on. Basic malli riittää itselle oikein hyvin ja oikeastaan mario maker oli hankintaan syynä. Olen nyt vähän katsellut edullista ohjainta, vaikka tuolla pädilläkin pystyy pelaamaan, mutta jotenkin ohjain tuntuisi käteen paremmalta. Toimiikos esim. tämä ohjain suoraan ilman mitään lisähärpäkkeitä? http://cdon.fi/pelit/vibrating_controller_black_for_wii_u-25094346# Lähinnä tuossa ohjaimessa kiinnostaa tuo tattien sijoittelu. Tuo on käsittääkseni pro controller, mitä olen nettiä selaillut, mutta aika vähän arvosteluja olen tuosta löytänyt.

edit. Niin tuo nintendon oma pro controller olisi varmaan aika varma hankinta, mutta en jotenkin tykkää noista napeista ja niiden sijoittelusta. Liian pienet omiin sormiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom