Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Box vs. PS2 ja GameCube

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Originally posted by Solid Snake

Ja tiedotus vielä X-Box fanipojille: ei se X-Box ole loppujen lopuksi kauhean paljon tehokkaampi kuin GC tai PS2. Ehkä uuden konsolin hype on sokaissut teidät.

Sitten kun/jos eksyt tänne Tampereelle päin, niin tuus kattoon vaikka Wrecklesiä, näytän sulle pari leveliä siitä joissa on sellaista grafiikkaa mistä PS2 voi vain unelmoida. Hienot screenshotitkaan netissä ei tee pelille oikeutta miltä se näyttää livenä telkun ruudulla. Ja nyt en hypetä. Olen vakavasti sitä mieltä että jos 1st-gen Xbox-peli pesee kaikki tämän hetken PS2-pelit graffoissa, voin vain jännityksellä odotella mitä tapahtuu jatkossa. Just äsken näytin kyseistä peliä emännän pikku-veljelle joka on PS2-miehiä, ja vieläkin se tossa keräilee leukojaan lattialta. :)

PS2 on hyvä konsoli, mulla oli se melkein vuoden, mutta grafiikoissa se on enemmän kuin vähän jäljessä Xboxia. Mutta älä sure, PS2:n pelivalikoima on tällä hetkellä paljon laajempi kuin Xboxin, ja eikös se ole myös aika tärkeää?

Ja miksi painotetaan vain "vähän" PS2:sta parempaa grafiikkaa? Minulle painaa vaakakupissa paljon myös kovalevy ja DD-äänet. Joo joku voi sanoa ettei DD-äänillä tee mitään,telkun kajareilla selviää, mut niinhän sitä jotkut pelaa onnellisena myös 15"-ruudulla.

Konsolien myyntiluvut, ps2:n jyrää!

Aika hillittömiä myyntilukuja muuten ps2:lla, 26 MILJOONAA kappeletta kaikenkaikkiaan, ja 9 MILJOONAA pelkästään Japanissa. Tuollaisen käyttäjäkannan omaavalle konsolille voidaan varmasti odottaa hyviä pelejä jatkossakin...:D

Artikkeli

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Sitten kun/jos eksyt tänne Tampereelle päin, niin tuus kattoon vaikka Wrecklesiä, näytän sulle pari leveliä siitä joissa on sellaista grafiikkaa mistä PS2 voi vain unelmoida. Hienot screenshotitkaan netissä ei tee pelille oikeutta miltä se näyttää livenä telkun ruudulla. Ja nyt en hypetä. Olen vakavasti sitä mieltä että jos 1st-gen Xbox-peli pesee kaikki tämän hetken PS2-pelit graffoissa, voin vain jännityksellä odotella mitä tapahtuu jatkossa. Just äsken näytin kyseistä peliä emännän pikku-veljelle joka on PS2-miehiä, ja vieläkin se tossa keräilee leukojaan lattialta.

PS2 on hyvä konsoli, mulla oli se melkein vuoden, mutta grafiikoissa se on enemmän kuin vähän jäljessä Xboxia. Mutta älä sure, PS2:n pelivalikoima on tällä hetkellä paljon laajempi kuin Xboxin, ja eikös se ole myös aika tärkeää?

Ja miksi painotetaan vain "vähän" PS2:sta parempaa grafiikkaa? Minulle painaa vaakakupissa paljon myös kovalevy ja DD-äänet. Joo joku voi sanoa ettei DD-äänillä tee mitään,telkun kajareilla selviää, mut niinhän sitä jotkut pelaa onnellisena myös 15"-ruudulla.

:rolleyes: :p :D
Vai et hypetä. Code on hassu.

Originally posted by juupajaapa

:rolleyes: :p :D
Vai et hypetä. Code on hassu.

Jep en hypetä, ottaa se varmaan lujille kun naapurin pojalla on tehokkaampi konsoli? Tekeekö se yht'äkkiä kaikista vanhoista konsoleista arvottomia? Sinäkin voisit tulla katsomaan paria peliä, asuthan samassa kaupungissa, mutta sua en taitais uskaltaa päästää edes ovesta sisään.

Jep en hypetä, ottaa se varmaan lujille kun naapurin pojalla on tehokkaampi konsoli? Tekeekö se yht'äkkiä kaikista vanhoista konsoleista arvottomia? Sinäkin voisit tulla katsomaan paria peliä, asuthan samassa kaupungissa, mutta sua en taitais uskaltaa päästää edes ovesta sisään.

Olen kyllä pelannut tarpeeksi xboxin pelejä, tosin Wrecklessiä en ole päässyt vielä tsekkaamaan.

Paras onkin ettet päästäisi minua sisään, voisi käydä niin että poislähtiessäni olisit yhtä vaimoa köyhempi, illuusiosi xboxista murskattuna, poloinen ihmisraunio jonka ainoa mahdollisuus olisi niellä karvas kalkki ja tunnustaa PS2:n paremmuus.

Olen kyllä pelannut tarpeeksi xboxin pelejä, tosin Wrecklessiä en ole päässyt vielä tsekkaamaan.

Paras onkin ettet päästäisi minua sisään, voisi käydä niin että poislähtiessäni olisit yhtä vaimoa köyhempi, illuusiosi xboxista murskattuna, poloinen ihmisraunio jonka ainoa mahdollisuus olisi niellä karvas kalkki ja tunnustaa PS2:n paremmuus.

voi LOLLOLITI LOL sun kanssas juupajaapa. Etkö sä ole jo tajunnut että mulla on ollut myös PS2? Myin sen vaan pois viime kuussa kun sain siitä melko mukavan hinnan ja sillä oli tasan yksi peli minkä takia olisin sen halunnut pitää. PES. Mutta tarjous oli liian hyvä että olisin kieltäynyt.

Kehotan sinua myymään sitten xboxisikin, nyt vielä siitä saa hyvän hinnan.
Vuoden kulutua Xboxillasi on korkeintaan keräilyarvoa, kun sille ei enää tehdä pelejä.

mikähän ton juupajaapan tarina oikeen on... hän on kumminkin ostanut oman PS2 yli 3000mk hinnalla ja nyt sitä harmittaa niin paljon et sen pitää alentuu tollasiin tyhmiin postauksiin =)

ja peleistä en kehtaisi edes PS2 miehenä puhua.

lähes kaikki PS2 huippu pelit kun sattuvat tulemaan xboxillekkin... gta, mgs yms... joten luuletko että meitä xbox miehiä todellakin harmittaa jos xboxille ei julkaista kaikkia PS2 floppi pelejä...

jos lukiot yms olet käynyt 10 vuotta sitten, niin ei voi ku lollata sun käytökselles! ja nyt sentään taas muistutit että olet pelanut useita xbox pelejä (joskus jopa sellasia mitä ei ole vielä julkaistu ja olet jo haukkumassa ohjausta yms) niin kerros nyt että missä niitä pelejä pelailet?

"konsoli on ISO"

kai ymmärrät että kaikki eivät konsoleitaan raahaa ympärimaailmaa, esim minun kaverini eivät ole PS2:staan siirtäneet mihinkään, joten se nyt ei paljoa minua nappaa koska tiedän xboxini paikan ja en näe mitään syytä sitä siirellä... jos kaverit tahtovat tulla kuolaamaan xboxin pelejen ääreen, saavat he tulla luokseni =)

"ohjain on huono" (sori huonot lainaukset, jotenkin näi se pointti kumminkin meni) No jos ohjain ei käteesi sovi, voit ostaa pienoisen näppärän moduulin ja saat xboxiin PS2 ohjaimen, no whine about that! ja KUULEMANI mukaan xboxin ohjaimessa on parempi tärinä/värinä.

henk koht ostaisin xboxin vaikka sille ei tulis enempää pelejä kuin nyt on virallisesti tullut ja virallisesti on tulossa... koska jo tämä pelivalikoima riittää minulle, ja en näe mitään syytä miksi boxille ei tulisi pelejä vuoden kuluttua?

T:wombut
ps. LOL @ Juupajaapa codella nyt on ilmeisesti ollut "kaikki" muut konsolit kuin cube, joten eiköhän hänellä ole parempi oikeus sanoa boxia paremmaksi kuin sinun sitä huonoksi koska et taida boxia omistaa, ja täten sinulta puuttuu vahva vertailupohja joka codella sattuu olemaan.

pss. no heitetääs taas yksi vertailu solidin kiusaksi =))

Formula maailmassa erot autojen välillä ovat pieniä, mutta voittaja on aina voittaja. vaikka voitto tulisikin vain "hiukan" paremmalla ajolla/ajalla. mitä iloa olla ikuinen kakkonen ja kolmonen kun voi olla ykkönen

no tonkin vielä meet sörkkimään prkl =)

Vieläkö te xboxtyypit luulette että MGS tulee xboxille :rolleyes:

GTA3:a ei myöskään ole muuta kuin huhuttu tulevan PC:lle. Toisaalta GTA3 on mielestäni Max Paynen tavoin täysin ylihypetetty peli.

Minua ei harmita että hankin PS2:n, minua harmittaa että MS yrittää vallata markkinat ja olohuoneemmekin tuotteella jossa ei ole mitään omaperäistä. Tämä ei voi olla konsolipeleille hyväksi. Tpki PS2:lla on paljokin massapaskaa, mutta konsopelit ei tarvitse firmaa jonka strategia on kopioida toisten ideoita.

Xboxille tulee ennemminkin idealtaan kopioituja PS2 pelejä, esim. vähänaikaa sitten ilmoitettu xboxin stunttiajopeli on idealtaan täysin kopio PS2 Stuntman pelistä. Suurin osa ilmoitetuista peleistä on vastaavanlaisia ideakopioita. Jo xbox julkaisupelit olivat kopioituja PS2 julkaisupeleistä. Xbox mainontaa ei erottaisi PS2 mainonnasta jos logot ei olis erilaiset, jopa ainakin Suomessa julkaistu mainos jossa julkaisupäivää mainostetaan 'uutena jouluna' ja jossa xboxin 'x' on joulutähtenä, on häpeilemäätömän suora kopio PS2 alkuaikojen mainoksesta jossa se sininen ledi oli tähtenä!

Ennenkaikkea en halua, että konsolimaailmasta tulee vain tylsä PC rinnakkaismaailma, jossa tekniikka ei enää ole omaa, vaan konsolit tehdään PC komponenteista.
Olkoon pelit sitten xboxilla kuinka hyviä tahansa, mutta minun ristiretkeni on etupäässä teknologian monimuotoisuuden puolesta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sitten kun/jos eksyt tänne Tampereelle päin, niin tuus kattoon vaikka Wrecklesiä, näytän sulle pari leveliä siitä joissa on sellaista grafiikkaa mistä PS2 voi vain unelmoida. Hienot screenshotitkaan netissä ei tee pelille oikeutta miltä se näyttää livenä telkun ruudulla. Ja nyt en hypetä. Olen vakavasti sitä mieltä että jos 1st-gen Xbox-peli pesee kaikki tämän hetken PS2-pelit graffoissa, voin vain jännityksellä odotella mitä tapahtuu jatkossa. Just äsken näytin kyseistä peliä emännän pikku-veljelle joka on PS2-miehiä, ja vieläkin se tossa keräilee leukojaan lattialta. :)

Ja miksi painotetaan vain "vähän" PS2:sta parempaa grafiikkaa? Minulle painaa vaakakupissa paljon myös kovalevy ja DD-äänet.
Joo joku voi sanoa ettei DD-äänillä tee mitään,telkun kajareilla selviää, mut niinhän sitä jotkut pelaa onnellisena myös 15"-ruudulla.

No, itseasiassa olen tulossa Tampereelle opiskelemaan syksyllä.:)
Onhan X-Box edellä PS2:sta, mutta ei PS2:n grafiikat sentään kauheaa katseltavaa ole. PS2:n on tulossa myös kovalevy, mutta siitä joutuu maksamaan erikseen.
Varmaan X-Boxin parhaat pelit saa suun aukeamaan, mutta en minä yhtään pahalla silmällä katso Cuben tai PS2:n parhaita pelejä. Tosin sinunkin on myönnettävä, että jos haluaa nauttia mahdollisimman monesta huippupelistä, on kaksi konsolia parempi kuin yksi. Kolme olisi tietysti kaikkein paras ja se taitaa olla minun vaihtoehto.

Ps. Aijai näitä konsoli rasisteja, jotka väittää X-Boxia huonoksi, koska se on Microsoftin valmistama. Vielä tosta 15 tuuman ruudusta sen verran, että ne onnelliset jotka sillä pelaa on PC pelaajat. Ei ole paljoa korkeasta resosta hyötyä, jos ei ole tarpeeksi iso näyttö.

Viimeksi muokannut moderaattori:
"Konami Confirms MGS X for Xbox"

"Konami announces MGS X, Crash Bandicoot X, and several other games for the Xbox console."

"MGS2 will be coming to the Xbox as Metal Gear Solid X. "

Nojooh... tossa Juupajaapalle, tosin pitää sanoo et uutinen on aika vanha, mut toisinkaan ei kai ole ilmoitettu?

itseäni ei esim MGS 2 niin kiinosta koska en tykännyt ensimäisestäkään osasta...

Se tästä pelistä, muistakaa topic =)

T:wombut

Vieläkö te xboxtyypit luulette että MGS tulee xboxille :rolleyes:

GTA3:a ei myöskään ole muuta kuin huhuttu tulevan PC:lle.
ööhh... seuraatko sä pelimaailmaa yhtään? Jos seuraat niin tiedät varmasti että GTA3 on tulossa Xboxille ja MGSX alkaa näyttää aika todennäköiseltä kun Konamin (japsi)sivuilla luki tulevien pelien listassa MGSX ja alustana oli Xbox tosin ilmestymispäivää ei ollut.

Minua ei harmita että hankin PS2:n, minua harmittaa että MS yrittää vallata markkinat ja olohuoneemmekin tuotteella jossa ei ole mitään omaperäistä. Tämä ei voi olla konsolipeleille hyväksi. Tpki PS2:lla on paljokin massapaskaa, mutta konsopelit ei tarvitse firmaa jonka strategia on kopioida toisten ideoita.
Ja mitähän omaperäistä pleikkarissa on?

Xboxille tulee ennemminkin idealtaan kopioituja PS2 pelejä, esim. vähänaikaa sitten ilmoitettu xboxin stunttiajopeli on idealtaan täysin kopio PS2 Stuntman pelistä. Suurin osa ilmoitetuista peleistä on vastaavanlaisia ideakopioita. Jo xbox julkaisupelit olivat kopioituja PS2 julkaisupeleistä.
Niin ja PS2:lla ei ole yhtään peliä joknka idea on kopioitu muualta? Henk. koht. ei edes kiinnosta se onko pelin idea kopioitu vai ei jos se on tehty hyvin, eli peli todellakin on hyvä. Sitäpaitsi juuri tuolla "kopioimisella" noi peligenret kehittyy kun ei niitä kokoaikaa uusiakaan keksitä. Ja se että Xboxin julkaisupelit on "kopioitu" PS2:lta johtuu siitä että jokaiseen suosittuun genreen/pelityyppiin pitää tarjota heti alussa jotain, mutta toistaiseksi näyttää siltä että Xbox teki tämän paremmin joten ei voisi vähempää häiritä.

Sun tarttee nyt muistaa ettei se PS2 ole se aito ja alkuperäinen juuri se oikea originaali konsoli vaan kiitos menee aika pitkälle Nintendon kekseliäisyydelle eikä Sonylle ja pleikkarille, sorry.

Kaukaa sa kopioida, mutta jos kopioidaan suoraan lähimmältä kilpailijalta niin silloin mennään alta lipan.

Kaukaa sa kopioida, mutta jos kopioidaan suoraan lähimmältä kilpailijalta niin silloin mennään alta lipan.

Voiko konsolimaailmassa kopioida muualta kuin lähimmältä kilpailijalta?

Tarkoitin lähinnä ajallisesti.
Ja pieni kopiointi sieltä täältä on normaalia, mutta jos kopioidaan jopa mainokset melkein 1:1 niin se on jo törkeää.

Löytäisiköhän joku vielä linkin siihen alkuperäiseen PS2 julkaisumainokseen, niin tulisi tämäkin todistetua.

Ennenkaikkea en halua, että konsolimaailmasta tulee vain tylsä PC rinnakkaismaailma, jossa tekniikka ei enää ole omaa, vaan konsolit tehdään PC komponenteista.
Olkoon pelit sitten xboxilla kuinka hyviä tahansa, mutta minun ristiretkeni on etupäässä teknologian monimuotoisuuden puolesta.

Olit varmaan sitten etunenässä ristiretkeilemässä Dreamcastia vastaan koska sehän koostuu Videologicin PC-puolella flopanneesta GPU:sta ja PDA-puolelta tutusta SH-prossusta? Etkö sä nyt jo ymmärrä että ei se peli tiedä millä raudalla se pyörii? Huoh turha kai väitellä miehen kanssa joka kehuskelee lukion englannin magnalla. :D

PelinTEKIJÄT tekee niitä monimuotoisia pelejä, jos tekevät.

Ei vittu oikeasti jätkät tää menee ihan pelleilyksi tää homma! Te kaikki puhutte pelkkää paskaa! Mä sanon että Snes on maailman paras pelikonsoli ja sillä selvä! Nykyajan pelibisnes on täysin mätä, vähän niinkuin musiikkibisnes. Halutaan vaan rahaa rahaa ja rahaa, panostetaan vaan grafiikkaan, lahjotaan markkinamiehiä, surutta puhutaan täyttä potaskaa ja 99% ihmisistä nielee kaiken mukisematta! KOHTA KUPLA PUHKEAA!!! JA SILLOIN MINÄ NAURAN HAHAHAHAHAHAHAH!

Olit varmaan sitten etunenässä ristiretkeilemässä Dreamcastia vastaan koska sehän koostuu Videologicin PC-puolella flopanneesta GPU:sta ja PDA-puolelta tutusta SH-prossusta? Etkö sä nyt jo ymmärrä että ei se peli tiedä millä raudalla se pyörii? Huoh turha kai väitellä miehen kanssa joka kehuskelee lukion englannin magnalla. :D

PelinTEKIJÄT tekee niitä monimuotoisia pelejä, jos tekevät.

Dreamcast meni multa täysin ohi, pelailin silloin PS:llä ja PC:llä, odotellen PS2:a. PC kausi kesti melkein tasan vuoden kunnes kyllästyin fps ja Red Alert klooneihin ja päivittelyyn.

DC oli hyvä konsoli hyvien peliensä ansiosta. Tekniikaltaan sekin oli tylsähkö, vaikkakin jotain yritystä siinä oli.
Videologic floppasi PC:issä juuri sen takia että se ei ollut valtavirta PC tekniikan mukainen tuote (DirectX ei tukenut sen ominaisuutta), vaan yritti tuoda jotain uutta ja parempaa tekniikkaa jota kaavoihinsa kangistunut PC maailma ei pystynyt sulattamaan.

Videologic floppasi PC:issä juuri sen takia että se ei ollut valtavirta PC tekniikan mukainen tuote (DirectX ei tukenut sen ominaisuutta), vaan yritti tuoda jotain uutta ja parempaa tekniikkaa jota kaavoihinsa kangistunut PC maailma ei pystynyt sulattamaan.

Eikös tuo Videologicin piiri tullut Kyrona? Siitähän on tullut uusi versio, Kyro 2. Kyro ykkösestä en juuri muista, mutta tod näk se oli silloin samassa asemassa kuin Kyro 2 tällä hetkellä eli liian tehoton ja kelpaa siksi vain halpisnäytönohjain markkinoille. Se miten se käsittelee sitä graffaa jota laskee on todellakin uutta ja siinä on potentiaalia, mutta kun pelkkä idea ei riitä vaan sen pitää myös toimia.

ps. PC maailma on ilkeä ja paha, eikö? Vaikka kuluttajat voivat siellä äänestään paremmin lompakollaan kuin konsolimaailmassa, eli kulluttajat ovat ilkeitä?

Ylös Bottom