Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wuchang: Fallen Feathers

Ippenator

Well-Known Member
1753414339634.jpeg

Nimi: Wuchang: Fallen Feathers
Kehittäjä: Leenzee
Julkaisija: 505 Games
Alustat: PlayStation 5, Windows ja Xbox Series X/S
Lajityyppi: Soulslike, ARPG
Julkaisu: 24.7.2025
Kotisivut: https://505games.com/games/wuchang-fallen-feathers/
KonsoliFIN Pelisivu:

Wuchang: Fallen Feathers is a soulslike, action RPG set in the land of Shu during the dark and tumultuous late Ming Dynasty, plagued with warring factions and a mysterious illness spawning monstrous creatures.

Pari tuntia ehdin jo kokeilla Wuchangia Game Passissa, ja oli varsin mielekkään tuntuista pelattavaa. Aika paljon pelissä on toki otettu asioita suoraan souls-peleistä, mutta mikäs siinä, miksei hyvin toimivia mekaniikkoja kannattaisi käyttääkin peleissä useinkin. Pelissä on tiettyä omaleimaisuuttakin, ja varsinkin hahmon kehityksessä oli jotain erityisiä elementtejä, joihin en edes vielä päässyt oikein kunnolla sisälle. Aika brutaalin vaikealta kyllä tuntui jo heti alusta alkaen, kun ihan rivivihuihinkin tuli useita kertoja kuoltua. Toki omaa huolimattomuuttani, mutta sinänsä huomionarvoista oli noissa kokemuksissa, että vihut on tehty niin, että ne armottomasti rankaisevat, jos alat säheltämään ja unohdat pelata fiksusti.

Erittäin hyvän oloinen kiinalaisen mytologian tunnelma ja graafisesti näyttävän oloinen peli. Kyllä vaikuttaa erittäin lupaavalta peliltä ensimmäisen parin tunnin perusteella. On vaan niin pirusti pelattavaa kesken, etten varmaan tätä vielä jatka, vaikka kutkuttaisikin. Kai nyt kuitenkin pelaan jo erittäin pitkällä olevan Sleeping Dogsin toisen läpipeluukerran läpi ja sitten noita muita keskeneräisiä vielä. Ja Khazankin tuli sitten boxille ostettua alesta. Suosittelen joka tapauksessa alun perusteella Wuchangia soulslikejen ystäville. Eikä ollut mitään parrypakkoa millään tavalla, ainakaan tuon parin tunnin aikana. Saattaisi toki helpottaa peliä, mikäli parrykin olisi hallinnassa. Minulla ei kuitenkaan tatsia siihen ole tässäkään pelissä.

Viimeksi muokattu:
Näytä liitetiedosto 19506

Nimi: Wuchang: Fallen Feathers
Kehittäjä: Leenzee
Julkaisija: 505 Games
Alustat: PlayStation 5, Windows ja Xbox Series X/S
Lajityyppi: Soulslike, ARPG
Julkaisu: 24.7.2025
Kotisivut: https://505games.com/games/wuchang-fallen-feathers/
KonsoliFIN Pelisivu:

Wuchang: Fallen Feathers is a soulslike, action RPG set in the land of Shu during the dark and tumultuous late Ming Dynasty, plagued with warring factions and a mysterious illness spawning monstrous creatures.

Pari tuntia ehdin jo kokeilla Wuchangia Game Passissa, ja oli varsin mielekkään tuntuista pelattavaa. Aika paljon pelissä on toki otettu asioita suoraan souls-peleistä, mutta mikäs siinä, miksei hyvin toimivia mekaniikkoja kannattaisi käyttääkin peleissä useinkin. Pelissä on tiettyä omaleimaisuuttakin, ja varsinkin hahmon kehityksessä oli jotain erityisiä elementtejä, joihin en edes vielä päässyt oikein kunnolla sisälle. Aika brutaalin vaikealta kyllä tuntui jo heti alusta alkaen, kun ihan rivivihuihinkin tuli useita kertoja kuoltua. Toki omaa huolimattomuuttani, mutta sinänsä huomionarvoista oli noissa kokemuksissa, että vihut on tehty niin, että ne armottomasti rankaisevat, jos alat säheltämään ja unohdat pelata fiksusti.

