Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

Calathia

New Member
Nostetaas nyt kissa pöydälle aiheesta joka ansaitsee mielestäni ehdottomasti oman topiikin. HC-Oldskool-Nintendofanina ostin wiin heti julkaisupäivänä ja mukaan tarttui tietenkin Zelda. Loistopelihän se olikin, olihan kyseessä sentään Zelda. Julkaisupäivää tosin varjosti muuten suhteellisen säälittävä pelivalikoima, eikä Zeldan lisäksi ollut oikeastaan ainuttakaan muuta peliä joka olisi räjäyttänyt pankin.

Mutta mitä historiaa muistelemaan, onhan nyt kulunut 5 kuukautta (!!) Wiin suomijulkaisusta. Vakavaksi homman tekee sen, että Wiin pelivalikoima on nyt jo niin säälittävä että ei tiedä ollako vihainen vaiko itkeä. Vilkaistaanhan minkä tyyppiset pelit dominoivat pelivalikoimaa. Ainakin itselläni päällimmäisenä pistää pahasti silmään: Löytyy Ice Age 2, Happy Feet, Rampage, Chicken Little, Ant Bully, Barnyard, kororimpa ja meet the robinsons. Siis oikeasti, onko wii pelikonsoli vaiko lasten automaattinen babysitteri?

Missä on tajunnanräjäyttävä roolipeli, tai edes jRPG? Oliko sellaista edes julkaisupäivänä? Ja kaikkihan tietää, että rope ON oltava julkaisupäivänä, aivan kuten kassamagneetti FPS, jotta saahaan porukka ostamaan konsolia kuin viimoista päivää. (Joojoo redsteelin piti olla se, mutta ehkä tiimin olisi kannattanut tehdä se peli hyvin...)

Kova N-fani olen ja olen ollut todella pitkään. Tosin mikään koneuskollinen en ole, vaan ostan mielelläni muitakin konsoleita jos vaan löydän siihen tarvetta. Mitta Wiin kohdalla mitta alkaa olemaan suhteellisen täynnä, koska fakta on se että sen pelivalikoima on aivan naurettava. Ihan oikeasti hyviä pelejä on vain muutama ja 95% lopusta on enemmän tai vähemmän lapsille suunnattua roskaa. Huvittavaa kun pelaajalehden juttu hamassa mennenisyydessä wiistä: "Wii on pelien kaatopaikka" (tjsp) sai tuolloin fanipoikien niskavillat pystyyn. Nythän asia on TÄSMÄLLEEN niin kuin pelaajalehti ytimekkäästi silloin totesi.

Nintendo ansaitsee ehdottomasti jonkinsortin pokaalin taidostaan munata täydellisestä kaikki valttikorttinsa peliteollisuudessa. Miten voi olla mahdollista, että Nintendo, joka noin vuosi sitten ilmoitti muuttavansa imagoaan enemmän aikuismaiseen suuntaan, omaa uusimmalla konsolillaan suurimmaksi osaksi jäte/lastenpelejä. Miten yhtiö, joka on kehittänyt mahtavan ohjausmenetelmän munaa mahdollisuutensa huonoilla/olemattomilla peleillä?

Tiedän, että tietenkin wiille on tulossa kovaa kamaa, esim Metroid 3. Mutta jotenkin alkaa tulla ensimmäisiä kyllästymisen pilkahduksia näissä, supermario 4000, metroid 245, Zelda 97 jatkiksissa. Loppujen lopuksi ne ovat vain zeldoja, marioita ja metroideja aina samalla perusidealla ja samoilla peruselementeillä. Nintendo kaivaa omaa hautaansa jos se luulee että ihmiset jaksavat pelata näitä franchise pelejä maailman tappiin asti. Muutama viikko takaperin konsolifin uutisoi Nintendon vahvasta kevään julkaisulistasta. Lista oli täysin säälittävä. Siinä ei ollut yhtikäs mitään muuta kuin Paper Mario ja MOH, kaikki muu oli jälleen täyttä roskaa (Itseasiassa myös se moh voi olla myös tuubaa). Ja se ensimmäinen online peli Wiille, joku !¤#%n Pokemon. Jos jumankauta pelaajien keski-ikä on 27 vuotta, niin minkä hemmetin takia joku voi aivan aikuisten oikeasti olettaa että pitäisi pelata jotain Pokemonia?

Mielestäni Wiin idea halpana, ei tehokkaana konsolina on hyvä. Itse en tarvitse grafiiikkaa, ym hd-lässytyksiä kunhan ne pelit on rautaa. No nyt näyttää todella kovasti siltä, että joko 360 tai jopa ps3 ajautuu kotiini wiin reikää paikkaamaan ehkä jossain vaiheessa. Wii on kiva laite, mutta sen tarvetta on hemmetin vaikea perustella kun se kerää pölyä nurkassa. Kivasta konsolista on aika vaikea nauttia kun ei ole mitään, mitä pelata sillä.

Ja kaikkein säälittävintä mielestäni on se, että Wiille ei ole vieläkään, 5 kuukauden jälkeen kunnollista roolipeliä. Kun tietää kuinka suosittuja ropet on nykyään, en vain tajua miten tällaisen asian voi ryssiä totaalisesti.

Tarkoitus ei ole sitten provoilla ketään, nämä ovat vain omia ajatuksia. Discuss.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Hiljaa hyvä tulee. Toivottavasti. Onhan tuo pelivalikoima kyllä kumman aneeminen vielä, täytyy myöntää. Mutta en meinaa kuitenkaan heittää lusikkaa nurkkaan konsolin suhteen, koska toisaalta aikaa ei ole kulunut vielä kuitenkaan niin kovin kauaa sen julkaisusta.

Ei Roomaakaan päivässä rakennettu, joten toivon Wiille pitkää ikää, ja jos hyvät pelit tarvitsevat aikaa syntyäkseen, niin kaikin mokomin kypsyköön kaikessa rauhassa. Odottavan aika ei ole pitkä, kun ei odota (pieni zen-viisaus päivässä pitää v*tutuksen loitolla). Hiljaa hyvä tulee - edelleen. Ja jos ei, niin onhan niitä tosiaan muitakin koneita. :)
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Calathia, aika rohkea avautuminen tällä foorumilla. Olen kanssasi kyllä samaa mieltä. Huippupelejäkin vielä jaksaisi odottaa, mutta kun nyt julkaistavat ja jo julkaistutkaan pelit eivät ole edes keskinkertaisia ja huippupelitkin näyttävät perustuvan kuten sanoit, saman vanhan toistoon.

Omasta mielestä ongelmia on kaksi: uusi ohjaustapa jota ei osata vielä hyödyntää (tai sitä hyödynnetään väkisin väärin ja epäintuitiivisesti) ja se, että pelivalikoima on liian party/minipeli/lastenpelimäistä. Nuokin pelit ovat OK mutta niitä on liikaa (tai sanotaanko että vaihtoehtoja on liian vähän) ja niissäkään ei ole oikein kunnon killeriä saatavilla. Ohjaustapa on ehkä suurempi ongelma, koska Wii ei kilpaile grafiikoilla niin se ohjaus pitäisi osata hyödyntää huomattavasti paremmin kun nyt.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Asiahan on niin, että Nintendolla ei ollut vaihtoehtoja Wiin suhteen. Nintendo ei olisi ikimaailmassa pärjännyt edes suht tehokkaalla laitteella kilpailijoilleen, koska Nipan suhteet pelinkehittäjiin ovat Cuution jäljiltä aika autiota tavaraa. Siksipä huomio piti kiinnittää jonnekin muualle. Thus Wiimote.

Wiimote mahdollistaa erittäin pienellä vaivalla rakennettujen pelien myymisen täyteen hintaan ja samalla niitä voidaan mainostaa "uusiksi kokemuksiksi". Koneelle myös annetaan helpommin anteeksi hutaistut käännökset koska se on "uutta hardwarea". Sama pelien määrän kanssa. "Siinä menee aikaa oppia ohjausjärjestelmä" jne...


Mutta tietenkin pitää ottaa huomioon Wiin hyvät puolet kuten halpa pelien kehitys, innovaatiot ja niin edelleen. Henk koht en ole Wii-pelaamisesta kovin innoissani, vaikka tietenkin Metroidia ja Maliota odotan Eiffeli pystyssä. Mutta rehellisyyden nimissä nuo pelit pelaisi mielellään läpi vaikka tehokkaalla "peruskoneella".


