Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360:n hajoamisprosentti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djj07
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Yargo sanoi:
Ilmoitan itseni 0-sarakkeeseen, eli julkaisupäiväksi toimitettu konsoli rullaa edelleen.

MUTTA: konsolissa on eräs varsin mielenkiintoinen oire. Se ei nimittäin tiedä onko se vaakatasossa vai pystyssä. Konsolini on asetettu pystyasentoon, mutta ring of lightin yksi vihreä valo heijaa tämän tästä vasemmalta oikealle.

Kyseessä ei varmaankaan ole siis tilastoa rumentava vika, vaan laitteelle persoonallisuutta antava ominaisuus =)

Sama tyylikäs ominaisuus itsellänikin. Julkaisupäivän laite ja toimii moitteetta.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Paavi sanoi:
Vuoden se kestikin.

EDIT: Noh, yhden änärimatsin ajan toimi ihan ongelmitta. Sammutin ja koitin uusiksi päälle, punaista näyttää. Katsotaan huomenissa lopullinen tuomio.

Suorastaan pelottava sattuma, että kun postasin tähän ketjuun että "hyvin on toiminut" niin lähes samaan aikaan toisella ylläpidossa sitten päsähtää laite =(

Pidetään nyt vielä toivoa yllä että jos se siitä lähtikin vielä rullaamaan, kun se päälle vielä yhden kerran ainakin lähti.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Paavi sanoi:
Vuoden se kestikin.

EDIT: Noh, yhden änärimatsin ajan toimi ihan ongelmitta. Sammutin ja koitin uusiksi päälle, punaista näyttää. Katsotaan huomenissa lopullinen tuomio.

Osanotot, jos todella näin ikävästi pääsi käymään. Nyt alkoi pelottamaan, jos omakin hajoaa juuri sopivasti ennen joulun lomien :(
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Raportoin omistavani toimivan boxin. Testiä takana 10 minuuttia \:D/
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Omani voi lisätä ohjaimen puolesta tuonne rikkinäisiin..

Toivokaa ettei boksin mukana tulleet ohjaimet mene rikki.
Itse otin yhteyttä eilen 18.12.2006 tuonne tukeen ja kysyin miten pitää toimia. He sanoivat että postita ohjain saksaan niin saat uuden tilalle. Mahdollisesti myyjäliike voi vaihtaa ohjaimen uuteen.
19.12.2006 kävin myyjäliikkeen luonna ja he ilmoittivat, että Mikkisofta hoitaa huollot itse. Tämän jälkeen soitin jälleen tuonne tukeen (joka meni aluksi jonnekkin englantia puhuvalle ja käytiin hänen kanssaan asia läpi ja hän suositteli, että soitan uudelleen jotta puhelu menisi Suomeen) ja nyt he pitkään miettivät miten menään ja lopulta totesivat, että minun pitää edelleen maksaa kustannuksetn. Heti perään otin yhteyttä kuntani kuluttajavirastoon josta todettiin, että olen oikeassa siinä ettei pitäisi minulle tulla kustannuksia ja meneppä liikeeseen takaisin. Jos he kieltäytyvät lähettämästä tuota ohjainta huoltoon, niin pitää soittaa takaisin ja kuluttajavirasto alkaa kovistelemaan.

Eli nähtävästi joulu ilman ohjainta ja mahdollisesti vielä monta harmaata hiusta päähän lisää:mad:
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Täällä on myös ollut jo vähän aikaa X0 ja ihan hyvin vielä toistaiseksi on toiminut.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

lostis sanoi:
Eli nähtävästi joulu ilman ohjainta ja mahdollisesti vielä monta harmaata hiusta päähän lisää:mad:

Tervetuloa iloiseen ja myös todella dynaamiseen Xbox 360 omistajien joukkoon! Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu kun konen iskee tulille! :D
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Noh, eiköhän tuo nyt aika hajalla ole, kun ei millään enää suostu käynnistymään. Kyllä osasi ajan valita. Persetti.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

lostis sanoi:
Omani voi lisätä ohjaimen puolesta tuonne rikkinäisiin..

Toivokaa ettei boksin mukana tulleet ohjaimet mene rikki.
Itse otin yhteyttä eilen 18.12.2006 tuonne tukeen ja kysyin miten pitää toimia. He sanoivat että postita ohjain saksaan niin saat uuden tilalle. Mahdollisesti myyjäliike voi vaihtaa ohjaimen uuteen.
19.12.2006 kävin myyjäliikkeen luonna ja he ilmoittivat, että Mikkisofta hoitaa huollot itse. Tämän jälkeen soitin jälleen tuonne tukeen (joka meni aluksi jonnekkin englantia puhuvalle ja käytiin hänen kanssaan asia läpi ja hän suositteli, että soitan uudelleen jotta puhelu menisi Suomeen) ja nyt he pitkään miettivät miten menään ja lopulta totesivat, että minun pitää edelleen maksaa kustannuksetn. Heti perään otin yhteyttä kuntani kuluttajavirastoon josta todettiin, että olen oikeassa siinä ettei pitäisi minulle tulla kustannuksia ja meneppä liikeeseen takaisin. Jos he kieltäytyvät lähettämästä tuota ohjainta huoltoon, niin pitää soittaa takaisin ja kuluttajavirasto alkaa kovistelemaan.

Eli nähtävästi joulu ilman ohjainta ja mahdollisesti vielä monta harmaata hiusta päähän lisää:mad:

Olen tässä asiassa sitä mieltä, että myyjäliikkeen tulisi hoitaa takuuasiat asiakkaan puolesta. X360 tuotteelle löytyy kuitenkin maahantuojia, joiden tulee olla näissä vastuussa.

Mielestäni tässä on säännöt menneet juuri kuluttajalakia kiertäen, että asiakkaalle tästä vaihdosta koituu loppupeleissä vain haittaa hitaahkon vaihdon takia. Mikäli myyjäliike ottaisi tästä vastuun, niin nopean testin jälkeen vaihdetaan laite asiakkaalle myyjäliikkeessä uuteen, ja tämän jälkeen myyjäliike itse vastaa tämän lähettämisestä maahantuojalle, ja maahantuoja tämän lähettämisestä suoraan Microsoftille.

Näin ainakin toimitaan tietokonetarvikkeissa, en tiedä miksi tässä asiat ovat niin erilaisia. Esimerkiksi Microsoftin hiiret ja näppäimistöt hoituvat nekin suoraan Suomen maahantuojalle, jotka sinne toimittaa myyjäliike. Myyjäliike antaa yleensä uuden tuotteen tilalle, kun sellainen saapuu maahantuojalta tilalle, tai sitten suoraan hyllystä, jos mahdollista.

Voisin ottaa tässä jokin päivä kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, ja tiedustella tämän prosessin oikeellisuutta. Tässä ei asiakkaan etua ajeta, vaan valmistajan. Tuotteella kun on kuitenkin maahantuoja, jolle nämä pitäisi hoitua.

P.S. Kuluttajavirastolla on loppupeleissä turha lähteä uhkailemaan, päätökset tässä asiassa mitä todennäköisemmin kääntyvät siinä vaiheessa pystyyn, kun valituksen käsittelyaikana on jo toimiva tuote ehditty toimittaa. Jos asian todella haluaa ja jaksaa riitauttaa, niin silloin kannattaa kuluttaja-asiamieheen ottaa yhteyttä ja tällä uhkailla, muuten se on vain tyhjä uhkaus, johon ovat monet myyjät jo tottuneet. Kyllä yleensä myyjät oman kaupan säännöt tietää, ja niitä noudattaa, yleensä se on asiakas joka luulee omaavansa yli odotusten olevat kuluttajasäännöt, jotka turvaavat hänelle oikeuksia tapaukseen kuin tapaukseen. Mutta kyllä niitä myyjiäkin on, jotka eivät ole asioista aivan perillä.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Nyt meni sitten kone rikki. Taas. Red ring of death vilkkuu ruudussa. Ja minä kun aioin vain avata konsolin pikaisesti Wii huuman keskellä ja kokeilla vähän Lost Planetin demoa. Perse!

No, pitää vaan toivoa, että ottavat tuon huoltoon eikä ongelmia sen suhteen tule.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

kloever sanoi:
P.S. Kuluttajavirastolla on loppupeleissä turha lähteä uhkailemaan, päätökset tässä asiassa mitä todennäköisemmin kääntyvät siinä vaiheessa pystyyn, kun valituksen käsittelyaikana on jo toimiva tuote ehditty toimittaa. Jos asian todella haluaa ja jaksaa riitauttaa, niin silloin kannattaa kuluttaja-asiamieheen ottaa yhteyttä ja tällä uhkailla, muuten se on vain tyhjä uhkaus, johon ovat monet myyjät jo tottuneet. Kyllä yleensä myyjät oman kaupan säännöt tietää, ja niitä noudattaa, yleensä se on asiakas joka luulee omaavansa yli odotusten olevat kuluttajasäännöt, jotka turvaavat hänelle oikeuksia tapaukseen kuin tapaukseen. Mutta kyllä niitä myyjiäkin on, jotka eivät ole asioista aivan perillä.
En siis todellakaan ajatellut mennä uhkailemaan. Kuluttajaviraston henkilö siis sanoi, että soita hänelle jos ei päästä yhteisymmärrykseen liikkeen kanssa, niin hän kovistelee ja kertoo miten homma menee lain mukaa. Itse vain haluan tuon saada vaihdettua siten, kun takuun pitäisi toimia, eli itselle ilman mitään kustannuksia. Nyt tosin jo tarpeeksi harmittaa, kun vihdoinkin olisi aikaa pelailla vähän ja heti laitteisto alkaa sprakaamaan. Uutta ohjainta en kuitenkaan turhaa halua ostaa.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Pitänee ilmottautua nollakerhoon että saadaan numeroita kaunisteltua :rolleyes:
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Itse voisin hieman korottaa hajoamisprosenttia sillä oma kone hajosi tänään. Pelailin Oblivionia kun yhtäkkiä peli jumittui, sammutin koneen ja yritin käynnistää koneen niin sittenhän alkoi vilkkua ne kuuluisat punaiset valot.

Todella hieno hajoamishetki sillä joulu on parin päivän päästä ja joululahjapelit on hankittu niin sitten ei olekkaan jouluna konetta. Kone ehti olla minulla noin kaksi kuukautta joten todella hyvin on kyllä MS suunnitellut koneet.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Muuten, tällä forumilla jo pelkästään modejen boksien perusteella saadaan takuuvarmasti pätevä otanta hajoamisprosentiksi. Me tavalliset juntithan kirjoittelemme tänne vasta sitten kuin kone hajoaa mutta modet ovat täällä jo valmiiksi.

Eli ne modet kellä on XO ilmoittautukaa jotenkin (esim ekaan viestiin) ja seuraavan puolen vuoden sisällä (tai kun useamman moden XO on yli vuoden vanha) on prosentti jo kohtuullisen varteenotettava. Olettaen tietysti että modeja joilla on XO on enemmän kuin esim kolme ettei gallupin virhemarginaaliksi tule esim 33%.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

noin.. nyt on ohjain huoltoon lähtemässä. Oli kyllä piene taiston takana, että liike otti ohjaimen huostaansa. Sain parille henkilölle kertoa mitä on tapahtunut yms. Nyt tulee sitten pitkä odotus...
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

lostis sanoi:
noin.. nyt on ohjain huoltoon lähtemässä. Oli kyllä piene taiston takana, että liike otti ohjaimen huostaansa. Sain parille henkilölle kertoa mitä on tapahtunut yms. Nyt tulee sitten pitkä odotus...

Osta uusi ohjain niin ei tarvitse odotella.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Ostin boksin noin viikko sitten ja vielä toistaiseksi toimii. Pari kertaa on kyllä tileen heittänyt, mutt ase lienee melko normaalia. Punaisia valoja pelätessä...
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Joergen sanoi:
Muuten, tällä forumilla jo pelkästään modejen boksien perusteella saadaan takuuvarmasti pätevä otanta hajoamisprosentiksi. Me tavalliset juntithan kirjoittelemme tänne vasta sitten kuin kone hajoaa mutta modet ovat täällä jo valmiiksi.

Eli ne modet kellä on XO ilmoittautukaa jotenkin (esim ekaan viestiin) ja seuraavan puolen vuoden sisällä (tai kun useamman moden XO on yli vuoden vanha) on prosentti jo kohtuullisen varteenotettava. Olettaen tietysti että modeja joilla on XO on enemmän kuin esim kolme ettei gallupin virhemarginaaliksi tule esim 33%.

No taisin olla ensimmäinen ylläpidon jäsen, jolla Xbox 360 noita ihania jouluvaloja vilkutti lopullisesti. Orinilla tosin oli muistaakseni suoraan paketista jonkinsortin maanantaikappale.

Nyt on soitettu tukeen ja toivottavasti vielä tämän viikon puolella saa lähetettyä huoltoon.
 
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Solid Snake sanoi:
Nyt meni sitten kone rikki. Taas. Red ring of death vilkkuu ruudussa. Ja minä kun aioin vain avata konsolin pikaisesti Wii huuman keskellä ja kokeilla vähän Lost Planetin demoa. Perse!

No, pitää vaan toivoa, että ottavat tuon huoltoon eikä ongelmia sen suhteen tule.

Oliko nyt niin, että tää oli toinen kone mikä sulla hajos? Saatto käydä kämmi kun äsken päivitin tota listaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom