Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360:n hajoamisprosentti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djj07
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Xbox 360:n hajoamisprosentti

nothing sanoi:
Juuri näissä tuo prosentti menee aivan vituroilleen...

Ei kukaan rekisteröidy ilmoittaakseen boksinsa olevan kunnossa, mutta rikkinäinen boksi kyllä ilmoitetaan. Mutta eipä tähän mitään järkevämpääkään tapaa taida olla.

Moi, rekisteröidyin ilmoittaakseni, että Xboxini (ostettu julkaisussa) on täysin kunnossa ja pelittää kuin unelma.

hide sanoi:
Moi, rekisteröidyin ilmoittaakseni, että Xboxini (ostettu julkaisussa) on täysin kunnossa ja pelittää kuin unelma.

Niin no sekään ei asiaa paranna... Joku voi ottaa asiakseen tehdä vaikka 100 tunnusta ja ilmoittaa suuntaan tai toiseen...

nothing sanoi:
Niin no sekään ei asiaa paranna... Joku voi ottaa asiakseen tehdä vaikka 100 tunnusta ja ilmoittaa suuntaan tai toiseen...

Fanboy-meininkiä. Tosin, saa kyllä nähdä aika kovasti vaivaa, että jaksaa tehdä kaikille tunnuksille omat mailit ja rekisteröidä ne.

Kiinnostaisi vaan oikeastikkin kovasti tietää, että mikähän on suunnilleen totuus tuossa hajoamisprosentissa. Oikea arvo on jotain MS:n ilmoittaman alle 5 % ja täällä esiintyvän 37% välillä. Ihmetyttää vaan ettei ole kuin yksi ryhmäkanne nostettu MS vastaan...

nothing sanoi:
Kiinnostaisi vaan oikeastikkin kovasti tietää, että mikähän on suunnilleen totuus tuossa hajoamisprosentissa.
Itse laskin jossain vaiheessa, että jos otetaan lähtökohdaksi vain ne, joilla on jo yksi konsoli hajonnut ja lasketaan vähintään kaksi hajoamista ilmoittaneiden osuus näistä, päästään johonkin 21 prosenttiin. Totuus lienee siis jossain noilla main. Outoa, että Microsoftilla ei olla tästä huolissaan, koska nuo takuuhuollot eivät varmasti ole firmalle ihan halpaa hupia. Aikaakin ongelman korjaamiseen olisi jo ollut.

nothing sanoi:
Kiinnostaisi vaan oikeastikkin kovasti tietää, että mikähän on suunnilleen totuus tuossa hajoamisprosentissa. Oikea arvo on jotain MS:n ilmoittaman alle 5 % ja täällä esiintyvän 37% välillä. Ihmetyttää vaan ettei ole kuin yksi ryhmäkanne nostettu MS vastaan...

No sen voin sanoa, että tällä hetkellä korjaamolla (Saksassa) on kovin ruuhkaa. Oma kone lähti 11.5. ja vieläkin sitä odotellaan :mad: . Ja noi pirun Virolaiset puhuvat ihan behmosia kun soittelee koneen perään.

Myyjä liikkeen eli noissa Prisma tapauksissa pitää myös niiden takuu/vaihtotakuu olla voimassa,että voit kyllä vaatia uuden koneen tilalle, jos kuitti on ja menet Infoon asian kertomaan, ja ilman mukisemattakin sen pitäisi siis hoitua. Vastuu pitää myyjäliikkeilläkin olla.

Damascus sanoi:
Ostin muutama viikkko sitten XBOX 360:n ja noin viikon verran pelattuani, koneeseen ilmaantui
vika. Olin la aamulla pelannut sillä hetken aikaa ja pidin iltapäivän pelitaukoa. Ja sammutin aparaatin. Käynnistettyäni sen illalla uudelleen kuului omituista "rutinaa". Laitoin pelilevyn kelkkaan ja painoin sulkijanappia. Sittenpä se varsinainen älämölö alkoi. Luulin koneen hajoavan siihen
paikkaan, sitten näytössä luki "Unplayable disc". Otin levyn pois. Kokeilin parilla muulla levyllä, sama juttu. Kaksi uutta ja yksi päivitetty peli. Toivottavasti levyt eivät kärsineet? Harmitti suunnattomasti, päätin kuitenkin lähettää konsolin huoltoon. Katsotaan miten äijän käy!
Eli yksi kone lisää listalle, jos mahdollista!!

