Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 ja Windows Media Connect

Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Probleemia Media Connectin kanssa. Windows Media Player löytää hyvin boksin, sekä pystyn katsomaan esim. kuvia boksilta, mutta kun yritän asentaa Media Connectin (XBOXXPSP2-ENU.EXE), niin saan seuraavalaisen virheilmoituksen (katso linkki). Valitsin boksista Media Center kohdan ja sain 8-numeroisen koodin, jonka jälkeen käynnistin kyseisen tiedoston.. Mikä avuksi? Hermot ainakin menee. Jo useamman tunnin hikoillut tämän p***n kanssa.

http://img206.imageshack.us/img206/6315/boksihomomm3.jpg
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

lemminkainen sanoi:
Probleemia Media Connectin kanssa. Windows Media Player löytää hyvin boksin, sekä pystyn katsomaan esim. kuvia boksilta, mutta kun yritän asentaa Media Connectin (XBOXXPSP2-ENU.EXE), niin saan seuraavalaisen virheilmoituksen (katso linkki). Valitsin boksista Media Center kohdan ja sain 8-numeroisen koodin, jonka jälkeen käynnistin kyseisen tiedoston.. Mikä avuksi? Hermot ainakin menee. Jo useamman tunnin hikoillut tämän p***n kanssa.

http://img206.imageshack.us/img206/6315/boksihomomm3.jpg
Kaikki palomuurihommat helvettiin ja/tai koko boksin IP-alue sallituksi. Aikansa sai tapella tuon kanssa. Itselläni Kerio palomuuri. On vähän kenkkumainen juttu tuo joskus. Ja tottakai joku spesifinen kokeilukansio jakoon missä on kamaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Lezlie sanoi:
Kaikki palomuurihommat helvettiin ja/tai koko boksin IP-alue sallituksi. Aikansa sai tapella tuon kanssa. Itselläni Kerio palomuuri. On vähän kenkkumainen juttu tuo joskus. Ja tottakai joku spesifinen kokeilukansio jakoon missä on kamaa.

Jep eli alunperin mullakin oli Kerio käytössä, mutta vaihdoin Windowsin palomuuriin ja boksi löysikin koneen ja pystyn kuuntelemaan musiikkia, jos ne on my documents jne.. kansiossa. Sama koskee videoita ja kuvia. Mutta itse Media Connect ei toimi, vaikka ottaisin Windowsin palomuurin veke.

Tietokone ja boksi on yhteydessä Buffalo Airstationiin, mutta tuskin siinä on ongelmia, koska kuten sanoin; kone löytää boksin ja boksi koneen. Ainoastaan media connect ei toimi :(
 
Ongelmia

Moro.
Alkaa sapettaan toden teolla. Meinaan että tämänkin threadin olen lukenut läpi jo moneen otteeseen ja kaikki mahdolliset foorumit tutkinut, mutta silti en vain saa XO:tä löytämään Puuceetäni, tai edes toisinpäin. Pakko vielä kysäistä ihan itse jos joku vaan keksis missä vika.

Eli yhteenveto:
PC:n käyttöliittymänä suomenkielinen Xp pro.
Puhelinjohto ADSL-modeemiin ja siitä D-Linkin DES-1008D -kytkimeen. Kytkimeen on yhdistetty kaksi pc:tä, ja xbox 360. Netti ja live toimii hyvin. Tietokoneet keskustelevat keskenään hyvin. Koneella on Media Player 11, jonka median jako-ohjelma ei löydä tosiaan boxia. Eikä boksi löydä pc:tä. Olen säätänyt ja koklannut kaikkia mahdollisia tässäkin threadissa mainittuja ip-osoitteita, kaikkien koneiden pitäisi olla samassa avaruudessa.
Xboxissa tällä hetkellä ip 192.198.1.3 (kahden tietokoneen on osoitteet päätteeltään 1 ja 2). Subnet mask 255.255.255.0 ja Gateway 192.168.1.1 ja ne täsmää tietokoneen asetuksiin. Myös boksiin asetetut DNS-settingsit vastaavat tietokoneen vastaavia. Ja tosiaan nuita ip:tä sun muita olen koklannut kaikkia mitä on foorumeissa vastaan tullut, tällä hetkellä siinä on nuin.
F-securesta olen luullakseni avannut vaadittavat portit, jos senkään nyt tein oikein, jos jollain on F-Secure internet security 2006, ottaisin mielelläni askel askeleelta-ohjeet vastaan :) Windowsin palomuuri on pois päältä kokonaan. Muita palomuureja tms ei ole kuin tuo Internet Security 2006.

Haluaisin siis voida katsoa boxini kautta kuvia ja kuunnella musiikkia. Onko Media Centerin asentaminen nykyisen Xp:n ohelle tai päälle iso urakka ja hyödyttäisikö sekään?

