Vastaus: Wiin parhaat pelit
Nyt kun Wiin taru lähestyy miun osalta loppuaan WiiU:n kolkutellessa jo ovea, lienee hyvä listata omat parhaat kokemukset. Lista on järjestäytynyt lähinnä sen mukaan kuinka hauskaa minulla on näitä pelatessa ollut enkä paljon välitä siitä, onko joku peli graafisesti tai muuten aikaansa jäljessä.
1. Fire Emblem: Radiant Dawn
Peli, joka osui kuin tikka tauluun. Strategia- ja roolipelien suurena ystävänä niiden yhdistelmä oli jotain ennen kokematonta ja viihdyin pelin parissa reilut 99 tuntia. Ja voin sanoa, että hetkeäkään en siinä ajassa ollut tylsistynyt. Vaikeuskerroinkin oli harvinaisen hyvin kohdillaan.
2. Disaster: Day of Crisis
Erinomaisen vaihteleva ja paloissa etenevä peli. Sisälsi puhdasta ammuskelua, seikkailua, autolla ajoa, ohjainten vetkutusta ja kaikkea kivaa. Mikään osio ei ole erityisen hienosti tehty, mutta pelin vaihtelevuus piti mielenkiinnon yllä loppuun asti. Juoni oli surkeudessaan aika hupaisa luulen, että se on hieman kieli poskessa ja katastrofielokuvia satirisoiden kirjoitettukin.
3. Skate It
Ainoa kunnon peli, jota lopulta pelasin tasapainolaudalla. Ihan pirun hankala alussa ja oikeastaan vasta ihan pelin lopussa opin todella tekemään temput niinkuin oli tarkoitus. Mutta voi sitä riemua, kun lopulta pystyi pistämään skeittaajan sinne minne halusi ja tekemään samalla isot pisteet jollain hienolla tempulla! Aika monta kertaa könysin pitkin olohuoneen lattiaa, kun viimeiseen asti yritin pysyä laudalla ja saada trikkejä onnistumaan.
4. Grand Slam Tennis
Harvoja liikeohjausta erinomaisesti hyödyntäviä pelejä. Tässä oli todellakin väliä sillä, miten ohjainta kädessään piti ja mihin suuntaan sillä heilutteli. Onlinessä pelailin kymmeniä tunteja ja onnistuin lopulta kovalla työllä nousemaan maailmanlistalla sadan parhaan joukkoon. Suurta hupia!
5. Mario Galaxy
Ostin samaan aikaan itse konsolin kanssa ja kyllä oli maaginen kokemus! Tavoitti jotain samaa kuin vanhat NESsin Mariot kauan sitten, sellaista hämmästyksen sekaista innostusta.
6. Mario Party 8
Monet nousuhumalaiset viikonloppuillat meni tämän parissa. Moninpelinä suurta hupia aikaan kun liikeohjaus ei ollut vielä kyllästyttänyt.
7. House of the Dead: Overkill
Zombien ammuskelu on vaan niin lystiä!
8. Silent Hill: Shattered Memories
Nihkeästi liikkeelle lähtevä, mutta lopulta todella tunnelmallinen ja kiehtova peli. Tarina oli loistava ja itseasiassa parempi kuin monessa muussa pelaamassani Silent Hillissä.
9. Anno: Create a New World
Oikein maistuva välipala. Pitkäksi aikaa pelistä ei ollut iloa lyhyehkön tarinan vuoksi, mutta tämmöisistä minä kyllä innostun! Peli pysyi mukavasti järkevän kokoisena eikä PC-versioista tuttua ihmiselle mahdotonta kaaosta ja kompleksisuutta tullut vastaan.
10. Donkey Kong Country Returns
Viimeisteltyä ja sopivan hankalaa tasohyppelyä.
Yhteensä Wii-uralleni kertyi tasan 50 peliä. Ehkä tässä vielä yhden tai kaksi kerkiää ennen WiiU:ta. Tosin sen tarjonta puolestaan näyttää jo nyt sen verran hyvältä, että ehkä kannattaisi pitää lepotaukoa ennenkuin hyökkää sen kimppuun...
Nyt kun Wiin taru lähestyy miun osalta loppuaan WiiU:n kolkutellessa jo ovea, lienee hyvä listata omat parhaat kokemukset. Lista on järjestäytynyt lähinnä sen mukaan kuinka hauskaa minulla on näitä pelatessa ollut enkä paljon välitä siitä, onko joku peli graafisesti tai muuten aikaansa jäljessä.
1. Fire Emblem: Radiant Dawn
Peli, joka osui kuin tikka tauluun. Strategia- ja roolipelien suurena ystävänä niiden yhdistelmä oli jotain ennen kokematonta ja viihdyin pelin parissa reilut 99 tuntia. Ja voin sanoa, että hetkeäkään en siinä ajassa ollut tylsistynyt. Vaikeuskerroinkin oli harvinaisen hyvin kohdillaan.
2. Disaster: Day of Crisis
Erinomaisen vaihteleva ja paloissa etenevä peli. Sisälsi puhdasta ammuskelua, seikkailua, autolla ajoa, ohjainten vetkutusta ja kaikkea kivaa. Mikään osio ei ole erityisen hienosti tehty, mutta pelin vaihtelevuus piti mielenkiinnon yllä loppuun asti. Juoni oli surkeudessaan aika hupaisa luulen, että se on hieman kieli poskessa ja katastrofielokuvia satirisoiden kirjoitettukin.
3. Skate It
Ainoa kunnon peli, jota lopulta pelasin tasapainolaudalla. Ihan pirun hankala alussa ja oikeastaan vasta ihan pelin lopussa opin todella tekemään temput niinkuin oli tarkoitus. Mutta voi sitä riemua, kun lopulta pystyi pistämään skeittaajan sinne minne halusi ja tekemään samalla isot pisteet jollain hienolla tempulla! Aika monta kertaa könysin pitkin olohuoneen lattiaa, kun viimeiseen asti yritin pysyä laudalla ja saada trikkejä onnistumaan.
4. Grand Slam Tennis
Harvoja liikeohjausta erinomaisesti hyödyntäviä pelejä. Tässä oli todellakin väliä sillä, miten ohjainta kädessään piti ja mihin suuntaan sillä heilutteli. Onlinessä pelailin kymmeniä tunteja ja onnistuin lopulta kovalla työllä nousemaan maailmanlistalla sadan parhaan joukkoon. Suurta hupia!
5. Mario Galaxy
Ostin samaan aikaan itse konsolin kanssa ja kyllä oli maaginen kokemus! Tavoitti jotain samaa kuin vanhat NESsin Mariot kauan sitten, sellaista hämmästyksen sekaista innostusta.
6. Mario Party 8
Monet nousuhumalaiset viikonloppuillat meni tämän parissa. Moninpelinä suurta hupia aikaan kun liikeohjaus ei ollut vielä kyllästyttänyt.
7. House of the Dead: Overkill
Zombien ammuskelu on vaan niin lystiä!
8. Silent Hill: Shattered Memories
Nihkeästi liikkeelle lähtevä, mutta lopulta todella tunnelmallinen ja kiehtova peli. Tarina oli loistava ja itseasiassa parempi kuin monessa muussa pelaamassani Silent Hillissä.
9. Anno: Create a New World
Oikein maistuva välipala. Pitkäksi aikaa pelistä ei ollut iloa lyhyehkön tarinan vuoksi, mutta tämmöisistä minä kyllä innostun! Peli pysyi mukavasti järkevän kokoisena eikä PC-versioista tuttua ihmiselle mahdotonta kaaosta ja kompleksisuutta tullut vastaan.
10. Donkey Kong Country Returns
Viimeisteltyä ja sopivan hankalaa tasohyppelyä.
Yhteensä Wii-uralleni kertyi tasan 50 peliä. Ehkä tässä vielä yhden tai kaksi kerkiää ennen WiiU:ta. Tosin sen tarjonta puolestaan näyttää jo nyt sen verran hyvältä, että ehkä kannattaisi pitää lepotaukoa ennenkuin hyökkää sen kimppuun...