Missä asennossa kone oli ja koititko vaihtaa koneen asentoa?

Itse yritin pitää omaa boksiani pysty asennossa, mutta leffalevyillä kuului sen verran ilkeää rutinaa, että päätin siirtää koneen takaisin vaaka asentoon. Levyille ei kuitenkaan käynyt mitenkään.

Kuuleri sanoi:
Eurojulkaisussa ostettu boxi, toimii edelleen täydellisesti, 2 kertaa tosin on joutunut boottaamaan kun on peli jämähtänyt, muuten toimii kuin rasvattu.
Näillä eväillä mennään edelleen, itse pidän konsolia vaakatasossa, lasisella tv-tasolla, boxin ympärillä ei ole mitään esteitä että ilma pääsee kiertämään. Konetta en kääntele enkä liikuttele juurikaan, on ollut pitkiäkin aikoja päällä ilman ongelmia:cool:

Tiedä sitten saanko olla onnellinen siitä että en ole joutunut huollattamaan laatikkoani vai mikä tässä sitten on :)

Game House sanoi:
Myyjä liikkeen eli noissa Prisma tapauksissa pitää myös niiden takuu/vaihtotakuu olla voimassa,että voit kyllä vaatia uuden koneen tilalle, jos kuitti on ja menet Infoon asian kertomaan, ja ilman mukisemattakin sen pitäisi siis hoitua. Vastuu pitää myyjäliikkeilläkin olla.

Mä ostin Jumbon citymarketista boxin ja kuukauden kuluttua se hajosi, vein sitten citymarkettiin sen jotta laittavat huoltoon.
Suosittelivat mulle, että ottaisin ite yhteyksiä mikkisoftaan ja että heillä on omat kuriirit mitkä hakee ne kotoa.
Olen kuitenkin niiiin huonosti kotona koskaan (asun korvessa) ja vastaavasti kuitenkin Jumbossa tulee käytyä joka viikko kaupassa.
Noh, jätin sen sinne 14.5 ja sanoivat että menevät saksaan ja kestää sen pari viikkoa.
Soittelin sitten kahen viikon päästä sinne ja pyysin selvittämään. Mitään ei tietenkään kuulunut ja soittelin sinne tällä viikolla (=3viikkoa vientipäivästä) ja tällä kertaa joku naikkonen soitteli takaisin ja sanoi selvittäneensä että laite on nyt Helsingissä. Antoi mulle UPS:n rahtikirjan numeron jos haluan sitä seurata.
Katselin sitten UPS:n sivuilta, että laite on 30.5 laitettu rahtiin ja tänään se on mennyt Saksaan.

Eli kauankohan tässä sitten odotellaan vielä?
Kuka on mokannut? Kuka korvaa? Miten?
Kuka korvaa mulle jo maksetun live-ajan?

P**kele kun ahistaa taas

nekke sanoi:

~2 viikkoa. Sinä. Ei kukaan. Ei mitenkään. Ei kukaan.

Ei ole kuitenkaan kauppiaan homma - vaikka kuulostaakin oudolta - lähetellä viallisia huoltoon, etenkin jos MS on ohjeistanut toimimaan toisin. Ja kuriiri vieläpä hakee koneen suht' rivakkaasti jos olisit itse hoitanut huollon (mikä ihmeen perustelu on, että "olet huonosti kotona ja asut korvessa"? Missä vaiheessa pelaat tai vietät sitten ns. omaa aikaa?).

Onpa sitten minullakin ilo ja kunnia liittyä rikkoutuneiden laatikoiden omistajien joukkoon. Ostopäivä 29.3.2007 ja hajoamispäivä eilen 5.6.2007. Eli vähän reilut 2kk ehti romu palvella. Ei kivaa :mad: Ja juuri sopivasti Forza 2:n julkaisun alla...

Levykelkka päästi pelottavan PÖRRRR-äänen levyä pyörittäessään, eikä laite enää suostu lataamaan pelejä vaan avaa aina tilaisuuden tullen kelkan itsestään. Näin tapahtuu myös kun katkaisee virran konsolista eli jos kelkan haluaa kiinni, se pitää tunkea sisään konsolin sammumisen jälkeen.

edit: korjasin vuosiluvun

hide sanoi:
Ei ole kuitenkaan kauppiaan homma - vaikka kuulostaakin oudolta - lähetellä viallisia huoltoon,
Väärin.

Kauppias on aina ensikädessä vastuussa myymästään tuotteesta, tähän sääntöön voi aina vedota. Lisäksi kuluttajalla on oikeus edellyttää, että virhe korjataan kohtuullisessa ajassa. Pelikonsolin kohdalla tuollasta kohtuullista aikaa ei liene kovin tarkkaan määrätty, mutta esimerkiksi menetetty Live-aika on ihan konkreettista menetettyä hyötyä, josta voi huollon viipyessä vaatia hyvitystä.

Eri asia on tietysti se, että suoraan Microsoftin kanssa asioiminen on tehokkaampaa (kuriiripalvelu noutaa laitteen kotiovelta ja palauttaa sen sinne), mutta tuollainen mahdollisuus ei poista kauppiaan vastuuta.

jryi sanoi:
Kauppias on aina ensikädessä vastuussa myymästään tuotteesta, tähän sääntöön voi aina vedota.
Nimenomaan näin.

Tässä suunnittelin juuri, että menen vaatimaan citymarketilta jotain korvauksia huollon viivästyttämisestä ja sitten ms:ltä liveaikaa. Jonkun on kärsittävä. Eli varmaan minun.

nekke sanoi:

P**kele kun ahistaa taas

Mun kone otettiin sisään Saksassa 16.5. (lähetin sen 11.5.) ja se on vieläkin sielä korjauksen alla :mad: . Oon soitellut tuonne mikkisoftaan joka päivä tässä viikon ajan ja viimeksi ne sanoi et ei tänne joka päivä kannata soitella :eek: ...... ja v..... mähän soittelen kunnes kone on mulla :p

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mulla kävi nyt niin onnellisesti, että viallinen kone ei mennytkään huoltoon, vaan myyntiliike vaih-
toi uuteen. Saan sen postista haettua ilmoitettuna ajankohtana( 2 päivää meni, huh!). Tuskin parissa päivässä huolto onnistuisikaan( jos huolto tapahtuu esim. Saksassa). Hyvä näin.
Toivottavasti jatkossa ei ilmene ongelmia, vaikka pieni epäilyksen häivä takaraivoon jäikin.

petekki sanoi:
Mun kone otettiin sisään Saksassa 16.5. (lähetin sen 11.5.) ja se on vieläkin sielä korjauksen alla :mad: . Oon soitellut tuonne mikkisoftaan joka päivä tässä viikon ajan ja viimeksi ne sanoi et ei tänne joka päivä kannata soitella :eek: ...... ja v..... mähän soittelen kunnes kone on mulla :p

Oikea asenne, maksoit koneestasi, joten sinulla on täysi oikeus vaatia se takaisinkin sieltä.

Otkor sanoi:
Oikea asenne, maksoit koneestasi, joten sinulla on täysi oikeus vaatia se takaisinkin sieltä.
Kyllä microsoft sais nopeuttaa noita huoltoja, en muista miltä sivulta luin mutta jotkun on saanut odottaa 2kk konetta takasin.

Annoin lopulta periksi.

Mun nimiini voi merkata yhden tänään kotio kiikutetun boxin. Seuraavaksi alkaa hirveä Crackdown-achievementtien metsästäminen.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom