Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360:n virallinen FF Steering Wheel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Intensiivi sanoi:
Oon ainakin käsittänyt että riippuu aika paljon mikä peli kyseessä, ainakin jos kyseessä on MOMO eikä DFP vai miten? Ja mitä Sonyyn tulee niin uusimmat huhuthan kertoo että PS3:ssa ei tule olemaan FFB:tä tämän Immersion Inc. lisenssilakijupakan takia.

DFP on PC:llä periaatteessa jo suositumpi ratti kuin MOMO, siitä huolimatta että Logitech sanoo että virallisesti se ei muka toimi PC:llä joka on täyttää potaskaa, sitä kun vain halutaan markkinoita PS2/GT4-rattina.

Microsoftihan voi syyttää ihan itseään omaan nilkkaansa kusemisesta tässä asiassa...

Aivan samaa mieltä. Ja tuolle DFP:lle on tehty omat ajuritkin tietokoneelle, vaikka noilla alkuperäisilläkin toimi aivan mainiosti.

Tuo boxin oma ratti täytyy jossain vaiheessa hankkia. Voi olla, että tulee vähän aikaa Forzaa pelailtua padilla, kun pitää tuo Guitar Hero myös hankkia. Mutta tiedä sitten, että miten tiuhaan ilmestyvät.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Pauke tai naksunta rattia käännellessä on ilmeisesti ominaisuus eikä vika, mutta miten tuo keskiön löysyys? Onko muilla välystä? Vai pitäisikö viedä samantien vaihtoon?
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Jep. Oma ratti on kans ihmeen löysä. Klappia about 0,5 cm. Täytyy katsoa kauanko kestää. Onhan siinä 2 vuoden takuu.

Veeksi sanoi:
Pauke tai naksunta rattia käännellessä on ilmeisesti ominaisuus eikä vika, mutta miten tuo keskiön löysyys? Onko muilla välystä? Vai pitäisikö viedä samantien vaihtoon?
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Ainakin noi 10min testin perusteella ihmettelen tota pauketta tossa ratissa kun FF on päällä. Täytyy hieman enemmän testata että jatkuuko pauke.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Kävin testaamassa rattia tuttavani luona, ja täytyy kyllä myöntää, että Microsoft on tällä rattialalla aloittelija.

Vertasin laitetta G25-rattiin, jota olen päässyt aika paljon käyttämään, ja Microsoftin ratista huokui niin paljon muovisuus ja kiireellä tekemisen fiilis. Itse en tunnin pelisession jälkeen tätä rattia voi suositella ostettavaksi.

Toivottavasti Xbox 360 saisi myös G25 tasoisen ratin, vaikka siinäkin puutteita on, kyllä se rattien aatelistoa on tällä hetkellä. Täytyy pelata toistaiseksi autopelit padin kanssa.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

kloever sanoi:
Kävin testaamassa rattia tuttavani luona, ja täytyy kyllä myöntää, että Microsoft on tällä rattialalla aloittelija.

Vertasin laitetta G25-rattiin, jota olen päässyt aika paljon käyttämään, ja Microsoftin ratista huokui niin paljon muovisuus ja kiireellä tekemisen fiilis. Itse en tunnin pelisession jälkeen tätä rattia voi suositella ostettavaksi.

Toivottavasti Xbox 360 saisi myös G25 tasoisen ratin, vaikka siinäkin puutteita on, kyllä se rattien aatelistoa on tällä hetkellä. Täytyy pelata toistaiseksi autopelit padin kanssa.
En tiedä onko mitään järkeä verrata 130 euron ja 300 euron ratteja toisiinsa? Kyllähän 60.000 euron Mersukin on vähän erilainen peli ajella kuin 20.000 euron Toyota, mutta suurin osa ihmisistä on silti erittäin tyytyväisiä Toyotaansa - ja niitä myydään enemmän.

Tietenkin G25 on parempi, mutta kyllä tuo Xboxin oma ratti kevyesti padi ohjaimen tai halvemmat ratit voittaa laadussa ja hintalaadussa.

Koska parempaa ei ole tarjolla ja hintalaatusuhdekin on tavallaan välttävä, niin itse tuota suosittelin. FF-ratti on kuitenkin aivan måste autopelejä pelatessa.
RedDragon sanoi:
Ainakin noi 10min testin perusteella ihmettelen tota pauketta tossa ratissa kun FF on päällä. Täytyy hieman enemmän testata että jatkuuko pauke.
Pauke jatkuu. Pelit lehden arvostelussakin siitä mainittiin. Erikoista, mutta kyllähän siihen tottuu...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Veeksi sanoi:
En tiedä onko mitään järkeä verrata 130 euron ja 300 euron ratteja toisiinsa? Kyllähän 60.000 euron Mersukin on vähän erilainen peli ajella kuin 20.000 euron Toyota, mutta suurin osa ihmisistä on silti erittäin tyytyväisiä Toyotaansa - ja niitä myydään enemmän.

Tietenkin G25 on parempi, mutta kyllä tuo Xboxin oma ratti kevyesti padi ohjaimen tai halvemmat ratit voittaa laadussa ja hintalaadussa.

Koska parempaa ei ole tarjolla ja hintalaatusuhdekin on tavallaan välttävä, niin itse tuota suosittelin. FF-ratti on kuitenkin aivan måste autopelejä pelatessa.

Pauke jatkuu. Pelit lehden arvostelussakin siitä mainittiin. Erikoista, mutta kyllähän siihen tottuu...

Niin, onneksi oikeassa maailmassa monella on realistisemmat mahdollisuudet käyttää rahaa 300 rattiin, kuin sitten vertaamaasi Mersuun se 60.000.

Parempaa ei ei ole tarjolla, olet oikeassa. Itse en kuitenkaan lähtisi tähän toista sataa euroa tuhlaamaan, sen verran huonolta se tuntui. Padilla kuitenkin pystyy pelaamaan.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Veeksi sanoi:
En tiedä onko mitään järkeä verrata 130 euron ja 300 euron ratteja toisiinsa? Kyllähän 60.000 euron Mersukin on vähän erilainen peli ajella kuin 20.000 euron Toyota, mutta suurin osa ihmisistä on silti erittäin tyytyväisiä Toyotaansa - ja niitä myydään enemmän.

Tietenkin G25 on parempi, mutta kyllä tuo Xboxin oma ratti kevyesti padi ohjaimen tai halvemmat ratit voittaa laadussa ja hintalaadussa.
Onko sitä rattia sitten järkevä verrata padiinkään kun ei kerran saa verrata kallimpaan?

Hinta on muuten lähempänä ainakin 250 kuin 300: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/48888
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

No siinä mielessä järkevää verrata, että itse ainakin mielummin pelaan tuolla ratilla kuin padilla ja maksan siitä ilosta vielä tuon reilun satasen väliä (padia kun ei tarvitse tietenkään edes ostaa). On siinä sen verran funfactoria kuitenkin. Enpä muista milloin viimeksi on joutunut ääneen huutamaan onnesta peliä pelatessa, mutta pari kertaa siihen on joutunut sortumaan, kun on vääntänyt tuon ratin kanssa Porschella kahva edellä neulansilmän läpi.

Joka tapauksessa se G25 on ainakin 2 kertaa kalliimpi kuin microsoftin ratti, joten ne nyt ei vaan voi olla laadultaan samanlaisia laitoksia. En ymmärrä miten näin absoluuttisesti faktasta voidaan edes "väitellä". Muutenkin vertailut G25:een ovat täysin turhia, koska G25 ei ole mikään mahdollinen vaihtoehto. Hedelmällisempää olisi vertailla tätä Microsoftin rattia muihin X360:n ratteihin, mitkä taitaa olla jossain 60-70 euron luokassa. Onko ne sitten jonkun mielestä järkevämpi ostos?

Erkki1 ja muut DFP:stä luopuvat, ottakaa yhteyttä privaviestein. (Erkki1: privaviestilaatikkosi on täysi)
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Sen verran täytyy vielä lisätä ja korjata aiempia sanomisia, että tänään sain ihmetyksekseni huomata, että naksuminen/paukkuminen ratista on loppunut. Vasta kun ehdin sanomaan, että se on pysyvää.

Senkin voisin vielä korjata, että ratti on varmasti täysin tukeva pöytään asennettaessa. Tuo tuoli on liian kapea, joten sivutuet ei ota mihinkään kiinni. Eipä tuo silti rattia käännellessä heilu....

Eli ainoa varsinainen laadunheikkoudesta kielivä ja häiritsevä tekijä on keskiön väljyys, jota tosin ei sitäkään pelatessa huomaa.

Arvosana: 4- / 5 :)
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Olen kyllä todella tyytyväinen rattiin. PGR3:sta tullu väännettyä ihan älyttömästi. Luulenpa et se kova rutina johtui kun testasin tuota NFS:Carbonia ja siihen ei taida olla vielä FF:n ajuria olemassa. Korjatkaa jos olen väärässä. Antaa kyllä paljon potkua autopeleihin. Voin suositella jos joku harkitsee ostoa.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Mitä tuli itse testattua tuota rattia pikaisesti NFS carbonin kera, niin ei kyllä vakuuttanu. En tiedä oliko säädöissä vika vai missä, mutta hirveällä viiveellä reagoi liikkeisiin. Muutenkin ihmetyttää miksi tuo ratti oli esillä NFS carbonin, eikä PGR3 kera.
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Itselläni kanssa aluksi ei toiminut Carbonin kanssa, ihan kuin ajureita ei olisi ollut tai jotain. En ole toista kertaa vielä yrittänyt, mutta PGR3:n kanssa toimii aivan loistavasti. Pitäisi tutkiskella vähän tarkemmin tota Carbonia et mikä siinä oli, mut ei ole vain kerennyt ton PGR3 takia vielä testailla. Onko jollakin kokemusta Carbonista ratilla ja polkimilla?
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Mitenköhän ratti toimii Ridge Racer 6:ssa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Toimiiko tämä ratti myös PC:ssä?? Vai ainoastaan Xbox 360:ssä?
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Tuappi sanoi:
Toimiiko tämä ratti myös PC:ssä?? Vai ainoastaan Xbox 360:ssä?

Toimii PC:ssäkin kunhan laittaa tuommoisen palikan..
Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows

PA.86187.001.jpg
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

MapaX sanoi:
Toimii PC:ssäkin kunhan laittaa tuommoisen palikan..
Xbox 360 Wireless Gaming Receiver for Windows

Onko kukaan kokeillut toimiiko XP Home version kanssa? Tuossa mainostetaan, että Vistaan on tulossa ajuri...
 
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Noniin, nyt sitten on ratti tossanoin. Vähän mietityttää että kannattiko pistää 139, mutta kyllä tuo kai sitten Forza2:n myötä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 Virallinen FF Steering Wheel

Tulipa tänään hankittua tuo ratti sitten hurjan parin päivän mietintäajan jälkeen. Hieman pelotti noi muutamien foorumien vikavinkumiset (ei keskitä rattia kunnolla, vaan jättää sen muutamaa astetta sivuun ja kaikenlaiset poksahteluäänet), mutta ihan toimiva yksilö tuli. Mitä nyt antaa sähäreitä, kun painaa kaasua tai jarrua kääntäessä. Sen kyllä kestää, kun sähärien voimakkuus on aivan järkyttävän pieni.

Harmittaa vähän pelien puute ff-tuelle. Pgr3 on periaatteessa ainoa peli, jota ratilla voi pelata. TDU:ssa toi FF ainakin sekoaa ja tarpeeksi nopeasti ajettaessa se alkaa ohjaamaan autoa hulluna. Ilman FF:ää se sitten onkin yhtä mahdotonta. Eiköhän sitten forza2:n myötä pääse ihan oikean autopelin fiilikseen.

Onpahan muuten uskomattoman vaikea ajaa FF-ratilla, kun oon elämäni aikana kokeillut paria normirattia 2 kertaa. Kerran vissiin gran turismossa ja kerran jossain tietokonepelissä. Alku meni ihan seiniä pitkin töytäillessä, ~20 kierroksen jälkeen pgr:ssä alkaa jo vähän päästä ajamisen makuun. Jarrupolkimelle varattu jalka kipeytyi kyllä nopeasti jalkapöydästä, mutta siihen auttoi siirtyminen vain yhden jalan käyttöön (kuten kuuluukin :)) ja samalla ajaminenkin sujui vielä paremmin.

Erittäin tyytyväinen olen ostokseen, vaikka se sylissä onkin vähän liian matala. Kunhan sähköiskut eivät voimistu tai hajoita koko rattia, niin tästä en helpolla luovu. :)
 
Ylös Bottom