Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Box vs. PS2 ja GameCube

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"Dreamcast meni multa täysin ohi, pelailin silloin PS:llä ja PC:llä, odotellen PS2:a. PC kausi kesti melkein tasan vuoden kunnes kyllästyin fps ja Red Alert klooneihin ja päivittelyyn."

mielestäni PC pelejen päivityksissä ei ole mitään vikaa... joskus päivityksen mukana saa uusia unitteja, uusia aseita, uusia tehtäviä uusia....... pointti varmaan tuli selväksi?

mitäs teet kun konsolille haluut jotain uutta... jep, odottelet mukisematta 2 versiota (tai 3, 4,5 versiota) =)

nojoo... mut ei nyt sekoteta pc:tä tähän sotaan =)

T:wombut
 
Kyron kehittelyyn ei tietenkään ole riittänyt niin paljon rahaa koska edelliset floppasivat.

Jos tile based rendering olisi noussut standardiksi, niin tämänhetken pelit olisivat jo sukupolven edellä.

Ei PC maailma ole paha, vaan TYLSÄ ja VANHANAIKAINEN.

Päivityksellä tarkoitin laitteiston päivittämistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Originally posted by juupajaapa
Kyron kehittelyyn ei tietenkään ole riittänyt niin paljon rahaa koska edelliset floppasivat.
No eipä tietenkään. Nyt kuuluukin kysymys että miten BitBoysseilla riitää rahaa kehittää grafiikkapiiriään vaikka valmista tuotetta ei ole ollut markkinoilla vielä kertaakaan? (paitsi taisivat he jonkin teknologian lisenssöidä DirectX:ään.) Eli jos Kyrossa sitä ideaa on niin kyllä rahaakin taitaa löytyä.

Originally posted by juupajaapa
Jos tile based rendering olisi noussut standardiksi, niin tämänhetken pelit olisivat jo sukupolven edellä.
Juu, todella helposti nousee joku PATENTOITU tekniikka standardiksi. Ota huomioon että PC-puolella on useampia laitevalmistajia kuin yksi. Ja miten kaveri joka käytännössä vaatii monipuolisuutta ja erillaisuutta kuitenkin vaatii että kaiken pitäisi olla samankaltaista, kunhan se vain ei ole PC-tekniikan kaltaista?

Enkä oikein usko että jokin tile based rendering olisi voinut aiheuttaa sen että PC-pelit olisivt sukupolven edellä? (eikös tuo toimi sillälailla että se jättää renderöimättä kaiken mikä ei kuvassa näy)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Dreamcast meni multa täysin ohi, pelailin silloin PS:llä ja PC:llä, odotellen PS2:a. PC kausi kesti melkein tasan vuoden kunnes kyllästyin fps ja Red Alert klooneihin ja päivittelyyn.

DC oli hyvä konsoli hyvien peliensä ansiosta. Tekniikaltaan sekin oli tylsähkö, vaikkakin jotain yritystä siinä oli.
Videologic floppasi PC:issä juuri sen takia että se ei ollut valtavirta PC tekniikan mukainen tuote (DirectX ei tukenut sen ominaisuutta), vaan yritti tuoda jotain uutta ja parempaa tekniikkaa jota kaavoihinsa kangistunut PC maailma ei pystynyt sulattamaan.

Siis pelasit pc:llä vain vuoden kahta pahasti burgeroitunutta genreä ja päivitit vielä konettas? Ostitko heti mopon, vai oletko vaan niitä ihmisiä joiden on pakko ostaa uutta rautaa heti ku sitä ilmestyy..? Aika rajoittunut pelimaku sulla, muuten.

Edit: tuosta puuttu tuo "vuoden" sana
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
DC oli hyvä konsoli hyvien peliensä ansiosta. Tekniikaltaan sekin oli tylsähkö, vaikkakin jotain yritystä siinä oli.

Ahaa.... siis hyvin suunniteltu konsoli, jolla saatu jälki oli parempaa, kuin komponentit antoivat odottaa, on tylsä? Toisaalta, onko sinusta tavoite ja mallitapaus PS2, josta saadaan pullonkaulojen ja vaikean ohjelmoitavuuden takia huomattavasti vähemmän irti, kuin tehokkaat komponentit paremmin käytettyinä mahdollistaisivat?

