Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vompatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: WRC [PS3]

demoa taas eilen illalla paukuttelin kun vpd:n toimitusta vielä saa odotella...

mutta siis ajotuntuman kanssa painijoille vinkkiä omasta huomioista; eli ajelin eilen konepelti-kuvakulmasta, ja pikku totuttelun jälkeen fillis ja ajon tarkkuus rupes tuntumaan todella hyvältä. vaikkakin pidän sisäkuvakulmista ajamisesta, niin ilmeisesti pienellä lägillä ja muutenkin miten-sattuu pyörivästä ratista (ohjaamossa siis) sattuu ainakin omiin silmiin häiriötä ajamisen tarkuudesta illuusioon. Kokeilkaapa.

Itseä ei tuo sisäkuvakulma häiritse, paitsi jossain autoissa a-pilarien osalta. Meinasi muutamat "kauniit" sanat eilen päästä kun kartturi huutaa vasemmalle taittuvassa mutkassa "kivi sisällä, älä leikkaa" ja tuo a-pilari peittää koko sen penkan näkyvyyden.

Peliä nyt pelannu jonnin verran ja on se hyvä.Olen ajannu kaikilla autoluokilla paitsi B-ryhmäläisillä.asvaltilla olen kerran ajannu etuvetosilla ja ei ollu pahan tuntonen ajaa(en säätäny auto).

s 2000 sen verran että fiesta istuu iteele hyvin jopa ilman säätämistä. ajoin josrdanian 1 pätkälle(sama ku demosa) ajaksi 4.16.85.fiestalla....

onlinesä tullu yksi koko ralli ajettua ja tiukka oli taso :D...

ps. oli pikkasen kiire kirjottaessa:o:D

pss.tyhjä alue saatto olla pienempi ku demosa ja grafikat näytti himpun paremmalta;)

Syvennyin demoon toissapäivänä hieman syvemmin ja säätelin sekä rattia että autoa, niin alkoi peli maistumaan kyllä yllättävänkin hyvältä ja peli lähtikin tilaukseen. En ehkä täysin saanut autoa käyttäytymään niin realistisesti ja omaan hanskaan sopivaksi, kuin halusin, mutta aika lähelle pääsin. Toivottavasti kokoversiossa se onnistuu. Itse haluan, että auto on yliohjautuva, että hallittu nelipyöräluisu onnistuu. Auto ei saa missään nimessä mennä kuin raiteille, koska kyse on kuitenkin rallipelistä eikä mistään F1:stä.

Siks kojelautakuvakulma onkin se paras, näet oman rattis olohuoneessa, Ja pelissä vain kojelaudan

Juu, näinhän se taitaakin olla, että kojelaudalta ei näy kuin pikkuriikkisen pikeseliruoria.
Mutta anyhow - konepelti-vinkkelikin pelaa ihan kivasti.

Eilen tutustui peliin ,niin onko se pelkästään englanninkielinen?
Mihin sitä koodia joka tuli mukana tarvitaan?
Mulla on driwing forse gt ratti,niin mistähän sitä forcea sais säädettyä ?
Ratti hakkaa ja kolisee,niin että hermot menee:confused:

Syvennyin demoon toissapäivänä hieman syvemmin ja säätelin sekä rattia että autoa, niin alkoi peli maistumaan kyllä yllättävänkin hyvältä ja peli lähtikin tilaukseen. En ehkä täysin saanut autoa käyttäytymään niin realistisesti ja omaan hanskaan sopivaksi, kuin halusin, mutta aika lähelle pääsin. Toivottavasti kokoversiossa se onnistuu. Itse haluan, että auto on yliohjautuva, että hallittu nelipyöräluisu onnistuu. Auto ei saa missään nimessä mennä kuin raiteille, koska kyse on kuitenkin rallipelistä eikä mistään F1:stä.

Pienellä treenillä sen saa kyl sivuluisussakin menemään, kuten tässä videossa esim 20sek kohdalla näkyy..

YouTube - WRC 2010 Demo PS3 Video 2

Nyt itellekki sit peli tuli ja jonkun aikaa tuossa ajellut..

Aloitetaan vaikka siitä, että miten tuo demon jukojärvi 2 näytti ihan kauhealta, ja pelissä joutuu suht alussa uralla ajaa jukojärvi 1:n niin se tuntui kuin ois suomessa ajanut :S Joko on grafiikat muuttunu, tai sit se jukojärvi 2 on pelin huonoin EK..

Toisekseen ni toisin kuin täällä joku sanoi, niin pelissä on alusta asti kaikki autot ja EK:t käytössä, eli ei tartte availla mitään jos vaan haluaa ajaa..

Sen sijaan tuo "ura" Road to wrc tms. Aivan loistavalta tuntuu.
Ensin tosiaan ajetaan etuvetoautolla ja perustetaan tiimi, sille sponsorit jne.

Sit ajetaan pari testi ek:ta, sit eka ralli jossa on 3ek:ta jne.

Yllättävää on se, että asfaltilla ajo tuntuu mukavalta, vaikka niitä joka rallipelissä olen vihannut. Toisekseen on yllättävää myös se, että nuo etuvetoautot ei tunnu pakkopullalta niinkuin yleensä, Ainakin tolla Ford Fiestalla on kiva painella menemään tossa uran alussa.

Jokainen ek tähän asti on itselle tuntunut rallinajamiselta, eli hyvältä vaikuttaa. Noita etuvetoautoja ei tartte edes juuri säätää.

Grafiikat kyl on ainakin vesien osalta päivittyny huomattavasti, ja vaikka maisemat on karuja ni ei niti kerkiä katsomaan..sen sijaan tiet tuntuis et näyttää paremmalta. Kiva on myös huomata et alustoja on erilaisia, eikä vain asfalttia ja soraa. Esim on mukulakivitystä, on asfalttia jossa on hiekkaa päällä, on hyvää ja huonoa asfalttia jne.

Vaikka yhdellä ek:lla hiukan lipsautin leveäksi ja auto ei mielestäni pahasti edes hajonnut, niin tuo yksi törmäys aiheutti kuitenkin niin paljon vahinkoa ettei autoa edes pystytty kokonaan korjaamaan. WRC 4:ssa sai olla jo todella rapakunnossa auto etteikö sitä ois voinut korjata kokonaan.

Sit on yks kysymyskin..eikö mistään näe ek:n tietoja? Alustaa, mutkaisuutta jne, et osais autoa hiukan säätää.

Todella hyvältä tuntuu. Nyt vähän purtavaa suuhun ja sit jatkamaan.

Todella hyvältä tuntuu. Nyt vähän purtavaa suuhun ja sit jatkamaan.

hieno kuulla, että lopullinen setti on kondiksessa - eihän tässä malta odottaa että duunista päsee jos peli on jo kolahtanut postiluukusta ja lupailee noi hyvää meininkiä.

Jos muuten joku mietti vaikeustasoa niin ainakin itse olen jo reippaasti sitä laskenut et pärjää noil vierailla ek:lla.

On kyl hienoo ajaa putkeen Ranskan ja Bulgarian ek..Ranskassa hyvää asfalttia ja pitoa hyvin, Bulgariassa on ihan älyttömän liukasta ja saa tarkkana olla vaikka kummatkin on asfalttia

Ei muuten taija olla kauppa versiossakaan forcen säätöä vai onko? Jos jostain sais rahat tähän kun on tiukka säästö kuuri menossa....

Ei muuten taija olla kauppa versiossakaan forcen säätöä vai onko? Jos jostain sais rahat tähän kun on tiukka säästö kuuri menossa....

Ei ole joo tärinöille mitään asetuksia. Ei kyl jostain syystä häirinnyt yhtään tos pelates, koska itsekkin alunperin odotin et valikko ois ollut.

On muuten ruotsin EK:t kauheimman näköistä sössöä mitä olen nähnyt millään nykyisen sukupolven konsolilla, mut ajaminen oli siellä todella kivaa, liukasta oli ja aika kapeetakin oli..

Urassa ilmeisesti pelaamista riittää nimittäin pelasin useamman tunnin tuossa ja edelleen vedän vasta kolmannella autolla (ford, sitikka ja nyt rellun etuveto clio), ja en ole juurikaan edennyt sinällään. Eli ei ihan heti urasta lopu pelaaminen.

Se kyl todella ärsyttävää kun ek:t ajetaan eri suuntiin niin nuotitukset vaihtelee.

Toiseen suuntaan on "jyrkkä shikaani vasemmalta" esim, niin toiseen suuntaan se onkin "3 vasen, kakkonen oikea"...

Sit taas toises kohtaa voi olla U-käännös pitkä, kun toiseen suuntaan on pitkä kakkonen. Välillä saattaa olla samalla ek:lla peräkkäisiä mutkia joissa tulee vastaavat mutkat, mut nuotitus on eri, ja siks niihin ajaa eri tavalla :S

Muistelisin että tv-kuvan perusteella Bulgarian rallin tiet taitaa olla melkoisen reikäistä ja röykkyistä. Kai pelissä tien pinta on myös samanlaista?

Prismassa näytti olevan WRC hippasen alle 60e. Huomenna pitänee käydä tarkistamassa gigantin hinta ja päättää ostaako vai nuukailisko ensi kuuhun gräntursimoa odotellessa. Silloin olen kyllä heti auringon noustessa repimässä kaupan ovenkahvaa. :D

Forcea ei sinänsä voi säätää, mutta jos haluaa tärinät kokonaan pois, niin menee pelitilassa valikkoon - Options - Vibration options ja sitten valitsee "no".

Viimeksi muokannut moderaattori:

Näyttää tuossa urassa olevan 10 leveliä, joissa jokaisessa on 6 eri juttua, esim nyt etuvetoisilla 2-3 EK ralleja, ja sit cuppeja joissa on tommoisa 2 peräkkäin esim.

Ite oon nyt saanu päivän pelaamisella nyt kaks leveliä täyteen ykkös tavoittein...eli tos on vähän siihen pronssi, hopea, kulta tyyliin tavoitteet per kisa.

Autoja lähes pakotetaan myös ostamaan, sillä on erikseen autokohtaisia ralleja.

edit:

Hieno kyl huomata et noi autot on pikkuluokissakin erilaisia.

Demon WRC autoista sitikka ei pysyny yhtään lapasesta, fordi oli hyvä omaan kätöseen.

Nyt koko versiossa etuveto sitikka, kans ihan kauhee. Ford fiesta etuveto, aivan passeli. Sit Renault Clio aivan kauhee, Honda sit taas sopii mulle loistavasti. Sit suzuki swiftin 1600 versio tuntuu periaattees ihan hyvältä, mut en saa kääntymään sitä mihinkään.

Sit taas WRC:ssä en oo loebin autoa koittanu, mut räkän auto istuu paremmin hanskaan kuin demon loebin sitikka.

ps. On muuten toi ruotsin ralli aika haastava, en varmaan ihan hetkeen saa täs pelis kyl pitää vaikeinta AI:tä..

Viimeksi muokannut moderaattori:

On muuten toi ruotsin ralli aika haastava, en varmaan ihan hetkeen saa täs pelis kyl pitää vaikeinta AI:tä..
Omasta mielestäni tuo ruotsin ralli on yksi pelin helpoimmista ja hauskimmista. En tosin ole vielä wrc kalustolla tuota koittanut, mutta N-ryhmän mitsu on ainakin mielestäni kuin tehty tuonne.

Johtuu varmaan siitä et olen ajanut vain uraa ja siellä kun aluks ei pääse ajamaan kuin asfaltilla ja esim ranska on tosi levee. Sit ostaa uuden auton ja eka testi sillä on lumella ja ekaa kertaa ylipäätään lumella...

Sit ennen ku lopetin ni otin suoraan räikkösen auton ja ruotsiin ni kyl Ranskan jälkeen tuntu kapeelta ja vaikeelta. Asfalteilla helpot voitot aina, soralla oon 3-4:s ja Ruotsissa 7-10:s

Toinen mulle tosi vaikee on ollut Britannian ralli. Siltin Ruotsin ja Britannian rallit on ne parhaimmat meleen ollu. Samoin asfaltti pätkistä Bulgariassa on kyl tosipaljon enempi meininkii kuin muissa vaikka espanjakaan mikää helppo ole.

Meksiko on ainut mitä ei oo tullu ajettua ja statsien mukaan eilen ajoin 410 EK kilometriä :)

Täytyy muuten loppuun viel sanoa et itse pidän tätä parempana pelinä kuin F1 2010:iä (siin bugeja niin et peli on pelikelvoton välillä). Sit ku kattoo arvosteluja niin F1 saanut järjestäen 9 koska grafiikka ok, lähestyminen helppo ja iso tunnettu firma takana.

Sit tää peli lynkataan heti jo kahdesta syystä: milestonen tekemä ja maisemat on todella karun näköiset. Siihen päälle se et ohjaus on hankala jos ei perehdy yhtään peliin, sen kun saa todella miellyttäväksi...
Sit lykätään suoraan kahden testi ek:n jälkeen arvosanaksi 4-5/10

Multa sitten noi asvaltti pätkät ei luonnistu alkuunkaan. Etuvedolla ehkä hyvällä tuurilla pysyy jotenkuten tiellä, mutta sitten kun lyödään alle sellainen auto, jossa kaikki pyörät vetävät, niin se on melkein varmaa, että pöpelikkö soi joko heti jarrutuksessa tai sitten mennään mutkan ulostulossa perä edellä puuhun ja kovaa :D

Saa muuten Bulgarian liukkailla teillä olla todella tarkkana niiden jarrujen kanssa tai ollaan tosi rajusti ulkona. Se on oikeastaan ainut joka tossa ajomallinnuksessa hiukan haittaa kun ei tunnu realistiselta. Tosin kun tajusin millä ajotyylillä niin käy niin se tuo vain tiettyä jännitystä siihen ajoon ja saa hyvän fiiliksen kun auto pysyy lapasessa. Oikeastaan tuo aiheuttaa vaan sen et pelissä ei voi ajaa kaasu pohjassa ja sit vaan tintata jarruja pohjaan, mikä on tosi hyvä juttu et täytyy hiuka maltillisemmin ajaa

Ylös Bottom