Erittäin hyvän oloinen kiinalaisen mytologian tunnelma ja graafisesti näyttävän oloinen peli. Kyllä vaikuttaa erittäin lupaavalta peliltä ensimmäisen parin tunnin perusteella. On vaan niin pirusti pelattavaa kesken, etten varmaan tätä vielä jatka, vaikka kutkuttaisikin. Kai nyt kuitenkin pelaan jo erittäin pitkällä olevan Sleeping Dogsin toisen läpipeluukerran läpi ja sitten noita muita keskeneräisiä vielä. Ja Khazankin tuli sitten boxille ostettua alesta. Suosittelen joka tapauksessa alun perusteella Wuchangia soulslikejen ystäville. Eikä ollut mitään parrypakkoa millään tavalla, ainakaan tuon parin tunnin aikana. Saattaisi toki helpottaa peliä, mikäli parrykin olisi hallinnassa. Minulla ei kuitenkaan tatsia siihen ole tässäkään pelissä.
Miten peli pyörii Series X:llä?

Miten peli pyörii Series X:llä?
Ite huomasin heti alussa XSX:llä screen tearingia ja pientä frame droppia, mutta sanotaanko että jos tykkää pelistä ni ihan toissijanen juttu, ei mitenkään paha. Saattaa jopa päivittyä tuokin vielä ellei ole jo. Aattelin antaa tälle vielä mahdollisuuden kun eka saan yhden toisen pelin alta pois.

Ensimmäinen bossi taputeltu ja siitä hieman eteenpäin nyt pelailtuna. Jotain 6-7 kertaa tuohon bossiin tuli kuoltua, osittain johtuen siitäkin etten ole ihan perillä vielä miten eri mekaniikat taistelussa toimivat. Ase vaihtui välillä itsestään yms. ja tuntui tekevän muutenkin välillä eri asioita mitä olin ajatellut :D Täytynee vähän lueskella paremmin mitä mikäkin tarkoittaa. Teki tuo bossi myös mielestäni kohtuuttomasti damagea iskuillaan, mutta toisaalta ei mulla vitalityä juurikaan ollut skill treestä otettuna.

Tämä kyllä kiinnostais Souls-pelien ystävänä, mutta toi vähän mietityttää että miten kova piikki vaikeusasteeseen tulee pelin edetessä.

Miten te peliä pelanneet ootte tän kokenut?

Tämä kyllä kiinnostais Souls-pelien ystävänä, mutta toi vähän mietityttää että miten kova piikki vaikeusasteeseen tulee pelin edetessä.

Miten te peliä pelanneet ootte tän kokenut?

Ihan samaa olen miettinyt et toivottavasti se vaikeusaste ei liian brutaaliksi mene, kun ei tämä nyt varsinaisesti mikään helppo ole alussakaan ollut. Ei rivivihollisille enää ole tullut juurikaan kuoltua ja toinen bossi meni ehkä viidennellä yrityksellä et toisaalta aika linjassa muiden genren pelien kanssa, mutta aika näyttää mihin se siitä menee. Damage on aika suurta edelleen molempiin suuntiin, mikä tekee noista pomotappeluista mukavan nopeita.

Joka tapauksessa maistuu hyvältä 3-4 tunnin jälkeen eikä varsinaisesti mitään ihmeempää kritiikkiä ole antaa. Satunnaisia frame droppeja tulee, mut ei ne ole mua mitenkään häirinneet. Kenttäsuunnittelusta annan kehuja. Vaikuttaa ainakin alun perusteella keskimääräistä selvästi paremmalta.

Ihan samaa olen miettinyt et toivottavasti se vaikeusaste ei liian brutaaliksi mene, kun ei tämä nyt varsinaisesti mikään helppo ole alussakaan ollut. Ei rivivihollisille enää ole tullut juurikaan kuoltua ja toinen bossi meni ehkä viidennellä yrityksellä et toisaalta aika linjassa muiden genren pelien kanssa, mutta aika näyttää mihin se siitä menee. Damage on aika suurta edelleen molempiin suuntiin, mikä tekee noista pomotappeluista mukavan nopeita.

Joka tapauksessa maistuu hyvältä 3-4 tunnin jälkeen eikä varsinaisesti mitään ihmeempää kritiikkiä ole antaa. Satunnaisia frame droppeja tulee, mut ei ne ole mua mitenkään häirinneet. Kenttäsuunnittelusta annan kehuja. Vaikuttaa ainakin alun perusteella keskimääräistä selvästi paremmalta.
Mitä vähän katellu niin Wukong on leikkiä näköjään tän rinnalla, jos se on soulslike ni niin on god of wariki :D Ja kun en parrya hallitse ni tää on läpäsemätön peli mulle tod näk ni mietin vielä kannattaako edes alottaa=)

Miten tuo parryn pakollisuus? Eilen kun sen pari tuntia pelasin, niin ei ollut mitään tarvetta parrya edes yrittää. Enkä mielelläni sen kaltaiseen pelaamiseen mene, ellei ole aivan pakko. Yleensä kyllä parryn kiertokeinot peleissä löytyy, mutta jos tässä esim. bossien kanssa on pakko vaan parrya hinkata uudelleen ja uudelleen, niin sitten peli saattaa minulla jäädä kesken.

