Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Mistä voisi johtua, että en pääse xbox liveen, vaikka nettiyhteys toimii vallan hyvin... Minulla on siis reititin, minkä kautte netti johto menee xboxiin.. Ei ole ollut vuosiin mitn ongelmia ja yhtäkkiä muutama päivä sitten xbox ei suostu kirjautumaan liveen. Ei luulisi myös, että live jäsenyys olisi loppunut, koska ei ole sähköpostiin tullut tuttua viestiä " live-jäsenyytesi on loppumassa". AUTTAKAA! :mad:
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

En oikein tiennyt, tehdäkkö uusi ketju vai kirjoittaa tänne No mä kirjoitan tänne. Mulla ongelma yhteyden kanssa. Xbox yhdistää liveen jos yhdistää. Mulla Win 7 ja TP-LINKIN TD-W8961ND Wireless N ADSL2+ Modem Router.

Tällä viikolla olen saanut yhden kerran pelattua livessä matsin NHl11:sta niin ettei peli katkennut. Muuten live tekee seuraavaa:1 Pääsen kirjautumaan liveen. Hetken kuluttua yhteys katkeaa. 2 Live ei pysty yhdistämään modeemiin ja sitä kautta liveen 3. Xbox ei löydä ollenkaan modeemia. Nintedo Willä kyllä netissä pelaaminen onnistuu. Ei mitään herjaamisia ym.

Olen kokeillut 3 erillaista modeemia. Ensimmäinen oli Elisan oma boksi, toinen Buffalon Airstation ja kolmas on nyt tämä TP-Link. Syynä luopumiseen Buffalossa oli, että ei suostunut yhdistämään modeemia nettiin.

Palveluntarjoalleni olen valittanut yhteydestä. Boksissa Internet valo vilkkuu eli yhteys ei ole yhtenäinen linjajakamoon. Yhteydenmittauksessa linjaan on matkaa mitattu 3km. Mulle ei oikein tule muuta mieleen, että yhteys on niin huono, että livekin pätkii. Nopeusmittauksessa saan sentään 5-6 megaa mitattuna ja tämänhän pitäisi olla riittävä pelaamiseen? Mulla on aiemmin ollut Saunalahden liittymä ja silloin koneessa sisäinen verkkokortti. Silloin liittymä katkeili. Eli yhteys meni pois eli ei voinut surffailla kunnolla netissä. Mulla on ollut Soneran liittymä ja se on oman muistini mukaan toiminut paremmin. Tuleeko kellekkään mieleen, että onko vika palveluntarjoajan yhteydessä vai Pitääkö asetuksia säätää? Nat ainakin on kunnossa. Apua please... :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Kaikkiin verkko-ongelmiin voi auttaa porttien aukaisu, reitittimen palomuurin ottaminen pois päältä ja satunnaiset muut säädöt (UpnP päällä tai pois päältä, boksin IP DMZ hostiksi). Langatonta verkkoa käyttävien kannattaa kokeilla langallista yhteyttä.

Itsellänikin on nyt mystisiä verkko-ongelmia, kun tuosta Account Recovery -ongelmasta (pari viestiä yllä) pääsin. Ongelmat ilmenevät satunnaisina disconnectaamisina (useammin kuin ennen) ja siten, että kavereiden online-status päivittyy huomattavalla viiveellä. Kun kirjaudun Liveen, useamman minuuttia näyttää että kaikki kaverit ovat offline, kun ennen "13 friends online" -teksti tuli välittömästi kirjautumisen yhteydessä. Kaikki nämä ongelmat ovat siis tulleet viime viikonlopun jälkeen, jota ennen on pelattu vuosia samoilla asetuksilla ilman ongelmia. Tulee mieleen, että joko reititin vetää viimeisiään tai sitten palveluntarjoaja on tehnyt jotain muutoksia. Outoa silti, sillä koneella yhteys toimii yhä täysin ongelmitta, eikä boksikaan herjaa testissä. Kaikkea mahdollista reitittimen säätöä on kokeiltu, joita tuossa ylhäällä luettelin.

