Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calathia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Siihen on syynsä miksi en ole konetta ostanut ja ne ovatkin täällä jo mainittuina. Oikeastaan mä älysin nyt tehdä sen, mitä en PS2:n (2999mk!) julkaisussa älynnyt. Silloin tuli innostuttua uudesta konsolista, ja lopulta tajusin, että nimenomaan siitä konsolista eikä suinkaan peleistä. Tekken Tag oli tietysti hyvä peli, jos kavereita sattui olemaan käymässä. SSX oli ainoa aidosti hyvä peli, jota muistan ensimmäisen vuoden aikaan pelanneeni. Siinä välissä tuli kokeiltua kaikenlaista jo DC:llä hirveästi hehkutettua Crazy Taxia (oli siis todellinen piristysruiske sinä ensimmäisenä PS2-kesänä - kertoo jotain pelitarjonnasta). Ready 2 Rumble ja moni muu loistava peli tuli nähtyä, kun väkisin pakotti itsensä kokeilemaan jotain 80pisteen peliä, kun kyllähän sille uudelle koneelle piti jotain kokeilla. Aikaa myöten PS2:lle tuli loistavia pelejä ja paljon itseäni kiinnostavia julkaisuja, mutta ekat 12-18kk olivat erittäin köyhää aikaa. Pelitunteja oli hyvin vähän mittarissa ja kun viimein pelitunteja olisi alkanut kertyä enemmän, niin koneesta paljastui tipoittain about kaikki viat ja lopulta masiina ei enää hengittänyt ollenkaan. Tästä viisastuneena en osta enää pelikonetta, vaan pelikoneen jolle on hyviä pelejä.

Niin Twilight Princess löytyy GC:ltä ja pelaan vakaasti GC:llä niitä hyviä pelejä joita ei tarvitse odotella, kunnes/jos näyttää siltä, että Wii upeine peleineen pakottaa sen ostamaan. Viimeinkin ostin Freeloaderin ja hommasin Baten Kaitos Originsin ja moni puuttuva laadukas peli GC:lle on tullut napsittua käytettynä hyllyyn vasta nyt. Jos siis Wiin omistajana et ole tutustunut GC:n valikoimaan, niin kannattaa suunnata sinne. Tällä hetkellä 360 näyttäisi mun mielestä pelivalikoimansa puolesta parhaalta nextgen-masiinalta, mutta ei se eka vuosi mitään herkkua tainnut silläkään olla. Toisaalta next genin kannalta en taida enää olla kohderyhmää. Kaikkein paras kone mulle on DS, vaikka sekin tuli ostettua hieman liian aikaisin, Yoshi Touch & Go olikin pitkään ainoa pelini. DS:llä viivästymiset eivät ole riesana ja nykyinen pelitarjonta on hyvä. Jatkossa riittääkin jos edes kerran kuussa tai kahdessa putoaa jokin todella hyvä peli. Enemmän kuin olen tyytyväinen pelitarjontaan, olen tyytyväinen omaan kehitykseeni: mulle näyttää riittävän keräämäni monituiset pelit, vaikka onkin kiva lukea uusista peleistä ja joskus ostaakin niitä (näin ei aina ole ollut). Tämän hetken ykköspeli löytyy muuten GBA:lta, jonka uusin TMNT on paras "peli joita ei enää tehdä" pitkään aikaan :). New Super Mario Bros 2:sta odotellessa...
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Mahewcoro sanoi:
Minusta tämä ketju kuuluisi konsolisotaan
Tästä sentään olemme samaa mieltä. Jotenkin jo alotusviestin sävystä pystyi päätellä että tappeluksihan koko ketju menee :p.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Eikö tässä vaiheessa vain kannattaisi todeta yhteen ääneen, että tilanne tällä hetkellä on heikohko. Joidenkin mielestä se on kohtalainen ja joidenkin mielestä jopa huono. Mikään loistava se ei missään nimessä juuri nyt ole. Tuntuu meinaan, että täällä väitellään siitä kuinka heikko tuo pelivalikoima on. Sillä ei ole merkitystä vaan sillä, että juuri nyt se on vähän heikompi kuin pitäisi. Ja näinhän se usein on julkaisun jälkeen. Mutta kannattaa tosiaan muistaa se, että se tulee lähes väkisinkin olemaan vain tilapäistä. Syksyllä tätä ongelmaa ei hyvin todennäköisesti enää ole. Eli jos Wii on vielä ostamatta niin kannattaa harkita löytyykö sille jo nyt käyttöä vai kannattaisiko odottaa siihen syksyyn. Ne joka ovat sen jo ostaneet saavat tyytyä odottamaan ja pelaamaan niitä harvoja hyviä pelejä mitkä kiinnostavat tai pelaamaan Virtual Consolella tai Cube-pelejä. Koskaan mikään ei ole varmaa, mutta pelivalikoima kuitenkin paranee kokoajan ja syksyllä sen pitäisi jo olla hyvä.

