Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Uskon, että Xbox 2 ja muut uudet pelikonsolit eivät ole visuaalisesti hirveästi nykyisiä parempia. En usko, että ne näyttäisivät paljoakaan parempaa grafiikkaa.
Ei välttämättä suoraan grafiikassa paljon näy, mutta kaikki, jotka ovat joskus pelejä tehneet, niin tietänevät mitä kaikkea hienouksia niihin saisikaan lisättyä, jos pelikoneiden tehomäärät eivät mitään rajoittaisi.
 
Jaa, että xboxnext?

Ihme jos ne tuolla nimellä sitä aikovat kaupitella.
(toisaalta gamecubenkin nimi oli aluksi starcube)

xbox2 kuulostaa paljon paremmalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Jaa, että xboxnext?

Ihme jos ne tuolla nimellä sitä aikovat kaupitella.
(toisaalta gamecubenkin nimi oli aluksi starcube)

xbox2 kuulostaa paljon paremmalta.

On kyllä minunkin mielestä vähän typerä nimi.
 
Niips... Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että kyseessä ei ole mitään virallista ja täysin varmaa tietoa Xboxin seuraajan nimestä. Henkilökohtaisesti olen kyllä tuon Xbox 2:n kannalla. :/
 
StarCube-nimi oli kyllä ihan huhu. Dolphin oli laatikon projektinimi ja sen jälkeen se ristittiin GameCubeksi.
 
perhana...teille on vaan jäänyt tuosta PS2:sta mieleen toi Xbox2...mutta jos sen nimeksi tulee Xbox Next, niin kyllä siihen tottuu ajan myötä...toivottavasti...*snif!* :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
StarCube-nimi oli kyllä ihan huhu. Dolphin oli laatikon projektinimi ja sen jälkeen se ristittiin GameCubeksi.

Ei vaan StarCube oli se lopullinen nimi joka muutettiin kun NOA tahtoi sen GameCubeksi koska jenkit, eivätkä muuten eurooppalaisetkaan, sanaa Star mitenkään yhdistä peleihin tai Nintendoon, toisin kuin japanilaiset.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ei vaan StarCube oli se lopullinen nimi joka muutettiin kun NOA tahtoi sen GameCubeksi koska jenkit, eivätkä muuten eurooppalaisetkaan, sanaa Star mitenkään yhdistä peleihin tai Nintendoon, toisin kuin japanilaiset.
Jaa, no saattaapi olla noinkin. Itse vain muistan, että tuo StarCube-nimi oli joku sekaannus tjsp.
 
Mun mielestä boxin elinikä tulisi olla pidempi. Masentavaa ajatella, että jo 2005 toi on vanhentunut ja mitään julkaisuja ei tule. Etenkin kun tällä hetkellä ostamisen arvoisia pelejä ei ole kuin kourallinen ja kuitenkin on ollut 9kk aikaa julkaista niitä pelejä! Mun laskupäällä ei kovin montaa ehdi tällä tahdilla ilmestymään. Onneksi ton voi siinä vaiheessa modata johonkin hyötykäyttöön :)
 
Sonixx puhuu asiaa... Mutta ajattele asiaa näin, PSX:llekkin tulee vielä pelejä vaikka ps2 on ollut markkinoilla jo hyvän aikaa. Ja olen melkeinpä varma että tuleva xbox next (tai mikä tahansa) tulee olemaan alaspäin yhteensopiva...

Eli siis uskon että xbox jatkaa vielä hyvin vuoden 2006 jälkeenkin... Tosin itse omistan jo silloin uudemman painoksen =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Uskon, että Xbox 2 ja muut uudet pelikonsolit eivät ole visuaalisesti hirveästi nykyisiä parempia. En usko, että ne näyttäisivät paljoakaan parempaa grafiikkaa.
Toivottavasti kuitenkin ovat. Vaikka nyt tuntuu, että grafiikka on näyttävää, niin kyllähän jo nykyisin tulee Xboxilla monissa peleissä väännön (tai koodin optimoinnin?) rajat vastaan. Halo tökkii usein jaetulla ruudulla moninpelinä, eikä paljon uudemmassa Splinter Cellissäkään pysy ruudunpäivitys jatkuvasti aivan sulavana.

Lisää tehoa tarvitaan tietysti myös pelien suurempian alueiden ja sitä kautta raskaamman geometrian laskemiseen, parempaan tekoälyyn ja niin edelleen.

Lisäksi toivoisin, että minulla on jo muutaman vuoden päästä hyvälaatuinen 1024x768- tai korkeampaan tilaan kykenevä videotykki juovatuplaimen kera. Eiköhän siitäkin riitä konsolille vähän purtavaa, että piirtää tuolla tarkkuudella kaiken sulavasti.

Muistan itse hyvin kuinka jo 1990-luvun puolissä ja lopulla kirjoiteltiin, että konsoli- ja tietokonepelit ovat saavuttaneet sellaisen tason, ettei merkittävää graafista parannusta juuri enää nähdä. Paljon on tapahtunut sen jälkeen.

t. tero
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
...Ja olen melkeinpä varma että tuleva xbox next (tai mikä tahansa) tulee olemaan alaspäin yhteensopiva...

Jos (kun) seuraava xbox tulee olemaan alaspäin yhteensopiva, niin miten hoituu kiintolevyllä olevan datan siirto uuteen koneeseen?
Osa voidaan tietysti siirtää muistikorteille ja takaisin uuteen boxiin, mutta entäs enempi tilaa vievä data?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Jos (kun) seuraava xbox tulee olemaan alaspäin yhteensopiva, niin miten hoituu kiintolevyllä olevan datan siirto uuteen koneeseen?

Tiedätkö sinä sitten, ettei Xboxin seuraajassa ole mitään verkkomahdollisuutta? Kieltämättä jokin langaton yhteys ois hyvä.

Mun mielestä Xbox2:n on aika persoonaton nimi ehdotus, ja tuo liikaa mieleen Ps2:n. Toivottavasti keksivät jotain muuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Mikä data?

No esimerkiksi sinne siirretyt musiikkilistat, lisäkentät, pelitallennukset ym. sälä.

En nyt ole täällä trollaustarkoituksella, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.

Tosiaan, siirto voi tietysti tapahtua jonkun verkon kautta, tai pelkästään yhdistämällä molemat laitteet keskenään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No esimerkiksi sinne siirretyt musiikkilistat, lisäkentät, pelitallennukset ym. sälä.

En nyt ole täällä trollaustarkoituksella, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.

Tosiaan, siirto voi tietysti tapahtua jonkun verkon kautta, tai pelkästään yhdistämällä molemat laitteet keskenään.
Musiikki laitetaan varmaan samalla tavalla, kuin vanhaankin, eli CD:ltä?

Jos nyt haluaa jotain vanhojen pelien lisäkenttiä uuteen konsoliin, niin ne laitetaan todennäköisesti samalla tavalla, kuin vanhaan eli ladataan uudelleen LIVE-palvelusta?

Pelitallennukset siirtyy varmaan muistikortilla?

Tosin ei sitä koskaan tiedä, vaikka mikkisofta tekisi jonkun aplikaation uuteen boksiin, joka kävisi hakemassa vanhan boksin datan verkon yli ja laittaisi ne oikeille paikoille uudessa koneessa?

Kysymysmerkit sen takia, kun niitä ei tiedä ilman kristalli palloa. Ja aika aikasta/turhaa näitä juttuja on spekuloida tässä vaiheessa...palataan parin vuoden päästä asiaan.
 
No koko xbox2 threadihan on spekulointia, miksi minun viestini nimenomaan sitten oli mielestäsi turha?

Jos lisäkentät on aikoinaan ladattu LIVE-stä maksullisena (spekulointia) niin silloin tarvittaneen joku muu vaihtoehto kuin niitten uudelleen hakeminen ja maksaminen toiseen kertaan.
 
Ylös Bottom