EDIT. Oma purkkini on siis Scientific Atlanta EPR2325R3.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Osaisikohan kukaan sanoa, mikä modeemi kannattaa ostaa, jotta saa Saisi Saunalahden liittymän toimimaan? Jos kytken Tp-Linkin modeemistani Natin pois päältä niin liittymä lakkaa toimimasta.
katselin kaupassa tota Telewellin ea-510 modeemia, joka kuulema hakee asetukset automaattisesti, mutta siinäkin on Nat oletusarvoisesti päällä.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Olis suraavanlainen ongelma, eli oma Xbox slim versio on wlan:illa yhdistetty nettiin. Mutta en pysty juttelemaan kavereitten kanssa party tilassa.
Ja äskeen, kun tein sen yhteyden testaamisen niin siinä tuli ongelma, että "nat type is moderate" ja sen takia en pysty liittymään kavereitten partyihin. Etsin googlessta apuja tuohon ja löysin sellaisen jutun, että tuon nat:in pitäis olla open tilas. Kokeilin myös nettipiuhalla yhdistää liveen mutta sillä se ei ainakaan mennyt
ja modeemi on Telewell TW-EA510v3
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Olis suraavanlainen ongelma, "nat type is moderate" ja sen takia en pysty liittymään kavereitten partyihin. ja modeemi on Telewell TW-EA510v3

Itellä oli kans joskus sama ongelma boksi oli kylläkin piuhalla kiinni telewellissä. Siinä oli 4 porttia takana ja oli kiinni sillon kakkosessa, vaihdoin piuhan kolmosporttiin niin tila muuttu openiksi. eli siinä telewellin versiossa oli ainakin 1 ja 3 näytti openia ja 2 ja 4 moderatea
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

modeemi on Telewell TW-EA510v3

Itellä oli kans joskus sama ongelma boksi oli kylläkin piuhalla kiinni telewellissä. Siinä oli 4 porttia takana ja oli kiinni sillon kakkosessa, vaihdoin piuhan kolmosporttiin niin tila muuttu openiksi. eli siinä telewellin versiossa oli ainakin 1 ja 3 näytti openia ja 2 ja 4 moderatea

Sama rakkine täällä, tappelin aikani WLANin kanssa, en saanut toimimaan riittävällä salauksella tai upnp:tä riittävästi. Ratkaisin ongelman kanssa vastaavalla tavalla laittamalla x360n omalla piuhallaan kiinni nelosporttiin. Oletuksena tuossa taisi olla portit 1-2 sisäverkkoon ja 3-4 suoraan ulkoverkkoon. Nyt tulee sitten kaksi verkkopiuhaa konsoleiden luo (tuo x360:n oma ja sitten kaikille muille laitteille 8-porttiseen kytkimeen sisäverkon puoli).
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Joo pitää varmaan laittaa se sitten sillä piuhalla kiinni jos ei jollakin jotain ratkaisua tähän ole.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Nonii nyt sain varmaankin tuon netin toimimaan boxilla langattomasti kunnolla. Ei ainakaan se yhteystesti valittanut enää siitä NAT:ista pari kertaa tein testin uudestaan ja joka kerralla testi meni hyväksytysti läpi.
Itsellä ratkes ongelma sillälailla, että laitoin vaan modeemista sen Upnp jutun päälle ja lähti ihan kivasti pelittään. Ei ollut tällä hetkellä kukaan kavereista kirjautuneena liveen joten ei voinu testata niitä partyjä. Mutta uskon, että ne toimii kerta tuo yhteystestikin meni kivuttomasti läpitte.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Elikkä nyt oli pakko kirjottaa tänne oon ihan uus käyttäjä joten olisin muuten kuonut uuden ketjun mutta en voi vielä.asia ei mitenkään liity mutta toissapäivänä pelasin livessä codia aivan normaalista ja nyt eilen ja tänään olen kokeillut niin ei ole päässyt liveen ja kun tekeen sen yhteystarkistuksen niin tulee että MTU erro....
vaikka kaikki toimii ja johdot on kunnossa mitä pitäisi tehdä kun olen yrittänyt sammuttaa modeemista virrat hetkeksi ja boxista ja sitten käynnistänyt uudelleen ja tulee sama näkymä onko nyt joku huolto vai mikä on???!!! auttakaaa!!!!
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Elikkä nyt oli pakko kirjottaa tänne oon ihan uus käyttäjä joten olisin muuten kuonut uuden ketjun mutta en voi vielä.asia ei mitenkään liity mutta toissapäivänä pelasin livessä codia aivan normaalista ja nyt eilen ja tänään olen kokeillut niin ei ole päässyt liveen ja kun tekeen sen yhteystarkistuksen niin tulee että MTU erro....
vaikka kaikki toimii ja johdot on kunnossa mitä pitäisi tehdä kun olen yrittänyt sammuttaa modeemista virrat hetkeksi ja boxista ja sitten käynnistänyt uudelleen ja tulee sama näkymä onko nyt joku huolto vai mikä on???!!! auttakaaa!!!!