Mutta aiheeseen, eli minusta Wii kärsii vielä Cube krapulasta. Tosin sen on PAKKO olla väliaikaista näillä myynneillä.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Calathia sanoi:

No keskustellaanpas.

Oletko kokeillut godfatheria? Se vaikuttaa hyvältä peliltä kaiken kaikkiaan. Urheilupeleistä tiger ja madden on kokeilemisen arvoisia (loistavia minun mielestä) ja tulevaisuudessahan mature pelejä tulee wiille aika läjä, jo tänä vuonna. Siis jos noita haluat. Itse odottelen kovasti no more heroesta ja manhunttia. (Driverissa pieni varaus että kuinka hyvä siitä tulee. Scarface taitaa olla aika paska) Resident evil rantautuu 2 pelin voimin. Lastenkonsolista ihan turha puhua. Tai mature pelien puutteesta.



Opoona ilmestyy tänä vuonna ja vaikuttaa erittäin lupaavalta JRPG-peliltä. Samoin FF-CC sarjan uusin. Fire Emblenkin on ihan näillä nurkilla tulossa eurooppaankin. Sekä draqon guest sword ilmestyy ensi kuussa japanissa joten tuskin kauaa menee ennenkuin se tulee eurooppaan.

Wiille tulee tarpeeksi jopa ww2 räiskintöjä, moh:airborne ja Brothers in arms tulee tänä vuonna.
Battallion wars (nettiräiskintää) myöskin kiinnostaa, pitäisi tulla ennen syksyä. Samoin NIGHTs hyvällä säkälä tulee jouluksi.

Oliko 360 pelivalikoima parempi tässä vaiheessa koneen elinkaarta? Eipä tainnut olla, oblivion ainoa loistava tähti. Eli mikä miestä risoo kun et jaksa odottaa hiukan jos tänhetkiset pelit eivät miellytä. Sitä paitsi nossa ice age sun muissa lisenssikurissa on se että nehän ilmestyy joka alustalle. Miksi se olisi wiin synti pelkästään?

Ainoa mikä minua haittaa on pelien hinta/ajan puute. Mielenkiintosia pelejä löytyy jo nyt ihan kiva läjä. Minä henkilökohtaisesti odottelen julkaistavaksi kunnollista länsiropea. Muuten olen tyytyväinen tulevaisuuden antiin.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Keksin Wiin suhteen valitettavaa melkein kaikesta: pelivalikoimasta, ohjauksen toimivuudesta, ohjauksen käytöstä peleissä, rumista peleistä, nettipalveluista, Virtual Consolen hinnoista jne.


Mutta ne pelit ja erityisesti eurooppalaisten poikkeuksellinen paska palvelu, eli julkaisujen tarkoituksellista viivyttäminen:

(eka päivämäärä jenkkijulkaisu, toinen Eurooppa)

Excite Truck
19.11.2006 16.2.2007

Elebits/Eledees
12.12.2006 20.4.2007

Trauma Center
19.11.2006 26.7.2007

Super Paper Mario
9.4.2007 syksy.....


Lokalisointi ei kelpaa syyksi. Lokalisointia voidaan tehdä vielä kun peli on kesken. Ja eihän noista suuressa osassa edes ole juuri mitään lokalisoitavaa.

Lisäksi Nintendo of Europea ei kiinnosta paskan vertaa Virtual Consolen paskat PAL-versiot.


Mutta ei se mitään, kun "Reggie" on niin ihq.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Täysin samaa mieltä Calathia. Joskus paljon ennen Wiin ilmestymistä odotin sitä kuin mitäkin ylijumalaa, koska pidän räiskinnöistä ja olin kuullut ja lukenut juttua kuinka Wiin ohjauksella voidaan itse ampua sulavasti.

No, mitäs hyviä nettiräiskintöjä on ilmoitettu? Ei ilmeisesti mitään.

Muutenkin pelivalikoima on jotenkin turhauttavaa, aivan kuten DS:llä ainakin viime syksynä (sen jälkeen en ole tilannetta seurannut, koska möin laitteen pois). Pikkupelejä, söpöilyjä ja välissä ehkä säkällä joku oikea peli. Kyllä nuo pikkupelit ja söpöilyt välissä menee, kunhan saa isoja oikeita pelejä pääasiana.

Asiani olen kyllä monta kertaa sanonut ja vieläkin olen samaa mieltä. Saa nähdä tuoko tämän vuoden loppu/ensi vuoden alku parannusta tilanteeseen.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Scatterbrain XO ja Hex sanoi:

Juu, teidän kanssa samoilla linjoilla. Unohdin Hex tosiaan nuo pelien viivästymiset jotka saa henkilökohtaisesti oman vitutusmittarini rajuun nousuun. Saa aika kovat perustelut puolen vuoden viivästymisille olla, että ne voidaan ottaa vakavasti. Ainiin, olin muuten jo suht innoissani kun Paper Mario piti tulla tässä kuussa, mutta ah kiitos, ei se sitten tulekaan vielä hyvään toviin.

Ja tosiaan aloitusviesti sivupointtina oli myös tarkoitus viestittää esim konsolisodassa taisteleville, ettei ne aivan kaikki Nintendon fanipojat henkeen ja vereen jaksa sitä Wiitä puolustaa. Kritiikkiä pitää aina olla.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Olen täysin samaa mieltä. En jaksa odottaa kahta vuotta että saan ehkä 3-4 hyvää peliä, aivan naurettavaa touhua. Olen aina ollut kova Nintendo fani, ja DS on hyvä esimerkki miten pelejä tehdään. Wiin pitäisi ottaa mallia.

Sitäpaitsi itse en arvostaisi edes TP:tä Wiin pelinä. Kuten kaikki tietää, se on alunperin GameCube peli, johon on lisätty aivan surkea miekanläiskimis-ominaisuus, kalastus, laavakuvatuki ja ei mitään muuta? Itse myin juuri Wiin version ja ostan sen myöhemmin Cubelle, kun taas tekee mieli pelata.

Tällä hetkellä olen ollut tyytyväinen ainoastaan Sonic and the Secret Ringsiin ja Super Monkey Ball: oon. Rayman oli kiva, mutta mielestäni toisti liikaa itseään. Excite Truckia ja Kororinpaa en ole kokeillut, mutta jostainsyystä en edes uskalla tuhlata 50:a niihin. Nyt meni hieman pois aiheesta, mutta silti.

PS. Olen kyllästynyt. Ylihuomenna tulee Xbox 360. Wiistä en silti luovu, odotan noita hittejä. Seuraava Wii-ostos on varmaankin Super Paper Mario.
EDIT: Noh, onhan Xbox360:lle tälläkin hetkellä aivan todella paljon hittejä. Lisäksi siinä on kunnollinen nettisysteemikin. En itse ole päässyt pelaamaan vielä mitään Xbox360:n peliä, mutta nämä aion ainakin testata:
Perfect Dark Zero, Kameo, Viva Pinata, Project Gotham Racing 3, Gears of War ja *köh köh* Sonic the Hedgehog. Muita ei nyt tule mieleen, mutta enhän minä vielä Xboxia kehunutkaan. Kokeilen sitä ja sitten vasta voin sanoa, että päihittääkö se Wiin. Sanoin vaan, että ylihuomenna se tulee. En halua tästä mitään konsolisotaa, eli tästä aiheesta ei nyt tarvitse täällä puhua.
Red Steeliä enkä SSX-bluria ole testannut, mutta jostainsyystä nuokaan pelit eivät kiinnosta sitten ollenkaan. Ehkä juuri nettipelituen puuttumisen takia.

EDIT: Lisäksi *it*ttaa, että ostin Sonicin VC:lle, ja se pyörii 50HZ. >:/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

ColdSkull sanoi:
Olen täysin samaa mieltä. En jaksa odottaa kahta vuotta että saan ehkä 3-4 hyvää peliä, aivan naurettavaa touhua. Olen aina ollut kova Nintendo fani, ja DS on hyvä esimerkki miten pelejä tehdään. Wiin pitäisi ottaa mallia.

Sitäpaitsi itse en arvostaisi edes TP:tä Wiin pelinä. Kuten kaikki tietää, se on alunperin GameCube peli, johon on lisätty aivan surkea miekanläiskimis-ominaisuus, kalastus, laavakuvatuki ja ei mitään muuta? Itse myin juuri Wiin version ja ostan sen myöhemmin Cubelle, kun taas tekee mieli pelata.

Tällä hetkellä olen ollut tyytyväinen ainoastaan Sonicciin ja Super Monkey Ball: oon. Rayman oli kiva, mutta mielestäni toisti liikaa itseään. Excite Truckia ja Kororinpaa en ole kokeillut, mutta jostainsyystä en edes uskalla tuhlata 50:a niihin. Nyt meni hieman pois aiheesta, mutta silti.

PS. Olen kyllästynyt. Ylihuomenna tulee Xbox 360. Wiistä en silti luovu, odotan noita hittejä. Seuraava Wii-ostos on varmaankin Super Paper Mario.

Mitäs meinaat boksilla pelata?

Oletko edes kokeillut red steeliä? Se ON messevää mähinää ja sitä pelaa mielellään. Nimim. puolet pelistä kohta pelattu. Entäs SSX-blur?

Tosiasiahan on se että millekkään next gen koneelle ei ole tällä hetkellä montaa HUIPPUPELIÄ, ei edes boksille. Hyviä pelejä kyllä löytyy, mutta ei helmiä.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Jooseppi sanoi:
Tosiasiahan on se että millekkään next gen koneelle ei ole tällä hetkellä montaa HUIPPUPELIÄ, ei edes boksille. Hyviä pelejä kyllä löytyy, mutta ei helmiä.
Alkaako tuohon uskoa, jos sitä toistaa tarpeeksi monta kertaa?
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Jooseppi sanoi:
Hyviä pelejä kyllä löytyy, mutta ei helmiä.
Jumalauta, sälli hehkuttaa vähän väliä uusissa ketjuissa jotain vuoden vanhaa multiplattaritauhkaa uusiksi messiaspeleiksi ja sitten kehtaa sanoa noin. No itsesuggestio on hyvä asia.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

No sanokaapas oikeasti joku jumalpeli. häh?


Muokkaus:

Itse tykkään kyllä pelata pelejä jotka saavat huonompiakin arvosanoja ja olen tyytyväinen siihen että pelejä wiille tulee. Mutta jos puhutaan sellaisista system seller peleistä niin niitä on harvassa. Esimerkiksi resistance ei ole. Gears of war, tuskin sekään.

Ja lopuksi:

IMO
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Paavi sanoi:
Niin tai näin, Oblivion on aika kuningas.

On se kieltämättä. Erittäin hyvä peli, itsekkin pelasin 150 tuntia. Pc:llä tosin. Ehkä paras multiplatteri ikinä, ei vaan ole minulle enää ostamisen arvoinen koska olen sen puhki pelannut.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

tsinivuo sanoi:
Jumalauta, sälli hehkuttaa vähän väliä uusissa ketjuissa jotain vuoden vanhaa multiplattaritauhkaa uusiksi messiaspeleiksi ja sitten kehtaa sanoa noin. No itsesuggestio on hyvä asia.

Sitäpaitsi enpä ole ikinä kuuna päivänä väittänyt jumalpeliksi mitään wiille tulevaa multiplattaria. Hyviksi/loistaviksi olen varmasti väittänyt ja enkä aina edes suotta.

;)

Muokkaus:

Ja itse ainakin jaksan odottaa hiukan ja antaa aikaa kehittäjille hioa pelejään. Monelle ei ole mikään ikinä hyvä, joko peli julkaistaan liian myöhään tai sitten se on keskeneräinen.

Tässä esimerkki kun pelin julkaisua siirretään:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3158460
Pelinä siis metroid jonka piti tulla alkuvuodesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Valitus Wiin tämänhetkisestä pelitarjonnasta on kyllä aiheellista, mutta eiköhän tässä vähän liioitella. Wiille kyllä löytyy paljon ihan hyvää pelattavaa ja sen lisäksi tuo yksi jumalpeli, joka on melkeimpä kaikkien vastaavien yli. Eli siis valittaa aiheesta saa ja pitää, mutta ihmetytää miten joku voi sanoa Wiin pelivalikoimasta jotain sellaista, että pelit eivät ole edes keskinkertaisia.

Toinen seikka on tuo Hexin valitus. En oikeasti näe noissa muissa suurempaa valitusta kuin tuossa tämän hetkisessä pelivalikoimassa. Ja kyllä minuakin hieman ihmetyttää tuo pelien myöhäisempi julkaisu euroopassa. Se ei ennen Super Paper Mariota kyllä häirinnyt, mutta nyt häiritsee. Mutta mitä vikaa on Wiimoten toimivuudessa? Sehän toimii kutakuinkin täydellisesti. Tottakai joissain peleissä on huono ohjaus, mutta se ei ole ohjaimen vika. Ainahan joissain peleissä on huono ohjaus laitteesta riippumatta.

Virtual Consolen hinnat taas ovat mielestäni suhteelisen alhaiset, vaikkakin ne voisivat olla alhaisemmatkin. Ymmärrän kyllä jos jotkut tätä pitävät hieman liian korkeana, mutta ei tässäkään asiassa tarvitse liioitella. Tällä hintatasolla tulee melkein ostettua vain ne hyvät pelit, mutta ei minulla muihin kyllä aikaa olisikaan. Ja rumia pelejä laitteelta kyllä löytyy, mutta esim minun kaikki pelini ovat ihan siistejä. Kaikki eivät ole hienoja todellakaan, mutta ei kyllä rumiakaan. Se on totta, että laitteesta ei vielä oteta läheskään kaikkea irti. Mutta eihän Wiin idea olekaan se grafiikka ja se on tiedetty alusta asti. Siitäkin voi kyllä valittaa, mutta aika turhaa se on. Se on vain grafiikkaa. Tottakai tekniikasta on muitakin etuja tosin, mutta kyllä Wiin tehot tuntuvat olevan kevyesti riittävät hyviin pelikokemuksiin, enkä ainakaan minä tunne jääväni mistään paitsi. Ei sillä, aina lisätehot olisivat hyvä asia.

Kyllähän monet noista ovat sellaisia, joista voi vielä kehittyä aiheellisia valituksen aiheita kuten nuo eurojulkaisut, mutta eivät ne minusta vielä sitä ole. Tarvitaan hieman kärsivällisyyttä. Ainoa valituksenaihe jonka kunnolla hyväksyn on tuo tämänhetken pelivalikoima, eikä senkään suhteen kannata liioitella. Ja joka tapauksessa Wiin pelivalikoimasta valitus loppuu kyllä syksyllä. Tai ainakaan se ei silloin enää ole aiheellista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Hyvä otsikko ja aloitus. Juuri sitä se pelivalikoima on - mitään sanomatonta napanöyhtää.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Pasi85 sanoi:
Hyvä otsikko ja aloitus. Juuri sitä se pelivalikoima on - mitään sanomatonta napanöyhtää.
Juurikin näin...

Kovasti odotin, kun Jooseppi hypetti täällä foorumilla SSX:ää ja Tiger Woodsia, mutta kuinkas sitten kävikään... Eipä nuo ole kovinkaan kummoisia pelejä... Jotenkin tuntuu, että 3rd party tuottajilla on punainen lanka kateessa tuon koneen kanssa...

Eipä tosin, että 1st partyllakaan menisi yhtään sen paremmin... Siellä on Wii Sports ja Zelda. Loput tulevat vuoden lopussa. Ehkä.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

No, itsellä ei tarkoituskaan ole kuin poimia jyvät akanoiden seasta, mutta tämän vuoden ensimmäisen puoliskon tarjonta on kyllä heikko. Omaan rauhaisaan pelitahtiin Twilight Princess on tosin vielä läpäisemättä, joten sinänsä ei hätää ole parin hyvän vc-nimikkeen tarjotessa tuon loputtua puuhastelua Wiinkin parissa vielä pitkäksi aikaa.

Henkilöllä, jolla Wii on ainoa pelikone on tilanne sitten jo huomattavasti kehnompi. Tosin onkos niitä huippupelejä oikein muillekaan konsoleille ensimmäisen puolen vuoden aikana kovinkaan montaa ehtinyt ilmestyä.

Nintendon ensimmäiset isot varsinaiset Wii-paukut ovat vasta tuloillaan ja kolmannet osapuoletkin päässevät vasta myöhemmin vauhtiin. Mikäli koneen nykyinen myyntitahti pysyy yllä, ollee tilanne vuoden kuluttua tähän samaan aikaan jo kovinkin erilainen.
 
Ylös Bottom