Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Mutta kun monta euroa halvemmalla saa wiin? :rolleyes:

Huomaa threadin otsikko "XO:sta eroon, PS3 tilalle?"! Ketjun perustajaa ei siis ilmeisesti kiinnosta Wii... Wii on kyllä sinänsä ihan ok laite, mutta itseäni ei juurikaan kiinnosta hyppiä ja heilua olohuoneessa, kun pelaan. Toisekseen ei sellaiset "Nyt Mario pelaa tennistä ja seuraavassa pelissä Mario ajaakin kartingia"-pelit kiinnosta sitten tippaakaan. Lisäksi Wii ei tarjoa multiplatform-peleihin mitään minua kiinnostavaa ja lisäksi ne pelit näyttävät paremmilta PS3-puolella. :)
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itsehän hankin PS3:n heti julkaisupäivänä ja boksin kesän korvilla. Kumpaankin olen ihan tyytyväinen, vaikka PS3:lla pelaaminen onkin kivempaa (kuulee peliäänet). Tosin viime aikoina on enemmän aikaa mennyt boxin parissa, kun on parit loppuvuoden huippupelit tullut tahkottua. Kavereillekin olen jo kertonut, että Mass Effectin ja Bioshockin takia kannattaa ostaa XO.

Pelien puolesta 2008 tulee olemaan PS3:n vuosi, sen verran iso repullinen hittejä on luvassa. Multiplattareissa alustojen välinen ero kapenee, joissain tapauksissa pelin eri versiot ovat jo identtisiä. Burnout Paradise on ensimmäisiä pelejä, joissa Live on jäänyt pelin oman käyttöliittymän taakse, joten verkkopelikokemuksessakaan ei ole enää etua maksullisen palvelun hyväksi.

Mutta laadukkaita yksinoikeuspelejä tulee kummallekin alustalle. Jos on varaa ja tilaa, niin kumpikin konsoli kannattaa kyllä pitää tallessa. Boksillakin oma backlogini on vielä käsivarren mittainen, joten ei tulisi mieleenkään hankkiutua siitä eroon.

Mitä Wiihin tulee, niin... No, sain pikkuveljeltä viime viikolla lainaan Kororinpan. En ole tosin toukokuun jälkeen käynnistänyt Wiitä, joten sen firmware varmaan pitäisi päivittää ja vaihtaa moteihin patterit. Mutta tuo varmaan täytyy tehdä viimeistään siinä vaiheessa, kun käyn ostamassa Mario Galaxyn. Tai Battallion Wars 2:n. Ehkä.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

eewokki sanoi:
Aikanaan olen omistanut jo kaikki next gen konsolit mutta jäljelle on nyt jäänyt vain Xbox 360 ja tilalle pähkäilen siis taas hommata uusinta pleikkaria
eewokki sanoi:
Nyt unohtui Gow kokonaan. Täytyy siis boksi hommata takasin ihan jatko osan takia jos ei sitä pleikkarilla näy.
Kuulostaapa typerältä touhulta :rolleyes:
Kauppaat siis koneen aina pois kun sen hetkiset pelit on pelattu, sitten kun taas ilmestyy joku kiinnostava uutuus, ostat sen takaisin? Eikös tuossa ole aika nopeasti tehty sen konsolin hinnan verran tappiota...
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itse omistan boksin. Kaveri omistaa ps3:n, lainaan siltä koneen tarpeen vaatiessa. Rahantuhlausta omistaa kumpaakin konetta, lähes samoja pelejä kummallekin alustalle ekslusiiveista huolimatta. Ainoastaan mikä voisi houkuttaa ps3:n ostoon on j-rpg:t, mutta tällä hetkellä tarjonta on siinä nollassa.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Parasta on omistaa kummatkin... Ja rahantuhlausta ja pöh. Eipä tartte ainakaan itkee pelien perään, joita omalle koneelle ei tule. :)
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Hmm, tää on taas tätä ikuisuuskeskustelua. Mä melkein jo haksahdin Xboxiin se Halon takia, mutta sitten sain puhutta vaimon ympäri ja PS3 on kotona. Wiin hankintaan mietin enemmän kuin Xboxin, lähinnä lasten käyttöön! ;) (Uskoo ken tahtoo, mutta tällä mä sen vaimolle myisin!) Tällaisen threadi on järkevä, kun ei kaikki fundamentalistit ja fanaatikot huutele oman konsolinsa puolesta. Jos vaan budjetti kestää ja etenkin perhesuhteet niin osta kaikki 3 konsolia... Ei käy aika pitkäks eikä tarvii nähdä kavereita ainakaan livenä! :)
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Tottahan pleikka puolella pleikkaan siirtymisessä kannustetaan, mutta kannattaa itse tehdä tämä päätös muiden sijaan. '

Laittamalla vaikka puntarille muutama kysymys:
- Mitä pelejä haluan pelata nyt ja mitä pelejä haluan pelata tulevaisuudessa?
- Mitä lisäominaisuuksia konsolilta haluat ja mistä olet valmis maksamaan?
- Vastaako tulevat ja nykyiset pelit enempi omaa makuasi?
- Jos myyt kaikki nuo pelit ja koneen mitä saat vastineeksi niistä ja onko tämä kannattavaa?
- Merkki mieltymyksesi (esimerkkinä: vihaat Ms/Sony/Nintendo tuotteita.)
- Kuinka usein pääset törsäämään peleihin? (sinulla on jo liuta boxin pelejä mutta myydessäsi ne kaikki tulet tuskin saamaan saman verran pleke pelejä vastineeksi)
- Löytyykö laitteita (psp tai tietokone) jotka avaavat lisäominaisuuksia valitsemaasi koneeseen (ja tarvitsetko/haluatko näitä ominaisuuksia)
- muita syitä.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Ompa muuten tosi mukavaa ettei tämä ole alentunut sellaiseksi typeräksi konsolisodaksi. Juuri tällaista asiallista keskustelua lukee ja käy mielellään.

Mitä itse konsoleihin tulee, niin tällä hetkellä itselläni on vain XO. En voisi kuvitellakaan omistavani sekä 360:ä että PS3:a. Ehdottomasti korkeintaan joskus Wiin vois hankkia kakkoskoneeksi. Yksinkertaisesti sitten ei tulisi tehtyä mitään muuta kuin pelattua, ja rahaa palaisi aivan liikaa. Itse kun tämän koneen puolisen vuotta sitten ostin, niin puntaroin asian niin tarkkaan ettei sitten tarvitse vaihdella. Haittapuolia itse koneesta löytyy aika paljon, kerran on lahonnut, ääni on melko kova ja Live maksaa, itse en koe saavani tuolla mitään lisäarvoa nettipelaamiseen. Enpä kyllä ole aikaakaan ostanut moneen kuukauteen, 1kk:n huolletun koneen mukana tullut korttikin vielä käyttämättä.

Mutta tosiaan, ne pelit ratkaisivat. GoW (2?), Mass Effect, Dead Rising, Alan Wake ja Bioshock esimerkiksi olivat semmoisia the pelejä mulle. Itse en kuitenkaan kärsi FPS-pelien yliannostuksesta. Ainoa FPS-pelini XO:lle on tuo mainittu Bioshock, esim. Halon ja Orange Boxin olen jättänyt ostamatta. Tällä hetkellä PS3:lle löytyy 1 itseäni kiinnostava peli, Uncharted. R&C ei kiinnosta yhtään. MGS4 on varmasti mahtavan upea peli, tosin en ole pelannut kuin Twin Snakesin läpi että pitäisi varmaan hankkia MGS 2&3:kin jos PS3:n hankkisin. Myöskään se paljon puhuttu GT5 ei sytytä, kierrän nimittäin simulaattorit kaukaa eli en omista Forza 2:kaan enkä tule koskaan omistamaankaan. PGR-sarja sen sijaan on tarjonnut autoilua juuri meikäläisen mieleen.

Tietty hinnallakin oli suuri merkitys. PS3 kun oli tuolloin melkein 2x kalliimpi, niin en sitä hirveästi edes pitänyt vaihtoehtona. Se blu-rayhan Pleikassa on huippua, mutta kun itse en raahdi ostaa blu-ray -leffoja eikä vuokraamojenkaan valikoima ole kovin kummoinen, en siitä itse (vielä) hyötyisi.

Nämä hajatelmat on hyvä päättää siihen toteamukseen, että olen enemmän kuin tyytyväinen omaan konsolivalintaani, mutta varmasti kilpailijankin kone on todella pätevä. Kun vain yhdistettäisiin Pleikkarin laatu ja 360:n pelit... Ah.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itselläni molemmat, ja täytyy sanoa että olen pleikkarin kannalla enemmän. Ilmainen nettipeli, laadukkaamman oloinen laite ja hyvät media ominaisuudet tekevät PS3:sta sen konsolin joka on kovassa käytössä kokoajan. Sinuna vaihtaisin boxin pleikkariin. :)

PS. Onhan tämä myös mainio BluRay soitin, eli on myös sen takia kannattava hankinta. Varsinkin jos kotoa ei vielä löydy minkään laista BluRay soitinta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Nämä hajatelmat on hyvä päättää siihen toteamukseen, että olen enemmän kuin tyytyväinen omaan konsolivalintaani, mutta varmasti kilpailijankin kone on todella pätevä. Kun vain yhdistettäisiin Pleikkarin laatu ja 360:n pelit... Ah.

Sanonpa vain, kohta kaikilla pleikkarin omistajilla on sellainen laite jossa on laatua ja laadukkaita pelejä. Tässä puolen vuoden aikana näitä laatupelejä tulee niin paljon että...GTA IV, GT5, MGS4...sitten ei pleikkarin ostajia voi enää kaduttaa. Itse en näe edes Xboxin pelitarjontaa monipuolisena(ainakaan itselleni). Tai no, sen vika onkin että se on "liian monipuolinen". Suurin osa peleistä on jotain Viva Pinataa ja tusinakama-sotapelejä. Kunnon pelejä ei oikein löydy. Halo 3 on kehuttu, siitä en tiedä. Urheilupelit taas ilmestyy joka konsolille joka vuonna, eli niitä en laskisi vertailussa mukaan.

E: Ja tosiaan, suosittelen vaihtoa pleikkariin!
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Sanonpa vain, että kerroin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni. GTA IV:n nautin Laatikolla, GT5 ei kiinnosta mutta MGS4 kyllä kiinnostaisi. Varmasti monille, jopa suurimmalle osalle mm. GT5 iskee kuin ne kuuluisat voltit, minuun vain ei jos se todella on niin simulaattori kuin vaikkapa Forza. Ei vain ole kivaa otsa kurtussa mutkia vääntää, kivempi vetää kunnon sivuluisussa ja turhia miettimättä. :D

Mun tarpeisiin 360 vastaa parhaiten, jollekin muulle se on Wii tai PS3 tai vaikkapa PC.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

- Löytyykö laitteita (psp tai tietokone) jotka avaavat lisäominaisuuksia valitsemaasi koneeseen (ja tarvitsetko/haluatko näitä ominaisuuksia)

Täytyy myös muistaa että vaikka porukka kehuu että Windows Media Center tukee Xbox360:aa, niin kyllä se PS3:kin tajuaa sen päälle.

Ainakin itsellä pleke löytää WMP11:n mediajaot verkon ylitse ja viimeistään 3rd party -softilla. eli tässä suhteessa psp- ja tietokonetuki pleikkari vs. x0: 2 - 1.

Uskon että vaihtamalla pleikkariin xboxisi, konsolin käyttöaste nousee huomattavasti. Sillä kun on niin mukava istuskella sohvalla ja pelailla ja jos ei sitten kuitenkaan jaksa pelata, katsoo vaikka BD-leffan ja sen jälkeen vaikka selailee YouTubea... siis sohvaperunan unelmakampe :D
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itse ostin PS3 X360 rinnalle n.kuukausi sitten enkä ole katunut yhtään. Kummassakin laitteessa on omat hyvät puolensa. X360 on mielestäni parempi ohjain ja marketplacessa on parempi tarjonta kuin ps networkissa. PS3 on taas huomattavasti paremmin tehty(paaaljon hiljaisempi), hdmi löytyy ja tietenkin blu-ray on pelkkää plussaa. Pelitarjonnasta on vaikea sanoa, molemmilla on/tulee hyviä pelejä.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Tietty hinnallakin oli suuri merkitys. PS3 kun oli tuolloin melkein 2x kalliimpi, niin en sitä hirveästi edes pitänyt vaihtoehtona. Se blu-rayhan Pleikassa on huippua, mutta kun itse en raahdi ostaa blu-ray -leffoja eikä vuokraamojenkaan valikoima ole kovin kummoinen, en siitä itse (vielä) hyötyisi.

Tuosta lainaushommasta sen verran, että ilmeisesti ainakin Makuuni aloittaa "kokeilun" (kauppiaan käyttämä termi) tässä kevään aikana, ja heti alussa pitäisi olla tarjolla noin 100 BR leffaa (uusimpia pätkiä pääosin) vuokrattavaksi. Se olisikin loistava ratkaisu, kun itsekään en leffoja pahemmin ostele vaan lainaan mieluummin.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itsekin tässä pohtimassa vähän X0:sta poistumista ja PS3:sta tilalle...

Osaako joku sanoa paljonkohan joutuisi maksamaan väliä jos veisin tuon Falcon X0:n (Pro HDMI) Gamestopiin ja vaihtaisin siellä PS3:een? Tosin pelejähän mulla olisi kanssa tarjolla (mm GH3, Halo3, Crackdown, Bioshock, CoD4, Gears of War, Kane & Lynch)

Onko joku käynyt GS:llä tekemässä vaihtoa X0->PS3? paljonko jouduit maksamaan väliä?
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Ei, kyllä molemmat konsolit on oltava, niin paljon hyviä pelejä on molemmille tulossa.
Itsellä on toistaiseksi vain X0, mutta PS3 tulee sen rinnalle vielä tämän kevään aikana.
Ainakin minua harmittaisi pirusti jäädä vaille niitä huippupelejä, joita tulee juuri sille konsolille
jota en omista. Ja kyllä, kalliiksihan se tietenkin tulee, mutta täytynee säästää jostain muusta.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itse omistan boksin. Kaveri omistaa ps3:n, lainaan siltä koneen tarpeen vaatiessa. Rahantuhlausta omistaa kumpaakin konetta, lähes samoja pelejä kummallekin alustalle ekslusiiveista huolimatta. Ainoastaan mikä voisi houkuttaa ps3:n ostoon on j-rpg:t, mutta tällä hetkellä tarjonta on siinä nollassa.
Ei todellakaan ole muutamaa lukuunottamatta samat pelit... Itse en osta multiplattuja melkein ollenkaan ja silti hyllyt on väärällään pelejä. Forza, PGR, Halo, Mass Effect, Gears of War, Resistance, Uncharted, Heavenly Sword, Eye of Judgement, Ridge Racer 7, Blue Dragon, ym. ym.

Melkeinpä kaikki parhaat pelit on yksinoikeuksia.
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

Itsekin tässä pohtimassa vähän X0:sta poistumista ja PS3:sta tilalle...

Osaako joku sanoa paljonkohan joutuisi maksamaan väliä jos veisin tuon Falcon X0:n (Pro HDMI) Gamestopiin ja vaihtaisin siellä PS3:een? Tosin pelejähän mulla olisi kanssa tarjolla (mm GH3, Halo3, Crackdown, Bioshock, CoD4, Gears of War, Kane & Lynch)

Onko joku käynyt GS:llä tekemässä vaihtoa X0->PS3? paljonko jouduit maksamaan väliä?
Olettaisin, että hinnasta lähtisi ainakin 200 ?? Kannattaa soittaa tai kysyä. (eli siis jos meet kysyy niin ei kannata roudata kamoja mukaan, jos ei hyvitys kelpaa sulle niin turhaan ne otit mukaan..).
 
Vastaus: X0:sta eroon, PS3 tilalle?

itse myin juuri XO:n pois, ja ostin tilalle PS3:sen.
Eikä todellakaan kaduta pätkääkään.
Eipä tarvitse enää olla joka toista kuukautta pelaamatta,
niin kuin aikaisemmin, kun konsoli oli euroopan kiertueella..
 
Ylös Bottom