Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Boksi lahosi, tai tarkemmin sen levyasema. Ei lue levyjä enää. CD:t lukee hyvin, leffatkin tunnistaa. Mutta pelilevyjä ei sitten lueta. Konsoli on saatu helmikuussa 2006, mutta otettu käyttöön vasta 1½ kuukautta sitten. Eli on siis näitä ihan ensimmäisiä. Harmittaa sikäli, että oli todella hiljainen konsoli. Tuulettimet hiljaiset ja levyn käyntiäänikin hiljainen. Jäi Alan Wake kesken.

Edit:
Alan Wake jäi lopullisesti kesken, sillä pelilevy on naarmuinen. Se siitä hyvästä pelistä. Meikä siirtyy pleikkariaikaan.

Edit2:
Tämä tarinani saa Alan Wakemaisen käännöksen. Minulla meni konsoli rikki, on kaverikin jonka silmien edessä se lahosi. Otin kumminkin rikkinäisen konsolin (joka ei siis ennen päässyt edes dashboardille) ja pistin sen kiinni. Se toimii. Hieroin hammastahnalla Alan Waken levyä. Se toimii. Pelaan siis rikkinäisellä konsolilla lukukelvotonta peliä. Mikäs siinä. Kaikki tämä limemintun hajun siivittämänä joka tulee xboxin levyaseman suunnalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

21.5.2008 ostettu boksi. Rrodit heitti joskus kevättalvella 09, oli reissussa 10 viikkoa tasan. Nyt kuukausi sitten E74 ilmeisesti grafiikkapiirin takia ja eilen sain takas. Laitoin boksin pelikuntoon ja levyn sisälle niin levyasema sirittää nyt huollon jälkeen ihan vatusti ja eiköhän tuo päivemmällä taas tule ilmotettua haettavaks huoltoon. Jos eivät suostu huoltamaan niin sitten kuluttaja-asiamiehelle vietävä juttu.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Jaaha kuudes kone hajosi, ***** mitä romuja nuo on, totaalisen hermo pärähti taas. 60 gigan hdmi malli kyseessä ja kone on aivan pimeenä, piuhoja repinyt edestakas mutta ei pihaustakaan päästä eikä valoakaan vilku kun yrittää päälle. Sunnuntaina toimi vielä niinkuin pitääkin.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti v.2

Reilu parivuotta vanha boksi hyytyi kesken pelin. Ekaks värit alkoi vääristymään ja kun boottasin, niin enää ei kuvaa. Ei punaisia valoja. Kokeilin eri kaapeleilla, mutta ei apua. Takuu loppu, eikä suostuneet korjaamaan kuin rahaa vastaan.
Sama homma täällä. Värit vääristelivät kyllä pari päivää, pystyi pelaamaankin kyllä. Sitten olisiko ollut kolmantena päivän ei kone enää suostu tunkemaan kuvaa ulos.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Mulla oli n. 4vuotta xbox360 arcade käytössä ilman mitään ongelmia, olin vaihtanut siihen uudet tuulettimet "super silent" tjsp. Melu oli aivan hirveä (tosin ei imuroitu kertaakaan joten voi johtua pölystä ja tuulettimet pörrää sit täysil) mutta vältyttiin RROD:ltä. Onko noi ongelmat sit yleisimpiä kovalevyllisissä versioissa? Mut eipä tuotakaan ymmärrä vasta kun se omalle kohdalle sattuu. :rolleyes:
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Tänään äskettäin ajattelin mennä pelaamaan boksilla, ja rrod:han sieltä tuli.
Sammutin ja uudelleen päälle, ei mitään, toimii ihan normaalisti. Onko tällainen ihan normaalia?
Kaverilla joskus tulee rrod kun pelaa yli 5 tuntia putkeen, ylikuumenemisestahan se johtuu. Sit menee ohi kun antaaa jäähtyä.
Mutta mulle se tuskin ehti ylikuumenemaan, jote onko nyt riski että menee kohta lopullisesti rikki?
kesän loppuun onneksi vielä täysi takuu, sitten vielä vuosi rrod ja e74...
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Tänään äskettäin ajattelin mennä pelaamaan boksilla, ja rrod:han sieltä tuli. Sammutin ja uudelleen päälle, ei mitään, toimii ihan normaalisti.

Tuota tapahtuu ainakin jos talossanne on ollut sähkökatkos. Mullekin on pari kertaa käynyt noin, ekalla kerralla tuli tietty pelästyttyä. Konsolin ylikuumentuessa vilkkuu muistaakseni vain kaksi valoa.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Tuota tapahtuu ainakin jos talossanne on ollut sähkökatkos. Mullekin on pari kertaa käynyt noin, ekalla kerralla tuli tietty pelästyttyä. Konsolin ylikuumentuessa vilkkuu muistaakseni vain kaksi valoa.
selvä. en ainakaan ole huomannnut sähkökatkosta, mutta olin kyllä eilisillan poissa.
Tuolla ylikuumenemisella tarkoitin sitä, että kun vanhoissa bokseissahan rrod johtui jäädytyssiilien irtoamisesta emolevystä huonon kiinnityksen takia ylikuumentuessa, niin sit tulee rrod. Jos ei pääse kunnon vahinkoa tulemaan, sen pitäisi korjautua jäähdyttämällä.
2 valoa tulee kai kun jokin muu ylikuumenee. Tai sitten vaan kaveri luuli 2:ta valoa rrod:ksi:rolleyes:
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Ylikuumenemisessa molemmat vasemmanpuoleiset valot vilkkuvat.


Itselläni 2005-2006 vuoden vaihteessa ostettu konsoli. 2007 kesällä(?) muistaakseni rrodasi Guitar Hero 2:n patchin jälkeen.

Nyt about kuukausi sitten tuo kerran Saksassa käynyt konsoli rrodasin uudelleen.
Kävin paikallisesta rautakaupasta ostamassa kourallisen ruuveja ja prikkoja 1,26 eurolla, kun kaapista löytyi piitahnaa omasta takaa.
Tällä hetkellä konsoli muistuttaa jotain steampunk engineä, kun se on osissa tuossa töllön edessä. Mutta on sillä saanut pelata nyt ilman keskeytystä, ja rajusti on saanutkin (RDR, Lost Planet 2, ja kasa muita vanhempia pelejä joita en julkaisussa ostanut).
Nyt sitten odotellaan tuon Frankensteinin kanssa sitä uutta mallia joka mahdollisesti tämän vuoden lopulla julkaistaan.


Tuon koneen kun avasi ja otti jäähdytyssiilit pois, niin kyllä huomaa missä se rrodin vika piilee. Michaelsoftin käyttämä geeli prosujen ja siilien välillä oli lähes palanut karrelle kuumuudesta. Ei siis ihme että alkaa pientä lämpölaajenemista tapahtumaan emolla joka vuorostaan irrottaa prosujen juotokset siitä.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Itselläni hajosi boksi (xenon 20gb) viime syksynä, meni takuuseen ja uusi boksi tuli tilalle.
Aloin tässä miettimään, että kun eri boksi mallien virtalähteet ovat erilaiset niin tuliko itselleni takaisin vain toinen xenon vai falkon tai jasper??? Onko jollain kokemuksia??:confused:
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Niinhän siinä sitten kävi, että 2v, palvellut Arcade Falcon, jälkikäteen ostetulla 60gb kovolla höystettynä, sanoi sopimuksen irti. Ensin tapahtui kuvanlaadun mystinen romahtaminen, joka johtojen nykimisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen osoittautui E74:si. Sinänsä jännä tapaus, koko viikonloppuna en ollu boxiin koskenut ja maanantaina 5min valikkoselailun jälkeen kävi miten kävi. No, Saksan reissulle lähtöä odottaa nyt sitten boxi, toivottavasti tulee toimivaa tavaraa takaisin. (Mikä ei näytä olevan itsestäänselvyys, jos on tätä threadia uskominen.) Miten yleensä, onko tullut uutta boxia tilalle vai sama wanha uusilla sisuksilla? Itse olen kuullut, että toimittavat melko paljon korvaavia boxeja leiponeiden tilalle.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Minun falcon XBOX360 hajosi eilen. Ensin kuva värisi. Seuraavalla käynnistyksellä kuvaa ei ollut enää ollenkaan. Lyhytkestoisin laite mitä olen koskaan omistanut. Ostettu marraskuussa 2007 eikä takuuta ole tietenkään enää jäljellä. :mad:
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Minun falcon XBOX360 hajosi eilen. Ensin kuva värisi. Seuraavalla käynnistyksellä kuvaa ei ollut enää ollenkaan. Lyhytkestoisin laite mitä olen koskaan omistanut. Ostettu marraskuussa 2007 eikä takuuta ole tietenkään enää jäljellä. :mad:

Käynnistele muutaman kerran ja toivo et E74 ilmotus tulis. Kuuluu siihen 3v laajennettuun takuuseen.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Käynnistele muutaman kerran ja toivo et E74 ilmotus tulis. Kuuluu siihen 3v laajennettuun takuuseen.

Olen käynnistellyt, mutta laite käynnistyy ok. Äänikin kuuluu vaan ei kuvaa. Kokeilin kaikkia mahdollisia johtojakin eikä ole siitäkään kiinni.
Oli yksi peli kesken. Mitenköhän saan siirrettyä pelitallennukset uuteen koneeseen, joka tässä kait täyyy ostaa?
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Eilen 21.7 boxini sitten sanoi toista kertaa sopimuksensa irti. Takuu ei ole enää voimassa, joten kone menee luultavasti laatikkoon odottelemaan mahdollista korjausta tai menee myyntiin rikkinäisenä. Katseet suunnataan eteenpäin ja uusi boxi menee hankintaan aikanaan.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Marraskuussa 2008 ostettu HDMI falcon malli myyty toimivana pois uuden 250 Gb S -mallin alta. Käyttöönottopäivä uudella mallilla 20.7.2010.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Eilen 21.7 boxini sitten sanoi toista kertaa sopimuksensa irti. Takuu ei ole enää voimassa, joten kone menee luultavasti laatikkoon odottelemaan mahdollista korjausta tai menee myyntiin rikkinäisenä. Katseet suunnataan eteenpäin ja uusi boxi menee hankintaan aikanaan.

Ja tänään tuo aikanaan sitten koitti. Täten 23. heinäkuuta lähtien talosta löytyy tuo uusi slim malli.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Tänään RROD iski n. 2,5 vuotta vanhaan 60gb Pro-malliin.
 
Vastaus: Xbox 360 hajoamisprosentti v.2

Vieläkö tilastoja päivitetään? Ketjun aloitusviestistä jäi sellainen mielikuva ettei noose ole enää välttämättä jaksanut tietoja päivittää.

Hieman harvakseltaan tullut foorumeilla käytyä joten unohdin täysin ilmoittaa boxin vetäytymisestä ikiuneen kauniina alkusyksyn sunnuntaiaamuna 21.08.2010. Samana päivänä on otettu käyttöön uusi slim-malli.
 
Ylös Bottom