Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Miltä se ajotuntuma vaikutti sitten tarkemmin? Mikä siitä teki huonomman kuin Colinin ajotuntuman? Minkälainen se oli verrattuna WRC 1seen? Kuinka sulavaa oli ruudunpäivitys? Pelasitko ratilla vai padilla?
Vaikea vielä eritellä ajotuntumaa tarkasti, mutta ainakin ilmalennoissa auto tuntuu liian kevyeltä. Jotenkin vain perstuntumalta Colin tuntuu
omasta mielestäni paremmalta. Mutta ei paljon, kyllä wrc:ssäkin ajaminen ihan mukavaa on. Ehkä osasyy oli radoilla, ne joita koitin (esim. Kreikkaa ja Kyprosta) oli niin mutkaisia että ehti melkein korkeintaan kolmosvaihteelle. Suomeakin vähän koitin ja sen radat oli sentään vähän vauhdikkaampia. Ainakin WRC1:n liika helppous on historiaa, luulisin. Ja kuten sanoin, en eilen oikein jaksanut keskittyä hommaan kunnolla, ehkä sekin vaikutti.
Ja tämä nyt ei ajotuntumaan varsinaisesti liity mutta rataa reunustavat esim. kiviaidat yleensä ärsyttävästi pysäyttävät ja kääntävät auton poikittain eikä niihin voi nojata oikein ollenkaan.
Ruudunpäivitys on täydellisen sulava, ei mun testin aikana ainakaan nykiny pätkääkään.
Pelaan Momolla ja se toimii. Vähän pelotti kun forcet ei mene päälle pelin käynnistyessä mutta ne meneekin vasta viime hetkellä kun lähtölaskenta loppuu. Vaihteetkin toimii laipoilla toisin kuin colinissa. Ainoa moka mikä rattiohjauksessa on, on peruutus. Pakkia en saanut kokoautomaattivaihteilla ollenkaan päälle, puoliautomaatilla vaivoin. Vain manuaalilla pakin saa normaalisti vaihtamalla päälle, mutta sittenkin peruuttaminen tapahtuu jarrua painamalla ja yleensä auto peruuttaa etanan vauhdilla
Dualshockilla koitin myös ja sillä peruutusvauhti on normaali jarrua painamalla. Olisko tämä pelkästään Momon yhteensopivuusongelma, se selviää vasta kun jonkun toisen ratin omistaja saa pelin testiin.
Niin ja nappeja ei ainakaan ratilla saanu muuttaa ja käsijarru on oikealla keskimmäisessä napissa kun se lähes kaikissa muissa peleissä on ollut ylimmäisessä, punaisessa napissa, josta WRC2:ssa vaihdetaan kuvakulmaa. Ei hyvä.
Rattiohjauksesta löytyy kunnon tärinät, siitä plussaa. Jo hiekalla ajaminenkin täristää mukavasti. Valikoista löytyy efekteille voimakkuussäädin mutta en vielä testannut päteekö se rattiohjaukseen.