Let me google that for you
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Kummallisia asioita tapahtuu. Olin kaverin luona käymässä ja päätin iPhonella kurkata Xbox Live sovelluksen kautta onko mitään kivaa peliseuraa linjoilla. Sovellus halusi kirjautumistietoni ja syötin ne siihen, kas kummaa. Se ei näyttänytkään Kabanossi -tunnuksen tietoja vaan ruudulla luki SoppyDruid5. No menin kotiin koneelle xbox.comiin. Selain muistaa kirjautumiseni mutta sama SoppyDruid näkyy sielläkin. Sen jälkeen Xbox päälle ja siellä Kabanossi kirjautui kiltisti sisään. Kokeilin kuitenkin Download Profile jutskaa ja SoppyDruid5 -tunnaria se lähti lataamaan. Onkohan tunnukseni jotenkin nyt haxattu? Eihän yhdelle mailiosoitteelle pitäisi pystyä luomaan kuin yhden Live-tunnuksen? Tällä SoppyDruid -tilillä ei ole kavereita, pelattuja pelejä, Gamersocrea taikka Avataria. Ihan kuin se olisi upouusi käyttämätön tili. Samperi kun on vielä viikonloppu niin ei voi olla tukeenkaan yhteydessä.

Edit: Konsolilla voi edelleen käyttää tuota Kabanossi -tiliä mutta tiedoissa näkyy joku täysin vieras Live ID, eli haxattu on. Maanantaina yhteyttä tukeen...
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Olin pelaamassa dirt 3 peliä, kun heitti pois livestä. Ilmoituksessa luki että tunnus kirjautunut jossain muualla liveen. Menin koneelta tutkimaan tilannetta ja huomasin 2800 pisteen hävinneen tililtä ennen salasanan vaihtoa. Pelattuihin peleihin ilmestynyt fifa 2012 ja 11. Ilmeisesti hakkeroitu. No pitää ottaa yhteyttä tukeen.:confused:
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Huomasin muuten itsekin nyt, että FIFA 12 on ilmestynyt pelattuihin peleihin.

Edit: Ja tilillä olleet kaikki ~3000 pistettä kadonneet. Hienoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Huomasin muuten itsekin nyt, että FIFA 12 on ilmestynyt pelattuihin peleihin.

Edit: Ja tilillä olleet kaikki ~3000 pistettä kadonneet. Hienoa...

Ai saakeli, jo tuo hakkerointi on paha saati sitten pisteet... jos on luottokortti tiedot olleet siellä niin tarkasta ihmeessä onko ostoja tehty.

Samankaltaisesta on netissä juttua.. Xbox Live 'FIFA hack' concerns continue to escalate, Microsoft states Windows Live ID not compromised | Joystiq
 
Ei ole onneksi korttia liitettynä tiliin. Muuten olisi varmaan rahat lähteneet kävelemään. Ostin tosiaan joulukuussa 4200 pisteen kortin Liven alemyyntejä varten mutta hankin vain Bastionin 600 pisteellä ja viime viikolla muutaman biisin Rock Bandiin.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Kirjoitin tietoturvaketjuun aiheesta lyhyesti. Jos kyseessä tosiaan on brute-force-hyökkäys, niin periaatteessa kuka tahansa voi päätyä uhriksi.
 
Vastaus: Xbox 360 Live - uuden Liven hehkutukset ja ongelmat

Xbox asiakaspalveluun otettu yhteyttä ja ottivat tiedot ylös ja kyselivät muutamia kysymyksiä. Tili menee jäihin 25 päiväksi ja asiaa lähdetään tutkimaan. Pisteetkin pitäisi saada takaisin. Vähän pelottaa saavatko muka oikeasti 25 päivässä tuon hoidettua...
 
Ylös Bottom