Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC II Extreme kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut ristiohjaimella ratkasee painalluksen pituus, eli kuinka kauan sitä nappulaa kurittaa. Se on sitä digitaaliaikaa.
Ei mitään mahdollisuutta päihittää ratilla kaveria, joka käyttelee ristiohjainta jumalan lailla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Mut ristiohjaimella ratkasee painalluksen pituus, eli kuinka kauan sitä nappulaa kurittaa. Se on sitä digitaaliaikaa.
Ei mitään mahdollisuutta päihittää ratilla kaveria, joka käyttelee ristiohjainta jumalan lailla.

Ainakaan minun kokemusteni perusteella ei pidä paikkaansa. Ratin etuna on se, että ohjauksen voi pitää tarkasti juuri tietyssä asennossa. Näin ainakin GT3:ssa ja CMR3:ssa. Padilla ajetut ajat ovat parantuneet sekuntikaupalla ratin oston jälkeen.
 
Sun nakit ei oo tarpeeks vikkelät. ;)

Kaipa tääkin on ihan henkilökohtanen asia. Kukin taaplaa tyylillään, minä tykkään padista.
 
Joo taitaa mun nakit olla yhtä kankeat kuin on koko mieskin :) Mutta mielestäni padilla autopeleistä ei vaan saa irti sitä ajamisen nautintoa minkä ratilla saa. Mutta makuasioitahan nämä tosiaan ovat.
 
Voisko joku antaa listan mistä tulis ilmi kaikkien avattavien secrettien "lähteet". Eli mielelläni tietäisin mistä kaikki extremeautot, lisälevelit ja muut härpäkkeet saa ihan rehdillä pelillä. Ei viitti heti ruveta noita koodeja käyttämään, kyllä tää peli ansaitsee lukuisia ajotunteja ihan sellasenaan.
 
Oon nyt vajaan kuukauden pelaillut WRC2:sta ja en voi sanoa muuta kuin että aivan loistava peli. Kaveritkin, jotka ovat aikasemmin pelailleet Colin3:sta ovat tykästyneet peliin ja onkin viimeaikoina usein vietetty ns. peli-iltaa WRC2:n parissa. Peli on jopa syrjäyttänyt PES2:n pölyttymään hyllyyn ja se jos mikä on kova temppu :)
 
Mulla on vasta se ensimmäinen pelikerta ja maailmanmestaruus takana, tuli pieni tauko ralliin kun ostin Tekken nelosen. Mutta se asia on varmaa että kun tässä saa pari kaveria luokseen niin WRC2 saattaa imaista melkoisen määrän tunteja... On se todellakin jotain se ajokokemus.
 
Aluksi peli tuntui pieneltä pettymykseltä, mutta ajan myötä pelistä on tullut loistava! Erittäin paljon pelattavaa ja ajotuntuma on parasta mitä olen rallipeleissä tähän mennessä kokenut. Alkuun autot tuntuivat tosi raskailta ja vaikeilta kääntää, mutta sekin vaati vaan riittävästi totuttelua ykkösosan helpon kruisailun jälkeen.

Parhaat rallit ovat tähän mennessä olleet Monaco, Ruotsi, Saksa sekä Suomi. Saksa varsinkin asfalttirallina on vauhdikasta menoa!

Erittäin suuri plussa on tietenkin oikeat autot, kuljettajat ja rallit verrattuna esim. CMR3:seen ja kestoltaan riittävän pitkät erikoiskokeet tietyissä ralleissa ( > 7 min ). Kyproksen täristävät pätkät ei kyllä oikein iske ja varsinkin pisin pätkä alkaa olla yhtä tuskaa silmille ja käsille!

Vauhdintuntu on kohdillaan varsinkin silloin, kun pätkät alkavat olla tuttuja ja uskaltaa painaa kunnolla menemään...itse ainakin harjoittelen tiettyjä pätkiä kerrallaan enemmän ja yritän nipistää niitä viimeisiä kymmenyksiä sieltä lopusta vielä pois.

Yhteenveto: Peli on sen verran järeää tekoa, että tuskinpa tarvitsee tämän vuoden puolella enää toista rallipeliä ostaa pleikkakakkoselle!