Edit: Ketju kuuluu muuten konsolisotaa jo siitä syystä, että täällä on porukkaa jotka ovat kehuskelleet muiden koneiden valikoimaa ja porukkaa jotka selvästi tarkoituksellisesti ottavat aiheesta kaiken ilon irti. Mutta parasta olisi vain todeta tuo mitä kirjoitin ja unohtaa koko ketju ja vain odottaa. Ja palata aiheeseen myöhemmin jos tarvetta
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Lloope sanoi:
Tästä sentään olemme samaa mieltä. Jotenkin jo alotusviestin sävystä pystyi päätellä että tappeluksihan koko ketju menee :p.

Kiäh, minä kun yritin pitää tämän sotimisen loitolla ja keskittyä fanipoikien (ja miksei muidenkin) ei sotivaan keskusteluun aiheesta. Omasta mielestäni ketju kuuluu ehdottomasti aiheeseen "Yleistä keskustelua wiin peleistä" kuin "konsolisota". Helppohan aiheesta on lähteä sotimaan mutta se ei todellakaan ollut ketjun tarkoitus.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Lloope sanoi:
Oikeesti, joku Tiger Woods... mistä lähtien golf on edes kiinnostanut ketään?

Niin siis meitä pelaajia on tänä päivänä monessa ikäluokassa ja kaikkia eivät kiinnosta ylisöpöt animehenkiset RPG:t tai platformit. Esim. itseäni ei Zelda kiinnosta laisinkaan vaikka sitä Wiin parhaaksi peliksi väitetäänkin. Sen sijaan kaikki urheilu-, strategia ja autopelit kiinnostavat. Urheilupelejä on vasta muutama kunnollinen (Wii Sports on ennemminkin teknologiademo kuin täysverinen peli), strategioita ei yhtään ja kunnollisia autopelejä ehkä yksi (riippuen siitä pitääkö Excite Truckin yliepärealistisesta otteesta).

Täytyy sanoa että itse olen ostanut vasta muutaman pelin Wiille ihan sen takia ettei ole ollut kiinnostavia pelejä. Virtual Consolessa on vain yksittäispelejä joista olisin valmis maksaamaan noinkin paljon rahaa. Jos siellä olisi mukana esim. vanhoja C64- tai Amiga-klassikoita (luonnollisesti tämä ei lisenssien takia onnistu) niin tilanne olisi toinen, mutta suurin osa on pelejä joihin ei liity allekirjoittaneella mitään tunnearvoa.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Wii tarvitsee uusia pelejä mahdollisimman pian jotka vakuuttavat wiimotesta, jottei innostus laantuisi eikä pääsi käymään niin, että elinkaaren loppupäässä saataisiin taas jotain josta manata nyrkit kohti taivasta, että "miksei vuotta tai paria aikaisemmin!?"

