Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X-Men Origins: Wolverine [PS3]

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Avataanpa tälle pelille ketju ihan tällaisen copy-pastetun mainoslätinän kera.
X-Men Origins: Wolverine vie tarinan hahmon alkuaikoihin ja esittelee eeppisen toimintaseikkailun itsensä ahmamiehen historiasta. Pelissä seurataan eläimellisen ja liki kuolemattoman Wolverinen selviytymistaistelua väijyvien vaarojen ja pahantahtoisten vihollisten kynsissä sekä selvitetään pala palalta Wolverinen traagista menneisyyttä.

Partaveitsenterävät adamantium-kynnet esillä tuleva X-Mies joutuu kohtaamaan vihollisia intensiivisessä taistelussa, jossa nopeus on valttia ja erilaiset kombohyökkäykset välttämättömiä selviytymisen kannalta. Eikä unohtaa tule puolustusmanööverejä ja väistöjä, tai brutaaleja lopetusliikkeitä. X-Men Origins: Wolverine on kenties kaikkien aikojen uskomattomin supersankaritoimintapeli.
Lisäksi vielä vähän muita perustietoja:
Kehittäjä: Raven Software
Julkaisija: Activision
Lajityyppi: Toimintaseikkailu
Alusta: PLAYSTATION 3
Julkaisuajankohta: 29.4.
pelaajaa: 1
Verkkopeli: ei verkkopeliä
Mediatyyppi: Blu-ray Disc
Teräväpiirtoresoluutio: 1080i, 1080p, 720p
Ääni: Dolby 5.1
Hirveän paljon pelistä ei vielä saa kertoa (julkaisijan pyynnöstä), mutta sanotaan sen verran, että eilen illalla tuli promo-versio pelattua läpi. Ja kun tuntee meikäläisen "peliahkeruuden", en todellakaan jaksa haaskata aikaani mihinkään roskapeleihin. Taistelumekaniikka oli hyvin lähellä jopa God of Waria, mikä on meikun kirjoissa todella iso plussa. Lisäksi peli oli TODELLA brutaali, ja muutamin paikoin varsinkin välianimaatioissa vedettiin oikein kunnolla överiksi. :) Kaiken kaikkiaan Wolverine yllätti positiviisesti. Ainoa suurempi heikkous löytyy tekniikan puolelta, eli grafiikka ajoittain repeilee ja Unreal-moottorin helmasynti, myöhässä latautuvat tekstuurit hyppivät välillä silmille. Tuo promo myöskin bugasi muutaman kerran niin pahasti, että piti aloittaa edellisestä checkpointista. Onneksi niitä oli ripoteltu tuhkatiheään, joten turhautumiselta vältyttiin. Ja sinällään nuo pelimoottorin ongelmat eivät pelattavuutta haitanneet.

Normal-vaikeustasolla läpipeluun jälkeen sain kerättyä 51 prosenttia Trophyista, mihin olin itse varsin tyytyväinen. Muutama melko helppo pytty jäi saamatta, kiitos liian hitaan järjenjuoksun (eli en oppinut käyttämään tiettyjä liikkeitä/ominaisuuksia kuin vasta pelin loppupuolella). Kerättäviä/piilotettuja juttuja jäi myöskin löytämättä, ja mielessä kävi, että tämän voisi pelata läpi uudestaankin. Itse asiassa tästä voisin saada jopa platinaa, ellei Hard-vaikeustaso ole ihan törkeän paljon hankalampi.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Kiitoksia "previkasta". Varsin suurella mielenkiinnolla tätä on odotettukin. Vanhan ahmiksen kenkiin on aina mukava päästä rellestämään. Toivon mukaan tämä ei ole taas semmonen juostenkustulisenssipeli joihin on tullut törmättyä aivan liian monta kertaa. Onko muutes mahdollisesta demosta ollut mitään infoa?
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Toivon mukaan tämä ei ole taas semmonen juostenkustulisenssipeli joihin on tullut törmättyä aivan liian monta kertaa.
Sellaiseksi mieki nimen ja aiheen perusteella luulin, mutta tuotantoarvot olivat onneksi kunnossa, ja noista pienistä teknisistä murheista huolimatta tärkein, eli pelattavuus oli hyvässä kuosissa. Juoni poukkoili välillä melko käsittämättömästi, mutta kyllä silti kartalla tapahtumista pysyin. Ja kun vertaa moneen muuhun leffalisenssipeliin, niin olihan tuo ihan hemmetin hyvä. Järjestään kaikissa muissa olen kyllästynyt jo demokokeiluun, mutta tuo meni ahmien läpi - no pun intended. :)

