Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nisupulla sanoi:
Eilen tulleen dashboard-päivityksen myötä on löytynyt jotain epäilyttävää sen mainostetusta 1080p -tuesta. Ainakaan Sonyn XBR2/XBR3 -televisiomallien kohdalla se ei toimi komponentilla eikä VGA-kaapelilla. Kyseessä on eräs parhaimmista malleista markkinoilla ja myös suositusta.

Pitäisikös tuon kyseisen telkun tukea 1080p komponentin tai vga:n kautta?
Useimmat Sonyn telkut tukevat 1080p:tä vain hdmi:llä.

Edit: Noniin, tuollahan se luki kyseisen televisiomallin KÄYTTÖOHJEISSA.
HDMI-sisääntulo on ainoa keino näyttää 1080p -formaattia tuossa mallissa.

RTFM, ennen typeriä conspiracy-teorioita...

Paolo sanoi:
Pitäisikös tuon kyseisen telkun tukea 1080p kompomnentin tai vga:n kautta?
Useimmat Sonyn telkut tukevat 1080p:tä vain hdmi:llä.

Pitäisi tukea suoraan 1080p ainakin VGA-liittimen kautta (tieto löytyy tuosta .pdf-manuaalista). Samsung käyttää pitkälle samoja komponentteja ja siinä yllättäen tämä 1080p-tila toimii.

Jompikumpi näistä jäteistä kaivaa nyt verta nenästään, Sony tai Microsoft. Saas nähdä kumpi käyttää tälläistä asetta toisen kiusaksi.

tapz sanoi:
En nyt ihan 100 varma ole, mutta kun olen lukenut eri foorumeita/irc:stä niin tuo päivitysongelma tulee vain jos omistaa Xbox 360 johon ei ole ajettu aikaisempia päivityksiä.

Tuota, pystyykös niitä aiempia päivityksiä sitten ajamaan sinne alle jotenkin? Ettei uuden konsolin ensimmäisellä Liveen kytkemisellä tee sitä mokaa, että vastaa update ikkunaan suorilta "Yes" ja pääse jälleen kyselemään asiakaspalvelun ihmisten kuulumisia?

Justice_Fist sanoi:
Tuota, pystyykös niitä aiempia päivityksiä sitten ajamaan sinne alle jotenkin? Ettei uuden konsolin ensimmäisellä Liveen kytkemisellä tee sitä mokaa, että vastaa update ikkunaan suorilta "Yes" ja pääse jälleen kyselemään asiakaspalvelun ihmisten kuulumisia?

Onko näin? Hmm...tulee hankalaksi jos se on niin, että aiemmat päivitykset pitäisi olla eikä niitä saa mistään. :confused:

Justice_Fist sanoi:

En itseasiassa yhtään tiedä pystyykö päivityksen tekemään mitenkään vaikka joltain DVD:ltä, mutta uskon että Microsoft korjaa aika nopeesti ton vian laittamalla uuden patcin jakoon, mutta kannattaa varmaan odottaa ekaks virallista Microsoftin kantaa asiasta luultavimmin Microsoft kertoo tuossa virallisessa uutisessa että millon uusi patchi on ladattavissa tjs.

Hei kaikki, kuinka kauan teillä on yleensä kestänyt se, että olette saaneet sen minkä lie rahtikirjan tai jonkun sieltä MS:ltä sen jälkeen kun sinne on ottanut yhteyttä ton rikkinäisen konsolin tiimoilta? Meinaat kovasti lupas sähköpostissa lähettää jo maanantaina sen, muttei tänäänkään ole vähemmän yllättävästi kuulunut yhtään mitään asiaan liittyen. Tuesta väitetään etten ole mukanansa saatana soikoon aikaisemmin ottanut yhteyttä sinne, vaikka löytyy se numerosarja minkä ne antaa sieltä jotta voisi suoraan siirtyä.. siihen mun ongelmaan.

Kaiken lisäksi siellä asiakaspalvelussa sanottiin että sellaista virhekoodia kuin 0102 ei ole havaittu vielä Xbox360:lla ja täten he "eivät voi auttaa, koska tällaisista tilanteista vastaa loppukädessä kuluttaja itse". Siis mitä vittua?:mad: Mä tuhlaan 420 euroa laitteesta joka ei edes toimi yhtä vuotta ja nyt ne vitun jästipäät ei edes liikauta eväänsä et tekiskin jotain asian eteen? Onko nyt siis ainoa vaihtoehto mennä kuitteineen kaikkineen kuluttaja-asiamiehen puheille ja vaatia kaupan purkua vai mitä?

Uskomatonta. Vähemmän yllättävästi muilla näköjään toi vaihto toimii, itsellä taas on n+1 ongelmaa tämän kanssa. :mad:

Pawe, hyvä. Täällä eletään vahvasti mukana tapahtuneessa. Sillä se ei ole kuin silmänräpäys ja itse on samassa tilanteessa.

Microsoftin 'tukipalvelun' käytös on alusta lähtien ollut ylimielistä, röyhkeää ja juuri sellaista jota voi odottaa tältä firmalta. Nöyryys, ja asiakkaan ongelman todesta ottaminen on ollut jotenkin ylivoimaista. Kun pelikone naarmuttaa pelilevyn, on vika kuulemma asiakkaassa eikä uutta pelilevyä korvata. Tämänhän saimme kuulla jo alkuvuodesta. Raivostuttavaa, kun kyse on kuitenkin useimmiten 65 euron hintaisesta pelistä.

Kerran on omassa pelihistoriassa joutunut konsolin vaihtamaan takuun aikana. PSX:stä meni levyasema rikki ja miten takuu hoidettiin? Kuten pitääkin, eli takaisin kauppiaan luokse lähes vuosi ostosta ja uusi pleikkari tuli lennossa tilalle. Tätä käytäntöä MS:n kannattaisi pohtia aivan tosissaan, jos uskaltavat näillä viallisten volyymeilla.

Pawe sanoi:
Kaiken lisäksi siellä asiakaspalvelussa sanottiin että sellaista virhekoodia kuin 0102 ei ole havaittu vielä Xbox360:lla ja täten he "eivät voi auttaa, koska tällaisista tilanteista vastaa loppukädessä kuluttaja itse". Siis mitä vittua?:mad:

Tuntuu että viimeistään nyt Mikkisoftan olisi korkea aika pistää Suomen asiakaspalvelijansa jonkinlaiseen tehokoulutukseen, tai ellei se auta, pistää henkilöstö kerralla uusiksi. Todella uskomatonta menoa. :confused:

Xbugs sanoi:
Tuntuu että viimeistään nyt Mikkisoftan olisi korkea aika pistää Suomen asiakaspalvelijansa jonkinlaiseen tehokoulutukseen, tai ellei se auta, pistää henkilöstö kerralla uusiksi. Todella uskomatonta menoa. :confused:

Itsellä kun boksi sanoi sopimuksen irti, niin sain hyvää palvelua Microsoftilta. Ottivat kaikki tarvittavat tiedot ja kone lähti seuraavana päivä Saksaan. Olen huomannut, että rauhallisella äänensävyllä/asenteella saa parasta palvelua. Tietysti laitteen hajoaminen ottaa päähän, mutta on tässä elämässä muutakin, kuin pelaaminen ja konsolit. Voi mennä, vaikkapa ulkoilemaan(Ei tarvitse miettiä resoluutioista ja piirtoetäisyyskin on todellisuudessa ihan hyvä. Ihmisten tekoälykin on todellisuudessa toteutettu tyydyttävästi) tai lukea hyvää kirjaa.

Nykyteknologia vaatii huumoria - muuten.

sCeNtEd sanoi:
Itsellä kun boksi sanoi sopimuksen irti, niin sain hyvää palvelua Microsoftilta. Ottivat kaikki tarvittavat tiedot ja kone lähti seuraavana päivä Saksaan. Olen huomannut, että rauhallisella äänensävyllä/asenteella saa parasta palvelua. Tietysti laitteen hajoaminen ottaa päähän, mutta on tässä elämässä muutakin, kuin pelaaminen ja konsolit. Voi mennä, vaikkapa ulkoilemaan tai lukea hyvää kirjaa.

Nykyteknologia vaatii huumoria - muuten.

No en minä nyt kiroilutkaan hitto. Puhun *aina* puhelimessa rauhallisesti, ei se kannata se huutaminen juurikaan. Sen vaan tiedän, et tähän menneessä mitään ei ole tapahtunut eikä näytä tapahtuvan. En syytellyt ketään puhelimessa mistään, en uhannut tappaa tai mitään. Ihmettelen vaan kun tuotetuki ei ole tietoinen virhekoodeista mitä konsoli antaa. Ja sekin vielä, että puhelu päättyy siihen "omapa on vikasi" -asenteeseen, kertoo kyllä että se ongelma on langan toisessa päässä eikä minussa.

Tuo suomenkielinen Xbox tuki on muutenkin vähän kyseenalainen, henk. koht. sieltä aina vastannu joko joku britti englanninkielellä tai joku virolainen hiukan heikolla suomenkielellä. no kyllä siellä saa ongelmat selvitettyy mutta kummiskin. Saa nähdä milloin boksi tullaan hakemaan huoltoon :/

Pawe sanoi:
Kaiken lisäksi siellä asiakaspalvelussa sanottiin että sellaista virhekoodia kuin 0102 ei ole havaittu vielä Xbox360:lla ja täten he "eivät voi auttaa, koska tällaisista tilanteista vastaa loppukädessä kuluttaja itse".

Eikös tuo liittynyt punaisiin valoihin tuo värikoodi ja sen sai esille vähän kikkailemalla?
Olen melko varma, etteivät kovin moni Microsoftin asiakaspalvelussa edes tiedä NOISTA virhekoodeista. Jos yhtään lohduttaa, niin konsolini numero 2 kuoli juuri tuohon virhekoodiin.
Jatkuvaa jumitusta ja kolme punaista valoa, tuttua?

Pitäisköhän mun hakea töihin sinne MS.n asiakaspalveluun?:rolleyes:
On kieltämättä tulleet nämä konsolin viat tutuksi:D

Edit: Lainaukset meni vähä vituralleen...

Pawe sanoi:

Hienoa työtä! Tuota kelpaa levittää esim. Xbox.comin foorumeilla, jos vaikka saataisiin tämä "olematon" ongelma myös Microsoftin tietoisuuteen. Vaan onhan se kummallista, että asiakkaan täytyy pystyä tekemään ongelmastaan videoklippi, jos haluaa saada Microsoftin uskomaan, että konsoli todellakin on rikki.

Tuo virhekoodi 0102:han tosiaankin on ns. "unknown error", mikä tarkoittaa että konsolin diagnostiikka ei pysty määrittämään ongelman tarkkaa lähdettä. Ei sen kuitenkaan pitäisi tarkoittaa, että ongelma on tekniselle tuelle "tuntematon"...

Virhekoodihan ei ole edes mitenkään erityisen harvinainen. Lisää asiaa aiheesta löytyy mm. Xbox-Scenen foorumeilta:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

Tuolla asiakaspalvelussa taitaa olla mekoisen vaihtelevaa porukkaa töissä, ainakin
mitä tulee asiakaspalveluun. Minulla vaihto kävi todella kivuttomasti, vaikka laitteeni
vika ei edes ollut kummoinen. (DVD-kelkkaa piti tönäistä jotta meni kiinni, ja laite piti
kovaa melua)

Ei ne minulle mitään rahtikirjoja sähköpostitse tarjonnut. Laite tultiin hakemaan
kotiovelta, ja noin viikon päästä tuotiin uusi tilalle. :confused:

Nisupulla sanoi:
Pitäisi tukea suoraan 1080p ainakin VGA-liittimen kautta (tieto löytyy tuosta .pdf-manuaalista). Samsung käyttää pitkälle samoja komponentteja ja siinä yllättäen tämä 1080p-tila toimii.

Jompikumpi näistä jäteistä kaivaa nyt verta nenästään, Sony tai Microsoft. Saas nähdä kumpi käyttää tälläistä asetta toisen kiusaksi.

Tuo ongelma saattaa johtua siitä että nuo sonyn telkut eivät tue synkkaa viher- tai komposiittikomponenteilla:
tekkispeksit, maininta löytyy sivulta 77.

Itsekin sain todella ystävällistä ja asiallista palvelua Microsoftin asiakaspalvelussa. Rahtikirjat tuli kaksi päivää puhelun jälkeen ja tuona samana päivänä kone myös haettiin. Kone on nyt ollut pari viikkoa reissussa, eikä suoraan sanottuna ole edes ikävä.

Ylös Bottom