Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Winning Eleven10/PES 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja refleksi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Huomenta, eipäs ole tullut vähään aikaan tänne kirjoitettua kun on pitänyt pelata tätä loistavaa peliä illasta toiseen. No kummiskin yhdestä asiasta pitää hieman tilittää eli tuosta nettipelistä.
Vaikka nettipeli toimii tällä hetkellä hyvin niin silti itse pelaaminen on mielestäni todella erilaista verrattuna normaaliin pelaamiseen. Hienoja kikkoja eikä paljon muutakaan "kynäilyjä" pysty tekemään nettimatseissa kun kaikki tapahtuu pienellä viiveellä. Jotenkin vain pelaajat eivät tottele ohjausta yhtä hyvin kuin normapeleissä vaan nettipelit on enemmänkin suoraviivaista juoksua päästä päähän. Ihan kivahan se on pelata mutta nautin kyllä enemmän normipeleistä.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Millainen 60Hz tila tässä kuutosessa on, ja kumpi on yleensäkin parempi, 50 vai 60 (myös offline/online)? Vaikuttaako sahalaitoihin tai grafiikkaan jotenkin muuten? Se on selvää että 60Hz tila pyörittää myös animaatiot 20% nopeammin, joten tuohan nopeuttaa myös pelin tempoa, mutta nyt kiinnostaisi tietää onko päivitystaajuudella merkitystä pelin ulkoasuun noin muuten?

Viitonen löytyy, ja tämän ruudunpäivityskikkailu on tietysti tuttua muistakin peleistä, mutta miten tuo on toteutettu PES6:ssa?
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

MOI! Kuinka moni pelaa nettipeliä?..Mä pelaan ja en oo viel kokeillu sitä suomalasita vastaaan, jos joku haluis pelata netis mua vastaa nii mun nimimerkki on: Moilis
Millä nimimerkillä te pelaatte??
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Moilisjou sanoi:
MOI! Kuinka moni pelaa nettipeliä?..Mä pelaan ja en oo viel kokeillu sitä suomalasita vastaaan, jos joku haluis pelata netis mua vastaa nii mun nimimerkki on: Moilis
Millä nimimerkillä te pelaatte??

m00se, ja löydyn yleensä Englannin PS2 serveriltä aulasta 10.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Tulipahan sitten, yllätys yllätys, poimittua tämäkin kaupan hyllyltä. Loistava peli. Tämä uusin PES ei edeltäjiensä tavoin ole pelkästään paras jalkapallopeli, vaan myös paras urheilupeli. Se on helppo sanoa jo tässä vaiheessa, Konamilla ollaan taas tehty sen verran vakuuttavaa työtä.

Parin testimatsin jälkeen suuntasin totutusti Master Leaguen pariin, mutta siellä tuli heti alussa sellainen olo ettei niillä B-luokan jalkapalloilijoilla/satuhahmoilla jaksa enää ruveta rämpimään, sama härdelli kun on käyty läpi aiemmissakin osissa. Ja loppujen lopuksihan Master League ei muihin moodeihin verrattuna tarjoa mitään muuta kuin sen manageroinnin ja oman joukkueen kasaamisen...jolla ei kaiken lisäksi sitten teekään yhtään mitään. Ja minä kun arvostan oikeita ja ajan tasalla olevia rostereita enemmän kuin mitään fantasy footballia ja tekaistuja virtuaalikentällisiä, niin vaihdoin hyvin nopeasti tavalliseen League-moodiin. Käteen jää pelillisesti täysin sama kokemus, mutta ei vie turhan takia niin paljon aikaa kuin ML (erittäin hyvä juttu), ja kaiken lisäksi oikeilla kokoonpanoilla (vielä parempi juttu).

