Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WipEout HD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WipEout HD

Saas nähdä onko tässä pelissä myös niin, että jokainen mutka on mahdollista mennä ilman ilmajarrua

On varmaan mahdollista (hölläämällä kaasua) mutta tuntus muutaman pelitunnin jälkeen että just tuolla ilmajarrutuksella pääsee tiukista mutkista nopeiten ulos.

En oo ikinä WipEouttia pelannu ja ilman apuja mennään nyt, kysynkin, että onko tässä tarkotus paahtaa koko ajan X:ä pohjassa ja sitten niillä ilmajarruilla ja käänntämällä normaalista vain kääntyä tiukissa kurveissa vai pitääkö sitä kaasuakin höllätä välillä?

Itse ainakin paahdan kaasu pohjassa... tiedä sitten muuttuuko se jossain Rapierissa ja Phantomissa, viimeksi ajoin niin kovaa joskus XL:n aikoina :) Venomillahan ei ilmajarruja vielä käytännössä kauheasti tarvita. Oikeaoppinen ajolinja on tärkeintä - ihan kuten muissakin ajopeleissä - mutta Wipeoutissa se korostuu entisestään boost padien sijoittelun takia. Jos time trialeissa meinaa saada kultaa niin pitää vetää joka mutka todella tarkasti ulkoa sisään. Aika miehekkään tiukalle viritetty nuo aikarajat.

Jotenkin tuntu että liiga oli todella vaikea.. ekaa rataa oon koittanu ja tuntuu että alus (mikään alus) ei kulje mihinkään vaikka X on pohjassa.. muut painaa heti menemään. Muuten kyllä loistava peli.. en oo vielä muita modeja koittanu.. saatikka onlinea.

Kaikki kentät on otettu Puresta ja Pulsesta, taisi olla enemmän Puren ratoja.
WipEout Pure: Vineta K, Anulpha Pass, Chengou Project, Sebenco Climb, Übermall ja Sol 2
WipEout Pulse: Moa Therma ja Metropia
Jotenkin tuntu että liiga oli todella vaikea.. ekaa rataa oon koittanu ja tuntuu että alus (mikään alus) ei kulje mihinkään vaikka X on pohjassa.. muut painaa heti menemään. Muuten kyllä loistava peli.. en oo vielä muita modeja koittanu.. saatikka onlinea.
Starttihan on vauhdikkaampi, kun X:n painaa pohjaan heti lähtölaskun jälkeen. Sitä ei siis ole tarkoitus pitää pohjassa koko lähtölaskun ajan.

Starttihan on vauhdikkaampi, kun X:n painaa pohjaan heti lähtölaskun jälkeen. Sitä ei siis ole tarkoitus pitää pohjassa koko lähtölaskun ajan.
Ainiin.. noihan se meni jo PS1 wipeoutissa. Pitääkin testailla enemmän ku pääsee kotiin. :)

Ensimmäinen viesti täällä, ja tietenkin tähän topicciin. Ei pitäis lukea WipEout -keskusteluja kun ei
pääse PS3:n ääreen. Alkaa kuumottamaan pahasti.

Sain pelin ladattua ja asennettua joskus klo 21 jälkeen eilen ja tietysti heti tyypittämään. Peli toimii
hienosti ja näyttää ällistyttävältä. Sahalaitojakin huomattavasti vähemmän mitä esim. muissa PS3
-peleissä olen havainnut.

Karmeet vierotusoireet tässä vaiheessa.

Kaikki kentät on otettu Puresta ja Pulsesta, taisi olla enemmän Puren ratoja.

Tulevaisuudessa tähän julkaistaan kuitenkin uusia ratoja, joista ainakin osan pitäisi varmaankin olla täysin uusia.

Juu. näin muistelin ja tuossa sitä varmistelin ja kyllähän sen sitten huomasin, kun pelaan pääsi. Siinä hetki meni, että taas muisti Puren tiimoilta noi kentät, eli mistä ja miten ajaa, mutta aikas nopea ne palautu mieleen ja tulosta alkoi tulemaan.

Pulsea nyt ei tosin tullut koskaan osteltua, joten sen kenttien kanssa voi mennäkkin hivenen aikaa niitä opetellessa.

Siinä aamuyöstä hurahtikin sitten tosta vaan kolme tuntia, kun pelaan pääsi :D

Onkos tähän jotain vinkkiä jollakulla?

Startin jälkeen kyllä nappia painan ja ruudun "huurtuvat" hetkeksi startin jälkeen, mutta ei ainakaan omiin silmiin mitään boostausta tapahdu.

Puressa onnistui lähes poikkeuksetta melkein joka startissa, kun painoi Go-huudon kohdalla kaasua.

Onkos tähän jotain vinkkiä jollakulla?

Startin jälkeen kyllä nappia painan ja ruudun "huurtuvat" hetkeksi startin jälkeen, mutta ei ainakaan omiin silmiin mitään boostausta tapahdu.

Puressa onnistui lähes poikkeuksetta melkein joka startissa, kun painoi Go-huudon kohdalla kaasua.

itse kaasutan siinä suurin piirtein kun kakkonen on vaihtumassa ykköseksi, välillä ainakin saa hyvän lähdön. ehkä sen täysin oikean hetken oppii sitten kokeilemalla tarpeeksi.

näin muuten sut oshihiro eilen illalla (vai oliko yöllä), olit eka suomalainen jonka kanssa pelasin tota :)

On varmaan mahdollista (hölläämällä kaasua) mutta tuntus muutaman pelitunnin jälkeen että just tuolla ilmajarrutuksella pääsee tiukista mutkista nopeiten ulos.

