Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC 2 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Pidettiinpä taas pitkästä aikaa vkl:na kavereiden kanssa kunnon peli-ilta. Teemana oli ajo-pelit. Vaikka pelattavana oli mm. uusin Colini, GT3 ralliosuus ja WRC vei voiton. Jos vertaa esim. Colinin ääniä WRC ääniin, Colini häviää 6-0. WRC:ssä on sentään kunnon alustan kolinat. Odotan WRC Extremeä todella innolla...
 
No niin, jonkun verran jaksoin eilen WRC2:sta testata vaikken oikein ollut rallituulella...yhden rallin ajoin melkein läpi ;) Tai oikeastaan käytin pelin Oma ralli-moodia, jossa saa muodostaa kolmipäiväisen rallin mistä tahansa kuudesta mm-sarjan erikoiskokeesta.

Se täytyy heti sanoa että itse pidän Colinin ajotuntumasta enemmän. Tunnelma on tietty WRC2:ssa aivan eri tasolla kun on kaikki viralliset autot ja kuskit. Kuskitkin ovat itsensä näköisiä. Ja pelimuotoja riittää.

Mulle muuten kävi just samanlailla ku XShavalle, eli auto jäi jumiin. Mulla se sentään tippu hetken päästä takaisin ajettavaksi mutta aika paha bugi kuitenkin.

Jos on jotain kysyttävää niin voin yrittää vastata. Joihinkin en varmaan vielä eilisen testin perusteella pysty vastaamaan mutta myöhemmin sitten. Ei vaan pääse mm-sarjaa aloittamaan kun muistikortti pentele on aivan täynnä ja 1,5 megaa pitäis jostain kaivaa :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Mulle muuten kävi just samanlailla ku XShavalle, eli auto jäi jumiin. Mulla se sentään tippu hetken päästä takaisin ajettavaksi mutta aika paha bugi kuitenkin.

Eilen auto meni ympäri ja jäi katolleen. Kun aikani odotin, niin huomasin valikon. Eli valikosta auton saa palautettua tielle.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Ei vaan pääse mm-sarjaa aloittamaan kun muistikortti pentele on aivan täynnä ja 1,5 megaa pitäis jostain kaivaa :mad:

Tämä taas näitä tyhmiä pelejä, jossa peli tallentaa vain ekaan muistikorttiin. Itse joudun WRC2:en ajaksi vaihtamaan muistikorttien paikka. Ykköskortti alkaa olla jo tupaten täynnä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy

Jos on jotain kysyttävää niin voin yrittää vastata.
Miltä se ajotuntuma vaikutti sitten tarkemmin? Mikä siitä teki huonomman kuin Colinin ajotuntuman? Minkälainen se oli verrattuna WRC 1seen? Kuinka sulavaa oli ruudunpäivitys? Pelasitko ratilla vai padilla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Miltä se ajotuntuma vaikutti sitten tarkemmin? Mikä siitä teki huonomman kuin Colinin ajotuntuman? Minkälainen se oli verrattuna WRC 1seen? Kuinka sulavaa oli ruudunpäivitys? Pelasitko ratilla vai padilla?

Vaikea vielä eritellä ajotuntumaa tarkasti, mutta ainakin ilmalennoissa auto tuntuu liian kevyeltä. Jotenkin vain perstuntumalta Colin tuntuu omasta mielestäni paremmalta. Mutta ei paljon, kyllä wrc:ssäkin ajaminen ihan mukavaa on. Ehkä osasyy oli radoilla, ne joita koitin (esim. Kreikkaa ja Kyprosta) oli niin mutkaisia että ehti melkein korkeintaan kolmosvaihteelle. Suomeakin vähän koitin ja sen radat oli sentään vähän vauhdikkaampia. Ainakin WRC1:n liika helppous on historiaa, luulisin. Ja kuten sanoin, en eilen oikein jaksanut keskittyä hommaan kunnolla, ehkä sekin vaikutti.

Ja tämä nyt ei ajotuntumaan varsinaisesti liity mutta rataa reunustavat esim. kiviaidat yleensä ärsyttävästi pysäyttävät ja kääntävät auton poikittain eikä niihin voi nojata oikein ollenkaan.

Ruudunpäivitys on täydellisen sulava, ei mun testin aikana ainakaan nykiny pätkääkään.

Pelaan Momolla ja se toimii. Vähän pelotti kun forcet ei mene päälle pelin käynnistyessä mutta ne meneekin vasta viime hetkellä kun lähtölaskenta loppuu. Vaihteetkin toimii laipoilla toisin kuin colinissa. Ainoa moka mikä rattiohjauksessa on, on peruutus. Pakkia en saanut kokoautomaattivaihteilla ollenkaan päälle, puoliautomaatilla vaivoin. Vain manuaalilla pakin saa normaalisti vaihtamalla päälle, mutta sittenkin peruuttaminen tapahtuu jarrua painamalla ja yleensä auto peruuttaa etanan vauhdilla :( Dualshockilla koitin myös ja sillä peruutusvauhti on normaali jarrua painamalla. Olisko tämä pelkästään Momon yhteensopivuusongelma, se selviää vasta kun jonkun toisen ratin omistaja saa pelin testiin.

Niin ja nappeja ei ainakaan ratilla saanu muuttaa ja käsijarru on oikealla keskimmäisessä napissa kun se lähes kaikissa muissa peleissä on ollut ylimmäisessä, punaisessa napissa, josta WRC2:ssa vaihdetaan kuvakulmaa. Ei hyvä.

Rattiohjauksesta löytyy kunnon tärinät, siitä plussaa. Jo hiekalla ajaminenkin täristää mukavasti. Valikoista löytyy efekteille voimakkuussäädin mutta en vielä testannut päteekö se rattiohjaukseen.
 
Jeremy nyt kun olet varmaankin pelannut peliä hieman enemmän niin miltä se nyt vaikuttaa? Kumpi vie mielestäsi voiton - Colin vai WRC? Plussia, miinuksia pidemmän pelailun jälkeen? Vastaile jos jaksat ja olet pelannut WRC 2sta nyt enemmälti.
 
En ole vielä ehtinyt perehtyä, tänään illalla juuri ajattelin testailla vähän tarkemmin. Sarjaa en voi ihan vielä alottaa, huomenna pitäis tulla postissa X-port ja sitten saan raivattua muistikortille tilaa ja voin aloittaa mm-sarjan. Mutta tänään yritän ajella kuitenkin jonkun verran joten eiköhän huomenna jo jotain kommenttia irtoa.
 
No pitihän se alkaa kaivamaan tieto esille etten ihan omiani höpise.

Tässä lainaus näiden sivujen peliarvostelusta:
"Kielivalintoja on useita ja suomenkielisen rallien esittely-spiikin hoitaa Ruutulippu-ohjelman rallilegenda, Erkki Vanhanen. Suomenkielisen kartanlukijan ääni on Markus Grönholmin kartanlukijan Timo Rautiaisen."

Ja tämä on siis WRC1:stä.

Minä kyllä itsekin ihmettelen kun ne tuota mainoksissa aina julistavat että suomenkielinen kartanlukija.
Taitaa olla mainoskikka:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
No pitihän se alkaa kaivamaan tieto esille etten ihan omiani höpise.

Tässä lainaus näiden sivujen peliarvostelusta:
"Kielivalintoja on useita ja suomenkielisen rallien esittely-spiikin hoitaa Ruutulippu-ohjelman rallilegenda, Erkki Vanhanen. Suomenkielisen kartanlukijan ääni on Markus Grönholmin kartanlukijan Timo Rautiaisen."

Ja tämä on siis WRC1:stä.

Minä kyllä itsekin ihmettelen kun ne tuota mainoksissa aina julistavat että suomenkielinen kartanlukija.
Taitaa olla mainoskikka:)

Joo, ja taisi olla vielä joku muukin suomalainen kartanlukija. Muistan kun ajelin ensin pösöllä ja sitte oisko nyt ollu mitsulla, niin kartanlukija oli joku toinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nakke
Joo, ja taisi olla vielä joku muukin suomalainen kartanlukija. Muistan kun ajelin ensin pösöllä ja sitte oisko nyt ollu mitsulla, niin kartanlukija oli joku toinen.

No sehän oli Olli Koivusalo, Ruutulipun juontajana tunnettu:)
 
No, tässä vähän lisäkommenttia. Ekana pitää ottaa takaisin pahat puheet tuosta ratilla peruutuksesta, toisella pelikerralla jostain syystä pakki toimi ihan hyvin, eli automaatilla ja puoliautomaatilla peruutus toimii ihan normaalisti pelkästään jarrua painamalla, manuaalilla pitää vaihtaa ensin pakki päälle (mikä on aika hidasta jos sattuu esim. vitosvaihteella törmäämään johonkin, siinä sitten 6 kertaa rämppäät alaspäin vaihtajaa) ja sitten jarrulla peruuttaa.

Ajotuntuma on selvästi "jäykempi" kuin Colinissa eli ihan yhtä kahva edellä ei WRC2:ssa mennä. Testasin välissä WRC1:stä jonka jälkeen kakkosessa olennaisin muutos oli selvä: vauhti on kasvanut huimasti ja tiet kaventuneet paljon. Varmasti tällekin ajotuntumalle ystäviä löytyy enkä minäkään sitä surkeaksi väitä, pidän vain itse Colinin tuntumasta enemmän.

Plus/miinus mitä nopeasti tulee mieleen:

+ nätti eikä töki yhtään
+ lisenssi
+ pelimuodot
+ realistisuus tietyissä asioissa (esim. huoltoalueilla pitää toimia reaaliajassa, kello tikittää ja huoltoaika vähenee)
+ vauhdintunne
+ uusinnat
+/- vaikea (ainakin mulle)
- auton fysiikanmallinnus ei kovin realistinen
- vaurionmallinnus ei ehkä ulkoisesti Colinin tasolla (sisäisestä en osaa vielä sanoa)

Loput kommentit taidan säästää arvosteluun ;) Toki saa kysyä jos on kysyttävää. Mitä Colinin tai WRC:n paremmuuteen tulee niin todella vaikea sanoa ja hyvin pitkälle makuasia. En edes osaa (ainakaan vielä) sanoa kumman itse valitsisin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
- auton fysiikanmallinnus ei kovin realistinen
- vaurionmallinnus ei ehkä ulkoisesti Colinin tasolla (sisäisestä en osaa vielä sanoa)
Pitää saada se viimeinen vaikeustaso auki, niin näkee miten siellä toimii.

Ainakin haastekisassa auto sisäisesti vaurioituu. Meinaan oli pikkasen vaikea ajaa kisaa loppuun, kun auto väkisin kampesi vasemmalle törmäyksien jälkeen. Puskuri repsotti ja konepelti ylhäällä(Hytistä ajamisesta ei tullut mitään, kun ei nähnyt sitten mitään).


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy

Loput kommentit taidan säästää arvosteluun ;)

Juu, kohta ei jää mitään kirjoitettavaa siihen, kun kaikki löytyy täältä ;)
 
Toki saa kysyä jos on kysyttävää.
Onko kamerakulmia enemmän kuin colinissa? Onko puskurikameraa? Tämän puuttuminen colinista oli ainakin omasta mielestä pitkä miinus, koska pelaan siitä kuvakulmasta kaikkia autopelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Onko kamerakulmia enemmän kuin colinissa? Onko puskurikameraa? Tämän puuttuminen colinista oli ainakin omasta mielestä pitkä miinus, koska pelaan siitä kuvakulmasta kaikkia autopelejä.

Löytyy puskurikamera, konepellin päältä, kuskin paikalta tuulilasin takaa ja saattaa olla (ihan varma en nyt ole) vielä yksi kuvakulma taaempana ohjaamossa kuten WRC1:ssä. Lisäksi auton takana ainakin yksi kuvakulma.

Kyllähän auto vaurioituu, mutta edelleen sen eteen saa tehdä aika paljon töitä (onko mulla vähän vääristyny käsitys ajopelien tarkoituksesta?). Mullakin tuli toi konepelti ylös kun oikein tarkoituksella mälläsin ja sen jälkeen ei tosiaan auton sisäisestä kuvakulmasta näe yhtään mitään, koska pelti ei edes lennä pois kuten Colinissa (tosin irtosi kun runnoi vähän lisää :) ). Keskeytystä en saanut aikaan sitten millään. Konekuskit kyllä joskus keskeyttää kuten Colinissakin.
 
Hyvältä kuullostaa kaikinpuolin. Omaan korvaan toi Jeremyn mainitsema "jäykempi" ajotuntuma kuullostaa hyvältä ja luulenkin, että itse pidän enemmän WRCn ajotuntumasta kuin Colinin.

Toivottavasti tämä nyt on sitten kaikkien odotuksien arvoinen ralli vihdoinkin. V-rally 3 oli pettymys, Colin oli lievä pettymys, toivottvasti WRC on toiveiden täyttymys. :)

Enää 5 yötä. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Kyllähän auto vaurioituu, mutta edelleen sen eteen saa tehdä aika paljon töitä (onko mulla vähän vääristyny käsitys ajopelien tarkoituksesta?). Mullakin tuli toi konepelti ylös kun oikein tarkoituksella mälläsin ja sen jälkeen ei tosiaan auton sisäisestä kuvakulmasta näe yhtään mitään, koska pelti ei edes lennä pois kuten Colinissa (tosin irtosi kun runnoi vähän lisää :) ). Keskeytystä en saanut aikaan sitten millään. Konekuskit kyllä joskus keskeyttää kuten Colinissakin.

Millä vaikeustasolla kokeilit vaurioitumista? Tietääkseni vauriot syntyvät, sitä helpommin mitä suuremmalla vaikeustasolla pelataan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aku313
Millä vaikeustasolla kokeilit vaurioitumista? Tietääkseni vauriot syntyvät, sitä helpommin mitä suuremmalla vaikeustasolla pelataan.

Ammattilaistasolla, eli korkeimmalla mikä on valittavissa alussa (en tiedä tuleeko vielä kolmas taso kun ammattilaisella on voittanut jotain). Aloittelijatasolla ei tule vaurioita ollenkaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom