Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wip3out Fusion

Peepmaster

New Member
Kamoon hei vähän keskustelua kaipaa tämäkin peli! Itse odotan innolla, luvassa taas vauhdin hurmaa ja kunnon popitusta vanhaan kunnon tyyliin :p
 
Pelin sivullahan (täällä) on F9000 League Challenge. Itse kävin jo valmiiksi tuonne kirjautumassa.

Mikäli haluatte PS2FIN (He) tiimiin niin laittakaa privaviestiä tai sähköpostia minulle tulemaan. Sekä Konsolifinin BBS:n nimimerkki ;)

Mikäli hyväksyn(Lähinnä karsin satunnaiset ohikulkijat) niin laitan tiimin tunnarit paluupostissa ja kirjaan nimesi tuohon alle. Eli eiköhän näytetä mihin Suomi ja PS2FIN pystyy.

PS: Peli ilmestyy 6.2.2002


Tällä hetkellä tiimissä mukana:

XShava
Luckyman
Shaban
Der Alte
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onhan tonne jo muutama suomalainen laittanut jo demon (vissiin) pisteitä:

Nippe 1 600636023 FI
Zax 2 558522193 FI
Kirppu 3 214325009 FI
Tak 4 53544040 FI
Yaamboo 5 37380722 FI
Vladi 6 35992269 FI
00980 7 34673854 FI
 
Mää olen saanut vähän reilu 40 000 000.
En ole rekisteröitynyt, sillä eikös voittaja korjaa koko potin?
 
Ensikokemuksia

Pelin kokoversiota nyt muutaman päivän tahkottuani, päätin tehdä pienehkön pika-analyysin kyseisestä "tekeleestä".

Pelin näinkin pitkän myöhästymisen jälkeen, odotin jotain ihmeellistä ja ainutlaatuisen loistavaa. Mutta kuinkas sitten kävikään..?

Pelin käynnistyttyä, törmäsin sekavahkoihin, sekä ulkoasullisesti ankeisiin alkuvalikoihin. Hetken valikoissa seikkailun jälkeen, sain kuin sainkin itse toiminnan käynnistymään. Ja mitä silmieni eteen avautuikaan... Ensimmäinen ajatus mikä mieleeni pulpahti:"V*ttu, mitä skeidaa"!

Lieneekö syynä pelin runsas myöhästyminen, mutta jostain kumman syystä peli on graafiikan osalta selvästi ensimmäisen generaation PS2-peli. Grafiikan tasosta tulikin mieleen lähinnä RidgeRacer V. Ridge Racerin eduksi toki mainittakoon tasainen ruudunpäivitys, johon ei WipeOut Fusion kuitenkaan aina kykene. Pyssyjen paukkeen ollessaan hurjimmillaan ja räjähdysten täyttäessä kuvaruudun, WipeOut Fusion hyytyy täysin ja ruudunpäivitys tipahtaa tasolle n. 1frame/sek!!! Aivan käsittämätöntä lepsuilua koodaamisen suhteen. Toki suurimman osan ajasta peli rullaa täysin sulavasti. Täsyin ala-arvoiseksi grafiikkan tasoa ei kuitenkaan voi sanoa, mutta mitään "Ooh, Aah"-reaktioita ei kuitenkaan grafiikan suhteen pääse varmasti kenellekkään syntymään.

Sitten se paljon mainostettu vauhti... *Huoh*. Pelin parissa muistuu mieleen vanha Sleepy Sleepersien tokaisu: "vauhdin hurmaa jo kolmessakymmenessä kilometrissä tunnissa"! Nopeusmittari väittää vauhdin olevan reilusti päälle 1000km/h, mutta omat silmäni näkevät kuvaruudulla jotain tyystin muuta. Kyllähän peliin toki vauhtia saa, mutta tämä vaatii kuvakulman vaihtamista "incar"-näkymään, jolloin peli luonne muuttuu tyystin ja peli on kuin mikä tahansa muu ajopeli, jossa kanssakilpailijoiden niskaan syydetään rautaa ja napalmia. Mutta 1000km/h... Nooh, realismistä ei varmaankaan kannata tämän pelin kohdalla puhua.

Ohjattavuudesta on paha mennä sanomaan mitään, koska moisia härveleitä en oikeasti ole lennellyt. Aika hyvin alukset kuitenkin kontrolleihin reagoivat, riippuen tietenkin kotteron ominaisuuksista.

Äänet ovat jokseenkin mitäänsanomatonta ujellusta ja pauketta, kun taas musiikit saavat teknofriikit seitsämänteen taivaaseen. Itse en juurikaan moisesta jumputuksesta pidä, joten miinuksia siitäkin.

Edellisen perusteella voisi päätellä, etten pitänyt pelistä lainkaan, enkä koskisi siihen enää edes pitkällä tikulla. Aluksi tämä pitikin paikkansa, mutta jostain kumman syystä, peliä on tullut tahkottua enemmän kuin olisi terveellistä. Mitä enemmän peliä olen tahkonut, sitä enemmän olen siitä alkanut pitää. Useimman pelaamani pelin kohdalla on käynyt juuri päinvastoin, ja tämä kertoo pelin sittenkin olevan erittäin addiktiivinen ja viihdyttävä.
 
Juu on se vaan outoa... Itsekään mikään Wipeout-fani ole ollut mutta peliä tuli tahkottua 3 tuntia putkeen. Pelin vauhdista olen vanha kettu kanssasi samaa mieltä: ei se nyt ihan kilon vauhdilta tunnu. Paljon haukutussa Extreme G3:ssa on paljon enemmän sitä vauhdin tuntua vaikka radat ei sitten eihan wipeoutin tasolle ylläkään(en tarkoita graafisesti).

Mutta kuka sitä kilometrimittaria muutenkaan kattoo? Äxsä pohjaan ja menox!
 
Minäkin hankin aikoinaan Extreme 3Gn vauhdin tunteen takia, mutta pahasti petyin jo siinä.

Jos vauhdin tuntua haluaa niin täytyy ostaa Rollcage. Ainakin pc-versiossa vauhdin tuntua riitti!
 
yyh... peliä odotellu jo jonkinaikaa, mutta nyt huolestuttaa, täällä huonoo palautetta ja eikä eilinen subidokaan hirveesti lohduttanu. kai se pelinopeus kasvaa kun pääsee parempiin luokkiin kuten edellisissä wipeouteissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan foeprkl
yyh... peliä odotellu jo jonkinaikaa, mutta nyt huolestuttaa, täällä huonoo palautetta ja eikä eilinen subidokaan hirveesti lohduttanu. kai se pelinopeus kasvaa kun pääsee parempiin luokkiin kuten edellisissä wipeouteissa.

Täällä on vähän liikaakin "huonon" tuntuista palautetta. Vallan mainio peli joka itselleni ainakin aiheuttaa riippuvuutta. Tosin huonoakin palautetta pelistä löytyy.

Mitä subidoon tulee. Ajeli perus aluksella joka kaiken lisäksi käyttäytyy kuin tankki. Eikä se kerennyt sillä törmäilyllä edes kiihtymään, kun joka törmäys hidastaa vauhtia. (Voisivat tuossakin ohjelmassa pikkasen enemmän pelata ennen nauhoitusta)

Tuloksena hyvästä pelistä jäi huono kuva.
 
piru. taitaa olla kyllä huomenna matka sittenkin pelikauppaan. ostin viikonloppuna euromarketista wipout3sen jollain 6.6 eurolla, siitälähtien mättäny sitä^^
 
Wipeout oli yksi ensimmäisistä peleistä joita pelasin ykköspleikkarilla. sain eilen käsiini uusimman Wipeoutin demon ja täytyy sanoa, että fiilis oli kutakuinkin tallella!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Minäkin hankin aikoinaan Extreme 3Gn vauhdin tunteen takia, mutta pahasti petyin jo siinä.

Jos vauhdin tuntua haluaa niin täytyy ostaa Rollcage. Ainakin pc-versiossa vauhdin tuntua riitti!

Jaah, mielestäni Extremessä oli vauhtia mutta ohjausta olisi voitu säätää wipeout-maiseksi. Extremessä ohjaus on yliherkkä ja tunnoton.

Onko Fusionin graffat kehittyneet demoista, olin ainakin niihin tosi pettynyt PS2:n suorituskyvyn huomioonottaen.
 
itse ainakin yllätyin positiivisesti näiden manauksien jälkeen peliin.
Nyt olen pelannut putkeen 3h ja mikä pelissä on mielestäni parsta loistava tunnelma. Radat ovat hienosti suunniteltuja ja kauniita, mutta ei tosin uraauurtavia. Musiikki on loistavaa.
Mutta hienointa tässä on se kun makaat mahallasi lattialla 2m päässä 32" widescreenistä. Olet aloittamassa viimestä kierrosta, mutta et ehdi varikolle ja shieldsit huutaa niveaa. Kuulostaa siltä että aluksesi on saatu lukitukseen, mutta ehdit juuri lyödä shieldsit päälle ja ohitat pari kilpailijaa ennen maaliviiva missileillä maustaen. Tässä pelissä on todella se hampaat irvessä voittoon tunne.

Ja taustalla vielä Timo Maassin Old School Vibes. *kylmiä väreitä*
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani

Onko Fusionin graffat kehittyneet demoista, olin ainakin niihin tosi pettynyt PS2:n suorituskyvyn huomioonottaen.

Mitä itse näin kaverin luona, niin grafiikat olivat erittäin komeat. Samanlaiset kuin demossa tietenkin, mutta paikat missä ajetaan ovat kauniita. Selvästi ExtremeG3:sta hienomman näköinen.
 
Tämä peli vie mennessään kuten pelin edellisetkin osat. Pelattavuus on just sitä wipeoutmaista, ainut pieni miinus oli jossain vaiheessa pieni nykiminen, joka ei kuitenkaan haitaksi saakka ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Tämä peli vie mennessään kuten pelin edellisetkin osat. Pelattavuus on just sitä wipeoutmaista, ainut pieni miinus oli jossain vaiheessa pieni nykiminen, joka ei kuitenkaan haitaksi saakka ole.
Muuten en oo nykimista huomannut, paitsi kaksinpelissa veti kerran aivan jäihin
 
Tuohon nykimiseen voisi auttaa jos optioneista saa vähennettyä kilpailijoiden määrää (ehkä!)
Wip3out:ssa vähensin kilpailijat yleensä neljään joskus kahdeksaan, rupesi kyllästyttämään ainainen ruuhka
 
hetken ehtiny nyt pelata ja vaikuttaa kyllä mukavalta. pikkuviilaamista olis voinu vielä kyllä tehdä. alus välillä singahtaa seinän läpi/sisälle, pientä nykimistä isoissa rytinöissä. sahalaitaisuutta olisi voinu olla vähemmän... tiedän sitten ps2 antialiasointi kyvyistä... silti kyllä mahti peli!
 
Hei kuinka alukset käyttäytyvät hypyissä? Nuoleeko ne kaikki kummut vai hyppäävät hienosti kuten aikaisemmissa Wipeouteissa?
 
Tämä peli on loistava (Varauksella... on meinaan eka wipeoutti jota pelaan)

Peukut kipeänä pelailen nyt pelin kellon mukaan seitsemättä tuntia en voi juurikaan voi valittaa ehkä "bugeista". Ainoa valittamisen aihe on ehkä parin radan liika mutkaisuus, milloin ajelu muuttuu niin sanotuksi stägäksi.("airbrakes jees ai know but...") Mutta Extreme3g:n opettamana kaikkea ei voi heti osata ulkoa.

Toinen toivomuksen aihe peliin olisi kunnon jukeboxi jossa voisi soitattaa muzaa... On vaan sen verran kunnon klubi/ym. musaa taustalla jotta sitä kuuntelisi vallan mieluusti ilman että tarttee lähteä ajamaan.

-=Ishtar=-
 
Ylös Bottom