Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wolfenstein II: The New Colossus

Tulipas yksi kohtaus jossa olin vähän aikaa, että mitä hittoa o_O

Elikkä siellä sukellusvenessä asevarikolla istuu nainen, joka puhuu Suomea ja taisi olla ihan suomalainen nimikin (en nyt muista sitä) ja olihan tuo hitusen outoa kuulla omaa äidinkieltä pelissä :)
 
Peli on rautaa - ainakin sen tunnin ajan, mitä kerkesin pelata, ennen kuin alkoikin sitten tämä troubleshooting teknisten ongelmien kanssa. Voi vitsit, että PC-pelaaminen onkin kivaa.

Ainakin ekat hetket tuntuivat mukavasti jalostavan vielä sitä konseptia, mikä on The New Orderissa tavallaan ihan tuoretta, eli täysin ylimitoitettua ja hillitöntä räiskintää järjenvastaisissa puitteissa, mutta kuitenkin sitä kautta käsitellen fasismin ja väkivallan subtiilimpiakin puolia. Tai no, ei nyt välttämättä mitään tajunnanräjäyttävää, mutta arvostin kuitenkin

natsiupseerin vuorovaikutusta ylipainoisen tyttärensä kanssa - esitettynä juuri samanaikaisesti hillittömän väkivaltaisen murhaamisen näyttämöllä. Äiti epäinhimillistää ja alistaa tytärtään, eikä ero tuossa kohtelussa ole kovinkaan suuri teloitettaviksi juntattujen vastarintataistelijoiden välillä.
 
Collector's Edition lähti tulemaan CDONista torstaina, takuuhyvää jaksaa odottaa (eli ei). :p
 
Osaa kyllä olla raivostuttavan vaikea peli välillä ja oli pakko laskea vaikeustasoa, kun ei hermot kestä enään :(

Onkos muut konsolilla pelaavat huomanneet, että tähtääminen on hankalaa tässä pelissä (tai sitten olen vain tosi paska) mutta ei ole yhtä tarkkaa, kuin esim codeissa ja senkin takia tulee kuolemia paljon.

Läpi meni ja 13 tuntia siihen sain menemään, mutta viellä olisi sivutehtäviä iso läjä tekemättä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Päätarina meni läpi ja siinä meni se 6 tuntia. Tuntu vähän lyhkäseltä, en edes yrittäny juosta peliä läpi, keräsin myös lähes kaiken kerättävän roinan kentistä. Pelasin sillä keskimmäisellä vaikeustasolla Bring em onilla, joka oli ihan sopiva. Tarpeeks haastetta oli tolla ja tuli jopa kuoltua muutaman kerran.

On päätarinan jälkeen mahdollista mennä takas pelimaailmaan tekemään tehtäviä, mutta ne on vain backtrackaamista joka ei omaan makuun kiinnosta niin saa riittää tää peli tohon päätarinaan.
 
Päätarina meni läpi ja siinä meni se 6 tuntia. Tuntu vähän lyhkäseltä, en edes yrittäny juosta peliä läpi, keräsin myös lähes kaiken kerättävän roinan kentistä. Pelasin sillä keskimmäisellä vaikeustasolla Bring em onilla, joka oli ihan sopiva. Tarpeeks haastetta oli tolla ja tuli jopa kuoltua muutaman kerran.

On päätarinan jälkeen mahdollista mennä takas pelimaailmaan tekemään tehtäviä, mutta ne on vain backtrackaamista joka ei omaan makuun kiinnosta niin saa riittää tää peli tohon päätarinaan.

6h nyt kyllä puhut kyllä täyttä pask........
 
6h nyt kyllä puhut kyllä täyttä pask........
Nope:
viyGNOV.png

"Keep playing" acchi tulee päätarinan jälkeen. Päätarinan jälkeen pelasin yhden päätarinan jälkeisistä tehtävistä jossa meni se noin 20 minsaa. Niin jos tarkkoja ollaan päätarinassa meni se noin 6,5 tuntia mulla.
 
Nope:
viyGNOV.png

"Keep playing" acchi tulee päätarinan jälkeen. Päätarinan jälkeen pelasin yhden päätarinan jälkeisistä tehtävistä jossa meni se noin 20 minsaa. Niin jos tarkkoja ollaan päätarinassa meni se noin 6,5 tuntia mulla.

Otappa vielä kuva itse pelin valikosta extras--> ja statistics
 
Päätarina meni läpi ja siinä meni se 6 tuntia. Tuntu vähän lyhkäseltä, en edes yrittäny juosta peliä läpi, keräsin myös lähes kaiken kerättävän roinan kentistä. Pelasin sillä keskimmäisellä vaikeustasolla Bring em onilla, joka oli ihan sopiva. Tarpeeks haastetta oli tolla ja tuli jopa kuoltua muutaman kerran.

Aika haipakkaa olet mennyt. Do or Die -vaikeustasolla menen itse. Olen varma, että perkien grindaus maksimiin sekä kaikkien esineiden kerääminen tulevat viemään minulla aikaa ainakin viisinkertaisen määrän sinun loppuaikaasi verrattuna.

Tosin meni (tämäkin) peli jäihin odottamaan viikon verran sitä parasta konsoliversiota.
 
Miksei tuo statistiikka riitä? Tuohan kertoo sen kuinka kauan peli on ollut päällä, joten tuossa on kaikki latausajatkin. Tai ainakin näin on Xboxin puolella.
Tuollanen peliaikaa tilastoiva ominaisuus pitäis olla myös pleikkarin puolella. Tai jos on niin kertokaa mistä sen löytää?
 
6h pitää varmasti paikkansa, mutta melkoista haipakkaa peliä on pitänyt pelata. Omalla kohdalla kello näyttää noin 11 tuntia varsinaista pelaamista, ja olen noin 65% kohdalla tarinassa. Itse tietysti onnistun käyttämään ihan käsittämättömän määrän aikaa lyhyissäkin peleissä, jos niihin oikein tykästyn, ja pelaan korkealla vaikeustasolla ollen samalla huono pelaamaan, eli sinänsä luku ei ole ihan vertailukelpoinen.

Pidän tästä tosiaan paljon. Koko vaihtoehtoinen poliittinen historia, mikä pelin taustalle on luotu, on elävä ja yksityiskohtainen. Paljon törmää korollaareihin varsinaisesta historiasta ja sen tulkinnasta, kuten vaikkapa atomipommin oikeuttamisesta. Teemat eivät ole uusia, mutta ne on toteutettu fiksusti. Samalla monista kentältä löytyvistä sanomalehdistä löytyvä retoriikka muistuttaa hauskasti vaikkapa Venäjän uutistoimistojen tai ulkoministeriön kannanottoja.

Pelimekaanisesti tätä on onni ja ilo pelata. Roiskinta on todella kivaa, vaikka vaikeaa. Vaikeus on kuitenkin toteutettu tavalla, joka ei riko peliä. Liian usein korkeat vaikeustasot videopeleissä johtavat pelin "väärinkäyttämiseen" ja tylsiin taktiikoihin, joita on pakko käyttää, kun luonnollinen pelaaminen ei enää onnistu. Tässä on todella käytetty ajatusta tuon välttämiseen, ja arvostan sitä suuresti.
 
Viimeksi muokattu:
Kati Outinen päätyi videopeliin natsien hallitsemasta maailmasta

Tuomivaara on lystikäs tapaus. Hänellä on taipumus heittää englannin sekaan suomalaisia kirosanoja kuten ”perkele”. Pelaajaa hän kannustaa huutamalla toisinaan ”sisu”.

– Vuorosanat oli käsikirjoitettu, mutta kun ehdotin, voisinko sanoa näin tai näin, ehdotelmani otettiin avosylin vastaan. Eli sain improvisoida, Outinen kertoo myöntäen, että muun muassa kirosanat olivat omaa keksintöä.

Kyseessä on ensimmäinen videopelirooli Outiselle, joka on aikaisemmin dubannut piirrettyjä 80- ja 90-luvulla.

– Tämä on samankaltaista hommaa ja tykkään siitä tosi paljon. Se on tosi hauskaa.

Lähde: https://www.is.fi/digitoday/art-2000005430604.html






 
Reilu 6h meni täälläkin..Loistava kokemus..Ei ihan New orderin tasolle päässyt omasta mielestä, mutta laatupeli siltikin.. Perus Xbonella tuli pelattua ja pyöri loistavasti ja ei mitään valittamista ollut pelin toiminnan suhteen..
 
Kerkesi toimia oikein mukavasti hyvän aikaa, mutta nyt joko uusin patchi tai AMD:n (pelin pelaamiseksi pakollinen) ajuripäivitys sössi pelin jälleen. Ruudunpäivitys tippui noin puoleen aikaisemmasta, ja grafiikka virheilee etenkin skyboxien osalta.

Todella turhauttavaa. Annan tämän olla, kunnes kaikki on korjattu. Toivottavasti näin nyt myös käy.
 
Peliä hyvän matkaa takana, 5 tuntia. Loistavaa natsien ammuskelua tämä kyllä on. Parhaita ampumispelejä minusta. Parissa kohtaa on pakko ollut laskea vaikeutta kun kuolee ensim parikymmentä kertaa.

Kyllä tarina etenee mielestäni hyvin. Tuo ''päämaja'' on kyllä helvetillinen sokkelo. Sinne eksyy samantein. Ja kyllä tuli samalla sekunnilla mieleen Mafia 3 Cassandra kun tämä musta afropäinen leidi vauvansa kanssa astui kuvioihin. Tämä on mielestäni huono asia, jos pelin hahmo on selvästi yhdistettynä toiseen peliin, vie huomion muualle.

Loistava peli kyllä.
 
Tuli eilen läpäistyä. Pelasin alkuun vaikemmailla suunnilleen puoleen väliin, mutta alkoi tulla liikaa cod4 veteran muistoja niin pidin pari päivää taukoa ja laskin pykälällä. Siinä oli itselle juuri passeli taso. Ei enää instakuolemia mutta kuitenkin vastusta.

Itse pelihän oli menevää viihdettä kuten aikaisempi osakin. Tuli pariin otteeseen naurettua ääneen, mikä on harvinaista fps campaigneja pelattaessa. Aseissa olisi saanut olla mielestäni vähän enemmän mielikuvitusta. Nyt tuntui päivitysten jälkeenkin että oli aika perus rynkkyä ja smg:tä lapasessa. Kranaatit olivat todella surkeita? Tuntui aina että ne kimposivat ihan ihmeellisesti johonkin, tai sitten viholliset juoksivat karkuun ennen räjähdystä. EMP päivityksen myötä niistä sentään tuli jokseenkin hyödyllisiä robotteja vastaan. Kenttäsuunnittelussa oli omaan makuun liikaa pimeitä viemäreitä tai romahtamispisteessä olevia kerrostaloja. Melee combattiin otettua mallia Doomista, vaikkei voikkaan teleportata niin paljoa viholliseen kiinni. Tuntui myös kokoajan olevan minimap (turhan) täynnä "point of interestejä" mitkä täytyy uteliaana sieluna käydä kaikki tutkimassa, vaikka olisivatkin vain kirjeitä Klaussin äidille. Stealth tuntui myös menevän reisille kokoajan, mutta se saattoi myös olla omaa kyvyttömyyttä. Onneksi tämän pelin vahvuus onkin gunplay eikä niinkään se kyykistely, joten paskan osuessa tuulettimeen ei oikeastaan edes harmittanut.

Vault aukeaa muistaakseni tänään tai huomenna, joten täytyy silloin käydä ainakin vielä kurkkaamassa mitä sieltä löytyy. Turhan paljon oli myös mielestäni jätetty collectiblejä (mm. weapon upgradeja) näihin omatoimisiin sivutehtäviin. Mitkä ovat siis käytännössä campaignissa jo nähtyjä kenttiä, joista pelataan vain tietty osa, rymistellään toiseen suuntaan ja/tai on täytetty uusilla vaikeimmilla vihollisilla. Hieman laiskaa suunnittelua mielestäni. Olisin halunnut nähdä ihan uusia kenttiä, enkä nuohota vanhoja uusiksi. Muutaman jaksoin näitä vetää ja sittten loppui motivaatio. Ei tämä misään nimessä silti huono peli ole, vaikka nyt tulikin enemmän negatiivistä tekstiä. Gameplay itsessään on kuitenkin hauskaa ja toimivaa minkä ansioista peliä oli ilo pelata. Sanoisin että 8/10
 
Ylös Bottom