Arvosana 9 1/2
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mim@tus
Arvosana 9 1/2

Totta viserrät. Vähintään ton verran.

Ite ihmettelen sitä miten porukka joskus valitti sitä miten autot muka tarttuu niihin kaiteisiin. Ainakaan puskurikuvakulmasta sellasia ongelmia ei ole yhtään, ja aina jos seinään kolahtaa niin kyllä mun mielestä ihan ansaitusti ja ei yhtään liian helposti. Pitää osata ajaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu


Ite ihmettelen sitä miten porukka joskus valitti sitä miten autot muka tarttuu niihin kaiteisiin. Ainakaan puskurikuvakulmasta sellasia ongelmia ei ole yhtään, ja aina jos seinään kolahtaa niin kyllä mun mielestä ihan ansaitusti ja ei yhtään liian helposti. Pitää osata ajaa.

Itse olen huomannut, että jos auton etukulma sattuu osumaan kaiteeseen, niin kaasun pohjaan laitto ei ainakaan auta asiaa...eli ei kannata väkisin siitä rynniä... ennenminkin kannattaa vähän höllätä kaasua ja väistää toiseen suuntaan pikkaisella väistöliikkeellä, niin siitä törmäyksestä voi selvitä vielä ilman pysähdystä ja pakittelua....mutta eipä nuo kaiteet ole todellakaan haitannut pelaamasta yhtään...sen verran harvoin niihin kuitenkin osuuuuuuuuu.....auts.....

Jooh, seuraavaksi pitäisi sitten koettaa tuota expertti tasoa, että kuinka paljon siinä vaikeustaso nousee verrattuna ammattilaistasoon ja onko siellä mitään muuta uutta ja yllättävää odotettavissa...ja olisihan tuossa haastekisassakin vielä paljon parannettavaa...harmi kun siinä ei voi säätää autoa...

Tämmöinen amatööri kun yrittää mukamas omasta mielestään ajaa kovaa ja sitten vertailee muitten ajamia aikoja, niin ei voi kuin ihmetellä mihin niitä sekunteja tulee aina tuhlattua... :confused: :)
 
Expert-taso verrattuna prohon eroaa lähinnä useamman pätkän muodossa (3+3+3) ja kilpailijoiden vauhdin nousuna. Vauriota ei edelleenkään autoon saa kovin helposti hankittua ja keskeytystä ei ainakaan omalle kohdalleni ole sattunut rotkoonajonkaan yhteydessä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Simppa
Expert-taso verrattuna prohon eroaa lähinnä useamman pätkän muodossa (3+3+3) ja kilpailijoiden vauhdin nousuna.

Juu, olen myös huomannut kolmen ensimmäisen rallin aikana, että ero kärkeen on kasvanut huomattavasti verrattuna ammattilaistasoon. Ammattilaistasolla voitin esim. Monacon ja Ruotsin rallit, mutta Expert tasolla en ensimmäisellä yrityskerralla päässyt edes kymmenen sakkiin :rolleyes: Kieltämättä liika yritys ja innostus saattoi pilata hyvän tuloksen saamisen....toisaalta välillä sitten pystyy ajamaan pätkän pohjaaikoja ihan suht helpostikin....ja ettei vaan olisi niin ettei tuolla Fordilla kertakaikkiaan pääse niin lujaa kuin esim. Peugeotilla ?
 
Hupaisa piirre on tuo autojen uskomaton pyöriminen johonkin osumisen jälkeen. Liekö syynä koodaajien laiskuus, eli kaikki 'massa' on sijoitettu painopisteeseen, mikä ilmeisesti kuitenkin on suht realistinen hyppyjen osalta ainakin.

Pyörimismomentti on tästä syystä lähes olematon, joten lennosta kaiteeseen osuminen aiheuttaa lähinnä huvittavia efektejä, kun auto alkaa pyöriä ihan väkkäränä. Samasta syystä kaiteeseen osuminen aiheuttaa sen ah niin raivostuttavan spinnauksen.

Vaikeustaso on kyllä experttasolla ihan kohdallaan. Huolellisella ajolla pääsee kyllä kärkeenkin...
 
Ylös Bottom