Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wip3out Fusion

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peepmaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mad_Bear
Hei kuinka alukset käyttäytyvät hypyissä? Nuoleeko ne kaikki kummut vai hyppäävät hienosti kuten aikaisemmissa Wipeouteissa?

Hyppyjä ei juurikaan ole, ainakaan suuria ja alukset käyttäytyvät hypyissä kuin SXX:n lautailijat, eli suhteellisen hyvin selkäytimeen soveltuvalla tavalla. Elikkä jos nokkaa vetää ylös niin alus leijuun pitempään ja päinvastoin.

En tosin osaa verrata tätä peliä edellisiin, koska en ole pelannut edellisiä osia muuta kuin näppikseltä, mikä ei Wörki( Olenhan entinen PC vammainen)

-=Ishtar=-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ishtar


Hyppyjä ei juurikaan ole, ainakaan suuria ja alukset käyttäytyvät hypyissä kuin SXX:n lautailijat, eli suhteellisen hyvin selkäytimeen soveltuvalla tavalla. Elikkä jos nokkaa vetää ylös niin alus leijuun pitempään ja päinvastoin.

En tosin osaa verrata tätä peliä edellisiin, koska en ole pelannut edellisiä osia muuta kuin näppikseltä, mikä ei Wörki( Olenhan entinen PC vammainen)

-=Ishtar=-

Kyllä aika suuria hyppyjä olen itse leiskautellut. En ole saanut ko kenttää auki vielä arkade tilaan, mutta yhdessä Challenge tehtävässä on aikamoinen hyppy jossa näkee koko kaupungin ylhäältäpäin ennen alastuloa kaupungin keskellä olevalle radalle. kewl
 
Joo, kyllä niitä hyppyjä ja vuoristoratamaisia ratoja alkaa avautua pelin puolenvälin tienoilla.

Eniten täsä uudessa Wipeoutissa häiritsee se että vastustajat käyttävät liikaa aseita, osumat keskeyttää liian usein juuri kun on päässyt keskittymään hyvään suoritukseen.
Vauhdintunne kasvaa kyllä koko ajan kun saa upgradettua alustaan.

Grafiikaltaan WO:Fusion on kyllä melkoisen heikko esitys. Luulisi ne sahalaidat ja vilkkumiset jo tässäkin pelissä saaneen pois kun monissa muissakin ne on jo historiaa. Nykimiset ärsyttää myös.
Kaikki tämä vaikka peli on ollut niin kauan kehitteillä, taisitten se oli 'valmis' jo melkein PS2 julkaisun aikaan (johon ajankohtaan tämä olisi sopinutkin paremmin koska tekniseltä tasoltaan WOF on aivan 1. sukupolven pelejä.) mutta pelin julkaisua siirrettiin muka markkinoitten kannalta otollisempaan aikaan.
Vuosi sitten tämä peli olisi vielä mennyt hienona tekisenä taidonnäytteenäkin, muttei enää.

Ja miksi ihmeessä ei ole kunnon replay toimintoa? Edes siinä pääsisi heiman paremmin ihailemaan maisemia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ishtar

Toinen toivomuksen aihe peliin olisi kunnon jukeboxi jossa voisi soitattaa muzaa... On vaan sen verran kunnon klubi/ym. musaa taustalla jotta sitä kuuntelisi vallan mieluusti ilman että tarttee lähteä ajamaan.

-=Ishtar=-

Joo. tämänhän ratkaisee heposti. Itse siirsin musiikit mikserin kautta tietokoneelle, valikoin 80min parhaita biisejä ja poltin itselleni oman Wipeout Fusion- Soundtrackin. Kelpaa kuunnella bileissä, bussissa ja ennenkaikkea tietysti autoa ajellessa... kunhan varoo kaasua ja pitää mielessä, että ilmajarut puuttuu ainakin perus-peugeotista... ;)

On muuten aivan mainio peli, vaikka vähän nykiikin välissä, ja onpa kerran jos toisenkin tullut lennettyä seinän läpi radalta ulos.
Ja jäinpä kerran kunnon hypyn jälkeen leijumaan korkealle radan yläpuolelle. Anti-Gravity todellakin...

Mutta silmät kuivuu kun ei kerkee räpyttelemään välissä :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Kaikki tämä vaikka peli on ollut niin kauan kehitteillä, taisitten se oli 'valmis' jo melkein PS2 julkaisun aikaan (johon ajankohtaan tämä olisi sopinutkin paremmin koska tekniseltä tasoltaan WOF on aivan 1. sukupolven pelejä.) mutta pelin julkaisua siirrettiin muka markkinoitten kannalta otollisempaan aikaan.
Vuosi sitten tämä peli olisi vielä mennyt hienona tekisenä taidonnäytteenäkin, muttei enää.

Muistaakseni suurimpana syynä WO Fusionin myöhästymiseen oli Sonyn määräys saada Formula One 2001 valmiiksi eli Studio Liverpool ei käyttänyt kaikkea aikaansa WipeOutin viilaamiseen (mikä kyllä näkyy :( ).
Anyway, ekan WipeOut Fusion-viikonloppuni jälkeen voin sanoa, että rasittavin piirre pelissä on se pelaamiseen kuluneen ajan laskin (+20h ;) ). Koukkukamaa, niinkuin aikaisemmatikin osat.
 
Pidempään pelanneena WO:F alkaa tuntua paremmalta.
Myöhemmät radat ovat graafisesti ja ratasuunnittelullisesti parempia.
Peli etenee alussa liian nopeasti, eikä ratoihin oikein joudu kunnolla tutustumaan ja opettelemaan, alkupään radat tulee helposti ajeltua huolimattomasti läpi.

Mutta loppupäässä alkaa jo tulla mukaan vanhaa kunnon WipeOut fiilistä, kun radat alkaa tuntea paremmin eikä ajelu ole niin holtitonta kuin alussa.

Silti yhä muutaman radan älytön mutkaisuus vie niistä pelinautinnon. Samaten vastustajien Quaket ja muut tehoaseet keskeyttävät liian usein. Aseet saa kyllä pois päältä mutta sitten ei itsekkään pääse räiskimään. Aiemmissa WOissa oli vastustajat paremmin tasapainossa. Vaikkakaan se ei ollut realistista että muut kuin itse ei voinut käyttää kaikkia aseita, niin pelin kannalta se oli parempi ratkaisu.
 
Nonni, eilen illalla Fusion jäi jumiin, kun aluksen säätämisen jälkeen painoin "accept". Ei auttanut kuin konsolin resetointi. Onneksi on se automaattitallennus päällä, niin ei ihan parku tullut.
Toinen vekkuli tapaus oli kuin ekan liigan tokassa skabassa, alkoi ruudulla olemaan melkoisesti toimintaa, niin ei frame rate laskenutkaan, vaan ruudulla vilisti muutaman sekunnin ajan kuvia sieltä täältä rataa ja sitten olikin jo "rescue imminent" :eek:.
Anyway, erittäin hyvä peli edelleen :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Designers Republic

<täältä löytynee asiasta mahdollisesti kiinnostuneet>

Jos diggailit edellisten WipeOuttien graafista ilmettä (siis tekstejä, logoja yms. ei pikseleitä ja polygoneja), kannattanee käydä vilkaisemassa The Designers Republicin netti-kauppaa, The Peoples Bureauta.
Saatavana mm. hiirimattoa ja avaimenperää (Home Access Device Identification Unit :D ), stailia taidegrafiikkaa (vaikkapa 1mx2m Auricom-logo (500£), 22 osainen Tokio-aiheinen teos-sarja (22mx2m, 11000£), hiukan edullisempia julisteita yms. T-paidat ovat, perkule, loppuunmyytyjä :mad:, toivottavasti tekevät joskus lisää.
Ja toivottavasti TDR palaa kehiin seuraavassa WipeOutissa, kun ei tosta Good Technologystä tunnu olevan oikein mihinkään...
 
Re: Designers Republic

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Ja toivottavasti TDR palaa kehiin seuraavassa WipeOutissa, kun ei tosta Good Technologystä tunnu olevan oikein mihinkään...

Ai, Fusionin ulkoasun oli tehnyt sitten ihan joku oikea desinghouse. On se vaan niin heikon näköistä se uusi sarjis-look, että luulin niiden tehneen sen Studio Liverpoolin sisällä. Ainoa hieno yksityiskohta on latauskuvan vaihduntakuvio, nam.
 
Re: Re: Designers Republic

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Ai, Fusionin ulkoasun oli tehnyt sitten ihan joku oikea desinghouse. On se vaan niin heikon näköistä se uusi sarjis-look, että luulin niiden tehneen sen Studio Liverpoolin sisällä. Ainoa hieno yksityiskohta on latauskuvan vaihduntakuvio, nam.
Ihmetyttää juuri esim. valikot yms. kun Good Technologyn tekemä virallinen WipeOut Fusion-saitti näyttää ihan tyylikkäältä...
 
Re: Re: Re: Designers Republic

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Ihmetyttää juuri esim. valikot yms. kun Good Technologyn tekemä virallinen WipeOut Fusion-saitti näyttää ihan tyylikkäältä...

Nettisivut näyttävät sen sijaan ihan vanhalta Wipeoutilta Desingners Republicin tekemänä. Tyylirikko mikä tyylirikko.

On muuten tämä Fusion saanut aika huonoa palautetta ns. asiantuntijoilta (sinä myös Shaban). On valitettu, että peli olisi liian samanlainen kuin edelliset osat, jota kyllä pidän aika ihmeellisenä, ottaen huomioon sen, että kyseessä on varmasti erilaisin Wipeout-osa koskaan. Ja jos vertaa johonkin GT3:een niin kyseessähän on melkein kuin ihan eri peli edeltäjiinsä nähden. Pidän erityisesti Fusionin AI:sta. Kilpailut tuntuvat siltä ettet ajaisi pelkästään pelkkien koneiden vierellä, sillä ne vaikuttavat todella kilpailevan voitosta tekemällä kaikkensa pysäyttääkseen sinut. League-systeemi on mainio lisä, sitä pelatessa ovat fiilikset melkein samanlaiset kuin jossain F1-pelissä. Liian lyhyt se vain on.
 
Tuli viimein pelattua tämän pelin arcade-mode läpi n. vuoden pelitauon jälkeen. Siinähän vierähtikin koko päivä. Hitto, että tääkin on hyvä peli. Onkohan uusia Wipeout-pelejä työn alla?
 
Ylös Bottom