Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC 3 Online-sarja Kausi 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teppoil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Arska: Olenhan minä. Pari viestiä selaat taaksepäin.

Ei ole aloitusviestin listassa.

Tänään päätettiinkin jättää podium välistä, kun TV:stä tuli Painaa 2 livenä ja se katsottiin. Surkee kakkosella kuitenkin oltiin, eikä aluksi meinattu löytää hyvää katselupaikkaa, kun jatkuvasti oli puita edessä; välillä ei nähnyt ollenkaan tielle ja välillä taas ihan pienen pätkän ohikiitävästä autosta, aikamoista rämpimistä liikkuminenkin oli. Lopulta sitten löysin hyvän katselupaikan tien toiselta puolelta ja vaihdoin sinne. Nyt pääsi sitten katsomaan, kun autot kiitävät ohi tiukkaan vasuriin. Yurii Kochmar (#111) ajoi kartturinsa kanssa ulos paikkaa edeltävässä mutkassa ja riensimme katsomaan, miten oli käynyt. Auto oli luisunut ojaan ja kuskit olivat jo ulkona autosta katsastamassa vaurioita. Autoa yritettiin nostaa ojasta ylös, mutta ei noussut ja tuloksena oli keskeytys. Itsellä on tuosta muutama kuva ja yksi video, mutta kuvan- ja videonsiirron kanssa on edelleen ongelmaa :(

Eli huomenna vissiin aloitellaan.. Kello 20?

Pari kysymystä. Ajetaanko tällä kaudella supererikoiskokeetkin? Itse tykkään ajaa niitäkin välillä ja onhan niitä oikeissakin ralleissa:)

Onnistuuko auton vaihto? Mielestäni voitaisiin laskea pelkästään kuskien pisteitä ku tuskin tallipisteistä saadaan kovaa vääntöä, kaikki tuskin pääsee aina mukaan. Itse siis haluaisinkin ajaa fordilla ku nyt pari päivää ajanut aika ahkerasti ja ford on noussut suosikiksi. Pikkasen on eroja nuissa auton ajettavuuksissa eikä volkkari enään sovikkaan niin hyvin omaan ajotyyliin.

Saapa nähä saanko ajettua sarjan loppuun, salibandy kausi lähestyy eikä mitään tietoa missä pelaan ja milloin on harjoitukset.. Minun tuurilla osuu varmasti maanantai iltaan :)

Joo itse samaa mieltä tallipisteistä, mielestäni ovat jopa aika turhia, kun tosiaan kaikki tuskin pääsevät joka kisaan.

Ja nuo jotkut super-EK:t ovat mielestäni olleet aika rasittavia ajaa, mutta jos enemmistö niin haluaa, niin voidaan minun puolestani vaikka ajaa ne. Kerralla pystyy tosin muistaakseni ottamaan vain 6 pätkää kerrallaan.

Kyllä mun mielestä tallipisteet ois kiva olla, oikeessakin rallissa aina välillä tallin toinen kuljettaja keskeyttää tjsp.. Sit ei vaan voi mitään jos tallin toinen kuski on poissa.

Ite olin eilen Ouninpohjalla. Kris Meeke Ouninpohjasta: ''Elämäni parhaat 15:42,5 minuuttia. Se on kuin menisi vuoristoradalla omalla kaasulla ja jarrulla.'' :D

Mun katselupaikalla Meeke meinas ajaa ulos Ouni 1:llä. Tais olla vähän liianki hauskaa kun se veti sit Ouni kakkosella ulos..

Mun puolesta SSS:t vois jättää ajamatta, semmosta pakkopullaa on niiden läpivieminen.

Juu ei kiinnosta minuakaan sss:t. Tallit vois olla, mut voishan meidät jakaa vaikka 2 talliin ja kaikki sais ajaa valitsemallaan aitolla.

Juu ei kiinnosta minuakaan sss:t. Tallit vois olla, mut voishan meidät jakaa vaikka 2 talliin ja kaikki sais ajaa valitsemallaan aitolla.

KonsoliFIN World Rally Team 1 & 2. :D

Voisin ajaa sittenkin Citroen DS3:lla, eikös joku ollut valmis luopumaan omasta Citikastaan?

Joo ja SSS:t voi jättää pois.

Sori kun en ole vähään aikaan kirjoitellut tänne, kauhea kiire koko ajan ollut. Ralli ja tänäänkin töissä 8-21.

Mutta huomenna aloitettaisiin kausi Monte Carlosta, klo 20 on ilmeisesti hyvä kun ei ole vastalauseita näkynyt. Laitan kutsun pelihuoneeseen 1955 aikoihin. Toivottavasti kaikki pääsevät heti avauskisasta lähtien mukaan.

SSS ei ajeta. Turhia suurin osa. Myös kivempi vertailla aikoja viime kausiin.

Jokainen ottaa huomenna sen auton minkä haluaa. Katsellaan autovalintojen jälkeen, saisiko mitään järkevää tiimisarjaa käyntiin. Jos ei, niin sitten ei.

---

Omasta rallireissusta: Torstaina Toritussa, 4,2km kohdalla tiukassa oikeassa. Hyvää actionia, Prokop, Östberg, Mikkelsen ja Novikov kaikki pitkäksi siinä kakkoskierroksella. Youtubesta löytyy kyseisetä paikasta paljon videoita. Arskankin mainitsema #111 Kochmar keskeytti siinä ykköskierroksella. Lauantaina Ouninpohjassa 29,5 km:ssä. Pitkä alamäki kolmella hypyllä, joista viimeinen kääntyi samalla oikealle. Juan Carlos Alonson auto käytiin vetämässä tielle vähän matkan päässä kierrosten välissä. Meeke ja autonsa olivat pellolla kun käveltiin takaisin autolle lopuksi. Oli aika vaisuna kaveri. Meeke ajoi ulos myös 2005 Ouninpohjassa, ja silloinkin satuttiin kohdalle. Tällä kertaa oli vähän arvokkaampi auto ojassa.

En saanut rahoitusta kasaan Montea varten joten ajamatta jää kuten uumoilin alkukauden olevan minulle vaikea. Kovasti rahaa keräsin mutta viime metreillä tärkeät sponsorit käänsivät selkänsä. (Lähdetään melontaretkelle kun vielä säät ovat niin hyvät joten ainakin tämä ensimmäinen osakilpailu jää ajamatta. Loppu kautta kohden taas paremmin paikalla)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voisin ehkä kuvata, mutta ajan kuulokkeet päässä niin ei kuuluisi ääniä...

Tilaukseen lähti Logitech DFGT Verkkokauppa.comista. Hyvä jos saisin sen käyttökuntoon viimeistään Ruotsin rallissa. Olen pelannut rallipelejä vain padilla, joten saanpahan ratista oivallisen syntipukin jos jään teistä muista jälkeen:D

Tilaukseen lähti Logitech DFGT Verkkokauppa.comista. Hyvä jos saisin sen käyttökuntoon viimeistään Ruotsin rallissa. Olen pelannut rallipelejä vain padilla, joten saanpahan ratista oivallisen syntipukin jos jään teistä muista jälkeen:D

Itellä oli eka tämän sarjan rallikisa ratilla ja kohtalaisesti meni. Joku Minin huoltotiimistä oli vaan käynyt laittamassa vähän liikaa liukuvoidetta renkaisiin :)

Ensi viikolla sitten kopisee kahta kauheammin, kun vuorossa on Betonipenkkala :D

Edit: Niin ja voin sanoa, että hyvän ratin saat. Mites teline?

Kiitokset hyvistä kisoista ja onnittelut Nakelle erinomaisesta ajosta. On tuo Monte-Carlo helvettiä ajaa automaatilla. Auto vain sutii ja huutaa etenkin U-käännöksissä kun muut menevät menojaan.

Kylläpäs meni tiukille Arskan kanssa mutta neljänneksi jäätiin.. Kiitoksia kaikille hyvästä kisasta, itsellä aivan hirveät nettiongelmat ja pihalle lensin vissiin yli 5 kertaa. Ihme homma sillä pari päivää pelannu wrc:tä ahkerasti eikä mitään ongelmia..

Hirveästä lagista huolimatta tuli eka pätkä ihan hyvin siihen asti kunnes tuli leikattua pikkasen liikaa ja aitaanhan se pamahti. Virheitä tuli toisellakin pätkällä mutta sen jälkeen meni muistaakseni pikkasen paremmin. Harmi vaan et eroa tuli liikaa, kiri aloitettiin ajamalla konfin "uran" ekat pohjat ja loppujen lopuksi noustiin neljänneksi, eroa kolmanteen sijaan tuskastuttavan vähän :)

Mut kivaa oli ajaa taas, ens viikolla Ruotsi ja sieltäkin odotan hyvää tulosta. Testien perusteella ei soralla ajaminen luonnistu yhtään mutta vielähän tässä ehtii ennen Mexicoa harjotella.

Jeps, voittohan sieltä tuli, 3 ekaa tuli kohtuullisesti, sitten seuraavat 3 ihan miten sattuu. Tais tuo johtoasema olla liian turvallinen, keskittyminen ei oikeen pitäny, ja tuli yritettyä ihan liikaa. Ajattelin et nyt videolle kunnon ajamista, mut toisin kävi :o Nooh, ei se aina voi onnistua, videoita valuu pikkuhiljaa youtubeen, taustalla varmasti kuuluu perheen porinoita, mut en jaksa alkaa niitä poiskaan editoimaan. Auton ääniä ei tosiaan kuulu, kun ajan kuulokkeet päässä. Nelosella tapahtui jotain outoa tuolle autolle kun kierrokset huusi aivan älyttömästi, tuntu niinku rajotinta ei ois ollu ollenkaan:D Joskus on yksinpelissä tuota tapahtunut, muttei muistaakseni koskaan onlinessä. Onneksi ei sentään "sähköautolla" tarvinnu ajaa.
Videoista huomaa hyvin, että manuaalivaihteet on vähän vielä hakusessa. Aina kun tuli "happipaikka" niin hädissään räpelteli miten sattuu niitä vaihteita:) Niin ne videot ilmestyy osoitteeseen: FinyoJaW - YouTube Voin upotellakin ne tänne sit myöhemmin...kiitoksia vielä kisoista, ihmeesti sitä aina jännittää näitä vaikka jo kolmas kausi menossa.

Edit:

Ek 1:

[video=youtube_share;yL4aZP0hJMA]http://youtu.be/yL4aZP0hJMA[/video]

Hahaha, hyvin näköjään kuuluu kaikki vaihteenvaihdot ja jarrutukset:D

Ek 2:

[video=youtube_share;gYNMJonetSs]http://youtu.be/gYNMJonetSs[/video]

Ek 3:

[video=youtube_share;wbht0xFxajo]http://youtu.be/wbht0xFxajo[/video]

Ek 4:

[video=youtube;4GMeXJUobEA]http://www.youtube.com/watch?v=4GMeXJUobEA[/video]

Ek 5:

[video=youtube;n2VQU9rUroE]http://www.youtube.com/watch?v=n2VQU9rUroE[/video]

Ek 6+ tulokset:

[video=youtube;mailY-JFF78]http://www.youtube.com/watch?v=mailY-JFF78[/video]

Viimeksi muokannut moderaattori:

Se oli semmonen ralliuran avaus, ihan oletettu lopputulos eli viimenen :)

Vähän tilannetta joka ek:lla katon kautta ympäri ja jumittelua aidoissa ja sen semmosta. Mutta ei tässä voinu oikeen muutakaan odottaa kun oon jonkun pari-tuntia rallia vasta ajellu :D Komeesti jätkät ajelee..

Ei ole tuo ek2 jostain syystä tullut... Mut kyllähän tosta näkee missä häviää. Kuhan saa netin toimiin ettei tarvi lagis ajaa niin sit pitää yrittää ajaa yhtä "rohkeasti" kun nakke. Siinä kait se suurin ero tulee et turhan varman päälle ajaa...

Tulee ne sinne aikanaan, youtube antaa jo linkin, vaikka käsittely on kesken

Oli kyl varovaista ajamista enkä muistanu näitä pätkiä yhtään. Sitä se n. puolen vuoden tauko teettää. :p Ajaminen oli kuitenkin toooodella nautinnollista varsinkin näin Jyskälän jälkeen. SS2 tuli ihan ok ja olin viidenneks nopein..

Ylös Bottom