Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Juu ei todellakaan! Oikeastaan melkein kaikesta olen eri mieltä. Toki suorituskyvystä ainakin vähäsen samaa mieltä. Ei sekään silti ainakaan niin huonolta ole tuntunut kuin tuossa annettiin ymmärtää. XSX:llä olen toki pelannut, joten en tiedä onko eroja pleikkariin nähden. Ei kyllä vaan voi ymmärtää miten on noita useita arvostelussa mainittuja juttuja voinut ongelmina nähdä. No, makunsa kullakin.Arvostelun luin ja ei me olla ilmeisesti pelattu samaa peliä ollenkaan![]()
Henkilökohtaisesti kyseisessä pelissä on juuri aivan mestarillista tuo pelisuunnittelu. Ei ole jotain yhtä oikeaa tapaa rakentaa hahmoa, valita taistelutapansa tai etenemisensä pelimaailmassa. Pelaajalle annetaan eväitä kyllä yllin kyllin, mutta myös omaa harkintavaltaa ja tutkimisen vapautta kaikkeen - niin pelimekaniikkaan, pelimaailmassa etenemiseen kuin pelihahmon kehittämiseenkin liittyen.Aika jyrkkä ja mielenkiintoinen arvostelu. Ja erikoista kun täällä foorumilla ollaan aivan toista mieltä.
Itse en ole peliä pelannut vielä. Pitää tuo Lies of P ekaksi pelata. Mutta ihan mielenkiinnosta: onko oikeasti asia niin, että tässä pelissä on tuota ylisuunnittelua? Itse en voi sietää sitä, jos pelissä on paljon asioita, mutta lopulta mikään ei oikein tunnu hyvältä tai edes miltään. Esimerkiksi Forbidden West, jossa oli kyllä tauhkaa paljon mutta hyvin vähän niitä jaksoi edes kokeilla. Mitään muuta siinäkään pelissä ei tarvittu kuin jouskaria.
Tottakai nuo tekniset viat ovat korjattavissa. Mutta tuo taistelun painottonuus ja magneettiset viholliset vähän kyllä myös syö kiinnostusta.
No itemeitä on vaikka mitä, mut sit mitä oikeesti käytän on vaan tikari ja healttipullo, tai näin mulla + nyt temper, eli ns kolme asiaa. Muut lojuu sielä jossain varastossa ku ylijäämä menee aina sinne, eli kaiken voi kerää maailmasta talteen vaikka invi täynnä.Mutta ihan mielenkiinnosta: onko oikeasti asia niin, että tässä pelissä on tuota ylisuunnittelua? Itse en voi sietää sitä, jos pelissä on paljon asioita, mutta lopulta mikään ei oikein tunnu hyvältä tai edes miltään.
Ei kaikkea tarvitsekaan käyttää saman pelaajan tai samalla hetkellä. Valinnanvara antaa kuitenkin mahdollisuuden kokeilla erilaisia lähestymistapoja. Se tuo ainakin itselleni pelaamiseen sellaista rikkautta, jota liian harvat pelit tarjoavat nykyaikana.No itemeitä on vaikka mitä, mut sit mitä oikeesti käytän on vaan tikari ja healttipullo, tai näin mulla + nyt temper, eli ns kolme asiaa. Muut lojuu sielä jossain varastossa ku ylijäämä menee aina sinne, eli kaiken voi kerää maailmasta talteen vaikka invi täynnä.
Okei, kuulostaa hyvältä. Vaikka vähän ristiriitaista, kun mielipiteitä on aika moneen suuntaan.Henkilökohtaisesti kyseisessä pelissä on juuri aivan mestarillista tuo pelisuunnittelu. Ei ole jotain yhtä oikea tapaa rakentaa hahmoa, valita taistelutapansa tai etenemisensä pelimaailmassa. Pelaajalle annetaan eväitä kyllä yllin kyllin, mutta myös omaa harkintavaltaa ja tutkimisen vapautta kaikkeen - niin pelimekaniikkaan, pelimaailmassa etenemiseen kuin pelihahmon kehittämiseenkin liittyen.
Toki jos peleissä ei pidä valinnanvapaudesta ja pitää nimenomaan tiukemmin ohjatusta ja putkimaisesta rakenteesta, niin sitten ei ehkä pystykään näkemään sitä upeutta, mitä Wuchang, sen pelisuunnittelu ja pelimaailma pitävät sisällään. Eri valinnaiset asiat kun toimivat todella hyvin yhteen erilaisilla valinnoilla ja täydentävät toisiaan, vaikka tekisit kovinkin erilaisia ratkaisuja.
XSX:lä voin ainakin sanoa, että taistelussa on nimenomaan hiton hyvä tuo oikeanlainen painon tunne taistelussa. En kyllä allekirjoita ollenkaan mitään painottomuutta. Joko pleikkariversio on aivan erilainen tässä asiassa, tai sitten arvostelija kokee hyvin eriskummallisesti asian. No, meitä on toki moneen junaan.
Itemeja on mutta ne on mulle vaan ilmaista "sielua", eli myyn kaiken mitä en tartte.No itemeitä on vaikka mitä, mut sit mitä oikeesti käytän on vaan tikari ja healttipullo, tai näin mulla + nyt temper, eli ns kolme asiaa. Muut lojuu sielä jossain varastossa ku ylijäämä menee aina sinne, eli kaiken voi kerää maailmasta talteen vaikka invi täynnä.