Siis tarkoitin myös, että ilman, että pääsee kaasusta irti. Muutama tosiaan sellainen mutka on joista tuntuu pääsevän nopeammin ilmajarrun avulla ja jotkut tuntuu lähes mahdottomilta ilman sitä, mutta itse muistelen, että ainakin 2097:ää pelatessa (pelannut sitä selvästi eniten) hard-vaikeustasolla, viimisimmät kentät olivat mahdottomia voittaa jos käytit ilmajarrua tai mitään muutakaan tapaa jarruttaa. Ja lisäksi vaadittiin roppakaupalla hyvää onnea.

Huhhuh, hienointa tykitystä, mitä on olemassa. Zone-moodi varsinkin.:cool: 5.1 on ihan mahtava tässä pelissä ja ne värit ja tarkkuus ja tekstuurit ja värit. Mahtava paketti. Hengetön? Ehkä, jos pelaa 14 tuuman ruudulta monona.

Toi frendilistabugi vaan ottaa päähän. Pakkohan siihen on päivitys tulla? Heti ilmotusta, jos joltain Sonyn taholta tulee jotain infoa.

Wipeoutia Suomiporukalla ysin jälkeen, kaverilistalle varannu osan paikoista, mut osa on vapaata riistaa. VonBohne on PSN ja sillä löytyy matsi.

Tää on netissä niin hauskaa! Millä nopeudella te mieluiten pelaatte? Itse suosin tällä hetkellä "flash".

Miten tässä toimii nettipeli? Pelaajamäärä muistaakseni 8? Lagia? Onko pelin tekeminen helppoa? Onko hostilla riittävästi mahdollisuuksia vaikuttaa pelin asetuksiin? Toimiiko voice chat hyvin?

Noihin jos joku vastailis. Olis kivatietää etukäteen, että saako tästä myös hyvän moninpelin? :)

Miten tässä toimii nettipeli? Pelaajamäärä muistaakseni 8? Lagia? Onko pelin tekeminen helppoa? Onko hostilla riittävästi mahdollisuuksia vaikuttaa pelin asetuksiin? Toimiiko voice chat hyvin?

Noihin jos joku vastailis. Olis kivatietää etukäteen, että saako tästä myös hyvän moninpelin? :)

Nettipeli toimii helvatun hyvin. Itsellä ei ole kertaakaan ollut lagia. Pelien teko on hyvin simppeliä touhua ja latausajat ovat todella lyhyitä. Hosti saa päättää radat, onko aseet, mikä nopeus ja ottaako turnauksen vai yhden radan. Chattia en ole testannut kun skypessä on tullut puhuttua.

Chattia en ole testannut kun skypessä on tullut puhuttua.
Nettipeli pelaa muuten ok, mut tää chat on se heikoin lenkki kun mennään äänestykseen. Pätkii ja kuuluu huonosti, mut ei sitä paljon tuu käytettyä kun on nk. tangentin takana, eli defaulttiasetuksissa pitää painaa L1 pohjaan jotta voi puhua.

Tässä nyt aatoksia pitemmän nettisession jälkeen.

Plussat on jo aika pitkälle lueteltu mut tässä uusiksi:

- Lagia ei nimeksikään, parin jenkin kans pelasin ja muutaman kerran näkyi pientä warppailua, mutta ei häiritsevästi.
- Hostilla hyvät mahdollisuudet säätää peliä miten tykkää, yhden radan kisoja voi vetää, tournament tais olla 14 kisaa pisimmillään, mutta tästä en oo varma. Neljää ja kuutta vedin itse.
- Kaikki radat on auki netissä, vaikka yksinpelitilassa ei olis yhtään rataa ajettu läpi.

Miinuksia:

- Puhechat on hanurista, pätkii ja on puuroa ainakin mulla molempiin suuntiin. Käytössä Logitechin USB-headset.
- Lobbyyn tarttis tekstiviestimen puhechatin kaveriksi, menee mikittömillä säädöksi XMB:n puolella. Eli hidasta ja kankeaa.
- Kisaa ei voi tulla speccaamaan kesken kaiken eli jos matsi on kesken niin lobbyyn ei pääse. Ilmoittaa jotain erroria, josta mulla ei ole tietoa. Hostasin koko ajan mutta viestiä tuli tämänkaltaisista ongelmista.

Tossapa pääpiirteittäin nettipelin plussia ja miinuksia.

Lisätään vielä se, että sopivan hostin hakeminen menee usein metsästykseksi kun lista vaihtuu jatkuvasti kursorin alla. Monta kertaa jo tullut mentyä aivan väärään peliin viime hetken muutosten takia. Itse peli kyllä toimii kiitettävän tarkasti ja siististi.

Lisätään vielä se, että sopivan hostin hakeminen menee usein metsästykseksi kun lista vaihtuu jatkuvasti kursorin alla.
Tuohon auttaa jonkin verran filttereiden käyttö, eli määrittelee itse, minkä tyyppisiä kisoja hakee ja missä luokassa, niin valikoima hiukan karsiutuu, eikä lista muutu välttämättä niin vauhdikkaasti.

Ylös Bottom