Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja Windows Media Connect

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja excimer78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Reectum sanoi:
mulla on tämmönen ongelma:

kone alkaa jakamaan tiedostoja mutta XO:ssa ei mitään reaktioa!?

Tunnistaako Windows Media Connect Xbox 360:n? Minkälaista kytkentätapaa käytät laitteiden välillä?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Reectum sanoi:
kyllä tunnistaa. Käytän ADSL routeria.

Oletko kokeillut mennä Xbox 360:n Media-välilehdeltä musiikki- tai kuvavalikkoon ja valita kohtaa "tietokone"?

Jos et: Pidä Media Connect PC:lläsi auki. Vastaa esiin tulevaan kysymykseen kyllä ja anna konsolin etsiä tietokonetta. Jos tietokonetta ei vieläkään löydy, aja yhteystesti valitsemalla alareunan linkki. Mikäli testi löytää virheitä, se antaa jatko-ohjeita esimerkiksi tarvittavien palomuurin porttien avaamiseen.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

noni! aivan mahtavaa! se oliki vaan palomuuri joka sen blockas.

mut kiitos kuitenkin neuvoista.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Armottoman taistelun jälkeen sain WinXP:n ja XO:n ymmärtämään toisiaan. Nyt kuvien ja musiikin toistaminen toimii. Nyt vielä tarvittaisi vinkkiä millä saisin videoitten streamauksen toimimaan.

WMC:ssä on jaot päällä. Kun menen boksilla Media Center kohtaan tarjoaa se edelleen 8 numeroista varmenne koodia (jota ei koskaan kysytty???) ja sitten käskee ajamaan netistä pcsetupin. No tämän olen tehnyt, mutta miten tästä eteenpäin?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

nothing sanoi:
Armottoman taistelun jälkeen sain WinXP:n ja XO:n ymmärtämään toisiaan. Nyt kuvien ja musiikin toistaminen toimii. Nyt vielä tarvittaisi vinkkiä millä saisin videoitten streamauksen toimimaan.

WMC:ssä on jaot päällä. Kun menen boksilla Media Center kohtaan tarjoaa se edelleen 8 numeroista varmenne koodia (jota ei koskaan kysytty???) ja sitten käskee ajamaan netistä pcsetupin. No tämän olen tehnyt, mutta miten tästä eteenpäin?

Err siis käytätkö Windows XP:tä vai Windows Media Centeriä? Videoiden jako toimii vain jälkimmäisellä.

Windows Media Connectia käyttävien kannattaa muuten tutustua TVersityyn. Se on hieman monipuolisempi ohjelma eikä maksa mitään. Lisää blogissa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

nothing sanoi:
Armottoman taistelun jälkeen sain WinXP:n ja XO:n ymmärtämään toisiaan. Nyt kuvien ja musiikin toistaminen toimii. Nyt vielä tarvittaisi vinkkiä millä saisin videoitten streamauksen toimimaan.

WMC:ssä on jaot päällä. Kun menen boksilla Media Center kohtaan tarjoaa se edelleen 8 numeroista varmenne koodia (jota ei koskaan kysytty???) ja sitten käskee ajamaan netistä pcsetupin. No tämän olen tehnyt, mutta miten tästä eteenpäin?

Onko sun WinXP varmana Windows XP media center edition? Tavallisella XP:llä ei videot toistu, kuten varmaan oletkin huomannut tätä ketjua lukiessakin. ;)
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ääh voe perkele... Niinhän tossa sanotaankin. Kun ei vaan millään jaksais heittää tuota media center editionia koneelle. No kai se on sitten pakko ruveta tekemään backuppeja ja asentelemaan... :(
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Hakkiz sanoi:
Windows Media Connectia käyttävien kannattaa muuten tutustua TVersityyn. Se on hieman monipuolisempi ohjelma eikä maksa mitään.


Mites niitä jaettavia kansioita lisätään? Sanoo vain, että invalid pathname :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Kabanossi sanoi:
Mites niitä jaettavia kansioita lisätään? Sanoo vain, että invalid pathname :confused:

Tarvitset halutun kansion täydellisen polun. Eli esimerkiksi itselläni kuvakansiota lisätessäni kirjoitin polun seuraavaan muotoon: C:\Documents and Settings\Käyttäjä\Omat tiedostot\Omat kuvatiedostot\Alakansio X.

Omia kansioita voi lisätä kohdassa Home Media vasemman yläreunan +-merkistä. Avautuvasta valikosta on valittava Add Folder, kun haluaa koko kansion jakoon.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

No niin nyt on MCE asennettu, mutta vieläkään boksi ei jotenkin suostu menemään MC tilaan.
Vinkkejä? Musan ja kuvien streamaus toimii...

EDIT: Yess.... Aikansa se otti, mutta nyt toimii :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Hmm.

Osaisiko joku auttaa tällaisessa ongelmassa:

- MCE asennettu, Divx-koodekki asennettu (v. 6.1.1)
- MPEG4-videot (divx) pyörivät Windows Media Player 10:ssä

Mutta sitten se ongelma.. nuo mpeg4-videot eivät pyöri Media Center tilassa! Ne lähetvät "käyntiin", pyörivät yhden sekuntin, eli ääni kerkiää tulla mutta sitten tulee "Finished"-ruutu eteen.

Olen kiitollinen, jos apua löytyy. Googlettamalla en löytänyt ja ajattelin jos jollain olisi tällainen ongelma ollut edessä.

Kiitos etukäteen.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

imako sanoi:
Hmm.

Osaisiko joku auttaa tällaisessa ongelmassa:

- MCE asennettu, Divx-koodekki asennettu (v. 6.1.1)
- MPEG4-videot (divx) pyörivät Windows Media Player 10:ssä

Mutta sitten se ongelma.. nuo mpeg4-videot eivät pyöri Media Center tilassa! Ne lähetvät "käyntiin", pyörivät yhden sekuntin, eli ääni kerkiää tulla mutta sitten tulee "Finished"-ruutu eteen.

Olen kiitollinen, jos apua löytyy. Googlettamalla en löytänyt ja ajattelin jos jollain olisi tällainen ongelma ollut edessä.

Kiitos etukäteen.

Xbox 360:n Media Center Extender ei tue Divx- tai Xvid-pakkausta. Ongelmaan on kuitenkin olemassa apuohjelma, jota kannattaa kokeilla: http://runtime360.com/projects/.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Sattuuko PC:lle olemaan minkäänlaista ohjelmaa, jolla saisi koneelta streemattua musiikkia Apple Lossless-muodossa? Tällä hetkellä käytän Windows Media Connect-ohjelmaa, mutta kun sitä varten musiikki pitää pakata mp3-muotoon.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ostin Xbox360:n ja langattoman verkkosovittimen siihen. Olen yrittänyt saada boxia ja PC:tä keskustelemaan keskenään täällä olleiden ohjeiden mukaan, mutta en ole onnistunut siinä. Eli boxi menee liveen ihan OK ja NAT on käytössä. Media connect ei löydä boxia palomuuri pääll, eikä ilman palomuuria. Käyttiksenä on XP pro SP2 ja purkkina Telewell 510v2r. Purkissa on uusin softaversio ja sieltä on laitteen tila määritelty 0:ksi. Koitin myös laitteen tilan ollessa myös 1, mutta silloinhan NAT ei ole käytössä joten sen ei ymmärtääkseni myöskään pitäisi toimia.

Lueskelin myös Telewellin sivuja, mutta sieltäkään en löytänyt apua.

Koittakaa joku minua viisaampi neuvoa miten saan PC:n ja boxin keskustelemaan keskenään...
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Colibri sanoi:
Koittakaa joku minua viisaampi neuvoa miten saan PC:n ja boxin keskustelemaan keskenään...
Kokeile samaa kikkaa millä itse sain toimimaan. Ensin pistä Media Connectista jako pois päältä ja pistä 360 siihen tilaan missä se ei vielä etsi tietokonetta, mutta mistä sen hakemisen saa käynnistettyä. Sitten kytke MC:n jako päälle ja heti X360 etsimään tietokonetta. Näin ainakin itse sain 360:n tajuamaan tietokoneen olemassaolon. Tämä säätö pitää tehdä vaan ekan kerran, sillä 360 tallentaa tietokoneen tiedot muistiin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Mulla kosahtaa jo media connectin asennukseen. (XboxXPSP2-FIN.exe) Tai siis media connect asentuu hyvin, mut sen jälkeen kun ohjelma alkaa etsiä boxia ni ei voi löytää.
Mulla menee veikeesti siten et boxi on kaapelilla kiinni verkossa ja pc on langattomasti. Motusta lähtee johto boxiin ja langattomaan reitittimeen jossa siis pc kiinni. Kaikki tarvittavat portit on auki kummastakin laitteesta. Mitä tehdä?

EDIT:
Jeeheeii! Nyt toimii! Piti vaan vaihtaa eri softaan. Onkos olemassa jotain softaa jolla sais videot polkemaan ilman media centeriä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Talwar sanoi:
Jeeheeii! Nyt toimii! Piti vaan vaihtaa eri softaan. Onkos olemassa jotain softaa jolla sais videot polkemaan ilman media centeriä?

Minkä softan vaihdoit? Mulla meinaan sama ongelma.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Saan yhteyden toimimaan kaapelin kanssa, mutten W-lanin kanssa. Mistä mahtaa johtua?

EDIT:
Nyt kun sain sen toimimaan kaapelin kanssa ja otin sen pois ja kokeilin W-lanin kanssa, niin yllätys yllätys yhteys toimii!!!
 
Ylös Bottom