Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wiin pelivalikoima

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calathia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii ja sen säälittävä pelivalikoima

Njoo,

Kuitenkaan ei näytä hidastavan myyntiä. Konsolifanaatikkoja on yhtä vaikea miellyttää kuin murrosikäisiä (kaipa suurinosa niistä sellaisia onkin?).

Nintendo onnistui siinä missä yrittikin, eli laajentaa pelaajakuntaa.

Pelit nyt on "mitä on" tällä hetkellä, mutta vuoden päästä tilanne on varmasti jo toinen, kun on mennyt reilu vuosi julkaisusta.

Centauri sanoi:

Artikkeli oli kyllä aika heikko. Nintendoko keskittyy vain menneillä saavutuksilla kehumiseen? Tekikö se niin esimerkiksi viime vuoden E3:ssa? Tällä hetkellä Nintendo selvästikin odottaa hetkeä jolloin tuoda uutta tietoa peleistään. Se on tähän mennessä julkistanut vain pelejä, jotka ainakin olisi tarkoitus julkaista tänä vuonna. Sillä on siis paljon ässiä vielä hihassaan. Eivät ne pelit tähän vuoteen lopu. Hyvä kun pääsevät alkamaan. Tällä hetkellä Nintendo vielä on julkaisun jälkeisen menestyksen aallonharjalla. Ei tässä vaiheessa välttämättä tarvitse vielä mitään uutta kertoa. Tottakai tulee hetkiä muutenkin jolloin niitä julkistuksia juuri ei tule. Ei niitä jatkuvasti voi tulla ja niitä säästellään strategisesti oikeisiin hetkiin. Ja siinä välissä voi vaikka muistuttaa ihmisiä aikaisemmista saavutuksista. Saa olla kyllä aika tietämätön, jos tälläista asiaa ei tajua. Mutta voi olla, että tässä kevään aikana olisi jo aika kertoa jotain uutta.

Edit: Tuosta eteenpäin artikkelissa sitten alkaakin järjestelmällinen pelien ja asioiden haukkuminen, johon on ilmeiseti turha paneutua tarkemmin. Ja se on vielä täynnä asiavirheitä ja liioittelua. Sanotaan nyt sen verran, että faktat ovat ne, että Wiin pelivalikoima on selvästikin myöhässä ja siten myös nettipelit. Tämä vaatii kärsivällisyttä. Ja huono asiahan se on, mutta ei se tule ikuisesti jatkumaan. Ja se on ainoa asia mistä oikeasti voi vielä valittaa. Jos jatkossa tilanne ei parane niin voi valittaa laajemminkin, mutta kyllähän se nyt paranee lähes väkisinkin. Selvästi kirjoittaja joko oikein yrittää provosoida tai sitten on hyvin pettynyt, kärsimätön ja asioista mitään tietämätön koneen omistaja. Veikkaan ensimmäistä, mutta faktat ovat myös pahasti hukassa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

ShereKhan sanoi:
Zorry, nyt sujahti mun nystyröille hieman liian korkealta:). Mä en nimittäin ymmärrä, miten tämä valittaminen liittyy odottamiseen. Odottaminen ei tarkoita passivoitumista ellei sitten tarkoita sitä, että nyt kannattaisi olla Nintendoon yhteydessä, että pelejä nopeasti!

En sitä tarkoittanut, eihän ne pelit sen nopeammin tule. Vaan kertoo vaikka niistä pettymyksistään. Itse valittaisin tällä hetkellä tuosta nettipelin puuttumisesta sekä siitä, että se perustuu mahdollisesti niiden friends codejen käyttöön. DS:llä tuo systeemi on ainakin melko heikko.

Red Steelin tekijöille vois vaikka valittaa, että tehkää jatko-osaan se miekkailu niin että oikeasti se miekka tekee just niinkun haluat. Aivan ensimmäisen kerran kun kuulin Wii:stä, tietämättä siitä mitään muuta tuli mieleen kuva Star Warsista ja huikeista valomiekkataisteluista ensimmäistä kertaa oikeasti ilman mitään click A to hit -systeemeitä. jne.

Oli ihan pakko rekisteröityä Konsolifin-foorumille, kun huomasin tämän aiheen avauksen. Itse olen valitellut moneen kertaan Wiin tämän hetkistä, että tulevaa pelitarjontaa. Nintendo on konsoli konsolin jälkeen onnistunut aina pettämään vähänkin vanhemmat Nintendo-konsolin omistajat. Nyt Wiillä näyttää tapahtuvan jälleen kerran tämä meille Nintendon tuotteen tukijoille tutuksi tullut mantra, pelejä ei riitä ja pelitarjonta kohdistuu suurimmalta osin lapsille. Tämä jos joku on aivan käsittämätöntä, sillä suuret rahamassat liikkuvat vanhempien pelaajien mukana, eikä pienten lasten mukana. Jo Cuben aikana olin todella tympääntynyt Nintendon toimintaan, kuten oli kaikki muutkin Cuben omistajat. Hittipelejä tuli vuosittain 0-2, kun muille konsoleille tehtiin 5-10 huippupeliä(sisältää turhautumista).

Nyt olen ajatellut ostaa X0:n, koska Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän vanhempien pelaajien mieltymyksiin (esim. Assassins Creed, RE5, Bioshock, Blue Dragon, The Darkness jne jne). Tänä vuonna X0:lle on luvattu monta hittipeliä, kun taas Wiille on luvattu vain muutama sellainen, ja tähän kun otetaan huomioon Nintendon Euroopan aikataulut, niin tämän vuoden julkaisuthan saattavat viivästyä ensi vuodelle.

Nintendo voisi ottaa itseään niskasta kiinni, sen verran naurettavaa yhtiön toiminta on tällä hetkellä.

Minäkin olen vähän pettynyt Wiin pelitarjontaan. Kone kiinnostaa pirusti, mutta sille ei ole yhtään semmoista "must have" -peliä. Tässä on suunnitteilla hommata Wii, mutta tuntuu että, se jää vähän pölyttymään nurkkiin, kun ei ole mielenkiintoista pelattavaa. Noh saas nähä.

made44 sanoi:
Oli ihan pakko rekisteröityä Konsolifin-foorumille, kun huomasin tämän aiheen avauksen. Itse olen valitellut moneen kertaan Wiin tämän hetkistä, että tulevaa pelitarjontaa. Nintendo on konsoli konsolin jälkeen onnistunut aina pettämään vähänkin vanhemmat Nintendo-konsolin omistajat. Nyt Wiillä näyttää tapahtuvan jälleen kerran tämä meille Nintendon tuotteen tukijoille tutuksi tullut mantra, pelejä ei riitä ja pelitarjonta kohdistuu suurimmalta osin lapsille. Tämä jos joku on aivan käsittämätöntä, sillä suuret rahamassat liikkuvat vanhempien pelaajien mukana, eikä pienten lasten mukana. Jo Cuben aikana olin todella tympääntynyt Nintendon toimintaan, kuten oli kaikki muutkin Cuben omistajat. Hittipelejä tuli vuosittain 0-2, kun muille konsoleille tehtiin 5-10 huippupeliä(sisältää turhautumista).

Nyt olen ajatellut ostaa X0:n, koska Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän vanhempien pelaajien mieltymyksiin (esim. Assassins Creed, RE5, Bioshock, Blue Dragon, The Darkness jne jne). Tänä vuonna X0:lle on luvattu monta hittipeliä, kun taas Wiille on luvattu vain muutama sellainen, ja tähän kun otetaan huomioon Nintendon Euroopan aikataulut, niin tämän vuoden julkaisuthan saattavat viivästyä ensi vuodelle.

Nintendo voisi ottaa itseään niskasta kiinni, sen verran naurettavaa yhtiön toiminta on tällä hetkellä.
Kuinka monetta kertaa sitä pitää sanoa että tämä pelitilanne johtuu suurimmalta osalta vain ja ainoastaan siitä että pelintekijät huomasivat wiin kunnolla vasta E3:n esittelyn seurauksena joten ne hyvät pelit nyt vain tulevat vuoden jälkijunassa. (en meinaa että kaikki on hyviä mutta ajattele esimerkikse Resident Eviliä, No more heroesia, opoonaa jotka kaikki kuulostaa tosi lupaavilta!)

made44 sanoi:
pelitarjonta kohdistuu suurimmalta osin lapsille.

"Pelit suunnattu lapsille" on niiden teinien ja varhaisnuorten ikioma mantra, jotka luulevat että verellä läträäminen ja huorien hakkaaminen pelissä on "aikuismaista". Näillä tyypeillä on identtikriisi siittä, että mitäköhän kaverit* ajattelevat siitä, että pelaan värikästä peliä jossa on putkimies. Nämä tyypit yrittävät myös selittää, kuinka Nintendo suuntaa kaiken pelkästään lapsille, vaikka Nintendon oma asiakaskuntahan on keski-iältään kaikista vanhin. Samantapaisesti nämä tyypit eivät pysty käsittämään sitä, ettö jos peli soveltuu kaikille ei tee siitä helppoa tai yksinkertaista tai lapsellista. Ironisen lisävivahteen tähän sanomaani tuo sekin, että Sony on suunnanut PSP:n markkinoinnin uudestaan 13-17 vuotiaille teineille, koska he ovat huomanneet näiden olevan PSP:n ja sen pelien suurin ostajakunta. Ja PSP:n valikoima on juuri sitä mitä sinä kutsut "aikuismaiseksi". Samalla tavalla Microsoftin pääkohderyhmänä on teinit ja varhaisnuoret.

Paras väite postauksessasi oli kuitenkin se, että Nintendolla ja sen peleissä ei mukamas liiku suuret rahamassat. Pieni reality check saattaisi olla paikallaan, koska kyseinen pelifirma sattuu olemaan maailman rikkain peliyhtiö, ja myös sen vuositulos on reippaasti kaikista paras markkinoilla. Viime tilikaudellakin yhtiön peli- ja laitemyynnin kokonaismäärä oli vaatimattomat 6 miljardia euroa, ja voittoakin tuli yli 500 miljoonaa euroa.

* Tämä on erityisen totta suomessa, jossa ympäristö ja pienet piirit luovat kovia paineita käyttäytymiselle.

Viimeksi muokannut moderaattori:

made44 sanoi:
pelejä ei riitä ja pelitarjonta kohdistuu suurimmalta osin lapsille.

Tämä ei oikein päde tässä sukupolvessa enää. Kuten tuossa on jo moneen kertaan sanottu niin pelejä ei juuri nyt ole, mutta sitä ei voida kiistää etteikö niitä olisi selvästikin tulossa. Ja pelitarjonta ei varmana kohdistu suurimmalta osin lapsille. Kyllä niitä kaikille sopivia pelejä voi pelata kuka tahansa ja niitä kyllä pelaakin ja sen lisäksi Wiille on selvästi enemmän tulossa muitakin pelejä. Ja minkälaiset pelit muka ovat lapsille? Sellaiset, joissa ei veri lennä?

extreme_02 sanoi:
Minäkin olen vähän pettynyt Wiin pelitarjontaan. Kone kiinnostaa pirusti, mutta sille ei ole yhtään semmoista "must have" -peliä. Tässä on suunnitteilla hommata Wii, mutta tuntuu että, se jää vähän pölyttymään nurkkiin, kun ei ole mielenkiintoista pelattavaa. Noh saas nähä.

Tämä on juurikin sitä mitä tässä on toisteltu. Kannattaa lukea ketju ennen tänne kirjoittamista meinaan onhan se nyt selvää, että niitä pelejä vielä tulee. Tämän hetken tarjonnan mukaan laitetta ei kannata vielä tuomita. Mutta jos sinua kiinnostavia pelejä ei ole niin ei tietenkään kannata sitä vielä ostaa.

Luin tähän hätään vain ketjun ensimmäisen postin.

Itse olen pelaillut pelejä 80-luvun alusta lähtien, aina Spectravideosta, C64:n ja Amigoiden kautta konsoleihin. Diggailen lähes kaikista pelityypeistä, kunhan laatua löytyy.

Wii:lle mulla on tällä hetkellä:

Wii Sports
Wii Play
Excite Truck
Kororinpa
Zelda
SSX Blur
Red Steel
Madden
Super Monkey Ball
CoD3

Näistä CoD3 on mielestäni aika surkea ja Super Monkey Ball ok. Ostin myös Warion, mutta vaihdoin sen Maddeniin.

Kaikkia muita suosittelisin lämpimästi lajityypistä tykkääville ja Wii:n ideasta kiinnostuneille.

5kk julkaisun jälkeen ja jo nyt näin monta todella hyvää / erinomaista peliä. Mun nähdäkseni pettyneillä on joko suppea pelimaku tai sitten he eivät vain ymmärrä hyvän päälle. Haluaisinkin kuulla missä mielessä kukakin, varsinkin ketjun aloittaja, on noihin peleihin pettynyt?

Pyramidhead sanoi:
Tämä on juurikin sitä mitä tässä on toisteltu. Kannattaa lukea ketju ennen tänne kirjoittamista meinaan onhan se nyt selvää, että niitä pelejä vielä tulee. Tämän hetken tarjonnan mukaan laitetta ei kannata vielä tuomita. Mutta jos sinua kiinnostavia pelejä ei ole niin ei tietenkään kannata sitä vielä ostaa.

Olen lukenut aikaisemmat viestit kyllä, mutta ajattelin vain sanoa mielipiteeni asiasta, vaikka se onkin jo todettu. Konetta en ole mitenkään tuominnutkaan. Todennut vain, että pelit eivät vielä oikein kiinnosta.

Nyt on ketju luettu ja aika uskomatonta tekstiä moneltakin suunnalta.

Oma vinkkini on: hankkikaa Wii Sports, Zelda, Excite Truck, Kororinpa ja SSX, opetelkaa ja sisäistäkää ohjausmetodi ja kyseiset pelit. Veikkaanpa, että sävy muuttuu dramaattisesti. Tän jälkeen ottakaa tavoitteeksi 800 pistettä Wii Playn Shooting Rangessa, ja jälleen kerran silmät avautuvat. Jos tossa ei ole tarpeeksi ERITTÄIN laadukasta hc-pelaamista ensimmäisen viiden kuukauden ajalle, niin vähintäänkin perspektiivi on pahasti hukassa.

Wii Sports= Toimivaa hupia porukalla. Yksinpelinä nähty ja kyllästytty kahdessa illassa

Wii Play= Pelkkää gimmickiä ilman mitään sisältöä. Hintaansa nähden kohtuupaketti, mutta ei mitään muuta. Esitys mitä kapulalla oikein saa aikaan. Toimii silti partypelinä kohtuullisesti.

Excite Truck= Ei oikeastan mitään erikoista. Motorstormin jälkeen meni samantien vaihtoon.

Kororinpa= En oel vielä kokeillut.

Zelda= Ihan ok, mutta en ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt miten nämä olisi muka maailman parhaita pelejä. Itselläni toimintaropejen ykkönen on Oblivion ja todellisten ropejen Fallout.

SSX Blur= Tämäkö hyvä!?! Kökköinen ohjaus ja ankeat graffat(Fakta on ettei XO ja PS3:n jälkeen mikään edellisen sukupolven peli näytä graafisesti oikein miltään. HD-varaus tähän siis). Huono peli, joka pilaa hyvän pelisarjan maineen.

Red Steel= Räiskintä, joka ainoa hyvä idea on ohjaus ja sekään ei oikein toimi. Ajastaan jälkeen jäänyt ja muilta alustoilta löytyy paljon parempaa,

Madden= En kokeillut

Super Monkey Ball=Itseasiassa hauska bilepeli. Yksinpelin pituus jää taas lyhyeksi, mutta niinhän se on näissä aina.

CoD3= Kökkö räiskintä kehnoilla kontrolleilla. Eilispäivän kamaa.

Eli partyrintamalla Wii loistaa, mutta odottelen edelleen Guitar Heron ja Singstarin kaltaista megapamausta. Wii Sports oli lähellä, mutta olisi kaivannut minusta hieman lisää sitä jotain.

Ihan turha kenenkään nipapojan tulla selittämään, että Wiille on tarjolla paljon hyviä pelejä. Kyllä sieltä noin 5 helmeä löytyy, mutta jos niiden genre ei maistu, niin heikosti on asiat. FPS-puoli on etenkin niin surkeassa jamassa(samoin kuin ajopelit), että melkein itku pääsee. Eipä silti. Kerran kun on takonut GOW:ia ja GRAW2:sta tai jopa Resistancea, niin ei hirveästi innosta eilispäivän pelit. Totuus on, ettei Wiin tehoilla mallinneta laajoja pelialueita, yhdistettynä toimivaan fysiikkaan ja näyttävään grafiikkaan. Yksi osa-alue tai hyvien ohjelmoijien käsissä, jopa pari onnistuisi, muutei noiden kaikkien yhdistelmä. Toki eihän se silti estä peliä olemasta hyvä, mutta kerran PC, XO ja PS3 tarjoaa noiden kaikkien yhdistelmää hyvällä pelattavuudella, niin pelkäämpä, ettei Wiille ilmesty ainoatakaan hyvää FPS-peliä, ellei Nintendo sellaista itse väkerrä, mitä hieman epäilen.

Niin ja ennenkuin Nintendofanit tulee mussuttamaan, niin kerron, että olen hankkinut 90-luvun puolivälistä asti kaikki ilmestyneet konsolit, joten minkään erityisen koneen fanittamisesta on turha tulla minulle aukomaan. Pää pois perseestä jokainen, niin maailma näyttää valoisemmalta.

spineshank sanoi:
SSX Blur= Tämäkö hyvä!?! Kökköinen ohjaus ja ankeat graffat(Fakta on ettei XO ja PS3:n jälkeen mikään edellisen sukupolven peli näytä graafisesti oikein miltään. HD-varaus tähän siis). Huono peli, joka pilaa hyvän pelisarjan maineen.

Todellakin on hyvä. Yksinkertaisesti kontrollit ovat erittäin toimivat, jos vähääkään vaivautuu harjoittemaan. Ja grafiikat ovat sellainen juttu, että niillä ei paljoa väliä olekaan, mutta eihän ne XO:n tai PS3:n tasoon yllä, mutta rumiksi niitä on turha tulla sanomaan. Minusta peli on varsin hieno. Ja kyseessä on oikeasti sarjan paras osa. Melkein väittäisin, että olet joko vain koittanut pikaisesti peliä tai sitten et oikeasti ole sitä pelannutkaan. Pistää epäilemään myös noita muita listaamiasi.

Niin ja ennenkuin Nintendofanit tulee mussuttamaan, niin kerron, että olen hankkinut 90-luvun puolivälistä asti kaikki ilmestyneet konsolit, joten minkään erityisen koneen fanittamisesta on turha tulla minulle aukomaan. Pää pois perseestä jokainen, niin maailma näyttää valoisemmalta.

Tämäkö tekee viestistäsi vähemmän provosoivan? Tämä viesti on juuri niitä, jotka kuuluvat konsolisotaan, koska lähdettiin vertailemaan muihin koneisiin ja aika sokeasti Wiitä haukuttiin.

tsinivuo sanoi:
Jumalauta, sälli hehkuttaa vähän väliä uusissa ketjuissa jotain vuoden vanhaa multiplattaritauhkaa uusiksi messiaspeleiksi ja sitten kehtaa sanoa noin. No itsesuggestio on hyvä asia.

Huutelin ekalla sivulla että nimetkääpäs muitten konsolien jumalpelit, vastaukseksi tuli Oblivion. Vuoden vanha porttaus!!! Ja jos zelda ei käy wiin jumalpeliksi koska se ilmestyi cubellekkin niin ei oblivion käy myöskään ps3/xbox360 jumalpeliksi koska se tuli peeceelle. Ja sehän on se paras versio. Eli HARVASSA on ne AAA-pelit muillakin konsoleilla.

V*ttu vähän järkee nyt tähän hommaan! Itse olen vahvasti sitä mieltä että tällaista peeloilua ei hyväksyttäisi muilla alueilla.

spineshank sanoi:
Kyllä sieltä noin 5 helmeä löytyy, mutta jos niiden genre ei maistu, niin heikosti on asiat.

Sama kyllä koskisi sinun esimerkkejäsi. FPS:ää FPS:än perään. Kyllä esimerkiksi Xbox 360:n valikoima jää sangen surkeaksi jos tämä yksittäinen genre ei kiinnosta.

Jooseppi sanoi:
V*ttu vähän järkee nyt tähän hommaan! Itse olen vahvasti sitä mieltä että tällaista peeloilua ei hyväksyttäisi muilla alueilla.

No mitä muuta odotat kun suurin osa moderaattoreista, ja jopa sivuston omistaja on Pro-Playstation porukkaa? Nintendon tuotteillevia vittuileville signatureillakaan ei tehty mitään jostakin helvetin syystä, varmaan siksi että siinä olisi pitänyt sanoa omaan kaveripiiriin kuuluvalle tyypille "EI". Tälläinen paska ei missään nimessä lentäisi muilla osastoilla, mutta se on ollut täysin selvää että Nintendofinin käyttäjiä pidetään toisen luokan kansalaisina. Koskaan ennen en ole ollut yhtä vitun iloinen siittä, että tietyt henkilöt joutuvat nielemään paskansa kun Nintendo vetää itsensä lopulta markkinajohtajaksi.

Tästä edelliset viestit ovat kyllä nyt lipsuneet pahasti konsolisotaan. Suosittelisin ainakin tuota jonkun ehdottamaa aiheen nimeämistä uudelleen, ettei se houkuta ihmisiä sotimaan. Muutenkin tämä ketju idealtaan olisi hyvä, mutta jo aloitusviesti on niin raju, ettei tästä taida tulla kuin sotimista. Melkein suosittelisin tämän siirtämistä konsolisotaan ja jos aiheesta haluaa keskustella niin perustetaan tänne uusi siistimpi ja asiallisempi ketju.

Ja siitä lastenpeli-valituksesta, nintendo on muuttanut strategiaansa. Nintendo sallii, tai no vaatii, mature-aiheisten pelien kehitystä wiille. Monta haastattelua nähnyt jossa itse reggie käynyt take twon vierailla ehdottelemassa vaikka mitä. (ELi heidän matskujen tuloa wiille)

I am amazed were allowed to make a game like this for Nintendo Wii. - Jason Bone, Lead Combat Designer on Scarface

spineshank, myy Wii. Oot paljon onnellisempi kun ei tarvitse murehtia paskaa grafiikkaa ja kökköjä kontrolleja. Elinikäkin pitenee.

Tietääkö kukaan, onko mikään media tiedustellut Euroopan Nintendolta, mitä vittua siellä tehdään töiden sijasta? Super Paper Marion kääntämisen ei pitäisi kestää neljää kuukautta. Eledeesin kanssa sama homma, etenkin kun oletan, että siinä ei kovin kamalasti tekstiä ole. Trauma Centerkin oli julkaisupeli jenkeissä.

Ainoa (edes jollain kummallisella tasolla rationaalinen) syy, minkä tilanteeseen keksin, on koneiden vähyys. Jos koneita ei nykyiselläkään riitä kauppojen hyllyille, on turha lisätä kysyntää puskemalla markkinoille (hitti)pelejä.

Oma pelikokoelmani koostuu Zeldasta, Maddenista, Sportsista, Playsta, Monkey Ballista, Excite Truckista ja Wario Waresta. Näiden lisäksi olen kokeillut Sonicia ja SSX:ää, joista edellinen on melko heikko esitys näteistä grafiikoista huolimatta. Jälkimmäinen sen sijaan on loistava peli, joskin ajoittain kontrollit rasittavat. Syy tähän ei kuitenkaan ole "kökköys" tai toimimattomuus, vaan se, että liikeohjauksen sisäistäminen viidentoista vuoden pädipelaamisen jälkeen vie aikansa. Slalom-kisat tuntuivat käsittämättömän hankalilta, kunnes tajusin, että kun painan analogitattia alaspäin jarruttaakseni, käännän samalla rannetta taaksepäin, jolloin ohjauksen tunnistus ei toimi yhtä hyvin kuin vaakatasossa. Oletan, että ne arvostelijat, jotka ovat ohjausta kritisoineet, eivät ole edes vaivautuneet sitä opettelemaan.

Monkey Balliin hieman petyin, mutta Excite Truck ja Wario Ware ovat ehdottomia helmiä, joita jokaisen itseään-ei-liian-vakavasti-ottavan (on se kai sana?) pelaajan tulisi ainakin kokeilla. Avoimin mielin.

Wiin pelien hienous ei ole siinä, että ne tekisivät kaiken paremmin kuin kilpailijat. Päinvastoin, ne eivät välttämättä edes yritä kilpailla muiden konsolien pelejä vastaan. Sen sijaan ne ottavat täysin oman näkökannan pelaamiseen ja onnistuvat voittamaan ainakin meikäläisen puolelleen.

Ylös Bottom