Onko muutes mahdollisesta demosta ollut mitään infoa?
X360-demo ainakin on luvattu, ja Jenkeissä vissiin jo ilmestynytkin tuossa viime viikon lopulla. PS3-demosta ei ole tietoa.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Toivon mukaan tämä ei ole taas semmonen juostenkustulisenssipeli joihin on tullut törmättyä aivan liian monta kertaa.
Tämä on kaukana juostenkustuista. Itse en ole montaakaan lisenssipeliä viitsinyt muutamaa tuntia pidemmälle pelata, mutta tähän jäin koukkuun heti alkumittelöissä.
Kuten TT-2k mainitsikin, jos tykkäsi God of War-tyylisestä taistelusysteemistä, tämä on oivaa ajanvietettä.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Taisi nousta tämä tekele välittömästi tämän hetken kärkikastiin :)
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Peli ainaki näyttää mielenkiintoselta mutta suhtaudun lisenssipeleihin aina varauksella vaikka näyttäs kuinka hyvältä ja vaikka kuinka porukka kehuis. Täyttä hintaa en lisenssipelistä tule enää koskaan maksamaan joten ehkä alekorista ens syksynä tai jotain...
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Toivottavasti tämäkin ei ole 5-6 tunnin tekele, kun tekijät ovat luvanneet 12-15 tuntia pelattavaa mutta toivittavasti ainakin se 8-10 tuntia menee... No ens viikolla sen näkee
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Toivottavasti tämäkin ei ole 5-6 tunnin tekele, kun tekijät ovat luvanneet 12-15 tuntia pelattavaa mutta toivittavasti ainakin se 8-10 tuntia menee...
En ottanut kellolla aikaa, eikä peli sitä missään näytä, mutta arviolta 8-9 tuntia meni läpipeluuseen. Pituutta oli minusta ihan riittävästi.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

En ottanut kellolla aikaa, eikä peli sitä missään näytä, mutta arviolta 8-9 tuntia meni läpipeluuseen. Pituutta oli minusta ihan riittävästi.

Hyvä homma ja nyt vaan pitää odotella ens viikkoon, että pääsee itse testaamaan :(
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Kerättäviä/piilotettuja juttuja jäi myöskin löytämättä, ja mielessä kävi, että tämän voisi pelata läpi uudestaankin.

Onko tässä semmoinen vapaa maailma, niinkuin roolipeleissä (Oblivion)? Kiinostus heräsi sinun taitavan ja asiallisen aloitusviestin jälkeen. ;)
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Onko tässä semmoinen vapaa maailma, niinkuin roolipeleissä (Oblivion)? Kiinostus heräsi sinun taitavan ja asiallisen aloitusviestin jälkeen. ;)
Ei ole. Levelimäinen peli kyseessä missä ei juuri "vapaata" seikkailua ole.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Ei ole. Levelimäinen peli kyseessä missä ei juuri "vapaata" seikkailua ole.
Juuri noin, eli melko lineaarista putkea pitkin juostaan, ja piilotetut jutut ovat yleensä jossain vaikeammin saavutettavassa paikassa tai rikottavan seinän takana. Tässäkin lähin mieleen tullut vertailukohta oli silti God of War. :)
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Juuri noin, eli melko lineaarista putkea pitkin juostaan, ja piilotetut jutut ovat yleensä jossain vaikeammin saavutettavassa paikassa tai rikottavan seinän takana. Tässäkin lähin mieleen tullut vertailukohta oli silti God of War. :)

Juuh, todella paljon nyysitty God of Warista... Peli on harvinaisen väkivaltainen. Itselleni kyllä uppoaa ihan kybällä.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Arvosteluita alkaa ilmestyä nettiin, ensimmäisten joukossa Eurogamerin näkemys.

5/10
Ja ehkä tässä vaiheessa uskaltaa itsekin kertoa enemmän... Kun eilen tuli nuijittua GTA4 läpi ja annettua sille neljä tähteä, annan itse asiassa myös Wolverinelle tähtiä saman verran. Tosin siinä missä GTA4 sai neljännen tähtensä pitkälti hienon teknisen toteutuksensa takia, Wolverinen kohdalla nimenomaan hyvä ja turhautumisia aiheuttamaton pelattavuus ovat syy neljännen tähden antamiselle. Teknisiä murheita valitettavasti oli mm. epätasaisen ruudunpäivityksen ja ihan suoranaisten bugien muodossa, mutta kuten jo avausviestissä sanoin, ne eivät haitanneet suuremmin haitanneet pelaamista. Noin puolentusinaa kertaa piti aloittaa edellisestä checkpointista, koska seuraava cutscene tai muu tapahtuma ei vaan triggeröitynyt, mutta koska noita jatkopaikkoja oli todella tiheässä, ei aikaa ja hermoja kulunut jonkin kohdan uudelleenpeluuseen. Sitä paitsi mikään bugittava kohta ei kiusannut kahdesti.

Eurogamerin arvostelun kanssa olen paristakin kohdasta lisäksi eri mieltä; minusta pelissä nimenomaan oli sopivasti vaihtelua, ja ainakaan Mediumilla pelatessa en todellakaan ollut saanut 1 000 tappoa kasaan jo pelin alkuvaiheissa.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

itse ostin PC version keskiviikkona ja minä kyllä tykkään tästä kovasti :)
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Wolverinen kohdalla nimenomaan hyvä ja turhautumisia aiheuttamaton pelattavuus ovat syy neljännen tähden antamiselle.
Samaa mieltä.
Ensimmäisen läpipeluun jälkeen jäi tunne että olipas viihdyttävä paketti. Mulla ei noin paljoa bugeja ilmaantunut, vain muutama harmiton.

Kun pelin läpäisee ensikerran läpi, voit jatkaa replay level- toiminnolla esim. trophyjen metsästystä. Saat käyttöösi kaikki ekalla kerralla keräämäsi skillit, mutagenit yms, joka helpottaa uudelleenpelaamista.

Ainoa missä itselle tuli turhautumisen vaihe, oli sen jälkeen kun olin saanut kaikki trophyt paitsi sen mikä saadaan kun pelataan hardilla läpi. Kun aloittaa uuden vaikeusasteen, kaikki skillit vietiin pois,niin vastustajien mättämisestä tuli puuduttavaa suorittamista.
Mutta tämähän oli vain oma valinta.:)
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

Ainoa missä itselle tuli turhautumisen vaihe, oli sen jälkeen kun olin saanut kaikki trophyt paitsi sen mikä saadaan kun pelataan hardilla läpi. Kun aloittaa uuden vaikeusasteen, kaikki skillit vietiin pois,niin vastustajien mättämisestä tuli puuduttavaa suorittamista.
Joo, läpipeluuarvo tietysti tuosta kärsii, kun Replay Missionin avulla voi käydä hankkimassa ne loputkin Trophyt, jolloin saavutettavaa jää enää Hardin kullan (ja sitä myöten koko pelin platinan) verran. Mutta en yhtään valita, koska aniharvaa peliä pelaan uudestaan läpi muutenkaan.
 
Vastaus: X-Men Origins: Wolverine [PS3 Hype]

GameTrailersin videoarvostelu, var så god. Lopullinen arvosana tutulla paikallaan...

7.2
 
Ylös Bottom