Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Ai että oli mukavaa ajaa taas pitkästä aikaa kuumeesta huolimatta. Alun yhteysongelmien ym. jälkeen saatiin hieno kisa aikaiseksi. Kiitos kaikille mukana olleille. Vielä kun saadaan RTW ja Sawaldo mukaan tuleviin kisoihin, niin alkaa olla jo todella hyvä kokoonpano kasassa. Innolla odotan tulevia kisoja. :)
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Millos kerkeet laittaa tulokset? :)

Koitan huomenna (tänään) keretä.

Tiimimestarrussarjakin saataisiin mukaan hyvin, jos Sawaldo menisi Fordille ja RTW joko VW:lle tai Minille. Silloin tiimit näyttäisivät hyviltä mielstäin.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Nyt kyllä taisin möhlätä aika pahasti... en ollut huomannut edes sarjan alkaneen. Toissapäivänä taisi olla kisa mutta en silloin ajanut itse kun en edes tiennyt koko kisasta ! Kylläpä sitä pitää olla typerä...
Mukana kuitenkin ollaan. Ja Fordille mennään.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

2zpt8om.jpg


Top-3 EK-ajat:

EK1: Nakke, Jinkku95, WRC-Impreza555
EK2: Nakke, teppoil, Jinkku95
EK3: Nakke, vehka1, teppoil
EK4: vehka1, Jinkku95, SuomiFIN
EK5: Nakke, Jinkku95, WRC-Impreza555
EK6: teppoil, Jinkku95, vehka1

Antimikaelin aikaa en valitettavasti saanut talteen, eikä saanut myöskään Nakke videollaan.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Mites on Ruottiin "tutustuminen" menny? Ite oon kyllä ollut yllättynyt, kuinka paljon nuo manuaalivaihteet on vaikuttanu ajamiseen. Pystyy ihan eri lailla vetämään ja kellokin tykkää. Ruottiinki sain parannettua kaikille ek:lle omia ennätyksiä suht helposti, vaikka luulin, että noissa on jo omat rajat tulleet vastaan. Sama oli myös Montessa. Ja kun nuo ajat on vielä tulleet aika huonoilla vedoilla niin nyt alkaa ymmärtämään paremmin noita huippuaikoja. Suosittelen kyllä opetteleen jos ei vielä oo käytössä.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Mites on Ruottiin "tutustuminen" menny? Ite oon kyllä ollut yllättynyt, kuinka paljon nuo manuaalivaihteet on vaikuttanu ajamiseen. Pystyy ihan eri lailla vetämään ja kellokin tykkää. Ruottiinki sain parannettua kaikille ek:lle omia ennätyksiä suht helposti, vaikka luulin, että noissa on jo omat rajat tulleet vastaan. Sama oli myös Montessa. Ja kun nuo ajat on vielä tulleet aika huonoilla vedoilla niin nyt alkaa ymmärtämään paremmin noita huippuaikoja. Suosittelen kyllä opetteleen jos ei vielä oo käytössä.

Joo, kyllä ne manuaalivaihteet on vaan niin paljon paremmat, pystyy kontrolloida omaa ajamista paremmin. Itse siirryin käyttämään manuaalia ajopeleissä oikeastaan PS3:n tullessa. Nykyään jos koittaa käyttää automaattia, niin tulee oikein paha olo kun tuntuu ettei pysty hallitsemaan autoa yhtään. Harmi, että nyt meni sitten viimeinenkin "etu" suhun verrattuna :p

Koitin myös Ruotsia tänään. Tuo Mini tuntuu vähän kömpelöltä siellä kapeassa rännissä. Mutta ihan hauska ralli. Maanantaina tyllään täysiä. :)

ps. Toivottavasti Nakke kuvaat taas Ruotsin rallin. Oli mielenkiintoista vertailla ajamista Monten rinteillä.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

ps. Toivottavasti Nakke kuvaat taas Ruotsin rallin. Oli mielenkiintoista vertailla ajamista Monten rinteillä.

Yritän kuvata. Millaisia havaintoja tuli tehtyä?
Säätääkö kukaan muu muuten autoa, ite säädään vähintään välitykset, downforcen, käsijarrun tehon ja kääntöherkkyyden. Sitten on yks spesiaali setuppi, joka toimii lähes kaikissa soraralleissa...
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Itse ajan näköjään liian kauniilla ajolinjoilla. Pitäisi uskaltaa runtata autoa rohkeasti sisäkurviin. Auton säätämisestä ymmärrän hyvin vähän joten en ole säätänyt autoa. :eek: Lisäksi tekemistä riittää automaatilla ajamisessa niin en ole uskaltanut edes manuaali yrittää. :confused: Näillä mennään. :D
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Laitetaas tänne tuo spesiaalisetuppi: front suspension/rear suspension 4, 5, 6, 4 gear 0, 6, 7, 7 body 4, 10, 10, 10, 10 Näissä siis arvo 0 meinaa, ettei palkkia ole ollenkaan ja 10, että palkki täynnä.
Testatkaa, toimii mielestäni myös Ruottissa.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Yritän kuvata. Millaisia havaintoja tuli tehtyä?
Säätääkö kukaan muu muuten autoa, ite säädään vähintään välitykset, downforcen, käsijarrun tehon ja kääntöherkkyyden. Sitten on yks spesiaali setuppi, joka toimii lähes kaikissa soraralleissa...

Mitä nyt tuosta ilman auton ääniä pystyi päättelemään, niin itse tulee käytettyä enemmän käsijarrua. Ja jotkut mutkat vedän ehkä enemmän poikittain. Monte Carlon serpoissa käytän samaa taktiikkaa kuin sinä, eli kolmonen pesässä. Kakkosella sutii vain ihan turhaan. Voisin koittaa vaikka kuvata replaysta Monten vitospätkän huomenna. Pystyisi ehkä itsekin analysoimaan omaa ajoa paremmin, kun katsoo nauhalta.

Säätöihin en ole tässä pelissä oikein missään vaiheessa perehtynyt. Helppoahan esim. välityksiä olisi vähän rukata, mutta ei ole jotenkin jaksanut lähteä tuohon säätämiseen. Perussäädöillä auto menee kuitenkin ihan kivasti.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Mites on Ruottiin "tutustuminen" menny? Ite oon kyllä ollut yllättynyt, kuinka paljon nuo manuaalivaihteet on vaikuttanu ajamiseen. Pystyy ihan eri lailla vetämään ja kellokin tykkää. Ruottiinki sain parannettua kaikille ek:lle omia ennätyksiä suht helposti, vaikka luulin, että noissa on jo omat rajat tulleet vastaan. Sama oli myös Montessa. Ja kun nuo ajat on vielä tulleet aika huonoilla vedoilla niin nyt alkaa ymmärtämään paremmin noita huippuaikoja. Suosittelen kyllä opetteleen jos ei vielä oo käytössä.

Joo itellä hyppii vielä Kirkenerin risteys silmille, samoin kuin samassa kohdassa toisesta suunnasta tultaessa oikealle kääntyvä mutka. Itse olen joskus muinoin säädellyt vähän autoa huvin vuoksi, koitin silloin vähän jousitusta pehmentää. Kyllä mä ainakin parissa seuraavassa kisassa tulen automaattiaskilla ajamaan, manuaaleilla kun keskittyy liikaa vaihteiden vaihtoon ja ajovirheitä tulee kuin sieniä sateella :)

Vaihdan muuten Fordille, mikäli siis tällainen sallittua on. Yksinkertaisesti parempi auto. Tulipa muuten deja-vu tuosta...
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Tässä pelissähän on se hyvä, että noita vaihteita voi ite vaihdella vaikka käyttää automaattia. Pystyy pikkuhiljaa omaksumaan tuon. Itelläkin meni paljon aikaa kun tuntui ettei ehtinyt ajolinjoja ajattelemaan kun niitä vaihteita hämmensi:)
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Vaihdan muuten Fordille, mikäli siis tällainen sallittua on. Yksinkertaisesti parempi auto. Tulipa muuten deja-vu tuosta...

Kai minäkin sitten jätän uppoavan laivan ja vuokraan loppukaudeksi Citroenin. Toivottavasti kerkeävät toimittaa sen Ruotsiin ennen kuin ralli alkaa.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Taidanpa vetää tänään ruotsia manuaaleilla ja Naken säädöillä jos vaikka olisin nopea oppimaan ;)
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Tässä on mun Monten vitosek Minillä. Aika oli noin sekunnin huonompi kuin Naken maanantaina.

Ajan siis konepelliltä, mutta kuvasin sisäkulmasta.

[video=youtube;Etjz-k_C848]http://www.youtube.com/watch?v=Etjz-k_C848[/video]

---

Ruotsiakin kävin kokeilemassa Arskan kanssa uudella Citikallani. En ollut koskenut kyseiseen autoon varmaan puoleen vuoteen, mutta ihan kivasti sekin taittui. Ei taida mun kohdalla autolla olla juurikaan merkitystä, kaikki menee. Arska: netti katkesi niin lensin ulos.
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

Juu, kyllähän sä vähän enemmän sladissa vedät ja käytät käsijarrua enemmän. Itekin vähän napautan kässäriä noissa neulansilmissä, en tosin kaikissa, riippuu vähän miten onnistuu jarrutus. Toi jarrutustyyli on näköjään ihan eri, siinä missä mää naputtelen sitä nii sää teet aina täysjarrutuksen. Kumpi lie nopeempi sit, itestä tuntuu, että se lähtee meneen pulkkana tolleen täysjarrulla, eikä hidastu niin hyvin, mut sit taas mää ehkä joudun aloittaan jarrutuksen vähän aikaisemmin. Pyrin pitämään koko ajan tuntuman renkaisiin. En muista ootko maininnu, et mitä nappeja käytät kaasuna ja jarruna? Mulla perinteiset x ja neliö. Nuo kun ite vielä opettelis nykytyyliin hartianäppäimiin niin pystyis paremmin annosteleen noita. Tosin ei mulla mitkään kirurgin käpälät oo nii ei varmaan pystys tarpeeksi hyvin hyödyntään:)
 
Vastaus: WRC 3 Online-sarja Kausi 3

En muista ootko maininnu, et mitä nappeja käytät kaasuna ja jarruna? Mulla perinteiset x ja neliö. Nuo kun ite vielä opettelis nykytyyliin hartianäppäimiin niin pystyis paremmin annosteleen noita. Tosin ei mulla mitkään kirurgin käpälät oo nii ei varmaan pystys tarpeeksi hyvin hyödyntään:)

X ja neliö on mullakin. Colin McRae Rally 1 ja 2:n ajoista asti ovat toimineet, niin mitä sitä vaihtamaan :D F1-peleissä olen vaihtanut tattiin kaasun/jarrun, kun siinä vähän tarkempaa se kaasutuksen määrä. Mutta kaikissa rallipeleissä edelleen x ja neliö käytössä, kässäri on kätevä R2 näppäimessä. Vaihteet tietty R1 L1.
 
Ylös Bottom