Oli pakko Regata tänne ihan tän takia...
Lukekaa kuluttajasuojaviraston ohjeet. Suomen kuluttajavirasto kertoo, että takuu ei voi olla, kuten MS kovin haluaisi, henkilökohtainen. Jos valmistaja antaa takuun tuotteelle, tulee sen toimia koko tuotteen takuuiän ajan (sivu 8 tossa sun aiemmassa linkissä). Jos valmistaja lupaa laitteelle vuoden tms. takuun, on se voimassa vaikka sen myis jääkarhulle. Näin ainakin mun käsityksen mukaan Suomessa... suomalaiselle jääkarhulle myytynä siis...
Nyt vain kova kovaa vasten, ja ennakkotapaus aikaiseksi. Kuluttajalle (käytetyn konsolin ostajalle) toi homma ei maksa mittää. Senkun laittaa kuluttajasuojaviranomaisen hommiin. Suurten ylikansallisten yritysöykkäreiden lakien ja suositusten ylikävelyä _ei_ tarvitse katsella jos ei halua. Suomessa on hyvä kuluttajansuoja. Käyttäkää sitä!!! Aluksi kuluttajaviranomainen antaa suosituksia, mutta pian voi tulla kyseeseen myös kovemmat keinot. Siinä auttaa mm. se, että esim. tämän foorumin jäsenet omalla toiminnallaan todentavat että MS polkee kuluttajan suojaa Suomessa johdonmukaisesti. Tarkoitaa siis, että kaikki, jotka ovat tämän tyyliseen ongelmaan törmänneet, raportoivat siitä kuluttajasuojaviranomaiselle.
... Faktahan nyt vain on, että korjauskulut ovat tulleet niin kalliiksi MS:lle, että kaikkia keinoja käytetään nyt, ettei jouduttaisi yhtään ylimääräistä p@skaa konsolia korjaamaan... Mutta se ei saa olla kuluttajan vika, että valmistaja tekee huonoa jälkeä. Se on valmistajan vika!