Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja Windows Media Connect

excimer78

New Member
XBOX 360 ja media connect

Terve,

Osaako joku auttaa, että kuinka saa XBOX 360:sen kytkettyä windowsiin, jotta voisi katsoa kuvia ja kuunnella musiikkia tietokoneen kovalevyltä??? Käytössäni on Windows XP Pro ja SP 2 sekä ohjelma windows media connect, mutta jostain syystä en saa windowsia ja xboxia keskustelemaan keskenään. Xbox 360 pitäisi kytkeä kuulemma ns. kotiverkkoon. Kuikas se tapahtuisi helpoiten?

Kiitos!


-Oliver-

:confused:
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

En nyt osaa suoraa vastausta sanoa, mutta jos englannintaidot on kunnossa, kannattaa täältä katsoa apua.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Yksi mistä tuo valitta on se että jos sulla on ns. julkinen IP sekä koneessa että xboxissa niin se ei käsittääkseni suostu avaamaan yhteyttä vaan vaatii natin. Jotain tälläistä muistelisin joskus aikoinaan kokeillessani saavan virheeksi.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Control panel --> Network connections --> oikeella klikkaa netti yhteyttä ja siitä properties --> Advanced välilehti--> Internet connection Sharing ruksi pois molemmista jos on.. Ja sitten vaan yrittämään uudestaan WMC:n asennusta.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Itseasiassa löysinkin itse siihen vastauksen =) Eli asensin Windows XP media center 2005:sen omalle tietokoneelleni ja siihen otin netistä tarvittavat päivitykset.... mm. service pack 2 ja XBOX 360 konsolissa vaadittavan UPDATE ROLLUP 2 päivityksen xp:hen. Sitten uudestaan kokeilemaan ja nyt toimii todella hyvin.

XBOX 360 konsolissa kun menee valikkoon media center ja luonnollisesti kotiverkossa oleva tietokone on päällä, niin tietokoneen kuva tulee xboxin kautta suoraan televisioon todella hyvä laatuisena ja nyt pystyy suoraan streamaamaan videoita, kuvia, musiikkia jne....

Suosittelen jos omistaa xboxin niin kannattaa osioida kovalevy ja laittaa toiseksi käyttikseksi vaikka windows xp media center edition 2005 ja siihen hakea kyseiset päivitykset suoraan windows updatesta niin kyllä saa kaiken tarvittavan irti 360:stä ja vieläpä rahoille vastinetta enemmän.

:D
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Tai miksi ei jopa primary käyttikseksi kuten itse tein, parit pelit toimivat moitteetta mitä käytän + kaikki softat. Odottelen mahdollista updatea ongelmaan TV:n striimaus kaataa x360:n aika ajoin, ongelma esiintyy myös muilla kuin minulla.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Lukaisin Hifi lehdestä Microsoftin edustajan sanoneen, että XBox360 toistaa myös mpeg4 (divx/xvid) videot, mikäli oikeat codekit on asennettu windowsiin? Voisiko joku vahvistaa/kumota tämän väittämän?
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Käsittääkseni se soittaa mitä vain minkä codec on asennettu MCE:hen. Joku voisi kyllä vahvistaa asian.

Itselläni on vielä MCE toimivuus kokeilematta :(
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Onko joku saanut tota media connectia toimimaan Windows XP:n kanssa..Mul on XO:sta Verkkojohto liitetty tohon ADSL modeemiin ja tietokoneesta verkkojohto liitetty ADSL modeemiin..Windows XP Professional SP2 ja Framenetwork 1.1 ja 1.1 Hotfix asennettu..XO:ssa toimii live ihan normaalisti..Laitan Boxin päälle ja alan asentamaan Media Connectia..Itse ohjelma asentuu koneeseen mutta ei kuitenkaan löydä boxiani..Palomuurit on pois päältä mut ei vaan löydä..Koittanut myös poksin kautta löytää tietokonetta mutta ei löydä..Niinkuin sanoin että IP:n löytää mutta Computer kohtaan tulee Failed..Olen lukenut http://forums.xbox.com/1076872/ShowPost.aspx ohjeet tuolta mutta ei toimi..Onko joku saanut kyseisellä ohjelmalla XO:n ja tietokoneen keskustelemaan?? On se ihme juttu..
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Maagiboy sanoi:
Onko joku saanut tota media connectia toimimaan Windows XP:n kanssa..Mul on XO:sta Verkkojohto liitetty tohon ADSL modeemiin ja tietokoneesta verkkojohto liitetty ADSL modeemiin..Windows XP Professional SP2 ja Framenetwork 1.1 ja 1.1 Hotfix asennettu..XO:ssa toimii live ihan normaalisti..Laitan Boxin päälle ja alan asentamaan Media Connectia..Itse ohjelma asentuu koneeseen mutta ei kuitenkaan löydä boxiani..Palomuurit on pois päältä mut ei vaan löydä..Koittanut myös poksin kautta löytää tietokonetta mutta ei löydä..Niinkuin sanoin että IP:n löytää mutta Computer kohtaan tulee Failed..Olen lukenut http://forums.xbox.com/1076872/ShowPost.aspx ohjeet tuolta mutta ei toimi..Onko joku saanut kyseisellä ohjelmalla XO:n ja tietokoneen keskustelemaan?? On se ihme juttu..

Onkos sulla NAT päällä siinä adsl modeemissas? Eli siis xbox ja tietokone samassa ip avaruudessa (192.168.1.X) Jos sulla antaa koneelle ja boksille julkisen ip osoitteen, niin käväseppä äkkiä vääntämässä NAT päälle niin saattaisi ehkä toimiakkin tuo. Sullahan on siis 4porttinen adsl modeemi/kytkin ?

Itsellä toimii moitteetta media connect.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

ScorpioN sanoi:
Onkos sulla NAT päällä siinä adsl modeemissas? Eli siis xbox ja tietokone samassa ip avaruudessa (192.168.1.X) Jos sulla antaa koneelle ja boksille julkisen ip osoitteen, niin käväseppä äkkiä vääntämässä NAT päälle niin saattaisi ehkä toimiakkin tuo. Sullahan on siis 4porttinen adsl modeemi/kytkin ?

Itsellä toimii moitteetta media connect.

Noni eli nyt selvis ainaki se et sen saa toimimaan..Kiitos..Niin joo mul on 4 porttinen ADSL boxi..Joo no sitä mä ihmettelin ku niis on IP osotteet niin erilaisia..Et onko edes mahollista saada toimii..mut sit taas meinasin et nehän ei tarvis ees olla..mut kai sit tarvii. :rolleyes: Niin NAT? en tiiä mikä se o ja mist sen saa päälle?
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Maagiboy sanoi:
Noni eli nyt selvis ainaki se et sen saa toimimaan..Kiitos..Niin joo mul on 4 porttinen ADSL boxi..Joo no sitä mä ihmettelin ku niis on IP osotteet niin erilaisia..Et onko edes mahollista saada toimii..mut sit taas meinasin et nehän ei tarvis ees olla..mut kai sit tarvii. :rolleyes: Niin NAT? en tiiä mikä se o ja mist sen saa päälle?

Lukaseppa modeemis manuaali. Löytyy todennäköisesti CDltä joka tuli laitteen mukana. Ja laitetta pitäisi päästä konfiguroimaan kirjoittamalla selaimeen 192.168.0.1. Tosin osoitesarja riippuu hyvin pitkälti siitä, että minkä merkkinen laite sulla on. Tuo osoite löytyy sieltä manuaalista kylläkin. Samoten sieltä löytyy tunnus ja salasana millä kirjaudutaan modeemiin sisälle.

NAT = Network Address Translation eli käytännössä köyhän miehen kotiverkko palomuurilla. Julkinen ip asetetaan kaikille 4:lle portille yhdyskäytäväksi ja kaikki 4 porttia saavat 192.168.x.x osoitteen, joka mahdollistaa kotiverkon. Netti toimii myöskin nattauksen kautta kun yhdyskäytävänä toimii juurikin se julkinen ip (palveluntarjoajan ip osoite, jolla pääsee nettiin)

Yleensä se NAT on kytkettynä päälle mikäli laite sitä tukee, mutta joissain tapauksissa sitä ei olla laitettu päälle. Tässä tapauksessa sun tarvii se vissiin itse laittaa päälle. Lukase cdllä tuleva laajempi manuaali niin asiat selvenee sulle paremmin.

T: Skorppa

edit: tosin jos tuo nat on pois kytkettynä, niin joudut kikkailemaan että pääset laitetta konffaamaan. Varsinkin jos kyseinen purkki on tyhmä. Tietysti olis ihan kiva jos tietäs sun purkkis merkin ja mallin.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Ronkka sanoi:
Lukaisin Hifi lehdestä Microsoftin edustajan sanoneen, että XBox360 toistaa myös mpeg4 (divx/xvid) videot, mikäli oikeat codekit on asennettu windowsiin? Voisiko joku vahvistaa/kumota tämän väittämän?
Huoh @ tuollaiset Microsoftin edustajat. Elikkäs Windowsissa toimii xvid/divx/mov = codekit on asennettuna. Myös xbox360 näyttää mm. divx videoiden thumbnaileissa ekan framen, mutta kun koittaa toistaa niitä, niin tulee aina sama herja:
Cannot Play Video
The file type is not recognized and cannot be played. Either the correct codec (a file that compresses/decompresses audio or video) is not installed or the file is corrupt.


puuh
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

ScorpioN sanoi:
Lukaseppa modeemis manuaali. Löytyy todennäköisesti CDltä joka tuli laitteen mukana. Ja laitetta pitäisi päästä konfiguroimaan kirjoittamalla selaimeen 192.168.0.1. Tosin osoitesarja riippuu hyvin pitkälti siitä, että minkä merkkinen laite sulla on. Tuo osoite löytyy sieltä manuaalista kylläkin. Samoten sieltä löytyy tunnus ja salasana millä kirjaudutaan modeemiin sisälle.

NAT = Network Address Translation eli käytännössä köyhän miehen kotiverkko palomuurilla. Julkinen ip asetetaan kaikille 4:lle portille yhdyskäytäväksi ja kaikki 4 porttia saavat 192.168.x.x osoitteen, joka mahdollistaa kotiverkon. Netti toimii myöskin nattauksen kautta kun yhdyskäytävänä toimii juurikin se julkinen ip (palveluntarjoajan ip osoite, jolla pääsee nettiin)

Yleensä se NAT on kytkettynä päälle mikäli laite sitä tukee, mutta joissain tapauksissa sitä ei olla laitettu päälle. Tässä tapauksessa sun tarvii se vissiin itse laittaa päälle. Lukase cdllä tuleva laajempi manuaali niin asiat selvenee sulle paremmin.

T: Skorppa

edit: tosin jos tuo nat on pois kytkettynä, niin joudut kikkailemaan että pääset laitetta konffaamaan. Varsinkin jos kyseinen purkki on tyhmä. Tietysti olis ihan kiva jos tietäs sun purkkis merkin ja mallin.


Joo eli Nat ei ollut päällä..Mul ei nyt kyl näist lähiverkko jutuist oo paljo hajuu tarvii myöntää..Jos vaikka osaisit auttaa..Eli jottai pääsen konffaamaan laitetta tarvii mun laittaa kyseiset asetukset:

IP 10.0.0.1
Aliverkonpeite 255.255.255.0
Yhdyskäytävä 10.0.0.2
DNS ensisijainen ja vaihtoentoinen jätetään tyhjäks

Sit kirjottaa selaimeen http://10.0.0.2

Sisällä ollaan käyttäjänimen ja passunlaiton jälkeen..

Sit ei ookkaa pal hajuu et mitä pitäis alkaa säätää..Siel on eriksee kaikki:

WAN asetukset

LAN asetukset

NAT asetukset

DNS asetukset

ADSL asetukset

jne..

NATissakin on vaihtoehtoja:

NAT
NAPT
Dynamic NAPT

Sit siihen pitäis laittaa:

Session Name, User's IP

En niinku tiiä et mitä pitäis ton NATin lisäks säätää? LAN asetuksia? Se antaa noit vaihtoehtoi ainaki; User Defined Start Address 10.0.0.3 - User Defined End Address 10.0.0.99..En oo oikeen kärryil..

Sit mun Toi ADSL boxi antaa useit eri IP-osottei et mikä pitäis niinku laittaa siihe et saan netin toimii kaikis laitteis kans vai kun muut asetukset on oikeen ni pitäiskö sen löytää se automaattisest?

Auttakaa miestä ojassa!! :p

Nii ja laite on muuten A-LINK RoadRunner 44B
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Jaaha.... A-Link sielläkin. Oma Roadrunner 24B ei sekään ole kovin yhteistyöhaluinen. Suhteellisen yksinkertainenhan homman _pitäisi_ olla, mutta käytännössä kaikkea muuta.

Tai siis minä en vaan osaa. :mad:

Joku ilta, kun viitsin iltani tuhlata, koitan katsoa astukset kuntoon.
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Juu, en rupea A-linkin purkkeja opastamaan. Ne on liki yhtä vittumaisia konffata kun erittäin varmatoimiset TeleHellin purkitkin.

Suosittelen hommaamaan kunnollisen purkin. Vaikkapa Zyxel prestige 660H-61
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Mulla taitaa olla A-linkin RR 24 tai 44... Purkkiin kytkin puhelimen johdon, käynnistin, kytkin XO:n piuhalla ja tietsa toimi suoraan wlanilla. Ei mitään ongelmia. Salasin wlanin, oli todella helppoa ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. XO.lla kattelen kuvat ja kuutelen musat jotka tietsalta löytyy, tietsakin löytyi suoraan...
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

No niin!!

Tulin töist tänää tos aamu 5 ni meinasin et nyt kyl laitan ton xboxin ja tietokoneen keskustelun toimii..Asensin Windows XP Media Center Edition 2005 ja päivityksiä..Niin siis se on nyt mun pää käyttis ja ainut. Sehän on Windows XP Professional et siin toimii kaikki niinku ennenki, pelit,ohjelmat jne..Sit surffasin tuol www.xbox.com kotisivuil ja sielt kaivoin tietoo...Nyt on uus windows ja melkee kaikki ohjelmat asennettu..Media Connect toimii ja myös keskustelu Xbox360 kanssa.Sain asetukset kohdalleen ja olen niin tyytyväinen. :p Mahtava homma!!! Nyt pitää vaan koputtaa puuta että homma toimii jatkossakin! Kokeikaa ihmeessä jos ette jo ole koittanut..Homma on niin helppo ja mitään ei tarvitse ostaa lisää koneeseen, ellei tietty halua tukea köyhää Microsoftia ja ostaa tuon kyseisen käyttiksen kaupasta! :rolleyes: Mul on toi Xbox360 kaukosäädin se on kyl kätsy mut ei mikään pakollinen..Koittakaa!1 Kiitos kaikille ketkä ovat kommentoineet ja auttaneet.. :)

Hyvät Uutta Vuotta 2006 kaikille!!

PS.Olkaapa varovaisia rakettien kanssa!
 
Vastaus: XBOX 360 ja media connect

Maagiboy sanoi:
No niin!!

Tulin töist tänää tos aamu 5 ni meinasin et nyt kyl laitan ton xboxin ja tietokoneen keskustelun toimii..Asensin Windows XP Media Center Edition 2005 ja päivityksiä..Niin siis se on nyt mun pää käyttis ja ainut. Sehän on Windows XP Professional et siin toimii kaikki niinku ennenki, pelit,ohjelmat jne..Sit surffasin tuol www.xbox.com kotisivuil ja sielt kaivoin tietoo...Nyt on uus windows ja melkee kaikki ohjelmat asennettu..Media Connect toimii ja myös keskustelu Xbox360 kanssa.Sain asetukset kohdalleen ja olen niin tyytyväinen. :p Mahtava homma!!! Nyt pitää vaan koputtaa puuta että homma toimii jatkossakin! Kokeikaa ihmeessä jos ette jo ole koittanut..Homma on niin helppo ja mitään ei tarvitse ostaa lisää koneeseen, ellei tietty halua tukea köyhää Microsoftia ja ostaa tuon kyseisen käyttiksen kaupasta! :rolleyes: Mul on toi Xbox360 kaukosäädin se on kyl kätsy mut ei mikään pakollinen..Koittakaa!1 Kiitos kaikille ketkä ovat kommentoineet ja auttaneet.. :)

Hyvät Uutta Vuotta 2006 kaikille!!

PS.Olkaapa varovaisia rakettien kanssa!

Jaha, eli käytännössä entisen vintoosan palomuuri oli blokannut tuon media connectin. Näinhän se tekee defaulttina muistaakseni. Piru kun en huomannut neuvoa aiemmin. Noh, positiivista että toimii.

Uudet vuodet vain kaikille :)
 
Ylös Bottom