En kyllä ymmärtänyt mitä ylisuunnittelulla haettiin, niinku Ippenaattorikin mainitsi niin olen samaa mieltä, tää peli toimii hyvin, on tutkimisen tuntua, jokaisen polun päässä on jotain arvokasta jollonka siitä tutkimisesta on hyötyä. Ei ehkä aina hyödyllistä just sun buildille mut sä voit vaihtaa sitä buildia aina.Okei, kuulostaa hyvältä. Vaikka vähän ristiriitaista, kun mielipiteitä on aika moneen suuntaan.
No ei se selviä, kuin itse pelaamalla. Silloin voi olla jo suurimmat mahdolliset tekniset viat korjattu, kun pääsen tämän kimppuun.
"Tämä kannustaa ainakin vähän kokeilemaan erilaisia tapoja lähestyä taisteluita, mutta samalla kielii juuri siitä ylisuunnittelusta, mikä peliä kauttaaltaan vaivaa. Kun yhteenkään suuntaan ei ole panostettu täysillä, niin kaikki vaihtoehdot ovat vähän niin ja näin".
En kyllä ymmärtänyt mitä ylisuunnittelulla haettiin, niinku Ippenaattorikin mainitsi niin olen samaa mieltä, tää peli toimii hyvin, on tutkimisen tuntua, jokaisen polun päässä on jotain arvokasta jollonka siitä tutkimisesta on hyötyä. Ei ehkä aina hyödyllistä just sun buildille mut sä voit vaihtaa sitä buildia aina.
Odotellaan hinnan alentumista, Fromin tuotokset ihan omassa luokassaan.Sivuston arvio ulkona. Ei maistunut tällä kertaa:
Tuohan viittaa ihan suoraan siihen, että kaivataan sellaista enemmän ohjattua putkimaista lähestymistapaa pelaamiseen. Se ei kuitenkaan ole Wuchangin juttu. Ja minun mielestäni onneksi niin. Tässä on sitä tutkimisen ja löytämisen riemua parhaimmillaan. Niin pelimekaniikoissa, hahmon kehittämisessä kuin pelimaailmassa kulkiessakin. Se on juuri se hienous, että kun sen suunnan valitsee pelaaja itse niin panostuksetkin riippuvat nimenomaan siitä, mitä pelaaja itse tekee. Joo, joudut varmaan myös grindaamaan, että voit laajasti panostaa asioihin samanaikaisesti. Tai sitten valitset pelkistetymmän tien esim. buildin suhteen, ja et joudu ainakaan niin paljoa grindaamaan."Tämä kannustaa ainakin vähän kokeilemaan erilaisia tapoja lähestyä taisteluita, mutta samalla kielii juuri siitä ylisuunnittelusta, mikä peliä kauttaaltaan vaivaa. Kun yhteenkään suuntaan ei ole panostettu täysillä, niin kaikki vaihtoehdot ovat vähän niin ja näin"
Tuossa lainaus arvostelusta, mikä minua mietityttää. Ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Mutta kuten sanoin, en osaa kommentoida asiaa kun en ole peliä pelannut.
No en kyllä ole ton kanssa yhtää samaa mieltä. Monipuolisempi tää systeemi on kuin vaikka perinteisen soulsliken jossa dumpataa pisteet vaa siihe yhtee stattii. Tässä saat ottaa taitoja yms jotka muodostaa sun buildin. Sitte on viel arilaisia passiivisia buffeja."Tämä kannustaa ainakin vähän kokeilemaan erilaisia tapoja lähestyä taisteluita, mutta samalla kielii juuri siitä ylisuunnittelusta, mikä peliä kauttaaltaan vaivaa. Kun yhteenkään suuntaan ei ole panostettu täysillä, niin kaikki vaihtoehdot ovat vähän niin ja näin"
Tuossa lainaus arvostelusta, mikä minua mietityttää. Ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Mutta kuten sanoin, en osaa kommentoida asiaa kun en ole peliä pelannut.
En tiedä veditkö tuon luvun 4 hatusta, vai perustuiko se johonkin tiettyyn asiaan? Mutta ainakin pelin saavutuksissa on neljästä erilaisesta lopusta saavutukset, joten jos pelin kaikki loput haluaa nähdä, niin silloin juurikin neljä läpipeluukertaa taitaa olla tarpeen.Hitto harmittaa ku oon menettäny paljon pelin sivujuttuja, kun en alusta alkaen tarpeeks usein kattonu sitä teleporttia missä kukin hahmo on, nyt on tekemätön paikka kun ne on bosseineen menny ohi. Siinä hyvä vinkki joka on vielä pelin alussa! Toki muutenkin haiskahtaa sille että tää peli pitäs pelaa joku 4 kertaa läpi jos haluais nähdä kaiken, kun polkuja tuntus olevan erilaisia.
Vedin siis ihan hatusta, enkä yhtäkään saavutusta ole katsonut etukäteen niinkun en missään muussakaan pelissä ennen sen läpäisyä. Perustui ihan siis siihen mitä kokenu pelin aikana, ja että tässä voi helposti missaa monet asiat ja aika monta bossia on ollu mielestäni jo nyt optionaalina.En tiedä veditkö tuon luvun 4 hatusta, vai perustuiko se johonkin tiettyyn asiaan? Mutta ainakin pelin saavutuksissa on neljästä erilaisesta lopusta saavutukset, joten jos pelin kaikki loput haluaa nähdä, niin silloin juurikin neljä läpipeluukertaa taitaa olla tarpeen.