Mielenkiintoista :rolleyes:
 
Tarkoitin että käytetyt tekniset ratkaisut DC:ssä oli enempi konventionaalisia, siksi tylsähköjä.
En ainakaan muista että DC tekniikasta olisi keskusteltu näin paljon.

Korostan, että keskityn nyt tekniikaan, en peleihin. (vaikka aiemmin puhuinkin peleistäkin)

PS2 ei ole mallitapaus, mutta pidän piristävänä ja positiivisena sitä että konsoli-insinöörit ovat siinä selvästi hakeneet uutta lähestymistapaa joka tuntuu tuottaneen hyvää tulosta.
Hintana tästä tietyti on se että ohjelmoijat eivät heti ole sisäistäneet sitä, vaan soveltaneet vanhoja oppejaan. Mutta tulevaisuuden kannalta Sonyn insinöörien lähestymistapa on kunnioitettava.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tarkoitin että käytetyt tekniset ratkaisut DC:ssä oli enempi konventionaalisia, siksi tylsähköjä.
En ainakaan muista että DC tekniikasta olisi keskusteltu näin paljon.

Korostan, että keskityn nyt tekniikaan, en peleihin. (vaikka aiemmin puhuinkin peleistäkin)

PS2 ei ole mallitapaus, mutta pidän piristävänä ja positiivisena sitä että konsoli-insinöörit ovat siinä selvästi hakeneet uutta lähestymistapaa joka tuntuu tuottaneen hyvää tulosta.
Hintana tästä tietyti on se että ohjelmoijat eivät heti ole sisäistäneet sitä, vaan soveltaneet vanhoja oppejaan. Mutta tulevaisuuden kannalta Sonyn insinöörien lähestymistapa on kunnioitettava.
Minäkin puhuin teknisistä kyvyistä, en peleistä.

Nuo konventionaaliseksi kutsumasi ratkaisut tekivät DC:stä harvinaisen tehokkaan koneen (ottaen huomioon koneen ikä). Komponentteina tarkasteltuna DC ei vaikuta tehomyllyltä, mutta silti sille tehtiin pelejä, jotka eivät ulkonäössä hävenneet selvästi tehokkaammalle PS2:lle.

Minustakin on hienoa, että suunnittelussa joskus lähdetään puhtaalta pöydältä ja uusin ideoin, mutta hyvä juttu se on vain, jos lopputulos on parempi kuin "konventionaalisilla" ratkaisuilla. PS2:n tapauksessa tämä on kyseenalaista. Yksinkertaisia tekstuureja ja kulmikkaita reunoja ei muilla koneilla paljon näe.

PS2:n tehojen hyödyntämisen puutteen pistäminen ohjelmoijien syyksi on yhtä järjetöntä, kuin asiakkaiden syyttäminen tuotteen huonosta myynnistä. Syy vaikeaan ohjelmointiin löytyy koneen suunnittelusta, ei tyhmistä ohjelmoijista.

En minäkään PS2:sta silti sudeksi hauku. Se hyvä suunnittelussa joka tapauksessa on, että PS3:ssa osataan varmaankin korjata PS2:n ongelmat. Ehkä nyt tehdyt rohkeat ratkaisut silloin todella kantavat hedelmää.
 
En minäkään PS2:sta silti sudeksi hauku. Se hyvä suunnittelussa joka tapauksessa on, että PS3:ssa osataan varmaankin korjata PS2:n ongelmat. Ehkä nyt tehdyt rohkeat ratkaisut silloin todella kantavat hedelmää. [/B][/QUOTE]

__________________________________________________

Ehkäpä hyvinkin, mutta PS3:sta tuskin nähdään pariin vuoteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Katsokaapas Pro Race Driver uudet kuvat XBox- ja PS2-versioista. Molemmat pelit upean näköisiä. XBoxilla ehkä vielä hieman hienompi.

Ei noissa kyllä eroa juurikaan ole. Ehkäpä Xbox antialiasoi ihan minimaalisen verran paremmin. Siitäkään ei voi sanoa varmaa, kun ruutukaappaus on aina ruutukaappaus. Saapa nähdä sitten miten menee frameratepuoli. Luulis pyörivän molemmilla sutjakkaasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis


Ei noissa kyllä eroa juurikaan ole. Ehkäpä Xbox antialiasoi ihan minimaalisen verran paremmin. Siitäkään ei voi sanoa varmaa, kun ruutukaappaus on aina ruutukaappaus. Saapa nähdä sitten miten menee frameratepuoli. Luulis pyörivän molemmilla sutjakkaasti.


Noiden kuvien perusteella voisi todeta todeksi väitteeni, ettei X-Box pelit ainakaan tässä vaiheessa paljoa eroa PS2 peleistä. Tämä peli varmasti edustaa molempien koneiden parhaimmistoa.
 
Originally posted by Shaban
Katsokaapas Pro Race Driver uudet kuvat XBox- ja PS2-versioista. Molemmat pelit upean näköisiä. XBoxilla ehkä vielä hieman hienompi.

PS2-versio

XBox-versio

Joop kivalta näyttää. Harmittaa vaan kun Xbox-versio näyttää suhteellisen köyhältä, jopa Project Gothamin autoissa on tarkempia yksityiskohtia (kuten lamput ja vanteet), saatikka sitten ensi viikolla julkastavassa Ralli Sportissa. Codemastersia selvästi laiskottaa Xbox-optimointi...hyihyi Codemasters,heh. Noh onhan Pro Racen julkasuun vielä kai aikaa. Toivottavasti CMR3 sentään revittelisi Xboxia kunnolla.

Gothamin auton lamput
Xbox Pro Race lamput ja nokka
Suttuiset textuurit ja onko renkaat täysin slicksit kun ei ole kuvioita ollenkaan? :) Ja vähän kulmikkaita lokasuojat joissain kuvissa, ei täydellisiä kaaria. Voihan olla että Pro Racen lampuistakin löytyy yksityiskohtia kunhan vaan pääsisi lähemmäs zoomaileen.
Ralli Sport - Pösön nokka
Ralli Sport - Subaru

Tiedän on aika "perverssiä" etsiä yksityiskohtia lampuista ja vanteista, pelattavuus on tärkeintä, mutta kyllä se aina olisi mukavaa jos tulevat pelit peittoaisi graafisesti menneet pelit.

:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Originally posted by Solid Snake



Noiden kuvien perusteella voisi todeta todeksi väitteeni, ettei X-Box pelit ainakaan tässä vaiheessa paljoa eroa PS2 peleistä. Tämä peli varmasti edustaa molempien koneiden parhaimmistoa.
Näin on ja erot (jos niitä on mihinkään suuntaan) näkyvät varmaan vasta käytännössä, esim. ruudun päivityksessä tjsp.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Joop kivalta näyttää. Harmittaa vaan kun Xbox-versio näyttää suhteellisen köyhältä, jopa Project Gothamin autoissa on tarkempia yksityiskohtia (kuten lamput ja vanteet), saatikka sitten ensi viikolla julkastavassa Ralli Sportissa. Codemastersia selvästi laiskottaa Xbox-optimointi...hyihyi Codemasters,heh. Noh onhan Pro Racen julkasuun vielä kai aikaa. Toivottavasti CMR3 sentään revittelisi Xboxia kunnolla.

Gothamin auton lamput
Xbox Pro Race lamput ja nokka
Suttuiset textuurit ja onko renkaat täysin slicksit kun ei ole kuvioita ollenkaan? :) Ja vähän kulmikkaita lokasuojat joissain kuvissa, ei täydellisiä kaaria. Voihan olla että Pro Racen lampuistakin löytyy yksityiskohtia kunhan vaan pääsisi lähemmäs zoomaileen.
Ralli Sport - Pösön nokka

Tiedän on aika "perverssiä" etsiä yksityiskohtia lampuista ja vanteista, pelattavuus on tärkeintä, mutta kyllä se aina olisi mukavaa jos tulevat pelit peittoaisi graafisesti menneet pelit.

:)

Enpä moittisi xboxversionkaan tekstuureita, ainakaan tuossa linkittämässäsi Mersun kuvassa, aidossakin taitaa maalaus olla rajoiltaan tuollainen himan 'rosoinen'.
PGR:ssä autot on yksivärisiä, tässä monivärisiä mainosteksteinen, tekstuurikuormitus on siis korkeampi kuin MSR:ssä.... hups, anteeksi PGR:ssä;)

Rallisportissa tiettävästi on vain korkeintan kaksi autoa kerrallaan ruudulla, ei voinen suoraan verrata peliin jossa on useampi kerralla.
Lamput ja vanteetkin näyttävät minusta lähes yhtä hyviltä, vaikka valot eivät olekkaan päällä, Lokasuojat ovat kyllä kulmikkaammat, mutta vastaavasti Touring autoissa on enemmän kaikkea muuta sälää joka vatii lisää yksityiskohtia normaaliautoihin verrattuna.
Sileät renkaat johtunevat siitä että autot ovat kuvissa liikkeessä, jolloin kuvioita ei ehdi nähdä.