zoukeroinen se taisi sanoa melko hyvin, että Wii tuli ikäänkuin takavasemmalta ja pelikehittäjät olivat vielä ns. rapalat esissä kun alkoivat tajuilemaan mitä laitteella voi tehdä. Nyt on sitten tuotekehittelyn kausi ja kokeillaan ideoita käytännössä. Marion ja Metroidin on kuitenkin ehdottomasti ilmestyttävä tänä vuonna, jotta voitaisiin sanoa että Nintendolla on pelattavaa ja laite pysyy voimissaan siinä määrin, että kolmannet osapuolet säilyttävät Wiin samanlaisena prioriteettinä kuin muut laitteet. Näkisin kuitenniin tilanteen sitenkin, että eipä muillakaan näitä ehdottoman A-luokan pelejä tätä enempää julkaisussa ollut ja Wiillä on tuo vanhan materiaalin myllytys tässä käynnissä ennen kuin joulusesongin uudet pelit iskeytyvät. Väki näyttää tykkäävän, vaikka varmasti moni mieluusti tätä revoluutiota kokisikin jo enempi.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Calathia sanoi:
Kiäh, minä kun yritin pitää tämän sotimisen loitolla ja keskittyä fanipoikien (ja miksei muidenkin) ei sotivaan keskusteluun aiheesta. Omasta mielestäni ketju kuuluu ehdottomasti aiheeseen "Yleistä keskustelua wiin peleistä" kuin "konsolisota". Helppohan aiheesta on lähteä sotimaan mutta se ei todellakaan ollut ketjun tarkoitus.

Olen samaa mieltä, että Nintendo-puolella pitää voida keskustella Nintendon pelikoneiden pelivalikoiman laadusta / laaduttomuudesta. Konsolisodassa tämä ketju keskittyisi vain pelivalikoiman haukkumiseen (ja jopa sallisi kaiken älyttömyyden), eikä siihen miten Wiin omistajat ovat pelit kokeneet tai mitä lääkkeitä ongelmaan on löydettävissä (VC, Cuben pelit, tulevat julkaisut -koska ja mitä?) tai muut vaihtoehdot. Oma valintani on ollut odottaminen, sillä mulla on niin paljon hyviä pelejä, että en tarvitse Wiitä istumaan tyhjän panttina.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Kai tämän täälläkin voi pitää kunhan vaan keskustelijoiden osalta harrastetaan vahvaa moderointia ja tehdään selväksi ettei tässä ketjussa aleta sotimaan. Tuolla vaan on jo viestejä, jotka tähän viittaavat vahvasti. Katsotaan nyt mihin suuntaan ketju lähtee.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Aloitusviestiin vielä, että on hyvin kummallista leimata Wiin pelivalikoimaa lastenpeleiksi tai lisenssiroskaksi. Pelitin uusimpien listojen Wiin top-5 Suomessa on Zeldaa, Excite Truckia, Wariota, Raymania ja Tiger Woodsia. Sitten noiden päälle vielä se Wii Sports, joka on oikeasti myyntivaltti eikä vain lisäke. Eivät ne Happy Feetit siellä kärkisijoilla juhli, etenkin kun noidenkin pelien jälkeen mahtuvat vielä ne SSX:t ja "rikossimulaattorit", Sonic, Wii Play ynnä muut.

Esitän otsikkoa muutettavaksi oman esimerkkini kaltaiseksi, jos aihe täällä Wii-puolella pysyy.

KovisSR sanoi:
Täytyy sanoa että itse olen ostanut vasta muutaman pelin Wiille ihan sen takia ettei ole ollut kiinnostavia pelejä. Virtual Consolessa on vain yksittäispelejä joista olisin valmis maksaamaan noinkin paljon rahaa. Jos siellä olisi mukana esim. vanhoja C64- tai Amiga-klassikoita (luonnollisesti tämä ei lisenssien takia onnistu) niin tilanne olisi toinen, mutta suurin osa on pelejä joihin ei liity allekirjoittaneella mitään tunnearvoa.