Mitä vähän katellu niin Wukong on leikkiä näköjään tän rinnalla, jos se on soulslike ni niin on god of wariki :D Ja kun en parrya hallitse ni tää on läpäsemätön peli mulle tod näk ni mietin vielä kannattaako edes alottaa=)

Mä en tällaista ihan purematta niele ennen kuin itse näen. Kertaakaan en ole muuten vielä parrya käyttänyt enkä nähnyt sille mitään tarvettakaan, eikä tällä mun axella mielestäni (tai en osaa) sellaista pysty edes tekemään :D no katsotaan mikä on tilanne 10 tunnin päästä.

Wukongissa on muitakin keinoja kuin parry (tai perfect dodge, vai mikä lie siinä pelissä olikaan?) ja myös grindaaminen on mahdollista monellakin tavalla. Oli siinä pelissä itselleni ensin mahdottomilta tuntuneita vihuja, mutta aina löytyi keinot sitten viimeistään grindaamalla. Tosin siinäkin pelissä olisi viimeinen bossi vielä kohtaamatta, joten ihan läpi ei vielä ole. Lähellä jo kuitenkin. Erinomainen peli kyllä. Vähän samoja viboja sain parin tunnin aikana Wuchangista, mutta saas nähdä, kun jossain vaiheessa pelaan taas eteenpäin.

Muutaman tunnin jaksoin täs iltaväsys ja kuumuudes pelata mut aika hyvält vaikuttaa. Tuli joku bossi vastaan niin jätin siihe, miltee sain hengilt.

Heh mä en ees tiiä mistä parryy, oon vaa hyppiny pois alta. Päätin pelata long swordilla.

Parry on ainaki long swordilla skilli mikä pitää avata.
Toi on sinänsä hassua että se on avattava skilli, siitä.vois päätellä että se on vapaaehtoista. Lueskelin tosin että vastaan tulee bosseja jotka hyökkää niin kauan että onnistut parryllä lopettamaan iskut.

Muutamat bossit jo kaatunut ja vielä maistuu. Ehkä vähän liikaa alkaa olemaan noita kulman/laatikon takaa hyppiviä kavereita mutta vielä otan huumorilla. Polku haarautui myös nyt niin paljon etten tiedä mihin mennä.

Toi on sinänsä hassua että se on avattava skilli, siitä.vois päätellä että se on vapaaehtoista. Lueskelin tosin että vastaan tulee bosseja jotka hyökkää niin kauan että onnistut parryllä lopettamaan iskut.
Tätä vähän tarkotin kun ylempänä kerroin että vähän videoita kattellu että taitaa olla läpäsemätön peli mun parry taidoilla=)

Jatkoin sitten itsekin eilen tätä. Pääsin ekaan bossiin ja se meni yllätyksekseni ensimmäisellä yrityksellä. No, sitten jatkoin edelleen eteenpäin ja tulin paikkaan, jossa yläkerrassa oli melkein heti toinen bossi. Sitä menin kokeilemaan, niin tuli niin tukkapöllyä, ettei hetkeen olekaan tullut peleissä. Tuosta en välttämättä pidä, että on noin kova difficulty spike, kuin mitä ekan ja tokan bossin välillä oli. En tosin jaksanut yrittää enää uudelleen, kun oli jo aamuyö ja väsy painoi päälle. Muuten tuntunut kyllä edelleen hyvältä ja mielenkiintoiselta peliltä. Tosin nyt törmäsin pelissä ensimmäistä kertaa aika jäätäviin framedroppeihin. Toki vaikuttaisi, että ne tulivat siksi, että pelisessio oli pidempi kuin aiemmat tämän pelin parissa. Suorituskykyongelmat tulivat vasta tuon session loppupuolella, ja niitä tuli siinä vaiheessa paikoissa, joissa ei aiemmin ole ongelmia pelissä ollut. Luultavasti on jotain muistivuotoa tai vastaavaa, joka toivottavasti päivityksillä korjaantuu vielä.

