Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wrc 2001

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Selvennetäänpä muutama asia...


Aina löytyy ihmisiä, jotka eivät pääse sinuiksi jonkun tietyn pelin ajotuntuman kanssa. Ehkä Nakkerton koki ajotuntuman itselleen huonoksi. Kaiken lisäksi hän pelasi peliä padin kanssa, ratilla tilanne olisi saattanut olla toinen.

:)

Tuo ajotuntuma juttu on kyllä valitettavan totta. Olen aina halunnut oppia pitämään Codemastersin pelien ajotuntumasta, ikinä en vain ole oppinut.
Sama koskee niin TOCA kuin CMR sarjaa, Insanea en ole pelannut.
Olen pelannut CMR:ää näppäimistöllä, padilla ja ratilla, mikään ei niistä oikein sopinut minulle, sama juttu CMR2.0:llan kanssa.

Nakkerton: Mikä pelin ajotuntumassa häiritsee? Kääntyileekö auto liian rajusti? Eikö pitoa ole tarpeeksi?
 
Käykääpä katsomassa osoite www.wrc.com ja sieltä vasemmalla olevaan "PS2 WRC Challenge" linkkiin.

Tuo kisa tuntuu ihan mielenkiintoiselta ja pelissä on siis tuollainen kisa mahdollisuus johon pääsee sivujen antamalla koodilla aikanaan.
 
Joulukuun OPM2 Magazinessä on pelattava demo WRC pelistä. Pelattavaa on 2 rataa, Argentiina ja Monaco Ford Focus autolla.

Ainakin demossa ajotuntuma on kohdallaan, tietty moittimistakin on.
GT3 rallituntumaan GT ratiilla tottuneena, ja siitä pitävänä, WRC:n ajotuntuma tuntuu ehkä liian kevyeltä. Ratti ei pane vastaan tarpeeksi, ja force efektit on aika vaimeat. Toivottavasti lopullisessa pelissä on säätömahdollisuuksia.

Muutenkin auto tuntuu jotenkin liian kevyeltä, ja tuntuma tiehen on hieman huonompi kuin GT3:ssa. Ohjattavuus on sopivan herkkä, mutta jotenkin se tuntui liian helpolta ohjata ollaksen ralliauto, kunnon luisuja GT3 tapaan on vaikea saada aikaan. Tosin se voi johtua demossa olevista radoista, toinen on lumikeli asfaltti ja toinen kuiva vuoristotie.

DualShock ohjaimella en ole paljoa pelannut, mutta sen vähän perusteella ohjaus ainakin totteli hyvin, liika helppous ehkä oli siinäkin havaittavissa.

Rallipelikokemukseni tosin rajoittuvat GT3:een ja tähän demoon, sekä PsOne VRallyyn vanhalla ei analogisella ohjaimella, ja PC CMR2:een näppiksellä. JOten en voi verrata WRCtä kuin GT3:een.

Graafisesti WRC on hyvä, radat on hienot ja popuppia ei ole kuin harvoin kaikkein kaukaisimmissa kohteissa. Auto (demossa Ford Focus) on mallinnettu aidónoloisesti, ja kuskin sekä kartanlukijan animaatio toteutettu hyvin. Ruudunpäivitys ajettaessa täysin tasainen, replayssä joissain kohdin nykäisee freimin tai kahden ajan.
 
Mulle OPM2 tulee tilattuna, ja oli postilaatikossa jo pari viikkoa sitten.
Pitäisi olla kai lehtipisteissäkin näinä päivinä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mulle OPM2 tulee tilattuna, ja oli postilaatikossa jo pari viikkoa sitten.
Pitäisi olla kai lehtipisteissäkin näinä päivinä.

lehtipisteen verkkopalvelun mukaan myynnissä vasta 2.12.
:(
 
linkitys?

Hitto, pitää varmaan itsekin tilata toi lehti...I envy you :)

Mahtaakos kukaan tietää, tuleeko pelissä olemaan linkkipeli mahdollisuutta? Linkkipeleistä yleensäkin, pitääkö molemmissa konsoleissa surrata oma levy?

Jes, enää viikko...:)
 
Samaisessa lehdessä (vai oliko se aiemmassa numerossa) olleen arvostelun mukaan muistaakseni kaksinpeli on vain jaetulla ruudulla, ja siinäkin vastustajan auto on 'haamuna' eli sen läpi voi ajaa. Kaksinpeli on siis lähinnä kisailua paremmasta ajasta.

Lehden arvio pelistä kokonaisuutena taisi olla 9 pojoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mulle OPM2 tulee tilattuna, ja oli postilaatikossa jo pari viikkoa sitten.
Pitäisi olla kai lehtipisteissäkin näinä päivinä.

Tämä lehti onkin jo myynnissä hyvin varustetuissa lehtipisteissä. Pääsen kohta WRC-demon kimppuun, kokemukset tuossa sitten myöhemmin... :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ainakin demossa ajotuntuma on kohdallaan, tietty moittimistakin on.

Jooh, ei se tuntuma mikään huono ole.
WRC:ssä on vain järkyttävä määrä pikkuvikoja. Tuntuu samalla lailla ryssitylle kuin Formula One 2001, jossa kaikki oli muuten varsin kohdallaan, mutta lopulta kaatui niihin lukemattomiin pikkumokiin. WRC on yksinkertaisesti liian helppo.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Jooh, ei se tuntuma mikään huono ole.
WRC:ssä on vain järkyttävä määrä pikkuvikoja. Tuntuu samalla lailla ryssitylle kuin Formula One 2001, jossa kaikki oli muuten varsin kohdallaan, mutta lopulta kaatui niihin lukemattomiin pikkumokiin. WRC on yksinkertaisesti liian helppo.

Nakkerton, olisitko niin ystävällinen ja tarkentaisit mitä nämä pikkuviat sitten sinun mielestäsi ovat (joita on sinun mukaasi myös Formula One 2001:ssä).
Kokeilen tuota WRC-demoa ja katsotaan olenko samaa mieltä noista asioista kanssasi.
 
No niin, tässä minun ensivaikutelmani 90% valmiin WRC:n demon perusteella.

Graffat + äänet:
Uskomattoman hienoa, replayt ovat pelottavan lähellä oikeaa tv-lähetystä. Autot likaantuvat, hajoavat jne. Sisänäkymät hienoja, vaikutelma "sairas": heilumista ja rytkymistä niinkuin oikeastikin. Realismi on mun mielestä kohdallaan. Yleisesti graffat pieksee jopa GT3:nkin. Ääniä löytyy ja ne on ihan ok.

Ajotuntuma:
Vauhdin tuntu ei takanäkymässä ole kohdallaan, sisä- ja konepeltinäkymässä aika lailla niinkuin pitääkin (mun mielestä.) Sisänäkymällä ajaminen vaikeaa kuten oikeastikin. Padilla ohjaus liian herkkä (ehkä tottumiskysymys). Demossa ei ollut herkkyyssäätöä, toivottavasti lopullisessa versiossa on. Ratilla tuntuma parempi, herkkyyttä ehkä aavistuksen liikaa. Ajomalli yleensä tuntuu liian helpolta, tähän saattaa tosin vaikuttaa tottuminen gt3:n herkkyyteen ja ajomalliin.

Kokonaisuutena vaikuttaa ihan pätevältä rallipeliltä, varsinkin ekalta ps2:lle tehdyltä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Käykääpä katsomassa osoite www.wrc.com ja sieltä vasemmalla olevaan "PS2 WRC Challenge" linkkiin.

Tuo kisa tuntuu ihan mielenkiintoiselta ja pelissä on siis tuollainen kisa mahdollisuus johon pääsee sivujen antamalla koodilla aikanaan.

Joo tietääkseni sama systeemi oli Sonyn Formula one 2001 pelissä ja jos nyt lesoominen hyväksytään niin olen SM-Mestari jonka piti lähtee Usaan mutta sekin peruttiin terroorijen takia ja nyt katellaan uutta aikaa ja mestaa.. WRC musthave..
 
eikös palkinto ole Mäkisen auto? taitaa olla aika lailla laiton suomessa eli jos sellasen voittaa niin ei sitä rekisteriin täällä saa joutuu muuttamaan ruotsiin :) tietääkö kukaan onkoi WRC:ssä rallin kuningas Juha Kankkunen mukana??
 
Menee hiukan off-topic mut eräältä toiselta keskustelupalstalta lukemani mukaan uuden lancer EVO7:n saa Suomessa kilpiin. Vanhoja ei ainakaan ennen saanut, en tiedä saako nyt niitäkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan anjupi
Menee hiukan off-topic mut eräältä toiselta keskustelupalstalta lukemani mukaan uuden lancer EVO7:n saa Suomessa kilpiin. Vanhoja ei ainakaan ennen saanut, en tiedä saako nyt niitäkin.

mä taas kattelin että kaikki muut saat kilpiin muttei EVO 7 versiota eli suomi ois melkein ainut maa maailmassa missä sitä ei saa tyyppihyväksyttyä
 
mää pelasin tota jossain liikkeissä (kokoversio) ja harmikseni pitää sanoa että se ei ollut hyvä.auton renkaissa ei tuntunu olevan yhtään kitkaa kun autot tavallaan leiju ilmassa ja muutenki peli oli liian helppo.
jarruakaan ei tarttenu ku pahimmissa kurveissa mutta niissäkin vähän.ite ootin jotain mahtavaa mutta ku ei nii ei.grafiikat oli kyllä hyvät mutta ajotuntuma oli vaan niin olematon
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Troublemaker


mä taas kattelin että kaikki muut saat kilpiin muttei EVO 7 versiota eli suomi ois melkein ainut maa maailmassa missä sitä ei saa tyyppihyväksyttyä

Näin minä olen lukenut: Jokaisella EU-maissa myytävällä automallilla (Evo-sarja eroaa niin paljon vakio Lancer/Carismasta, että se luokitellaan eri autoksi) pitää olla joku tyyppihyväksyntä.
Tietenkin Suomi taitaa olla ainoa EU-maa, joka tätä noudattaa, eli esim. Saksassa saa Evolutioneilla ajella ihan rauhassa.

En tiedä onko Evo VII:lle hankittu tuota lupaa, mutta ainakaan muille Evo-malleille ei ole.
 
Heh no ei muuta kuin EU-tuomioistuimelle valitusta kehiin jos Evo-mitsun avaimet käteen tipahtaa, tuohan on syrjintää jos muualla EU-markkinoilla myytävää autoa ei voikkaan suomessa käyttää. Mutta varmaan tuolla Evolutionilla on kivempi ajella esim. saksassa vapailla autobahneilla ja esim. Nurburgringin radalla kuin täällä vallesmannien luvatussa sarvikuonomaassa.
 
Arvioni WRC demosta

No niin, olenpas nyt sitten minäkin hankkinut WRC demon. Heti alkuun todettakoon, että ihmisillä on näköjään todella erilaisia mielipiteitä kyseisetä pelistä :)

Täysin objektiivisesti peliin suhtautuen, se on HYVÄ. En pettynyt. Ainoa miinus on vauhdintunteen puute, mutta toisaalta jos vauhtia olisikin ollut enemmän mutkaisilla vuoristoteillä, olisin ollut jatkuvasti pihalla.

Grafiikat ja äänet/musiikit ovat loistavat. Autot ja kuskit näyttävät juuri siltä kuin pitääkin. Pikataipaleet ovat oikeita ja oikean näköisiä. Replay moodi on herkullinen. FIILISTÄ!

Sitten kiisteltyyn ajotuntumaan. Hassua, mutta mielestäni se on ihan hyvä. Se on erilainen kuin GT3 rallimoodissa, mutta ei todellakaan huono. Ihmettelen vaan sitä miten moni on väittänyt sen olevan liian helppo. Jos haluat ajaa hyviä aikoja puhtailla ajolinjoilla, se on jopa vaikea. Autot eivät todellakaan "leiju" ilmassa vaan päinvastoin, ne tottelevat ohjausta sähäkästi (ajoin Logitechin GT ratilla). Tiedoksi arcade autopelien ystäville: jättäkää tämä peli väliin. Oikeissa WRC autoissa on tehokas ja herkkä ohjaus sekä erittäin tehokkaat jarrut, niin WRC pelissäkin. Pieni virhe kostautuu auton katolleen kääntymisenä, jotenka WRC:ssä on itseasiassa pelottavankin oikean tuntuinen ajotuntuma. Ihan vaan tiedoksi niille pelaajille, jotka eivät ole ikinä oikeata autoja edes ajaneet :)

Kaikin puolin, demoa yhden illan pelanneena ja kahta pikistä sahanneena, voin kertoa, että WRC on loistava rallipeli. Tulen viettämään sen ja kavereitteni kanssa monta hikistä iltaa :D
 
Ylös Bottom