Kuvien perusteella Pro Racer minusta ohittaa PG:n graafisesti.
PS2 ja xboxversiot ovat todellakin ainakin kuvien perusteella identtiset. Et kai vaan juuri siksi pidä Pro Racerin grafiikaa 'köyhänä' koska PS2 näyttäisi pystyvän täysin samaan.
 
Originally posted by juupajaapa
PGR:ssä autot on yksivärisiä, tässä monivärisiä mainosteksteinen, tekstuurikuormitus on siis korkeampi kuin MSR:ssä.... hups, anteeksi PGR:ssä;)

Mitä hittoa...sähän teit melkein arvostelun Gothamista toisessa threadissa etkä silti tiedä että Gothamissa voi unlockata uusia maalipintoja, myös sellasia joissa on kuvia/kuvioita? oh well...sinähän sen tiedät paremmin. :rolleyes:


Rallisportissa tiettävästi on vain korkeintan kaksi autoa kerrallaan ruudulla, ei voinen suoraan verrata peliin jossa on useampi kerralla.

Oh well taas...meidän oma Xbox-expertti vauhdissa. Ralli Sportissa on maksimissaan neljä ralliautoa yhtä aikaa radalla, joko on jo ihan hyvä, ottaen huomioon että rallia ajetaan useimmiten yksin.


Sileät renkaat johtunevat siitä että autot ovat kuvissa liikkeessä, jolloin kuvioita ei ehdi nähdä.

MITÄÄH? mun kuvissa noi autot oli ihan paikallaan, sulla tais olla jotain animoituja giffejä..? Kyllä kuule jos replaysta otetaan pause, ja jos renkaissa on kuviot, ne kyllä näkyvät. Mees nyt katsoon uudestaan ne mun ottamat kuvat Gothamista.

Et kai vaan juuri siksi pidä Pro Racerin grafiikaa 'köyhänä' koska PS2 näyttäisi pystyvän täysin samaan.

Edelleen se näyttää köyhältä, ja edelleen olen sitä mieltä että Ralli Sportin ja jopa Gothamin autot käyttävät enemmän polygoneja. Aika hassua että sinä puolustat Xbox-peliä, siitähän minä alunperin puhuin ja vertailin sitä muihin Xbox-peleihin.
 
Edelleen se näyttää köyhältä, ja edelleen olen sitä mieltä että Ralli Sportin ja jopa Gothamin autot käyttävät enemmän polygoneja. Aika hassua että sinä puolustat Xbox-peliä, siitähän minä alunperin puhuin ja vertailin sitä muihin Xbox-peleihin. [/B][/QUOTE]


Ralli Sport näytti kyllä upealta, mutta Gotham oli todella suttuisen näköinen kuvassa.
 
Originally posted by Solid Snake

Ralli Sport näytti kyllä upealta, mutta Gotham oli todella suttuisen näköinen kuvassa.

Jees, sorry, kaappauksen laatu tai lähde on kuvassa heikko.

Tässä kuvanlaadultaan vähän parempi kaappaus joka vastaa about todellisuutta. Tähän hätään en löytänyt tarkkaa close-uppia.
 
PS2 on, Cube tulee sen viereen ehkä jo tuossa ensi kesänä ja Xbox sitten joskus vähän myöhemmin, jos on rahaa tulevaisuudessa. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
PS2 on, Cube tulee sen viereen ehkä jo tuossa ensi kesänä ja Xbox sitten joskus vähän myöhemmin, jos on rahaa tulevaisuudessa. :)


Samat sanat. Vielä sen verran juupajaapalle, että kuvasi PGR:stä oli todella huono. Olen itsekin pelannut kyseistä peliä eikä se ole läheskään tuota tasoa. Sinä et ole tainnut pelata. PGR jättää MSR:n nielemään pölyä, eikä siinä ulinat auta.
 
Ylös Bottom