Ippenator
Well-Known Member

Nimi: Wuchang: Fallen Feathers
Kehittäjä: Leenzee
Julkaisija: 505 Games
Alustat: PlayStation 5, Windows ja Xbox Series X/S
Lajityyppi: Soulslike, ARPG
Julkaisu: 24.7.2025
Kotisivut: https://505games.com/games/wuchang-fallen-feathers/
KonsoliFIN Pelisivu:
Wuchang: Fallen Feathers is a soulslike, action RPG set in the land of Shu during the dark and tumultuous late Ming Dynasty, plagued with warring factions and a mysterious illness spawning monstrous creatures.
Pari tuntia ehdin jo kokeilla Wuchangia Game Passissa, ja oli varsin mielekkään tuntuista pelattavaa. Aika paljon pelissä on toki otettu asioita suoraan souls-peleistä, mutta mikäs siinä, miksei hyvin toimivia mekaniikkoja kannattaisi käyttääkin peleissä useinkin. Pelissä on tiettyä omaleimaisuuttakin, ja varsinkin hahmon kehityksessä oli jotain erityisiä elementtejä, joihin en edes vielä päässyt oikein kunnolla sisälle. Aika brutaalin vaikealta kyllä tuntui jo heti alusta alkaen, kun ihan rivivihuihinkin tuli useita kertoja kuoltua. Toki omaa huolimattomuuttani, mutta sinänsä huomionarvoista oli noissa kokemuksissa, että vihut on tehty niin, että ne armottomasti rankaisevat, jos alat säheltämään ja unohdat pelata fiksusti.
Erittäin hyvän oloinen kiinalaisen mytologian tunnelma ja graafisesti näyttävän oloinen peli. Kyllä vaikuttaa erittäin lupaavalta peliltä ensimmäisen parin tunnin perusteella. On vaan niin pirusti pelattavaa kesken, etten varmaan tätä vielä jatka, vaikka kutkuttaisikin. Kai nyt kuitenkin pelaan jo erittäin pitkällä olevan Sleeping Dogsin toisen läpipeluukerran läpi ja sitten noita muita keskeneräisiä vielä. Ja Khazankin tuli sitten boxille ostettua alesta. Suosittelen joka tapauksessa alun perusteella Wuchangia soulslikejen ystäville. Eikä ollut mitään parrypakkoa millään tavalla, ainakaan tuon parin tunnin aikana. Saattaisi toki helpottaa peliä, mikäli parrykin olisi hallinnassa. Minulla ei kuitenkaan tatsia siihen ole tässäkään pelissä.
Viimeksi muokattu: