Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja Windows Media Connect

Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

*Waatii hieman koodisilmää tai loogista päättelykykyä ja englannin osaamista*

Vinkki HD-resoluution käyttäjille transcoden kanssa:

Transcode pakottaa hd-matskun 740x576 resoluutioiseksi vakiona, ongelman voi kiertää muuttamalla ajonaikana käännettävää lähdekooditiedostoa paikasta->
Transcoden asennushakemisto/wrappers/mencoder/löytyy *.cs päätteinen tiedosto
johon on lueteltu "safe resoluutiot" johoin kannattaa lisätä oman tv:n ja yleisimpien katsomiensa elokuvien ja sarjojen resoluutiot jos puuttuvat.

Samoin tiedostoa alaspäin selattaessa löytyy funktio jossa listataan resoluution muunnoksia jos thresholdi ylittyy.
muuttamalla kohtia saa transcoden toistamaan oikeaa hd-resoluutiota. *vaatii nopean prosessorin*

-Laitan tähän esimerkin eksaktit tiedot mitä muuttaa kunhan pääsen kotiin töistä..
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Eikö kukaan ole vielä kokeilut Media Player 11:sta?
Pitää tässä kokeilla kuinka videot alkaa näkymään ihan XP:n kautta.

edit: Niinpä tietysti, X360:n ei tietysti vielä tue tätä. Mutta toivottavasti sekin korjaantuu pikaisesti
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Pystyisikös joku heittämään vähän jeesiä.

Eli jostain syystä Live ei enää uuden adsl modeemin tulon jälkeen tykännyt toimia vanhaan tapaan.
Eli verkon kuvaus:

Adsl motukka, josta Buffalon Air Station jakaa yhteyden boksille ja parille koneelle.
Boksi siis narun päässä (siis ei wlan). Suoraan Buffalolta kytkettynä ei live toiminut, mutta d-linkin kytkimen kautta kyllä.

Mutta siitä päästään uusimpaan ongelmaan. Nyt ei sitten MediaCenter toimi enää ollenkaan.
Eli siis ei löydä enää konetta.

Eli miten Natti pitäisi konffata kun pääverkko on 196.168.11.1 (gateway)
Ja switchin osoite 196.168.0.1 ja tällä hetkellä boksin osoite 192.168.0.181.

En ilmeisesti osaa avata portteja oikein tai jotain...

edit: eipä tuo näköjään suostu toimimaan switchin kautta kun on eri verkossa.
jostain syystä ei nyt vaan saa yhteyttä boksin MC:hen :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Liian paljon myöhässä (Vista sekoilun takia) oleva lupaamani Transcode 360 tweakki:

Mene X:\Program Files\Transcode360\Wrappers\MEncoderTranscoder
Avaa MEncoderTranscoder.cs tiedosto wordpadissa tai vastaavassa,
Lisää
Koodi:
			_safe_resolutions = new OutputResolution[]
			{
				new OutputResolution(480,352, "4/3"),
				new OutputResolution(480,576, "4/3"),
Listaan tahtomasi resoluutiot (tarkasta jollain soittoohjelmalla, esim bsplayer tai vast.

2. Etsi kohta
Koodi:
void GetOptimalResolution(FileSource source, out OutputResolution output)
		{
			String displayAspectRatioTag = _host.GetProfileSetting("DisplayAspectRatio");
			Single overscan = (Single) _host.GetProfileSettingAsInt("DisplayOverscan");
			output = new OutputResolution();

			if (source._threshold_exceeded)
			{
				// Reduce picture size of HD content for faster encoding
				source._width = 1360; [B]<--- TÄRKEÄ[/B]
				source._height = (int)((float)source._width / source._ratio);
			}
Tuohon lisää näyttösi kautta HD-teeveesi arvo yleensä 1360 tai 1366 jos tahdot ns.neliöpikselit
tällöin xo leikkaa kuvasta 6 pixeliä pois.

ja sama kohtaan
Koodi:
#region GetSafeResolution
		void GetSafeResolution(FileSource source, out OutputResolution output)
		{
			String displayAspectRatioTag = _host.GetProfileSetting("DisplayAspectRatio");
			Single displayAspectRatio = ("16/9"==displayAspectRatioTag) ? 1.78f : 1.33f;
			Single overscan = (Single) _host.GetProfileSettingAsInt("DisplayOverscan");
			output = new OutputResolution();

			if (source._threshold_exceeded)
			{
				// Reduce picture size of HD content for faster encoding
				source._width = 720; <-- eli tämä 1360 arvoon
 				source._height = (int)((float)source._width / source._ratio);
			}

Joka löytyy alempaa samasta tiedostosta, nyt transcode tuottaa optimi kuvaa boksille.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

nothing sanoi:
Pystyisikös joku heittämään vähän jeesiä.

Eli jostain syystä Live ei enää uuden adsl modeemin tulon jälkeen tykännyt toimia vanhaan tapaan.
Eli verkon kuvaus:

Adsl motukka, josta Buffalon Air Station jakaa yhteyden boksille ja parille koneelle.
Boksi siis narun päässä (siis ei wlan). Suoraan Buffalolta kytkettynä ei live toiminut, mutta d-linkin kytkimen kautta kyllä.

Mutta siitä päästään uusimpaan ongelmaan. Nyt ei sitten MediaCenter toimi enää ollenkaan.
Eli siis ei löydä enää konetta.

Eli miten Natti pitäisi konffata kun pääverkko on 196.168.11.1 (gateway)
Ja switchin osoite 196.168.0.1 ja tällä hetkellä boksin osoite 192.168.0.181.

En ilmeisesti osaa avata portteja oikein tai jotain...

edit: eipä tuo näköjään suostu toimimaan switchin kautta kun on eri verkossa.
jostain syystä ei nyt vaan saa yhteyttä boksin MC:hen :(

Tosiaan MCE koneen pitää olla samassa aliverkossa kuin XO:n ainakin (subnet mask määrittää kummallekkin näkyvät osoitteet) Myös upnp tuki vaaditaan olevan päällä MCE:stä samoin palomuurista x määrä portteja joita en muista ulkoa. Helpoiten homma varmaan hoituisi (jos mahdollista) olisi asettaa buffalo natittamaan saamansa yhteys ja kytkeä boksi siihen jolloin MCE:llä ja XO:lla olisi samaan verkkoon kuuluvat osoitteet TAI sitten tietoturvattomampi ratkaisu asettaa adsl siltaavaksi ja samoin buffalo samoin siltaavaan tilaan jolloin buffalo vain ohjaa ip:t adsl boksilta ilman natitusta. Yleensä silloin kaikilla laitteilla on samaan aliverkkoon kuuluvat ip:t MUTTA ei aina kuten olen itse huomannut. Siksi ehdotankin tutustumaan nattauksen maailmaan, aloita vaikka buffalon ohjekirjasta.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Pitääpä minunkin kysellä täällä, kun ei näytä homma pelaavan. Eli ongelmana on lähinnä musiikin streamaaminen Media Connectilla. Yhteydet toimii moitteetta, myös test media connection menee läpi. Olen laittanut media connectista jakoon pari kansiota musiikkia, mutta boksi ei löydä mitään. Kerran sain tuon toimimaan tietokoneen paikallisen kansion kanssa, mutta verkkokansioita en koskaan, onko tuo edes mahdollista? Media Centerin kans oli ainakin melkoinen säätäminen, että sai verkkokansiot toimimaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Media connectista en osaa sanoa, mutta tänään asensin uusimman Windows Media Playerin ja kokeilin sen kautta ajella musaa, videoita ja valokuvia. Hyvin toimi mp3:t ja valokuvat, mutta videoiden kanssa mystisiä ongelmia. Oon keräillyt musavideoita ja niitä onkin satoja tossa kovolla kymmenissä alihakemistoissa, XBox360 löytää näistä kuitenkin ainoastaan 74kpl ja näyttää kaikki yhdessä hakemistossa. Alihakemistoja (valokuvien kanssa nämä oli) ei näy laisinkaan, onko muilla saama ongelmaa? WMP11 näyttää kyllä kaikkien olevan jaettuna.

ps. Miten helvetissä saan valokuvien slideshowsta pois sen kuvien zoomaamisefektin?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ronkka sanoi:
Oon keräillyt musavideoita ja niitä onkin satoja tossa kovolla kymmenissä alihakemistoissa, XBox360 löytää näistä kuitenkin ainoastaan 74kpl ja näyttää kaikki yhdessä hakemistossa. Alihakemistoja (valokuvien kanssa nämä oli) ei näy laisinkaan, onko muilla saama ongelmaa? WMP11 näyttää kyllä kaikkien olevan jaettuna.

Niin kai huomasit, ettei boksi toista näin kuin vain ja ainoastaan WMV mediaa?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

nothing sanoi:
Niin kai huomasit, ettei boksi toista näin kuin vain ja ainoastaan WMV mediaa?
Search *.wmv, 74 files found :)

Oletin tyhmänä että mpegit toimii, kun ne Media Centerilläkin toimivat, kiitti vinkistä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Moi. Auttakaa miestä alamäessä. Minun Xbox360 ei suostu keskustelemaan PC:n (XP home SP2) kanssa silloin, jos Xbox360 on WLAn yhteydessä ja PC langallisessa yhteydessä Telewell EA2000:een. Kun molemmat WLAN yhteydessä, kaikki skulaa. Olen yrittänyt mielestäni kaikkia maallikon ymmärrettävivvä olevia asioita (palomuurit olleet pois jne), mutta ei auta. EA 2000:ssa uusimmat biossit ja WMP11 PC:ssä. Hjelp!
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Kuvasuhdeongelma:
Tallennan tv-kuvaa pc:lle 16:9 kuvasuhteella.
Koodaan tämän .wmv muotoiseksi säilyttäen kuvasuhteen.
Kuvakoko näyttää oikealta pc:llä media playerillä.

Ongelma -> Xbox360:lle striimattuna kuva näkyy 3:4 suhteessa, molemmista reunoista kutistettu. Boksin zoomi (letterboksiin) vain pienentää kuvaa, ei muuta kuvasuhdetta.

Vinkkejä?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

juhuri sanoi:
Kuvasuhdeongelma:
Tallennan tv-kuvaa pc:lle 16:9 kuvasuhteella.
Koodaan tämän .wmv muotoiseksi säilyttäen kuvasuhteen.
Kuvakoko näyttää oikealta pc:llä media playerillä.

Ongelma -> Xbox360:lle striimattuna kuva näkyy 3:4 suhteessa, molemmista reunoista kutistettu. Boksin zoomi (letterboksiin) vain pienentää kuvaa, ei muuta kuvasuhdetta.

Vinkkejä?
Oletko varma että video on ihan oikeasti 16:9 kuvasuhteessa, eikä vain 4:3 kuvasuhteessa niin että ylä- ja alalaidassa on mustat palkit? En tiedä saiko kysymyksestäni selvää, mutta jos ei, niin koita vaikka katsoa videon tiedoista vaaka- ja pystypikselimäärät ja jaa vaakapikselit pystypikseleillä. Sitten katso onko tulos sama kuin 16:9.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Lloope sanoi:
Oletko varma että video on ihan oikeasti 16:9 kuvasuhteessa, eikä vain 4:3 kuvasuhteessa niin että ylä- ja alalaidassa on mustat palkit? En tiedä saiko kysymyksestäni selvää, mutta jos ei, niin koita vaikka katsoa videon tiedoista vaaka- ja pystypikselimäärät ja jaa vaakapikselit pystypikseleillä. Sitten katso onko tulos sama kuin 16:9.

Uskoisin tämän olevan juuri ongelman. Xbox ei vain tunnista 16:9 flagia tiedostossa, joten täytynee koodata uusiksi oikeilla pikselimäärillä..

edit: "Not sure if you know but the 360 only handle square pixels... so to have proper aspect ratio on screen you need to feed the 360 with video dimention that conform to 4:3, 16:9 or 2.35:1 ratio. Otherwise the displayed video look odd. One more thing, if you want to see a drastic result of this simply transcode any 16:9 video to 640x480 resolution for playback on the 360 What do you get? A video that will play in 4:3 due to the square pixel limitation of the 360 decoder. Now, if you WMVE added a flag to state that the video was 16:9 it will play just fine on the PC... but not on the 360." http://forums.tversity.com/viewtopi...start=60&sid=941e5fd82b71fc343743e80c6f350399
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Pistetäänpä tännekkin tiedoksi.
Eli TVersity on nyt tuonut tuen omaan UPnP serveriinsä kodata lennosta mitä tahansa videota wmv:ksi.

Kokeilin tuota ja hyvin toimii muuten, mutta teksityksiä tuo ei tue.
Asennus ohjeena se että Media connect pois päältä ja TVersity tilalle.
http://www.tversity.com/

Vakio asetuksilla kuva on aika surkeaa, mutta config.xml fileä muokkaamalla tuota voi parantaa.
upskaalaaminen 720p kuvaksi vaan vaati aika reippaasti konetehoa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Morjens!

Ostin eilen tämän konsolin ja yritin saada yhteyttä tietokoneeseeni LANin kautta mutta eipä ollut onnea. Voisitteko jelpata vähäsen?

Tietokoneessa Windows XP sp2. Verkkoyhteyteni on siten, että taloyhtiön jakamossa on VDSL-boxi ja sen jälkeen kytkin joka jakaa verkon eri huoneistoille. Omassa kämpässäni minulla on sitten toinen kytkin jolla jaan verkon eri huoneisiin. Yhteys toimii olohuoneessa olevasta konsolista Live!-palveluun sekä työhuoneen PC:ltä luonnollisesti nettiin, mutta PC ja XBOX eivät löydä toisiaan.

Olen asentanut Media Connectin PC:lle sekä sen vaatiman .NET frameworksin. MediaConnectin laitelistassa ei näy XBOXia ja XBOX ei löydä MediaConnectilla varustettua PC:tä. Kokeilin yhteyttä myös windowsin palomuuri kytkettynä pois päältä. Muita palomuureja minulla ei ole.

Verkkoasetukset minulla on XBOXilla automaatti-asennolla. PPPoe -asetukset laitoin laajakaistayhteyden tarjoajan mukaisesti ja yhteys ulkomaailmaan siis tosiaan toimii.


Pitääkö / saako PC kirjautua johonkin työryhmään / toimialueeseen? Olisiko ongelma siinä kun koneeni on työryhmässä "koti" ja XBOXille tätä ei voi asettaa? Vai mikä minulla mahtaisi olla ongelmana?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

NviperO sanoi:
Kokeile samaa kikkaa millä itse sain toimimaan. Ensin pistä Media Connectista jako pois päältä ja pistä 360 siihen tilaan missä se ei vielä etsi tietokonetta, mutta mistä sen hakemisen saa käynnistettyä. Sitten kytke MC:n jako päälle ja heti X360 etsimään tietokonetta. Näin ainakin itse sain 360:n tajuamaan tietokoneen olemassaolon. Tämä säätö pitää tehdä vaan ekan kerran, sillä 360 tallentaa tietokoneen tiedot muistiin.

Voi ristus. Kokeilin ja toimi :D Aika hankalaksi ovat saaneet tuon... :D kiitos!
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

siis pystyykös tossa nyt jotenkin toistamaan tietokoneelta muitakin kuin vain noita wmv tiedostoja?
avi tiedostoja oon koittanut katsoa mutta eipä toista...? mulla on tuo media connect.:eek:
ja sit vielä se joku media center juttu minkä latasin xbox.comista.

pitäiskö siinä päästä niiku johonki media centeriin ku konsolissa ottaa media lehdeltä sen media centerin? ku mulla se jumii vaan siinä valikossa jos sen ottaa..:confused: :confused:

toivottavasti joku jotain tajusi kun tässä kliireessä kirjotin. :rolleyes:
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

wiltsu sanoi:
siis pystyykös tossa nyt jotenkin toistamaan tietokoneelta muitakin kuin vain noita wmv tiedostoja?
avi tiedostoja oon koittanut katsoa mutta eipä toista...?
http://happybeggar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=2
How to quickly convert your video for playback on the XBOX 360

Tuon linkin ohjeilla ainakin itse olen videoni kääntänyt WMV- muotoon, joka siis ainoa jota boxi suostuu näyttämään.

http://happybeggar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=2
New method of transcoding based on Windows Media Encoder 9
Tuotakin pikaisesti tuli kokeiltua, mutten saanut toimimaan.
 
Ylös Bottom