Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Box vs. PS2 ja GameCube

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Jos hommaat kolme konsolia ja niille jokaiselle vaan pari peliä niin tulee yhden pelin hinnaksi aika paljon?

Esim. Xbox ja kolme peliä.
(500+50*3)/3= 216,6 euroa peli?

Eli tommoinen on kyllä hieman yli mun budjetin, joten taidan pysytellä yhdessä konsolissa ja hommata pelkästään sille pelejä!

Kyllä se on kannattava sijoitus jos vastineeksi pääsee vetämään niin Halon kuin myös Metal Gear Solid 2:n läpi omassa olohuoneessaan. Sitten tulee Uusi Mario peli jonka parissa vietätkin sitten taas kuukausia, kunnes joku X-Boxin tai PS2:n huippupeli on saapunut. Mielummin maksan vähän enemmän ja pääsen pelaamaan aikamme suurimmat pelit läpi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Esim. Xbox ja kolme peliä.
(500+50*3)/3= 216,6 euroa peli?
Sulla on vähän outo tapa laskella noita peli- ja kone hankintoja. Laskitko samallailla PS2-kannattavuuden, kun ostit kyseisen konsolin?

Tuo tuntuu vähän siltä, kuin tuolla 216 Eurolla saisi koneen, jolla voisi vain pelata yhtä peliä. Niinkuin koneelle ei voisi ostaa pelejä sitten myöhemmin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Tuo tuntuu vähän siltä, kuin tuolla 216 Eurolla saisi koneen, jolla voisi vain pelata yhtä peliä. Niinkuin koneelle ei voisi ostaa pelejä sitten myöhemmin.
Kommentoinkin tossa tota Solid Snaken kommenttia siitä, että kannattaa hommata kaikki konsolit ja jokaiselle niistä pari peliä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Kyllä se on kannattava sijoitus jos vastineeksi pääsee vetämään niin Halon kuin myös Metal Gear Solid 2:n läpi omassa olohuoneessaan. Sitten tulee Uusi Mario peli jonka parissa vietätkin sitten taas kuukausia, kunnes joku X-Boxin tai PS2:n huippupeli on saapunut. Mielummin maksan vähän enemmän ja pääsen pelaamaan aikamme suurimmat pelit läpi.

Tuo "vähän enemmän" riippuu aika paljon ihmisestä. Jos on mahdollisuudet ja aikaa käydä töissä tai isi syytää rahaa "in one's general direction" niin siinä tapauksessa kaikkien konsolien ostaminen on tietysti paras vaihtoehto. Omasta mielestäni jo PS2:lle tulee niin monta hyvää peliä etteivät rahat riitä edes niihin (onneksi on keksitty PS2Finin vaihtorinki) :).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter

Tuo "vähän enemmän" riippuu aika paljon ihmisestä. Jos on mahdollisuudet ja aikaa käydä töissä tai isi syytää rahaa "in one's general direction" niin siinä tapauksessa kaikkien konsolien ostaminen on tietysti paras vaihtoehto. Omasta mielestäni jo PS2:lle tulee niin monta hyvää peliä etteivät rahat riitä edes niihin (onneksi on keksitty PS2Finin vaihtorinki) :).

Minä olen köyhä opiskelija, mutta aina kun uusia konsoleita pukkaa markkinoille teen töitä niskalimassa, ostaakseni mahdollisimman monta.

Minä olen köyhä opiskelija, mutta aina kun uusia konsoleita pukkaa markkinoille teen töitä niskalimassa, ostaakseni mahdollisimman monta.

Tuo on tottakai hieno homma, mutta nyt kun itselläni painavat kirjoitukset päälle, niiden jälkeen pitää alkaa lukemaan kauppiksen pääsykokeisiin (5 paksua kirjaa), ja sitten pitääkin lähteä inttiin kesällä niin eipä tässä hirveästi ehdi työskennellä. Ja ensimmäinen opiskeluvuosi kauppiksessa (jos sinne heti pääsen) menee opiskelussa ja KY-toiminnassa. Eivät firmat nyt opiskelijaa ota töihinkään jos ei ole edes pääainetta valinnut. Mutta tosiaan parin-kolmen vuoden päästä voi ruveta tekemään opiskelun ohella töitä, sitten voi harkita useamman koneen ostamista, kun on saanut tietokoneen päivitettyä antiikkisesta vähemmän antiikkiseksi.
Huh, olipas taas vuodatus... :)

Tuo on tottakai hieno homma, mutta nyt kun itselläni painavat kirjoitukset päälle, niiden jälkeen pitää alkaa lukemaan kauppiksen pääsykokeisiin (5 paksua kirjaa), ja sitten pitääkin lähteä inttiin kesällä niin eipä tässä hirveästi ehdi työskennellä. Ja ensimmäinen opiskeluvuosi kauppiksessa (jos sinne heti pääsen) menee opiskelussa ja KY-toiminnassa. Eivät firmat nyt opiskelijaa ota töihinkään jos ei ole edes pääainetta valinnut. Mutta tosiaan parin-kolmen vuoden päästä voi ruveta tekemään opiskelun ohella töitä, sitten voi harkita useamman koneen ostamista, kun on saanut tietokoneen päivitettyä antiikkisesta vähemmän antiikkiseksi.
Huh, olipas taas vuodatus... :)

No, eipä taitaisi pääsykoeluvuilta ja intiltä paljon aikaa edes jäädä useamman koneen pelaamiseen. Mitä opiskeluaikaan tulee, ehtii siellä Kauppiksessa lukemisen ja muiden aktiviteettien lisäksi tehdä kaikenlaisia nakkihommia niin että rahaa saa vähän kasaan ja onhan kesäduunikin mainio rahanlähde. Itsellä on koneita opiskeluaikana kertynyt vähän liikaakin. Tarjousvainu toki auttaa, sillä kallein on ollut 1500 mk:n PS2.

Ei silti, jos ei ole erityistä halua pelata kaikilla koneilla ja kaikkien koneiden parhaita pelejä, ei varmaan ole mitään tarvetta ruveta yhtä tai kahta useampaa konetta ostelemaan.

nimimerkki: "viikko sitten uuden Lynxin ostanut" :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex

No, eipä taitaisi pääsykoeluvuilta ja intiltä paljon aikaa edes jäädä useamman koneen pelaamiseen. Mitä opiskeluaikaan tulee, ehtii siellä Kauppiksessa lukemisen ja muiden aktiviteettien lisäksi tehdä kaikenlaisia nakkihommia niin että rahaa saa vähän kasaan ja onhan kesäduunikin mainio rahanlähde. Itsellä on koneita opiskeluaikana kertynyt vähän liikaakin. Tarjousvainu toki auttaa, sillä kallein on ollut 1500 mk:n PS2.

Ei silti, jos ei ole erityistä halua pelata kaikilla koneilla ja kaikkien koneiden parhaita pelejä, ei varmaan ole mitään tarvetta ruveta yhtä tai kahta useampaa konetta ostelemaan.

nimimerkki: "viikko sitten uuden Lynxin ostanut" :D

Eihän tuohon muuta voi sanoa kuin "Aivan!". Jos nyt sattuu niin hyvin käymään että töitä tehdessä huomaa että taskunpohjalle on jäänyt muutama sata juuroo ylimääräistä niin sitten voi Boxin ostaa. Parin-kolmen vuoden päästä se on jo varmaan aivan pilkkahintainenkin kaiken lisäksi.
Jep, onneksi kesätyöt on keksitty, niistä ansaituilla rahoilla PS2:n ostin.

Eihän tuohon muuta voi sanoa kuin "Aivan!". Jos nyt sattuu niin hyvin käymään että töitä tehdessä huomaa että taskunpohjalle on jäänyt muutama sata juuroo ylimääräistä niin sitten voi Boxin ostaa. Parin-kolmen vuoden päästä se on jo varmaan aivan pilkkahintainenkin kaiken lisäksi.
Jep, onneksi kesätyöt on keksitty, niistä ansaituilla rahoilla PS2:n ostin.

Kesätyöt on aika hyvä tulonlähde, mutta niitäkin voi olla tuskallisen vaikea löytää ilman suhteita. Kilpailu on ainakin peliliikkeissä melkoisen kovaa pk-seudulla. Silti, pelit ja pelikoneet ovat kuitenkin se pääasia, mihin minun rahani hupenevat. Pyrin ostamaan ainakin yhden pelin kuukaudessa.

PS2:sen omistajana olen ollut tyytyväinen hankintaani.

GC näyttää tulevan minua kiinnostavia pelejä, joten se on mennyt ostos listalle. Esim Pikmin, Star Fox Adventures, Mario Sunshine jne.

XBOX ei vielä ole vakuuttanut(siis minua)peli tarjonnallaan ja hintakin mielestäni näin aluksi liian kallis. Joten ostopäätös jää vakavasti harkintaan toistaiseksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
PS2:sen omistajana olen ollut tyytyväinen hankintaani.

GC näyttää tulevan minua kiinnostavia pelejä, joten se on mennyt ostos listalle. Esim Pikmin, Star Fox Adventures, Mario Sunshine jne.

Itse olen kanssa ollut todella tyytyväinen PS2:een ja sen peleihin. Moni täälläkin puhuu että PS2 on paska yms. mutta todellisuudessa se on hyvä konsoli. X-Boxille on tulossa muutamia kourallisia kiinnostavia pelejä, mutta niin on myös Gamecubelle.

Moni täälläkin puhuu että PS2 on paska yms. mutta todellisuudessa se on hyvä konsoli.
Hmm..toi on aina ollut yhtä kiinnostava väite.
Eikös täällä lähinnä ole keskitytty konsolien vertailuun (tehot, hinnat, pelit yms.) mutta ei kai PS2:sta kukaan paskaksi ole väittänyt ?
Toimii muuten myös kaikkialla tällä konsolifin bbs:n alueella...?
Eihän kukaan PS2:sta hauku vaan selkeästi muut konsolit ovat puolustuskannalla...vai olenko sokea aivokääpiö ? :D

Kesätyöt on aika hyvä tulonlähde, mutta niitäkin voi olla tuskallisen vaikea löytää ilman suhteita. Kilpailu on ainakin peliliikkeissä melkoisen kovaa pk-seudulla. Silti, pelit ja pelikoneet ovat kuitenkin se pääasia, mihin minun rahani hupenevat. Pyrin ostamaan ainakin yhden pelin kuukaudessa.

Niin, suhteillahan minäkin kesätyöni sain. Hyvä tuuri kävi myös, ensimmäistä kertaa töissä ja heti 50 mk tuntipalkka + ilta,yö ja sunnuntailisät.
PSX:n aikana minäkin ostelin pelejä suht paljon (käytettynä useimmiten), mutta nyt ei tule niin paljon käytettyä pelaamiseen. Ja kuten olen sanonut, vaihtaminen on ainakin minun mielestäni kannattavinta. Joskus siitä voi jopa ansaita vähän. Itse ostin erään pelin 150 markalla, vaihdoin pari kertaa ilman välirahaa ja myin 250 markalla sen mihin viimeksi olin vaihtanut. Eli sain pelata kolmea tai neljää peliä ja nettosin 100 mk. Eihän noin usein käy, mutta... :)

Ainakin toistaiseksi PS2 tuntuu parjaavan todella hyvin Gamecubelle. Joissakin peleissa PS2 taitaa olla jopa Gamecubea parempi.

Joku snoukkapeli ja Tony Hawk 3 on PS2:lla parempia. On todella hätäisiä käännöksiä Cubelle tehtynä.

Mutta moni muu peli onkin sitten Cubella parempi...

GC:n ja PS2:n pelit ovat erilaisia. Jotkut pelit mitkä ovat samoja on vain käännetty PS2:lta GC:lle. Puolihuolimattomasti vieläpä, jotta ne ehtivät kaupanhyllyille nopeammin.

Eilen paasin testaamaan Gamecubeaja Pikimia. Pakko oli kokeilla myos Xboxin kohuttua Haloa.

Gamecuben ohjain naytti todellisesta lelulta --> kauhean nakoinen. Lisaksi se oli liian pieni minun kasilleni. Sopii varmaan paremmin muksuille. Pikim ei hirveasti kiinnostanut.

Xboxin ohjain tuntui ihan sopivalta. Halo tuntui ihan kiinnostavalta pelilta. Nain maallikolle Halon ohjaussysteemi tuntui ihan suolesta vetaissylta Xboxin ohjaimella. Ainakin mina kaipasin kovasti nappaimistoa ja hiirta,

Ainakin toistaiseksi DC:lla parjaa mainiosti. Jos ja kun Xboxin hinta tippuu 100e ja pelien tarjonta kasvaa niin voisihan Xboxia harkita.

Ylös Bottom