Toki pitää muistaa, että yksinpeli tai nettipeli eivät kerta kaikkiaan ole mitään siihen verrattuna mitä moninpeli samalla koneella tarjoaa. Onneksi löytyy kaveri jonka kanssa tästä uusimmastakin Pessistä saa parhaan mahdollisen ilon irti siellä match modessa, mutta aina silloin kun ei kaksinpeliä pääse vääntämään, niin pitää tyytyä esim. liigan pelaamiseen ja kenties nettipeliin (mistäs sitä tietää jos vaikka pelattaisiin jossain välissä samanlainen nettiliiga kuin viime keväänä... ;)).

PS. Jos joku osaa riittävän hyvien perusteluiden kera valaista että mitä ihmeen hyötyä Master Leaguesta loppujen lopuksi on, niin antaa palaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja. Mitä muuta "hyötyä" siitä ML:sta oikeasti on sen joukkueen kasaamisen lisäksi...?
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Lingoon sanoi:
Tulipahan sitten, yllätys yllätys, poimittua tämäkin kaupan hyllyltä. Loistava peli. Tämä uusin PES ei edeltäjiensä tavoin ole pelkästään paras jalkapallopeli, vaan myös paras urheilupeli. Se on helppo sanoa jo tässä vaiheessa, Konamilla ollaan taas tehty sen verran vakuuttavaa työtä.

Parin testimatsin jälkeen suuntasin totutusti Master Leaguen pariin, mutta siellä tuli heti alussa sellainen olo ettei niillä B-luokan jalkapalloilijoilla/satuhahmoilla jaksa enää ruveta rämpimään, sama härdelli kun on käyty läpi aiemmissakin osissa. Ja loppujen lopuksihan Master League ei muihin moodeihin verrattuna tarjoa mitään muuta kuin sen manageroinnin ja oman joukkueen kasaamisen...jolla ei kaiken lisäksi sitten teekään yhtään mitään. Ja minä kun arvostan oikeita ja ajan tasalla olevia rostereita enemmän kuin mitään fantasy footballia ja tekaistuja virtuaalikentällisiä, niin vaihdoin hyvin nopeasti tavalliseen League-moodiin. Käteen jää pelillisesti täysin sama kokemus, mutta ei vie turhan takia niin paljon aikaa kuin ML (erittäin hyvä juttu), ja kaiken lisäksi oikeilla kokoonpanoilla (vielä parempi juttu).

Toki pitää muistaa, että yksinpeli tai nettipeli eivät kerta kaikkiaan ole mitään siihen verrattuna mitä moninpeli samalla koneella tarjoaa. Onneksi löytyy kaveri jonka kanssa tästä uusimmastakin Pessistä saa parhaan mahdollisen ilon irti siellä match modessa, mutta aina silloin kun ei kaksinpeliä pääse vääntämään, niin pitää tyytyä esim. liigan pelaamiseen ja kenties nettipeliin (mistäs sitä tietää jos vaikka pelattaisiin jossain välissä samanlainen nettiliiga kuin viime keväänä... ;)).

PS. Jos joku osaa riittävän hyvien perusteluiden kera valaista että mitä ihmeen hyötyä Master Leaguesta loppujen lopuksi on, niin antaa palaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja. Mitä muuta "hyötyä" siitä ML:sta oikeasti on sen joukkueen kasaamisen lisäksi...?

Ei siitä mitään hyötyä olekaan mutta saa senkin alotettua oikeilla pelaajilla kunhan ensin avaa PES Shopista mahdollisuuden oikeiden kokoonpanojen käyttöön. Toisaalta siinä vaiheessa kun homma alkaa tiomia ja kavereilla on kovat porukat myös kasassa niin voihan sitä nöyryyttää niitä oikeasti omalla joukkueella tai jotain... Vitosessa väänsin moodia HJK:lla ja yritin pitää homman "realistisena" eli en sinne mitään Henryjä hommaillut vaan tyyliin Losan takasin yms. muita semi-kura jamppoja ja hommassa oli näennäistä haastetta. sen kautta.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

m00se sanoi:
Ei siitä mitään hyötyä olekaan mutta saa senkin alotettua oikeilla pelaajilla kunhan ensin avaa PES Shopista mahdollisuuden oikeiden kokoonpanojen käyttöön. Toisaalta siinä vaiheessa kun homma alkaa tiomia ja kavereilla on kovat porukat myös kasassa niin voihan sitä nöyryyttää niitä oikeasti omalla joukkueella tai jotain... Vitosessa väänsin moodia HJK:lla ja yritin pitää homman "realistisena" eli en sinne mitään Henryjä hommaillut vaan tyyliin Losan takasin yms. muita semi-kura jamppoja ja hommassa oli näennäistä haastetta. sen kautta.
Minä revin edellisissä peleissä kicksini Master Leaguessa nuorien pelaajien etsimisestä ja kehittämisestä maailman parhaiksi. Tämänkin takia on siis sopivaa, että olen aloittanut joka kerta ML:n Ajaxilla. Viime PES:n ML-kohokohdaksi muodostui kyllä kovajalkaisen Kim Källströmmin(6:n kansipoika pohjolassa, sekä Lyonin keskikenttäpelaaja) kehittäminen Point Rankingin ykköseksi Beckhamien ja muiden ohi. Kuutosessa en ole vielä aloittanut ML:ää, koska odottelen kattavaa option filea(jos joku tietää hyvän, niin postatkaa ihmeessä!).

Harmittavasti en pääse ollenkaan pelaamaan onlineen, koska homepna-verkko ei tykkää pitää porttia verkosta auki pelille. Kiinnostaisi kyllä kokeilla, että onko Konami saanut lagi-asian hoidettua niin, että joka pelit olisivat saman laatuisia yhteydeltään.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

JuRka sanoi:
Minä revin edellisissä peleissä kicksini Master Leaguessa nuorien pelaajien etsimisestä ja kehittämisestä maailman parhaiksi. Tämänkin takia on siis sopivaa, että olen aloittanut joka kerta ML:n Ajaxilla. Viime PES:n ML-kohokohdaksi muodostui kyllä kovajalkaisen Kim Källströmmin(6:n kansipoika pohjolassa, sekä Lyonin keskikenttäpelaaja) kehittäminen Point Rankingin ykköseksi Beckhamien ja muiden ohi. Kuutosessa en ole vielä aloittanut ML:ää, koska odottelen kattavaa option filea(jos joku tietää hyvän, niin postatkaa ihmeessä!).

Harmittavasti en pääse ollenkaan pelaamaan onlineen, koska homepna-verkko ei tykkää pitää porttia verkosta auki pelille. Kiinnostaisi kyllä kokeilla, että onko Konami saanut lagi-asian hoidettua niin, että joka pelit olisivat saman laatuisia yhteydeltään.

Lagi on siedettävämpää kuin vitosessa.

Mua ketuttaa tossa ML:ssä se että peluuttamalla koko ajan nuoria niistä kaikista tulee maailman luokan tähtiä. Vanhoja taasen ei tarvitse peluuttaa vaikka ne olis statseiltaan alussa parempia kun ei se peli niin haastava kuitenkaan ole.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Kyllä pitäisi tämä uusinkin Pro Evolution Soccer käydä kaupasta hakemassa, kun rahnaa saan. Kaikki osat on tähän mennessä ollut jo hyllyssä, vaihdossa tosin menneet.

Mites.. Kannattaako tätä uutta nyt ostaa, kun älytön fudisvimma ei ole päällä? PS3 tulee keväänpuolella hankittua, tai mahdollisesti X360. Onko ero PES 5:seen 60 arvoinen?
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Tommy-H sanoi:
Mites.. Kannattaako tätä uutta nyt ostaa, kun älytön fudisvimma ei ole päällä?
Ei kai siinä tapauksessa jos futisvimma ei ole päällä. Mutta onhan nuo pienet viilaukset ja puolustuspelin parantaminen vieneet taas peliä sen verran lähemmäksi oikeata futista että itse en voisi enää palata takaisin aiempiin versioihin - en edes odottamaan PS3-versiota - ilman huomattavaa rahallista korvausta.

On se vaan niin hyvä.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Lingoon sanoi:
PS. Jos joku osaa riittävän hyvien perusteluiden kera valaista että mitä ihmeen hyötyä Master Leaguesta loppujen lopuksi on, niin antaa palaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja. Mitä muuta "hyötyä" siitä ML:sta oikeasti on sen joukkueen kasaamisen lisäksi...?
ML joukkueella voi pelata netissä.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Lingoon sanoi:
Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja.
En mä ainakaan arvosta mitään joukkuetta täysin. Aina on joku jonka tilalla näkisi jonkun muun pelaajan. Siksi on Master League jotta voi luotsata itse rakentamaansa joukkuetta.
Kannattaa joskus kokeilla. Sulla kasvaa tunneside joukkueeseesi paljon vahvemmin kuin normaaleissa cupeissa tai liigoissa. Pitäisi itsekin taas pitkästä aikaa pelata sitä mutta ehkä tällä hetkellä vielä totuttelen käytännön syistä valmiisiin joukkueisiin.

Hiljaa, Vollust
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Lingoon sanoi:
PS. Jos joku osaa riittävän hyvien perusteluiden kera valaista että mitä ihmeen hyötyä Master Leaguesta loppujen lopuksi on, niin antaa palaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja. Mitä muuta "hyötyä" siitä ML:sta oikeasti on sen joukkueen kasaamisen lisäksi...?
No yhtä hyvin voisi kysyä että mitä hyötyä pelaamisesta yleensäkään on :p. Kai ML:n idea on siinä, että aloitat pohjalta rupujoukkueella ja kohoat ylempiin divareihin ja kehität joukkuettasi jatkuvasti. Vähän sellainen "ryysyistä rikkauksiin" -tyylinen teema siis kyseessä.

Tuosta ML:stä vielä sen verran, että aiemmissa PES:eissä olen pelannut ML:ää varmaan enemmän kuin mitään muuta pelimuotoa ja juuri siksi että alusta asti oman joukkueen kasaaminen ja sen jatkuva kehittäminen ja palkintojen haaliminen oli vain jotenkin addiktoivaa puuhaa. Kutosessa en ole ML:ää pelannut juuri ollenkaan ja syy on yksinkertaisesti siinä etten pärjää siinä ollenkaan :D. Maajoukkueilla ja "kunnollisilla" seurajoukkueilla pelatessa pärjään hyvin professionalilla ja top playerillakin olen vähän koittanut. ML:ssä taas olen regularilla hävinnyt melkein jokaisen otteluni. Niillä alussa annetuilla puujaloilla on vain täysin mahdoton pelata. Syötöt menevät lähes poikkeuksetta suoraan vastustajien jalkoihin ja vaikka pääset laukomaan viiden metrin päästä tyhjään maaliin, pallo menee joko yli, ohi tai tolppaan (näin on ihan oikeasti käynyt ainakin kahdesti).
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Lingoon sanoi:
PS. Jos joku osaa riittävän hyvien perusteluiden kera valaista että mitä ihmeen hyötyä Master Leaguesta loppujen lopuksi on, niin antaa palaa. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on pelkkää ajan tuhlausta jos vähänkin arvostaa tosielämän futista ja oikeita kokoonpanoja. Mitä muuta "hyötyä" siitä ML:sta oikeasti on sen joukkueen kasaamisen lisäksi...?
Itseänikään ei juurikaan huvita aloittaa ML:ää noilla alkuperäisillä puujaloilla, vaan oikeilla joukkueilla. Oikeita liigoja kun ei oikein jaksa pelata yhtä kautta enenpää, koska siinä ei ole minkäänlaista jatkuvuutta, samoilla pelaajilla jyystämistä. ML:ssä kun taas voi hankkia seuraavalle kaudelle mieluisamman pelaajan tai junnun taustalle kehittymään. Tosin m00sen kanssa samaa mieltä siitä, että junnuja voi peluuttaa surutta niin paljon kuin ne jaksaa, eikä edes ns. suuriin peleihin tarvitse välttämättä valita kokeneenpaa vaihtoehtoa. Usein mulla on jo ML:ää aloittaessa tiedossa parin seuraavan kauden hankinnat.

Itse pelistä. Version paras parannus on mielestäni tuomaroinnissa. Kortteja tulee silloin kun kuuluu. Myös edun soveltamiseen on tullut huomattava parannus. Nämä mahdollistavat vastahyökkäykset aivan toisella tavalla kuin vitosessa, jossa kaverin vasta iskun pystyi pysäyttää rikkomalla jo hyökkäys päässä rumastikkin ilman pelkoa kortista. Huononpaan suuntaan peli on kulkenut syöttöjen kovuudessa. Helpotkin syötöt jäävät vastustajalle koska syöttö on niin löysä, etenkin hyökkäys rankkualueella syötöt jäävät todella voimattomiksi. Tekeekö muille tietokone paljon maaleja päällä laidoilta tulevista keskityksistä? Lähes joka toisesta keskityksestä verkko heiluu ja eikä edes keskitykset ole lähteneet paineettomasta tilasta vaan olen ollut häiritsemässä keskittäjää. Vai enkö osaa puolustaa päällä. Onneksi näitä ei niin hirveesti tule per peli.

Verkkopelistä kahen pelin kokemuksella, lagia tuntuu olevan huomattavasti vähemmän kuin vitosessa, vaikkakin tuntui että eka ja toka puoliaika olisivat olleet eri peliä.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Verkkopelistä on mulla kyllä loistavat kokemukset. 2 vs 2 matseja tullu pelailtua, joitain fransmanneja vastaan lähinnä. Kertakaikkiaan hienoo, eikä nyi eikä töki.
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Luke sanoi:
Verkkopelistä on mulla kyllä loistavat kokemukset. 2 vs 2 matseja tullu pelailtua, joitain fransmanneja vastaan lähinnä. Kertakaikkiaan hienoo, eikä nyi eikä töki.

Mullakin jäi siitä alusta hyvät kokemukset, koska ei lagannut paljoa ja oli oikein mukava pelata, mutta nykyään (en tiedä johtuuko netistäni vai PESsin servuista), mutta peli lagaa aina toisella puoli-ajalla niin paljon, että siinä ei itse voi vaikuttaa pelin kulkuun millään lailla ja pitää vaan yrittää selviytyä rämpyttämällä laukomis näppäintä.
Onko muilla samaa ongelmaa?
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Karma sanoi:
Ei kai siinä tapauksessa jos futisvimma ei ole päällä. Mutta onhan nuo pienet viilaukset ja puolustuspelin parantaminen vieneet taas peliä sen verran lähemmäksi oikeata futista että itse en voisi enää palata takaisin aiempiin versioihin - en edes odottamaan PS3-versiota - ilman huomattavaa rahallista korvausta.

On se vaan niin hyvä.
Jos vielä odottelen niitä sateisia viikonloppuja. Kait tämän sitten voisi käydä ostamassa. :)
 
Vastaus: Winning Eleven10/PES 6

Verkkopeli toimii samalla tavalla kuin viitosessakin: huoneen tekijä hostaa ekan puoliajan, toinen pelaaja toisen puoliajan. Sen takia puolet matsista saattaa olla aika laginen kokemus, joten pyrkikää AINA pelaamaan vain tuttuja pelaajia vastaan, joilla varmasti on riittävä yhteys!

Ja tuosta ML:sta vielä. Sitä on tosiaan kyllästymiseen asti tahkottu edellisissä osissa, ja kenties juuri sen takia en enää näekään mitään syytä (ainakaan heti) uppoutua siihen tällä kertaa. No tietysti tuo on uusi juttu että sillä joukkueella voi pelata netissä....mutta ei sekään silloin ole esimerkiksi Valencia vs Celtic, vaan fantasiajoukkue vs fantasiajoukkue. Ei hyvä, ei todellakaan. En saa siitä minkäänlaisia kicksejä, joten pitäydyn valmiissa joukkueissa ja muissa pelimoodeissa.
 
Ylös Bottom