Itse olen Virtuaalikonsolista ostanut erityisesti pelejä, joita en koskaan ennen ole pelannut, eli nimenomaan pelejä joihin ei liity "tunnearvoa". Niistä löytyy sitä taktiikkaakin, Military Madness, jonka läpimenoon menee tuntikausia. C64 jossain välissä varmistettiinkin, mutta saapa nähdä milloin siitä kuuluu. Lisenssien ei kuitenkaan siis pitäisi olla ongelma, ainakaan kaikkien pelien kohdalla.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

ShereKhan:lle ja Pyramidheadille: kun molemmat teistä viittaa tuohon odottamiseen, niin esitän eriävän mielipiteen ja sanon että mielestäni ei kannata passivoitua minkään itseään kiinnostavan asian suhteen.

Esim. Capcomille olen varmaan laittanut toistakymmentä mailia Dead Risingin puuteista mm. moninpelin/co-opin puuttumisesta, ja nyt näyttää siltä (eikä varmasti siis ole minun ansiotani, en tarkoita sitä koska tuosta on valittaneet niin monet muutkin arvostelijoita myötä) että tuon kaltaisia päivityksiä olisi tuloillaan. Olen valittanut myös 360:en kymmenistä eri puutteista alkaen pikkuasioista kuten download speedin näkymisen puuttumisesta suoraan MS:lle. Eipä sieltä vastauksia paljon ole kuulunut mutta eipä valittaminen minulle paljoa aikaa maksanut. Sitten taas olen valittanut vaikkapa suomen kansanedustajille niin lukemattomista asioista, ettei jaksa edes muistaa. No mm. tekijänoikeuslaista ja tästä Saksan ajamasta väkivaltapelien kiellosta. Sieltä (eduskunta) sen sijaan saa yleensä aina jopa vastauksen, vaikka se monesti tuleekin edustajan avustajalta.

Kannattaa valittaa, etenkin kun se on nykyään oikeasti helppoa ja ei paljon aikaa vaadi jos on aikaa tällekin foorumille näitä postauksia kirjoittaa. Toista se oli silloin kun piti oikeasti kynällä kirjoittaa ja kirjeenä postittaa.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Pyramidhead sanoi:
Kai tämän täälläkin voi pitää kunhan vaan keskustelijoiden osalta harrastetaan vahvaa moderointia ja tehdään selväksi ettei tässä ketjussa aleta sotimaan. Tuolla vaan on jo viestejä, jotka tähän viittaavat vahvasti. Katsotaan nyt mihin suuntaan ketju lähtee.

Juu, onhan tässä riskinsä, että tämä ketju ei pysy kasassa :). Toisaalta täällä on tehty valinta, että konsolisodan kaltainen hiekkalaatikko poistaa ongelmat muualta. Mä olen ollut ulkomaisilla musaboardeilla, joissa vastaava temmellyskenttä syövyttää lopulta koko paikan ja taso muuttuu sen suunnitellun karsinan mukaiseksi. Sen jälkeen olenkin ollut sitä mieltä, että ei ole mitään harmaata aluetta, on vain joo tai ei. Okei, nyt meni aiheen vierestä ja ennakkotapauksen voi kaivaa kohdallanikin esiin, jos sen ansaitsen. Poikkeus vahvistaa säännön, nimittäin Konsolifinin kohdalla kuitenkin on pakko sanoa, että yleensä fiksua porukkaa suomalaiset pelaajat ovat alustasta riippumatta ja ylläpito on hoitanut hommansa hienosti, sillä ainakin ulospäin foorumista on hyvä kuva. Konsolisotakin hoidettu mallikkaasti ja tätä leviämistä ei pahemmin ole ainakaan mun silmiin osunut.

Jotain asiastakin, Hexin kommentissa taisi olla nuo viivästymiset. Suurin vääryys onkin tämä Eurooppalaisten potkiminen jälleen kerran. Tilanne olisi parempi, jos julkaisutahti olisi edes verrannollinen jenkkeihin, eihän koneidenkaan julkaisussa ollut paljon eroa. Aluekoodivapaa Wii olisi ollut kova juttu, mutta ymmärrän kyllä ettei näin tehty. Pyramidhead lienee aika lähellä asian ydintä siinä, että tilanne on mikä on ja katsotaan.... ei tämä nyt niin ennenkuulumatonta ole. Tosin Cuben julkaisu oli sen verran kova, että olemmeko tottuneet liian hyvään :). Luigi ei mua mitenkään säväyttänyt, mutta ihan hauska pikku pelihän se kuitenkin aikanaan oli. Star Wars Rogue Leader on edelleen näyttävä peli visuaalisestikin ja kenties Cuben paras Star Fox -peli :). Rogue Leader on ihan samalla viivalla mun asteikolla kuin Lylat Wars, hemmetin hyvä peli. Sitten WaveRace, jossa on edelleen hyvä fiilis vesijetillä kaahatessa ja mulle tuo oli aika sopivaa jatkoa esim. Excite Bike64:n jälkeen. Nintendo osaa tehdä myös ei-Mario-pelejä, jotka ovat jopa about realistisia ja vieläpä erinomaisia peleinä. Cube sai kohtalaisen lähellä julkaisua (2vko - 1kk ?) Smash Brosin ja Zeldakin taisi olla jotain 7kk julkaisusta (? nyt voi muisti pettää ?, ei se kovin pitkältä ajalta tuntunut ). Cuben startti oli parempi.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Scatterbrain XO sanoi:
ShereKhan:lle ja Pyramidheadille: kun molemmat teistä viittaa tuohon odottamiseen, niin esitän eriävän mielipiteen ja sanon että mielestäni ei kannata passivoitua minkään itseään kiinnostavan asian suhteen.

Esim. Capcomille olen varmaan laittanut toistakymmentä mailia Dead Risingin puuteista mm. moninpelin/co-opin puuttumisesta...

Kannattaa valittaa, etenkin kun se on nykyään oikeasti helppoa ja ei paljon aikaa vaadi jos on aikaa tällekin foorumille näitä postauksia kirjoittaa. Toista se oli silloin kun piti oikeasti kynällä kirjoittaa ja kirjeenä postittaa.

Zorry, nyt sujahti mun nystyröille hieman liian korkealta:). Mä en nimittäin ymmärrä, miten tämä valittaminen liittyy odottamiseen. Odottaminen ei tarkoita passivoitumista ellei sitten tarkoita sitä, että nyt kannattaisi olla Nintendoon yhteydessä, että pelejä nopeasti!

Mun tilanne on se, että mä en tarvitse uusia pelejä, enkä pelikonetta välttämättä. Nintendon pelit kuitenkin kiinnostavat ja jos jossain vaiheessa hyviä sellaisia tulee Wiille, niin täytyneehän se ostaa. Toistaiseksi katson vaikuttavani paremmin asioihin juuri passivoitumalla tai odottamalla miten vaan, sillä jos Nintendo saa pudotettua esim. hintaa ja raahattua kovan kaliberin julkaisuja kauppaa ja sitten katson saavani rahoille vastinetta, niin olen vaikuttanut paremmin. Tämä on mielestäni parempi kuin ostaa kone nyt, todeta että housuissa on, valittaa asiasta Nintendolle ja toivoa parasta. Tämä foorumikirjoittelu ei ole mitenkään myöskään pois valittamiselta tai reklamoimiselta, aikaa jää siihenkin tämän lisäksi ja jostain karsin niin tänne kirjoittelusta :). Viimeksi tänään postitin asiakaspalautuksena Miller's Crossing -mafialeffan takaisin julkaisijalle, kun luvatut suomisubit loistivat poissaolollaan = jouduin aivan oikeasti kävelemään vieläpä postiin ja pakkasinkin levyn ihan pirun hyvin, etten sanoisi :).

Edit: nyt yön kuumuudessa ja parisenkymmentä valvottua tuntia selässä, tarkoititko sittenkin ettei pidä passivoitua miten ketju etenee... vaiko eikö... joo no anyway:), olet siinä 100 % oikeassa, että aina kannattaa valittaa jos siihen on aihetta. Kukaan muu ei korjaa erhettä, jos ei itse tee asialle jotain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Kun kerran puhutaan ketjun konsolisodan puolelle siirtämisestä, kannattaisi miettiä mistä se "sotiminen" syntyy. Syntyykö se sitä, että laitteeseen _itse_ pettynyt kertoo tuntojaan? Vai siitä, että sen jälkeen fanilauma aloittaa armottoman damage controllin hyssyttelyllä ja antamalla ymmärtää valittajien olevan kokemuksineen väärässä.


Liika kovat odotukset.

Kaikilla koneilla on AINA sama tilanne aluksi.

Vain AAAAAAAAAAAAAA -pelit lasketaan.

Oletko varmasti pelannut sitä ja sitä peliä???

Onhan sille tulossa se ja se EA:n jatko-osa.


Jepjep.
 
Vastaus: Wii ja sen heikko pelivalikoima

Hex: Otsikko on provomaisen halveksiva, joten se luo kuvaa siitä, että tässä topikissa saisi harrastaa konsolisotailua. "Säälittävä" on kuitenkin aika vahvasti negatiivinen sana (esim. "heikko" olisi paljon parempi vaihtoehto, siinä ei ole ikävää kalskahdusta).


Muoks!
Enkä siis meinaa että tämä on ainoa syy, mutta kylläkin yksi niistä.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

ShereKhan sanoi:
Aluekoodivapaa Wii olisi ollut kova juttu, mutta ymmärrän kyllä ettei näin tehty.

Minä en ymmärrä, en ikinä. En leffoissa, en peleissä, keinotekoinen markkina-alueiden jako on niin perseestä, etten tule hyväksymään sitä koskaan. Modaan Wii:ni sillä hetkellä kun varmatoiminen Modi vihdoin tulee.

MItä tulee Wii:n peleihin niin kyllähän tuo konsoli on aika työtön tuossa viime aikoina ollut, Virtual Consolea lähinnä tullut pelailtua. Hyvin nuo 50hz Snes/N64 pelit ovat ainakin minulle edelleen maistuneet, eipä jaksa hifistellä koska näitä hitaampia versioita pelasin pentunakin, joten eipä stressaa nytkään.

Mutta loppujen lopuksi mikäs kiire tässä on. Hyvät pelit tulee jos on tullakseen. Minulla ei ole kiire mihinkään, nykyiset 360 pelitkin korjaan talteen vasta alekorista. Vittuakaan kiinnosta mikä kone voittaa "sodan". Tosiharrastajat ostaa kuitenkin kaikki 3.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Hex sanoi:
Liika kovat odotukset.

Kaikilla koneilla on AINA sama tilanne aluksi.

Vain AAAAAAAAAAAAAA -pelit lasketaan.

Oletko varmasti pelannut sitä ja sitä peliä???

Onhan sille tulossa se ja se EA:n jatko-osa.

Mutta kaikki listaamasi asiat ovat asioita jotka pitää oikeasti ottaa huomioon, ja se joka ei tee näin, ei suhtaudu asioihin realistisesti. Listaamiesi argumenttien käyttö ei ole aina damage controllia, vaan myös ihan erilaisen näkökulman tuomista.
 
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

mikaju sanoi:
Minä en ymmärrä, en ikinä. En leffoissa, en peleissä, keinotekoinen markkina-alueiden jako on niin perseestä, etten tule hyväksymään sitä koskaan. Modaan Wii:ni sillä hetkellä kun varmatoiminen Modi vihdoin tulee.

Sellaisia on jo, vaikka ulkomaisten pelien tuki onkin vasta osittainen. Tosin piiri on päivitettävissä levyn avulla, joten eiköhän tuollaisen hankita olisi jo tässä vaiheessa aika turvallista.
 
Vastaus: Wiin pelivalikoima

Calathia sanoi:
Ja se ensimmäinen online peli Wiille, joku !¤#%n Pokemon. Jos jumankauta pelaajien keski-ikä on 27 vuotta, niin minkä hemmetin takia joku voi aivan aikuisten oikeasti olettaa että pitäisi pelata jotain Pokemonia?

Mario Strikers Charged on ainakin Euroopassa Wiin ensimmäinen nettipeli, ja se julkaistaan 25.5. Myös Battalion Wars II voi hyvinkin ehtiä tänne ennen Pokemonia.

Cuben julkaisusta kannattaa muistaa, että se tuli tänne puoli vuotta Amerikkaa jäljessä ja yhdeksän kuukautta Japanin jälkeen, ja siltikin valikoima oli paljon huonompi kuin Wiillä. Luigi's Mansion? Joo öhöhö. (Jotain Wii-arvosteluista muuten kertoo, että Luigi's Mansionilla on parempi Metascore kuin Wii Sportsilla.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Scatterbrain XO sanoi:
ShereKhan:lle ja Pyramidheadille: kun molemmat teistä viittaa tuohon odottamiseen, niin esitän eriävän mielipiteen ja sanon että mielestäni ei kannata passivoitua minkään itseään kiinnostavan asian suhteen.

Ei tässä mistään passivoitumisesta ole kysymys. Tilanne tiedetään. Se on nyt heikko, mutta tiedetään koska se hyvin todennäköisesti tulee parantumaan. Eli loppukesän ja syksyn aikana parempia pelejä voidaan ruveta odottelemaan. Koska todellakin tiedetään milloin niitä hyviä pelejä pitäisi olla tulossa niin turha sitä on nyt valittaa. Jos jostain syystä tuo syksykään ei niitä pelejä tuo odotetusti niin sitten voidaan jo valittaa.

Minä en oikeasti näe tämänhetkisessä tilanteessa mitään kovin normaalista poikkeavaa, vaikka tilanne taitaa ollakin heikompi kuin alunperin kuvittelin. Säälihän se on, mutta näin se aina menee. Ainoat syyt miksi ostin Wiin heti jukaisussa olivat uusi ohjaus, Virtual Console ja muut laitteen ominaisuudet. (no, Zeldan Wii-versiokin houkutteli vahvasti.) Ne eivät ole tuottaneet pettymystä. Heikohkoa pelivalikoimaa alkuvaiheessa odotinkin, vaikken ehkä sentään näin heikkoa. Joka tapauksessa tämä oli odotettavissa. Ne jotka todella ostivat minkä tahansa koneen julkaisussa pelkästään pelien takia varmaan oppivat läksynsä. Älkää ostako koneita ennen kuin on vähintäänkin varmistunut hyvien pelien tuleminen. Ja melkein parempi ettei osta konsolia ennen kuin pelivalikoima on jo hyvä. Eli lähes poikkeuksetta ei ainakaan ensimmäiseen puoleen vuoteen julkaisusta. Silloin ei tarvitse valittaa heikosta pelivalikoimasta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Pakko kysyä, että ovatko tässä ketjussa SSX Bluria lytänneet edes pelanneet ko. peliä? Siinä on hyvä esimerkki onnistuneesta lopputuloksesta kun 3rd party -kehittäjä luo pelin alusta asti Wiille ja juuri Wiin ohjausta ajatellen. Blurissa ohjaus luo oikeasti fiilistä ja "siellä olemisen tunnetta", eikä sen tartte grafiikkaansakaan häpeillä.
 
Ylös Bottom