Olen kaikkea muuta kuin ekspertti nettihärdellien kanssa mutta silti luulen kokeilleeni melkeimpä kaikkea mahdollista :D Joten jos jollain on aavistusta mitä pitäisi tehdä niin ottaisin mielelläni ohjeita vastaan maallikon kielellä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Voisko joku antaa vähän jelppiä. Mulla on toi TVersity ja saan sillä biisit näkymään boksilla mutta en leffoja. Ja se vielä että biisit saattaa katketa kesken soiton. Mistähän mahtaisi johtua?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Voi helvetin helvetti että osaa tämä boxin ja koneen yhdistäminen olla hankalaa :mad:

Tuota TVersityä olen kokeillut, sen saan toimimaan niin, että kun sen ohjeissa olevan urlin laittaa osoiteriviin, tulee se mitä pitääkin, mutta yhteyttä boxista koneeseen en saa millään.. Boxi ja kone on kytketty samaan hubiin, pitääkö jotain asetuksia koneesta säätää vai mitä tehdä, että saa yhteyden? Käyttiksenä toimii Windows XP Pro SP2.

Ps. Palomuurista tuskin johtuu, sillä ei toimi, vaikka sen laittaisi pois päältä.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Poro24 sanoi:
Omasta mielestäni TVersity on helpoin ja kätevin vaihtoehto. Pystyt streamaamaan musiikkia, kuvia, wmv videoita ja jos koneessa riittää potkua niin myös divx/xvid etc videoita.

Tässä melko selkeät ja kattavat ohjeet: http://www.tweaktown.com/articles/1002/
Olenko ny missannut jotain, vai eikö XP Professional käyttiksellä pysty edes WMP11 asennuksen jälkeen katsomaan _live_ TV kuvaa Xboxin kautta? Ajattelin ostaa tuon FireDTV C-virittimen, jolle kyllä löytyy BDA ajurit, mutta mistään en löydä tietoa osaako WMP11 XP:ssä syöttää TV kuvaa vai ei.

Kiitos jo etukäteen.

edit: Tähän linkkiin vedoten http://www.xbox.com/en-US/pcsetup/xpsp2.htm
Mutta tässä kyse on siis vain ja ainoastaan WMV/H.264 videoiden toistamisesta, eikö niin?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Beza sanoi:
Voi helvetin helvetti että osaa tämä boxin ja koneen yhdistäminen olla hankalaa :mad:

Tuota TVersityä olen kokeillut, sen saan toimimaan niin, että kun sen ohjeissa olevan urlin laittaa osoiteriviin, tulee se mitä pitääkin, mutta yhteyttä boxista koneeseen en saa millään.. Boxi ja kone on kytketty samaan hubiin, pitääkö jotain asetuksia koneesta säätää vai mitä tehdä, että saa yhteyden? Käyttiksenä toimii Windows XP Pro SP2.

Ps. Palomuurista tuskin johtuu, sillä ei toimi, vaikka sen laittaisi pois päältä.
Eikös yhdistämiseen tarvitse jokatapauksessa Media Center ominaisuudet? Korjatkaa joku jos olen väärässä. Onko tuossa käyttiksessä Media Center?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Beza sanoi:
Voi helvetin helvetti että osaa tämä boxin ja koneen yhdistäminen olla hankalaa :mad:

Tuota TVersityä olen kokeillut, sen saan toimimaan niin, että kun sen ohjeissa olevan urlin laittaa osoiteriviin, tulee se mitä pitääkin, mutta yhteyttä boxista koneeseen en saa millään.. Boxi ja kone on kytketty samaan hubiin, pitääkö jotain asetuksia koneesta säätää vai mitä tehdä, että saa yhteyden? Käyttiksenä toimii Windows XP Pro SP2.

Ps. Palomuurista tuskin johtuu, sillä ei toimi, vaikka sen laittaisi pois päältä.

Itsellä oli myös Xp:n kanssa outoja ongelmia saada yhteyttä boksiin. Hämmästykseksi Vistaan siirtymisen jälkeen kaikki ongelmat häivisivät :). Omituista.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Eikös se ole juuri Media Center-ominaisuuksista kiinni? Jos Vistassa on Media Center ja sinun edellisessä XP:ssä ei?

Onko XO:n avulla koneen etäseuraamiseen pakollista olla Media Center?
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Ei ole media centereistä tai muusta kiinni, saa kaiken toimimaan ihan XP:llä tai 2000:sellakin.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Hei!

Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua saamaan yhteyden PC:n ja boxin välille. Koneessani on SP2 asennettuna ja tuorein Windows Media Player. Käyttöjärjestelmänä XP. Olen WMP:stä laittanut, että jaan median boxin kanssa, mutta en saa boxista yhteyttä PC:hen.

Kun teen tarkastusta boxista, niin se valittaa sitä, että ei löydä PC:tä. Minulla on Telewellin TW-EA501 ADSL modeemi, jossa molemmat laitteet ovat kiinni. Olen lukenut aiemmin noista "NAT" vaihdoksista ja pääsinkin kikkailemaan modeemin asetuksiin, mutta en ymmärrä niistä oikein mitään.

Eli riittääkö, että minulla on SP2 asennettuna ja uusin Windows Media Player, vai tarvitsenko vielä joitaikin lisäohjelmia, jotta saan yhteyden toimimaan? Vai onko vika vain modeemin asetuksissa? Palomuurissa?

Kiitos jo etukäteen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

pm83 sanoi:
Eli riittääkö, että minulla on SP2 asennettuna ja uusin Windows Media Player, vai tarvitsenko vielä joitaikin lisäohjelmia, jotta saan yhteyden toimimaan? Vai onko vika vain modeemin asetuksissa? Palomuurissa?
Itselläni oli ongelmia siltaavan adsl-modeemin kanssa. Boxi ja PC sai ihan eri IP:t, jolloin xbox ei nähnyt PC:tä verkossa. Kun vaihdoin reitittävään tilaan (NAT), alkoi homma pelata.

Media Playerissa pitää myös antaa käyttöoikeudet xboxille, muuten boxi ei näe konetta. Aluksi voi laittaa, että kaikki yhteydet sallitaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

pm83 sanoi:
Hei!

Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua saamaan yhteyden PC:n ja boxin välille. Koneessani on SP2 asennettuna ja tuorein Windows Media Player. Käyttöjärjestelmänä XP. Olen WMP:stä laittanut, että jaan median boxin kanssa, mutta en saa boxista yhteyttä PC:hen.

Kun teen tarkastusta boxista, niin se valittaa sitä, että ei löydä PC:tä. Minulla on Telewellin TW-EA501 ADSL modeemi, jossa molemmat laitteet ovat kiinni. Olen lukenut aiemmin noista "NAT" vaihdoksista ja pääsinkin kikkailemaan modeemin asetuksiin, mutta en ymmärrä niistä oikein mitään.

Eli riittääkö, että minulla on SP2 asennettuna ja uusin Windows Media Player, vai tarvitsenko vielä joitaikin lisäohjelmia, jotta saan yhteyden toimimaan? Vai onko vika vain modeemin asetuksissa? Palomuurissa?

Kiitos jo etukäteen!

Saman kanssa tappelin eilen. PC näki boxin, mut boxi ei silti nähny PC:tä. :mad:
Lopuksi menetin hermot ja asensin TVersity softan jolla kävi toimii heti. M$ ei vaan osaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

En pikaisella etsimisellä löytänyt tähän mitään tietoja:

Osaako Xbox 360 striimata verkon yli DivX ja XviD-tiedostoja? MP3:t striimaa kyllä kiltisti, mutta videotiedostot eivät jostain syystä näy verkon yli. Olen lisännyt kaikki PC:n mediakirjastoon.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

kloever sanoi:
En pikaisella etsimisellä löytänyt tähän mitään tietoja:

Osaako Xbox 360 striimata verkon yli DivX ja XviD-tiedostoja? MP3:t striimaa kyllä kiltisti, mutta videotiedostot eivät jostain syystä näy verkon yli. Olen lisännyt kaikki PC:n mediakirjastoon.

Ei osaa suoriltaan, mutta pienellä virittelyllä videot saa toimimaan. Itse olen käyttänyt Tversity nimistä ohjelmaa, joka konvertoi lennossa kaikenmaailman formaatissa olevat videot/musiikit Xboxin tukemaan muotoon. Tuo ohjelma on siitä mukava että sillä voin toistaa samoja tiedostoja myös Wiillä.

http://www.tversity.com/home
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Reppumies sanoi:
Ei osaa suoriltaan, mutta pienellä virittelyllä videot saa toimimaan. Itse olen käyttänyt Tversity nimistä ohjelmaa, joka konvertoi lennossa kaikenmaailman formaatissa olevat videot/musiikit Xboxin tukemaan muotoon. Tuo ohjelma on siitä mukava että sillä voin toistaa samoja tiedostoja myös Wiillä.

http://www.tversity.com/home

Kiitän, pitää kokeilla.
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Reppumies sanoi:
Ei osaa suoriltaan, mutta pienellä virittelyllä videot saa toimimaan. Itse olen käyttänyt Tversity nimistä ohjelmaa, joka konvertoi lennossa kaikenmaailman formaatissa olevat videot/musiikit Xboxin tukemaan muotoon. Tuo ohjelma on siitä mukava että sillä voin toistaa samoja tiedostoja myös Wiillä.

http://www.tversity.com/home

Hyvin toimii. Koodekkien takia ihan kaikki TV ripit eivät toimi, mutta sanotaan että 85% toimii. Kuvanlaatu on hyvä, verrattuna siihen tosiasiaan, että kyseessä on kuitenkin rippi.

Näillä näkymin lähtee oma HTPC pois. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ja Windows Media Connect

Locust sanoi:
Saman kanssa tappelin eilen. PC näki boxin, mut boxi ei silti nähny PC:tä. :mad:
Lopuksi menetin hermot ja asensin TVersity softan jolla kävi toimii heti. M$ ei vaan osaa.



Löytyykö jostain selkeät ohjeet, mistä näkisi TVersityn oikeat asetukset yms.
 
Ylös Bottom