Muutamat bossit jo kaatunut ja vielä maistuu. Ehkä vähän liikaa alkaa olemaan noita kulman/laatikon takaa hyppiviä kavereita mutta vielä otan huumorilla. Polku haarautui myös nyt niin paljon etten tiedä mihin mennä.
Skillipuussa oli toki myös longswordilla sellainen taito kuin clash. Vaikuttaisi tekevän vähän samaa kuin parry, mutta erona, että on hyökkäyskombon loppuun tuleva torjunnanomainen taito, joka siis toteutuu sillä, että teet samaan aikaan kolmen iskun hyökköyskomboa, jonka loppuun tulee sitten automaattisesti tuo clash. Se on siis torjunnanomainen muuten, mutta sillä tulee hieman itselle damaa. Suurimman osan vahingosta siis kuitenkin torjuu. Jos tuo toimisi myös noihin parryttaviin vihuihin? Tuohon tapaan on toiminut ainakin niihin vihuihin, joihin olen nyt kokeillut. Skillipuu on kyllä laaja, ja vaikuttaisi siltä, että antaa juurikin niitä kovasti kaipaamiani erilaisia vaihtoehtoja pelaamiseen.

Viimeksi muokattu:
Jatkoin sitten itsekin eilen tätä. Pääsin ekaan bossiin ja se meni yllätyksekseni ensimmäisellä yrityksellä. No, sitten jatkoin edelleen eteenpäin ja tulin paikkaan, jossa yläkerrassa oli melkein heti toinen bossi. Sitä menin kokeilemaan, niin tuli niin tukkapöllyä, ettei hetkeen olekaan tullut peleissä. Tuosta en välttämättä pidä, että on noin kova difficulty spike, kuin mitä ekan ja tokan bossin välillä oli. En tosin jaksanut yrittää enää uudelleen, kun oli jo aamuyö ja väsy painoi päälle. Muuten tuntunut kyllä edelleen hyvältä ja mielenkiintoiselta peliltä. Tosin nyt törmäsin pelissä ensimmäistä kertaa aika jäätäviin framedroppeihin. Toki vaikuttaisi, että ne tulivat siksi, että pelisessio oli pidempi kuin aiemmat tämän pelin parissa. Suorituskykyongelmat tulivat vasta tuon session loppupuolella, ja niitä tuli siinä vaiheessa paikoissa, joissa ei aiemmin ole ongelmia pelissä ollut. Luultavasti on jotain muistivuotoa tai vastaavaa, joka toivottavasti päivityksillä korjaantuu vielä.
Taisin eilen piestä ton saman yläkerran pomon. Siinä saa kutsua apurin mikä helpottaa sitä pirusti. En tie millä aseella pelaat mut long swordilla kun vetää ladatulla isolla iskulla selkään, se staggeroi sen melkein yhdellä. Oli aika helppo sen jälkeen.

Ei sillä yläkerran pomolla lopulta ollut kuin pari vaarallisempaa liikettä ja kaveri apuun niin se söi vielä osan niistä. Itse laitoin pari ekan yrityksen jälkeen gearin sen mukaan missä oli eniten sitä corruption suojausta niin se ei saanut yhdellä iskulla laitettua sitä debuffia.

Edit: Ja sitähän ei tosiaan ole mikään pakko tappaa vielä tässä vaiheessa, jos ongelmaksi muodostuu.

Viimeksi muokattu:
Ei sillä yläkerran pomolla lopulta ollut kuin pari vaarallisempaa liikettä ja kaveri apuun niin se söi vielä osan niistä. Itse laitoin pari ekan yrityksen jälkeen gearin sen mukaan missä oli eniten sitä corruption suojausta niin se ei saanut yhdellä iskulla laitettua sitä debuffia.

Edit: Ja sitähän ei tosiaan ole mikään pakko tappaa vielä tässä vaiheessa, jos ongelmaksi muodostuu.
Huhhuijaa, että on vaikea tuo yläkerran bossi! Olen kokeillut jo toistakymmentä kertaa sinun ja @Huttu :n ohjeilla, enkä ole päässyt edes lähelle voittoa. Niin ADHD tuo vihu ja pienessä tilassa tekee ihan helvetisti damaa. Tuo apuri kuolee ihan hiton nopeasti, ja yksin en tuolle pärjää alkuunkaan. Kerrankin kun saa sen grabinsa tehtyä, niin homma on viimeistään siinä. En ymmärrä, miten olette niin helposti tuon päässeet. Tuntuu täysin mahdottomalta tällä erää. Kävin vielä grindaamassa ihan tolkuttomasti, mutta ei tunnu apua siitäkään olevan. Ihan vaikeimpia bosseja, mitä muistan koskaan missään pelissä nähneeni. Tuossa on juuri ne jutut, mitkä ovat minulle tosi hankalia, eli helvetin nopea ja vahva ADHD-vihu pienessä tilassa, ja sitten tekee vielä status effectiä, jonka takia joutuu räpäläämään itemejä, mikä ei minulla tuollaisessa hektisyydessä onnistu kyllä mitenkään.

Ylös Bottom